Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Kokemuspankki › Varokaa Vodafonea
- Tämä aihe sisältää 3 vastaukset, 4 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12 vuotta, 7 kuukautta sitten
kopone toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Hei kaikki,
haluaisin varoittaa kaikkia Vodafonesta. Muutin Barcelonaan ja saatuamme NIE-numerot marssin avovaimoni kanssa Vodafonen myymälään hankkimaan paikallisia numeroita. Nuori myyjä sanoi, että numerot saamme jo samaisena päivänä illansuussa. Huomautti kuitenkin, että mikäli tämä ei jostain ihmesyystä onnistuisikaan, niin meille soitettaisiin heti aamulla. Allekirjoitimme suoraveloitusasiakirjan Vodafonen kanssa.
Pariin päivään ei kuulunut mitään ja avovaimoni meni liikkeeseen kyselemään numeroidemme perään. Samainen myyjä ilmoitti närkästyneenä, että asiat ei mene niin, että me tulemme liikkeeseen kyselemään numeroidemme perään, vaan että meidän tulee paikalle kutsusta, eli sitten kun he soittavat meille.
Tästä riensi viikko eikä mitään kuulunut tämän suuryrityksen puolelta. Uhmasimme myyjän neuvoja ja menimme taas myymälään. Tällä kertaa saimme kuulla, että on tosiaan jotain ongelmia ollut, mutta he eivät ole pystyneet olemaan meihin yhteydessä, koska meillä ei ole espanjalaisia numeroita, vaan suomalaiset. Ihmettelimme miten on mahdollista, että Vodafonen kaltainen telejätti ei pysty ottamaan yhteyttä ulkomaisiin numeroihin, varsinkin kun yritys toimii useassa maassa. Myyjä suositteli meitä soittamaan Vodafonen asiakaspalveluun, mutta sinne emme pystyneet soittamaan omilla numeroillamme, koska Vodafonen asiakaspalveluun voi soittaa vain Vodafonen liittymillä (mitä jos puhelin katoaa/varastetaan ja asiakas yrittää sulkea liittymää esim Telefonican liittymällä?). Pyysimme myyjältä liikkeen puhelinta ja myyjä antoikin langattoman lankapuhelimen. Soitettaessa assiakaspalveluun automaattinen vastaaja herjasi, että asiakaspalveluun voi soittaa vain Vodafonen liittymillä. Siis Vodafone on kaiketi itsekin ymmärtänyt, että liikkeisiinsä ei kannata asentaa oman talon liittymiä, vaan hankkia linjat kilpailijoilta.
Myyjä suositteli meitä menemään toiseen myymälään, jossa meitä voitaisiin palvella paremmin, koska toisesta myymälästä kuulema pääsi paremmin käsiksi joihinkin tietoihin. Menimme suoraan toiseen myymälään, jossa meitä palveltiinkiin reilun tunnin odotuksen jälkeen. Siellä asiaa ihmeteltiin kovasti ja otettiin kaikenmaailman kopioita NIE-papereista yms. Sitten sanottiin, että liittymät tulevat parin päivän kuluttua. Viivästys oli kuulema johtunut siitä, että ensimmäinen myyjä ei ollut ottanut jotain kopiota ja faksannut [sic] sitä jonnekin kolmanteen paikkaan. Samainen myyjä teki kanssamme uudet sopimukset ja ilmoitti, että meidän pitäisi mennä alkuperäiseen myymälään ja ilmoittaa, että olemme tehneet uuden sopimuksen ja alkuperäinen sopimus pitää tuhota. Ihmettelimme, miksi tätä ei voi tehdä tietokoneella. Ei vain voinut. Liittymien ilmoitettiin tulevan tiettynä viikonpäivänä. Myyjä oli ystävällinen ja asiantuntevan oloinen. Saattoi jopa ovelle lähtiessämme.
Menimme alkuperäiseen myymälään ja saimme alkuperäiset sopimukset purettua.
Päätimme kokemuksista ”viisastuneena” odottaa yhden päivän lisää ja antaa näin Vodafonelle mahdollisuuden toimittaa liittymät vihdoinkin. Menimme liikkeeseen ja jouduimme odottamaan tälläkin kertaa lähes tunnin. Myyjänä oli tällä kertaa toinen henkilö. Hän ilmoitti, että liittymät eivät ole vielä valmiita ja että pitäisi ottaa jotkut kopiot, jotka siiten lähetettäisin jonnekin. Kuulema liittymät tulisivat tälläkin kertaa parin päivän päästä. Ilmoitimme, että haluamme purkaa sopimuksen ja myyjä ilmoitti tämän olevan OK. Lähdimme pois.
Pohdimme hiukan mistä voisimme saada liittymät. Movistarilta (Telefónican) olimme jo saaneet niin huonoa palvelua, että oli selvää, että siitä yrityksestä emme liittymiä (ja myös ADSL-liittymää hankkisi). Menimme Orangen tiskille El Corte Inglesissä. Saimme liittymät samantien ilman ongelmia. Myyjä ei ottanut mitään kopioita eikä vastaavaa 1990-luvun tunnelmaa ollut havaittavissa, vaan ihan modernisti läppärillä teki kaiken. Liittymät toimivat hienosti, paitsi Suomesta Expertiltä ostettu puhelin ei suostunut hyväksymään espanjalaisia liittymiä. Puhelin myytiin minulle vapaana, mutta todellisuudessa puhelin kytketty Soneran SIM-kortteihin. Tämän eston purkaminen olikin toinen asia, mutta se sujui ihan sähköpostia lähettämällä.
Elimme onnellisessa harhaluulossa, että voisimme jatkaa loppuelämme elämistä ilman minkäänlaista kontaktia Vodafoneen, kunnes huomasin, että Vodafone oli laskuttanut suoraveloituksella lähes 30€ tilitäni. Joku toinen täällä palstalla on kirjoittanut, että Telefónica oli onnistunut kavaltamaan häneltä lähes 1000 mummonmarkkaa. 30€ ei tietenkään ole läheskään vastaava summa, mutta mielestäni on kuitenkin vakava rike, jos yritykset näin toimivat Espanjassa. Rahojen palautus ei valitettavasti jostain syystä onnistunut netissä, mutta onnekseni sain suljettua Vodafonelta suoraveloitusasiakirjan, joten enää Vodafone ei pysty minulta varastamaan. Huomenna olen menossa pankkiin muutenkin, joten toivottavasti rahojen palautus onnistuu helposti. Luultavasti ei. Vodafonen asiakaspalveluun en ”luonnollisestikaan” pysty soittamaan, koska minulla on Orangen liittymä.
Saas nähdä kehtaako Vodafone väittää, että lasku koskee lähes kahdenviikon asiakassuhdettamme, jonka aikana yritys siis antoi minulle ”palveluna” tyhjiä lupauksia ja pahaa mieltä. Ei tekisi mieli tehdä rikosilmoitusta yrityksestä ja ryhtyä mahdollisiin oikeustaisteluihin muutaman kympin vuoksi.
Mutta, älkää ainakaan solmiko uusia sopimuksia Vodafonen kanssa ja älkää herrannimessä allekirjoittako suoraveloitusasiakirjaa edes yrityksen kanssa, jonka liikevaihto on kymmeniä miljardeja. Vaikka tuntuisi, että eivät kai suuryritykset yritä varastaa muutamaa kymppiä ja ovat kaiketi huolissaan maineestaan yms, niin eivät ne täällä ole.
Tulipas tästä pitkä.
Ikava kuulla ongelmista Vodaphonen kanssa. Mulla on taysin toisenlaiset kokemukset ko.firmasta. Toimii hyvin ja palvelu on pelannut vuosikaudet. Dubaissa kadottamani puhelimen sulkeminen onnistui yhdella puhelinsoitolla ei Vodaphonen numerosta.
Espanjaan palattuani antoivat veloituksetta uuden puhelimen veloituksetta pisteillani.
kasperkala kirjoitti:Myyjä suositteli meitä soittamaan Vodafonen asiakaspalveluun, mutta sinne emme pystyneet soittamaan omilla numeroillamme, koska Vodafonen asiakaspalveluun voi soittaa vain Vodafonen liittymillä (mitä jos puhelin katoaa/varastetaan ja asiakas yrittää sulkea liittymää esim Telefonican liittymällä?).
Vodafonen asiakaspalveluun voi soittaa mistä tahansa puhelimesta. 123 toimii vain Vodafonen liittymässä (ja on ilmainen), muuten voi soittaa numeroon 607 123 000 (tai ulkomailta +34 607 123 000).
Uskomatonta itkemistä asiakaspalvelusta joka on huonoa. Sitä samaa paskaa palvelua saa kaikilta operaattoreilta maasta riippumatta. Se on ihan myymäläkohtaista millainen palvelu teille tulee.
Suomessa saatat saada kampin sonera myymälästä ihan erilaista palvelua kuin jumbon.- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.