Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Uutiskulma › Varalamppu säännös poistumassa autoista…
- Tämä aihe sisältää 11 vastaukset, 5 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 16 vuotta, 4 kuukautta sitten
Raya toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Viime vuonna yli 13000 kuljettajaa sai sakkoa 150 euroa varalamppusarjan puuttumisesta. Traffico (DGT) on aloittanut toimenpiteet ette senää olisi pakollista.
Koska ei ole perusteltua, että kuljettajat voisivat vaihtaa lamput itse tien päällä, sillä nykyaikaiset LED ja Xenon valot vaativat korjaamoiden apua, jotta ne voidaan vaihtaaSenaatti on jättänyt hallitukselle esityksen että laki kumottaisiin vanhanaikaisena.
General Trafficon päällikkö, Pere Navarro on ilmoittanut, että hänen yksikkönsä on aloittanut toimenpiteet lain muuttamisesta että varalamppusarjaa ei enää käsiteltäisi auton pakollisena varaosana. ”Se varmasti kuulostaa oudolta, että on varaosia mukana autossa, joita kuljettaja ei voi muuttaa. Se on säännös, joka on tullut tarpeettomaksi ja että meidän on pakko korjata se ja päivittää sitä”, sanoi Navarro.
..siinähän kyse 😕
Se ei varmasti poista tienpäällä vaihdettavissa olevien vara-ajopolttimoiden tarvetta , niiden suhteen laatu kun tasainen – palavat loppuun käytännössä samanaikaisesti .
Teki mieli kysyä millaisia polttimoita siellä tavallisissa ajovaloissa käytetään/ostetaan yleensä ?
( En tarkoita Xenon -valoja)Suomessa kun nykyään syksyt tuntuvat olevan pidempiä (lue pimeämpi) joutuu kiinnittämään huomiota polttimoiden laatuun mm. X-TremePower 80% tai Night Breaker 90% tyyppisiin , huolimatta siitä vaikka polttimoiden kestävyys heikompi .
On täällä laittomiakin virityksiä – ns. jälkiasennus Xenonit .samat mitä Suomessakin, tosin 100W myynnissä ihan avoimesti. Tosin ihmeteltävän paljon ajavat puolivaloilla vaikka olisi mahdollista ajaa pitkilläkin
Sain nyt sitten Pontiac cotheron viimein katsastettua. Tollo mikä tollo kun ei osaa lukea korjauslistaa oikein. Vaihdoin nimittäin ”vääränpuolen” turvavyön !!!
Mukavaa on kun on kivaa, varsinkin kun tuntuu olevan vain yksi samanlainen Ponu coco suomessa.
Onneksi on netti mikä on vielä, tai Sonera lopettaa pian tämänkin ihanuuden.
Sen jälkeen mennään pimeämässä.Lampuissahan ei ole muuta ongelmaa kuin mahdollisesti väärä asento , jolloin valokuvio näyttää puunlatvoja .Mitä tulee 100 W:n polttimoihin , kyllä niitä on Suomessa myynissä ollut , mutta muoviumpioiden yleistettyä myynti loppunut käytännössä kokonaan . Muovisen umpion heijastimen pohja ei tahdo kestää sellaista lämpömäärää mitä se tuottaa .
Yksinkertaisin tehokas keino on ollut polttimon jännitteen nosto latausjännitteen suuruiseksi releiden avulla ja tuplapaksuiset johdon , jännitehäviöiden eliminoimiseksi .
Pintor kirjoitti:Mukavaa on kun on kivaa, varsinkin kun tuntuu olevan vain yksi samanlainen Ponu coco suomessa.
Onneksi on netti mikä on vielä, tai Sonera lopettaa pian tämänkin ihanuuden.
Sen jälkeen mennään pimeämässä.Eikö siellä ole vaihtoehtoista operaattoria käytettävissä ?
Millainen auto tuo on , en löytänyt edes kuukkelilla 😕
Ei tiällä peräkulmilla oo varavalita keneen yhyt. Lottovoitto on käynyt kohdalleni kun nuapurin tytön löysin !!!
Eihän tuo minun autoni jos sitä tuon raekuuron jälkeen voisi sellaiseksi kutsuakkaan, ole mittään.
Vilakese vaikka Nettiauton sivuilta Pontiac Boneville SSE ( mulla – 89 ). Lampuista vielä, että olihan vaikea vaihtaa rekkarivalo, sai siinä ammattimieskin teukaroida niiden kanssa, mutta kun on ammattimies eikä velota silleen ihan hirveästi, muuta kuin puolentunnin työstä. On siinä kyllä hintaa sittenkin parille lampulle. Tämä vain Senkin takaa kun on lampuista kyse tässä blogissa !Eihän noista koskaan tai ei melkein sakoteta, mut DGT muuttelee sääntöjään kait.
Minun mielestä tärkein muutos olisi, että pyöräilijät EI SAISI TULLA AUTOVIALLE.
Mopoja ei siellä sallita (ilman erikoislupaa) ja polkupyörät on sallittu liikenneväline; pari, ryhmäajo jne?Autoilijalta, odotetaan tai vaaditaan 1,5 m ohitus tilanteessa. Monesti ne fillarit juttelee keskenään ja vauhti on todella erilainen kuin autolla.
http://www.autocity.com/tramites_dgt/legislacion/reglamento_vehiculos/anexo10.html
Ps. mul on kuitenkin ne kuusi lamppua ja kirkkaat liivit penkien alla (niitä muuten vaan pitää olla yksi DGT).
Liekkö muuttunut Polician käytäntö entisajoista ? Minulla ei olut autoa mutta juotiin yhdessä parit oluet ja He lähtivät omille teilleen. Quisas 340.
On muuten sellainenkin tapahtuma käynyt kohdalleni joskus, että veritutkijapoliisit haukkui norm. poliisit kun olivat tilanneet heidät turhaan paikalle.
Mulle sitten aina käy näin, että missä puhutaan minulle mielenkiitoisista asioista, niin söhellän mukaan. Perdoneme ! Ei ole enää ylimmäistä kontrellootoria.
Pintor, kaikki on muuttunut ja kovasti.
Mielestäni, se on hyvä juttu ja lait ovat tiukempia kuin Suomessa; kännyn käyttö, turvavyö jne.
Uusin laki tulee varmaan tupakan poltosta.
Yleensä kuljettajan, että katsoo ja on atento.Asia erikseen; mahdotonta kontrolloida noita juttuja!
Onnettumuus tilanne on tietysti asia erikseen.Kuitenkin olen erimieltä asioista mitä ei voi muuttaa.
Ylinopeusrajoitukset; liikenne kulkee siihen tahtiin kun ”se menee” ja hidas jää jalkoihin… + aiheuttaa vaaratilanteita.
Sakot menee nopealle, joka poistuu vaaratilanteesta nopeasti?Ei tarkoita, että ajat punaista päin mut jos keltainen vilkkuu ja takanasi on Porche niin, ettei se tulisi pehvaan – paras painaa kaasua! Toinen mahdollisuus on sairaala ja sit niskasta etsiä vakuutuksia.
… toissa yönä saatiin muistus ylinopeuden vaaroista :
(tapahtui naapurinpaikkakunnalla)http://www.keskipohjanmaa.net/gen/524465.asp
Ei ollut varmaan kiva kerätä ”paloja” metsästä …
Otan osaa.
Järkyttävä juttu!
Noita tapahtuu liian paljon jopa päivittäin Espanjassa.
Ajattele kuitenkin, että uhrit ovat nuoria ja ehkä kamuille täytyy näyttää.
Sanon nyt aika kovan sanan; ”liikenne valitsee uhrit, joiden ei pidä olla liikenteessä!”.bochorno kirjoitti:Ylinopeusrajoitukset; liikenne kulkee siihen tahtiin kun ”se menee” ja hidas jää jalkoihin… + aiheuttaa vaaratilanteita.
Sakot menee nopealle, joka poistuu vaaratilanteesta nopeasti?Ei tarkoita, että ajat punaista päin mut jos keltainen vilkkuu ja takanasi on Porche niin, ettei se tulisi pehvaan – paras painaa kaasua! Toinen mahdollisuus on sairaala ja sit niskasta etsiä vakuutuksia.
Bochorno kirjoittaa jälleen asiaa!
Ei minun ainakaan tulisi mieleenikään körötellä Valencian keskustassa 5o km/h.
En ole testannut mutta siinä saattaa saada jopa kuonoon, olen nimittäin itse nähnyt kun tupeksijaan suivaantuneet kanssa-autoilijat niittasivat etanan ympyrässä ja kävivät tilittämässä ja avautumassa huolella.Toisaalta minä olen vähän huono näitä liikenne ja nopeusasioita kommentoimaan, ainoa oikea homma meitsille taitaisi ajotavan vuoksi olla hälytysajoa ajavan poliisiauton kuljettaja Valenciassa.
-Olisipa ainakin hälytysajo aikonaan tapahtumapaikalla!Mies istuu aika kilttinä poikana kyydissä, on jopa pari kertaa kehaissut minun olevan paras tuntemansa ”hälyajo”-kuski.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.