Uusimmat › Keskustelu › Opiskelu, työnteko ja yrittäminen › Yrittäjänurkka › yrityksen rekisteröiminen
- Tämä aihe sisältää 9 vastaukset, 8 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi
VillaMartin 7 vuotta, 9 kuukautta sitten.
- JulkaisijaViestit
Onko jollakulla ollut yritys jo Suomessa, ja sitten rekisteröinyt sen Espanjaan? Kertoisitko miten kaikki sujui ja meni? Ja paljonko maksoi?
sama asia kiinnostaa?
mitäs businestä ajattelitToiminimi rekisteröitynä Suomessa ja nyt Autonomo Espanjassa. Recidencia, sotun hankkiminen, Autonomon rekisteröinti ja pankkitilin avaaminen hoitui kätevästi ja nopeasti käyttäen asiointipalvelua. Kaikki tuli hoidettua kahden päivän pikavisiitin aikana Suomesta Espanjaan. Leimaveroineen ja asiointitoimiston palkkioineen homma kustansi reilut 400€.
Ja ennen kuin joku alkaa hihkumaan, että nuo saa itsekkin hoidettua halvemmalla totean, että sopii yrittää ilman espanjankielentaitoa kahdessa päivässä }:)
Autonomon sotumaksut menee kuukausittain suoraveloituksena pankkitililtä, oli toimintaa tai ei (n. 300€/kk).
Petriman kirjoitti:Toiminimi rekisteröitynä Suomessa ja nyt Autonomo Espanjassa. Recidencia, sotun hankkiminen, Autonomon rekisteröinti ja pankkitilin avaaminen hoitui kätevästi ja nopeasti käyttäen asiointipalvelua. Kaikki tuli hoidettua kahden päivän pikavisiitin aikana Suomesta Espanjaan. Leimaveroineen ja asiointitoimiston palkkioineen homma kustansi reilut 400€.
Ja ennen kuin joku alkaa hihkumaan, että nuo saa itsekkin hoidettua halvemmalla totean, että sopii yrittää ilman espanjankielentaitoa kahdessa päivässä }:)
Autonomon sotumaksut menee kuukausittain suoraveloituksena pankkitililtä, oli toimintaa tai ei (n. 300€/kk).
Mutta jos onkin jo NIE-numero, niin onko siinä eroa tähän ylle kirjoitettuun ? 😕
Petriman kirjoitti:…hoitui kätevästi ja nopeasti käyttäen asiointipalvelua. Kaikki tuli hoidettua kahden päivän pikavisiitin aikana Suomesta Espanjaan. Leimaveroineen ja asiointitoimiston palkkioineen homma kustansi reilut 400€.
Ja ennen kuin joku alkaa hihkumaan, että nuo saa itsekkin hoidettua halvemmalla totean, että sopii yrittää ilman espanjankielentaitoa kahdessa päivässä }:)
Juurikin näin.
Mielestäni ei milloinkaan voi liikaa painottaa sitä, että kunnollinen ja ammattinsa osaava asiointitoimisto ja asiainhoitaja on painonsa arvoinen plutoniumia.
Esimerkiksi espanjan lakikielen termit ja fraseologia on sitä luokkaa, että syntyperäinen espanjalainenkin on sen kanssa melko äkkiä kujalla. Näin ollen ei kannata ottaa asiamiehekseen ketä tahansa espanjalaista, vaikka baaritiskillä oltaisi kuinka hyviä ”amigos en la familia” tahansa.
Tuolloin yllämainituista toimenpiteistä jäänee jäljelle vain yrityksen rekisteröinti? Suosittelen olemaan yhteydessä asiointitoimistoon, usein neuvovat puhelimessa ihan ilmaiseksi. Mutta omatoiminen rekisteröinti vaatii kyllä melko hyvät espanjantaidot, täytettäviä kaavakkeita riittää ja ne ovat melkoista kapulakieltä.
Mites kun on jo yritys Suomessa, ja muuttaa Espanjaan? Saako olla niin että asumme Espanjassa ja teemme työmme Espanjasta Suomeen ja takaisin ajoina, kun ennen toisten päin.. Siis meillä kuljetusliike.
Siis auto ja yritys Suomen rekisterissä, vai pitääkö muuttaa yritys ja auto Espanjaan? Kannattaako? Sekavaa.. Vai firma myyntiin jo SuomessA?
Nairne kirjoitti:Mites kun on jo yritys Suomessa, ja muuttaa Espanjaan? Saako olla niin että asumme Espanjassa ja teemme työmme Espanjasta Suomeen ja takaisin ajoina, kun ennen toisten päin.. Siis meillä kuljetusliike.
Siis auto ja yritys Suomen rekisterissä, vai pitääkö muuttaa yritys ja auto Espanjaan? Kannattaako? Sekavaa.. Vai firma myyntiin jo SuomessA?
- JulkaisijaViestit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.