Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Purkautumisosasto › Varokaa näitä Hotellin ym. varausfirmoja
- Tämä aihe sisältää 12 vastaukset, 10 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13 vuotta, 7 kuukautta sitten jokainenxw toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Huonon Kokemuksen pohjalta: Katsokaa, mistä loma-asuntonne varaatte.
Ja ottakaa kopio jokaisesta sivusta, minne olette jotain kirjoitelleet.Etsin netistä edullista (tietysti) majoitusta 6:deksi yöksi.
Kohdalle osui HOTELS 4U.COM. Sieltä yritin huonetta varata.
Mutta sieltä minut heitettiin sivulle OCTOPUS TRAVEL.COMin sivulle.
Tästä palvelusta Hotels4U veloitti jälkeenpäin lähes 70 euroa!!! :jawdrop:Varaukseni meni siis OctopusTravelille. Ja sieltä minulle löytyi huone/1 henkilö, 174 e.
Paikan päällä, siis hotellilla, selvisi, ettei ole yhden hengen huoneita.!!! :O
Siis jouduin 9:n hengen huoneeseen. Heh. (Ei se nyt Niin paha ollut, miltä se kuulostaa.)
Hotellilla tuo paikka olisi maksanut 113 e.Soitin ja lähetin sähköposteja Octopussille. Ei tullut mitään muutosta tai korjausta asiaan.
En tähän nyt selosta kaikkea, mutta homma meni suurinpiirtein niin, että, jos olisin sanonut:
”ruoho on vihreää”, he sanoivat:”ei kun se on keltaista” ja sama homma toisin päin. }:)Lopuksi vielä: Näitä ”toimitsijoita” en ole ennen käyttänyt.
Kaikki muut, joilta olen hotellin varannut, ovat toimineet OK.Jos maksoit luottokortilla kannattaa ottaa yhteyttä luottokorttiyhtiöön ja pyytää ”disput form”, riitautuslomake? jos tuote/palvelu ei vastannut tilausta.
Kiitos Johanmarc. Niin kannattaa tehdä. 🙂
Olen jo parin vuoden ajan varannut hotelleja Booking.com -in kautta. Kaikki on toiminut niinkuin on sovittu eikä mitään ylimääräisiä veloituksia ole tullut, paitsi tietysti normaali hotellin veloitus. Visanumeronkin olen antanut, eikä koskaan ole ylimääräistä veloitettu. Paikan päällä on hotelli sitten lähtiessä maksettu ja hinta aina on ollut se mikä on varattaessa annettu. Varaus tehdään kyllä Visalle, mutta sitten kun on hotellin maksanut (olen jopa maksanut hotellin käteisellä !) varaus aikanaan poistuu tililtä. Ikävältä on aluksi tuntunut tuo varaus tilillä varsinkin kun tietyistä syistä on tullut hotelli maksettua käteisellä, mutta ongelmia ei ole ollut. Matkoja on tehty pitkin Eurooppaa, itäisimmät Unkarissa ja Serbiassa. Booking on toiminut ok.
Olen käyttänyt hyvällä menestyksellä hotels.com ja ebookers.com. Suomessa hotellimaailma.fi (Cumulus, Holiday Inn) toimii loistavasti kun saa varata viime tipassa ja perua. Merkkaa vaan ”K-kortin” asiakas niin saa alennuksen.
Usein otan myös suoraan hotellista. Myös ketjuista saa hyviä tarjouklsia tiskiltä tai soittamalla suoraan ko hotelliin. Mm Marskista saa hyviä diilejä jos on tilaa ja on loisto paikalla Stockaa vastapäätä. Paras aika soittaa on just 18.00 jälkeen.En ole käyttänyt tuota hotels4u.com:ia… mutta ihmetyttää vähän, sehän näyttäisi kuuluvan Thomas-Cook-konserniin, joka on maailman suurimpia matkafirmoja. Ei luulisi niillä olevan tarvetta mihinkään huijaukseen…
Muuten olen käyttänyt useampia muita, eikä koskaan ole ollut ongelmia. nnen varausta kannattaa tsekata hotellin omat sivut (jos sellaiset on) – saattaa löytyä tarjouksia joita noilla sivuilla ei ole. Ja vaikka hinta olisikin sama, niin voi varata suoraan ja siten olla varma ettei mikään välikäsi vedä välistä.
Varaan aina hotellit edreams.es kautta. 5* hotelli Helsingissä 64e kun Booking.com ja Hotels.com velottaa 127e…
Onnittelut Johanmarcille edullisten hotellien varauksista! Näytti todella olevan Helsingin kohdalla juuri noin. Kävin uteliaisuuttani etsimässä Málagasta hotellia ja hinta oli sama kaikissa palveluissa. Kannattaa myös kokeilla puhtaasti suomalaisen nuoren yksityisyrittäjän palvelua http://www.hoddler.com 🙂
johanmarc kirjoitti:Varaan aina hotellit edreams.es kautta. 5* hotelli Helsingissä 64e kun Booking.com ja Hotels.com velottaa 127e…
kätevä on swoodoo.com (myös lentoihin).
Itselläni on katkera kokemus hotels.comin kautta tehdystä varauksesta viime talvelta. Yritin perua osan varauksesta, asian hoitoon meni kolme iltaa englanniksi puhelimessa ja lopputuloksena olisin joutunut maksamaan 150 euroa lisää voidakseni peruuttaa majoituksen 3 yöltä. Valitin, vaadin muutosta jne, mutta mihinkään viesteihini ei vastattu. Lopulta otin yhteyttä ensin valtakunnalliseen kuluttajaneuvontaan, sitten Euroopan kuluttajakeskukseen, mutta eivät voi auttaa asiaa, kun yrityksen kotipaikka on USA.
Booking.comia olen käyttänyt vuosia suurin piirtein viikottain eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Hotels.comista viisastuneena tosin teen nykyisin kaikki varaukseni yksi yö kerrallaan. Jos sitten tulee tarve peruuttaa välistä jokin vuorokausi, sen voi perua erillisenä eikä koko jaksoa. Myös aikasemmin lähteminen onnistuu silloin haluttaessa, kun vaan varausehdoissa on 1 vrk ennen peruutusmahdollisuus niinkuin usein on.
Muutama vuosi takaperin olin tulossa Fuengirolaan pääsiäisen aikaan hiukan lyhyellä varoitusajalla. Kaikki hotellit olivat täynnä. Yksi sielläpäin asuvista löysi kuitenkin vapaan huoneen sellaisesta pienestä hotellista jonka nimi oli Estark 92 tai jotain sinne päin. Harvinaisen hyvä kohtelu hotellissa, halvat vuorokausihinnat Joistain palveluista laskutettiin erikseen :DDDD
mustayö kirjoitti:Muutama vuosi takaperin olin tulossa Fuengirolaan pääsiäisen aikaan hiukan lyhyellä varoitusajalla. Kaikki hotellit olivat täynnä. Yksi sielläpäin asuvista löysi kuitenkin vapaan huoneen sellaisesta pienestä hotellista jonka nimi oli Estark 92 tai jotain sinne päin. Harvinaisen hyvä kohtelu hotellissa, halvat vuorokausihinnat Joistain palveluista laskutettiin erikseen :DDDD
Hehh hehh… Kyllähän tuolta ”ysikakkosesta” aina huoneita löytyy, ihan vaikka vain pariksikin tunniksi, jos on tarpeen. 8)
Kaikki vaan eivät välttämättä halua näyttää naamaansa huorahotellissa. :O
Helsigissä ja muutamalla paikkakunnalla, on Omenaketju mikä on halpa.
Tv Eki 😉
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.