Välittääkö Välittäjä!

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Asuinalueet ja asumisvinkit Välittääkö Välittäjä!

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Old Chap
    Old Chap Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.07.2006
    Kirjoituksia: 106
    Vastauksia: 2386

    Juikka 67 on mielestäni täysin oikeassa. Jos meinaat jotakin saada aikaan niin eikun luuria kouraan. Eikä ne puhelut nyt niin kalliita voi olla, kun asiakin on tärkeä.

    Toinen juttu on sitten semmoinenkin, että olisi hyvä itsekunkin ajatella muutoinkin sitä toista osapuolta. Jo siinä vaiheessa kun kirjoittelee kyselyitään. Tälläkin sivustolla on läjäpäin esimerkkejä niin avoimista kysymyksistä, ettei niihin pirukaan vastaisi vapaa-aikanaan. Saati kukaan välittäjä varmaan kiireidensä keskeltä.

    Opetus: Jos kyselet sähköpostitse, älä sitten selitä, että jostakin päin kaupunkia, mutta kun et ole ennen edes käynyt, niin mistäköhän päin pitäisi, että osaisitteko neuvoa millä bussilla pääsee suomalaiselle koululle. Ja olisiko se sitten kahden vaiko kolmen makkarin, etkun tuo meidän Ville tahtoo kuorsata vai pitäisikö siellä olohuoneessa olla vuodesohva. Ja onko uima-allasta ja kuinka sen lastenaltaan laita on, onko siellä liukkaita rappusia. Ja onko pesukoneessa erikseen huuhteluaineen säiliötä. Että sellaista ihan tavallista asuntoa etsittäisiin eikä hinta saisi olla yli 400 sitten millään. Vastatkaa heti, minä täällä istun ja odotan.

    Phah! Kuka noihin viitsii vastata kun potentiaalisia asiakkaita riittää muutoinkin ja illat ovat vapaat. Toivottavasti. Funtsikaa siis vähän.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä vier
    vier Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.07.2006
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 119
    jukka67 kirjoitti:

    taitaa olla ajat muuttuneet siitä kun olet vier ollut asiakaspalvelu tehtävissä…jos esim nykypäivänä myyt lehti-ilmoituksella autoa niin saat melkovarmasti puhelimen täyteen tx viestejä tyyliin ”myytkö tonnin auton osarilla ja 45v maksuajalla” jos taasen laitat ilmoitukseen s.postiosoitteen niin johan on posti samanlaisia viestejä pullollaan…tottakai on hyvää palvelua vastailla näihin kyselyihin,eriasia kenellä aika ja rahkeet riittää…
    TOTUUS ON…TOSIOSTAJA/VUOKRAAJA SOITTAA.

    On siitä peräti 5 vuotta.

    ”Myynpä tässä käytetyn Opelini” on hieman eri asia kuin YRITYS, joka myy/vuokraa/välittää mitä tahansa tuotetta/palvelua.

    Käsi pystyyn nyt vaikka tämänkin ketjun kirjoittajista ne, jotka ovat mielestään TOSIOSTAJIA/VUOKRAAJIA ja ovat sähköpostitse lähestyneet välittäjää tarkoituksenaan IHAN TOSISSAAN vuokrata/ostaa mitä tahansa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä vier
    vier Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.07.2006
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 119
    Old kirjoitti:

    Opetus: Jos kyselet sähköpostitse, älä sitten selitä, että jostakin päin kaupunkia, mutta kun et ole ennen edes käynyt, niin mistäköhän päin pitäisi, että osaisitteko neuvoa millä bussilla pääsee suomalaiselle koululle. Ja olisiko se sitten kahden vaiko kolmen makkarin, etkun tuo meidän Ville tahtoo kuorsata vai pitäisikö siellä olohuoneessa olla vuodesohva. Ja onko uima-allasta ja kuinka sen lastenaltaan laita on, onko siellä liukkaita rappusia. Ja onko pesukoneessa erikseen huuhteluaineen säiliötä. Että sellaista ihan tavallista asuntoa etsittäisiin eikä hinta saisi olla yli 400 sitten millään. Vastatkaa heti, minä täällä istun ja odotan.

    Phah! Kuka noihin viitsii vastata kun potentiaalisia asiakkaita riittää muutoinkin ja illat ovat vapaat. Toivottavasti. Funtsikaa siis vähän.

    Miksi oletat, että sama henkilö, joka haluaa tietää nuo asiat sähköpostitse, ei halua tietää niitä puhelimitse? Jos ei ole koskaan käynyt ko. paikassa, on luonnollista, että haluaa kysellä asunnon sijainnista esim. kauppoihin ja bussipysäkeihin nähden.

    Henkilö A haluaa vuokrata asunnon Espanjasta. Ei oikein tiedä mistä, millaisen ja mihin aikaan, riippuu tarjonnasta. Henkilö A lähettää sähköpostia Suomesta Espanjaan välittäjälle ja kysyy, minkä tasoisia asuntoja olisi tarjolla, minkä hintaisia ja mihin aikaan niitä olisi vapaana. Välittäjä ei vastaa. Henkilö A lähettää sähköpostia x määrälle välittäjiä, viimeinen vastaa.

    Henkilö B haluaa vuokrata asunnon Espanjasta. Ei oikein tiedä mistä, millaisen ja mihin aikaan, riippuu tarjonnasta. Henkilö B soittaa Suomesta Espanjaan välittäjälle ja kysyy, minkä tasoisia asuntoja olisi tarjolla, minkä hintaisia ja mihin aikaan niitä olisi vapaana. Välittäjällä ei ole mitään tarjolla. Henkilö B soittaa x määrälle välittäjiä, viimeiseltä löytyy sopiva.

    Laskekaa puheluihin ja sähköpostin lähettämiseen kuluva aika ja raha, ja miettikää, miksi tosissaan olevat asiakkaat joskus mieluummin lähestyvät yritystä sähköpostilla. Sähköpostiin vastaaminen on yleensä välittäjällekin helpompaa, voi rauhassa katsoa tarjolla olevat asunnot ja valita niistä parhaat tai vaikka kopioida kaikkien tiedot asiakkaalle, joka sitten voi valita ja näin on molempien aikaa säästynyt.

    Työaikanahan niihin sähköposteihin vastaillaan, samoin kuin puhelimeen. En usko, että kukaan odottaa sähköpostiin vastausta tunnin kuluessa, niin kuin sanoin, meidänkin puljussamme tiedotettiin, että viikon kuluessa vastataan.

    Old Chapin viimeinen kommentti ei ainakaan uusia asiakkaita houkuttele, noin ylimielisellä, potentiaalisia asiakkaita vähättelevällä asenteella on hyvä, että on ne kaikki useaan kertaan mainitut tarvittavat – ja vähän enemmänkin – vanhat asiakkaat, joiden älykkyysosamäärä on sen verran korkeampi, että he tajuavat sentään soittaa puhelimella. Ettei tarvitse uusia yrittää houkutella, siihenhän menisi ihan liikaa aikaa.

    Mutta loppukaneettina: jos olet tarpeeksi tyhmä lähettääksesi sähköpostia, niin yritä nyt herraisä tajuta, että ei sinulle ainakaan vastata, meillä on niin paljon sinua tärkeämpiä asiakkaita, jotka osaavat soittaa puhelimella.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jukka67
    jukka67 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.10.2006
    Kirjoituksia: 7
    Vastauksia: 111

    meillä on hinta/laatusuhteeltaan ok kämppä castro estatesin kautta ja ollaan tosi tyytyväisiä oltu..2makkaria,2wc,olkkari,2lämpöpumppua,3v talo ym..eivät castrolta vastanneet meille kun tiedustelimme asuntoja s.postilla,mutta kun paikanpäälle tänne fuengirolaan tultiin ja soitettiin/ naamat vastakkain asioitiin niin heti löytyi asunto ja hintakin oli vain 100e kalliimpi kuin estudio, joka fuengirolan varmasti tunnetuimmalla ja täälläkin foorumilla monesti ihmisten hehkuttamalla suomalaisella kilpailijalla olisi ollut tarjolla..no kilpailija kyllä vastailee s.postikyselyihin ja sen kyllä huomaa myöskin hintatasossa…reiluuden nimissä tarvitsee mainita että olisi tosin parilla muullakin toimistolla ollut ihan ok kämppiä tarjolla..me päädyttiin castroon.

    ps: old chappi kirjoitti asiaa ja uskon että suurinosa tämänkin foorumin käyttäjistä sen allekirjoittaa

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Suoratukka
    Suoratukka Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.10.2006
    Kirjoituksia: 112
    Vastauksia: 1765

    Tositarkoituksella lähetin välittäjälle kyselyn,
    onko Benalmadena Costalla vapaa studio se ja se;
    onko hinta se ja se ja sisältääkö se kaikki kulut.

    Allekirj. nimi + tavall. kohteliaisuudet
    ———————————————————
    Saa sitten nähdä, kuinka mummukan paikanpäällä käy. 🙂

    Eipä tullut laitettua noita OC:n luettelemia kysymyksiä. 😀

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jukka67
    jukka67 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.10.2006
    Kirjoituksia: 7
    Vastauksia: 111

    toivotaan suoratukka että käy oikein hyvin…mainitsisin vielä että s.postilla kun kysyy tieto kulkee kuitenkin viiveellä ja espanjassa voi sama asunto olla usealla erivälittäjällä joten joku on voinut sen jo vuokrata etiäpäin ennenkuin olet saanut kissaa sanotuksi…aivan varmasti jokainen löytää kuitenkin asunnon kun tänne fuengirolaan tulee..tarjontaa on ja paljon,varsinkin kielitaitoisen on helppo löytää haluamansa.pari päivää kun punkkaat vaikka hostellissa niin jo olet löytänyt mieleisen asunnon varmasti!

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Selma
    Selma Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 38
    Vastauksia: 583

    … ei teille ole päähän pälkähtänyt, että se välittäja saattaa olla vaikka esittelemässä niitä asuntoja eikä istu koko päivää vartoomassa teidän sähköpostejanne.

    Monet toimistot ovat muutaman hengen toimistoja, ei siellä ole väkeä päivystämään netin vieressä. Kyllä se on välittäjällä ihan valinta- ja leipäkysymys, missä järjestyksessä asiakkaita palvelee.

    Kumpaa itse palvelisitte: asiakasta, joka tulee ”kapsäkkien” kanssa toimistoon vai meilillä lähestyvää, joka kenties ehkä mahdollisesti joskus tammikuussa muuttaa jonnekin päin Mijas Costaa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Tinttura
    Tinttura Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 16.02.2007
    Kirjoituksia: 23
    Vastauksia: 142

    Voi kun kaikki välittäjät olisivat yhtä ahkeria kuin tällä palstalla ollaan

    😉
    Onhan se hyvä tietää, että ne sähköpostiosoitteet ovat vain silmänlumeeksi siellä netissä.
    Ei kun tosissaan, jos joku luki aloittamani ”valituksen” huomasi varmaan, että siinä lähestyttiin välittäjää nimenomaan siinä mielessä, että tarkoistus on tulla ENNEN vuokrausta paikanpäälle katsomaan valitut kohteet ja tekemään sopimukset. Eli käytetään nyt sitten fyffeä!
    Totta on sekin, että olen itse päivisin töissä ja en millään katso oikeutetuksi roikkua puhelimessa päivät pitkät soittelemassa välittäjille. Olen tottunut s-postin käyttäjä, kuuluu sekä työhön että omaan vapaa-aikaani, joten sen käyttämisessä koen säästäväni sekä omaa, että välittäjän aikaa. Kysymykset ”bittitaivaallle” ja sieltä tulevat vastaukset kunhan ehtivät. Odotusaikani on aika realistinen 2 – 4 päivää.
    Toki voidaan lähteä leikkimään kuka on köyhä ja unelmoija sekä kykenemätön toteutamaan aikomuksiaan. Minun tehtäväni se ei ole. Laitan asiallisen tiedustelun, tiedän minne alueelle haluan, minkälaisen asunnon, minä päivän tule ja minkä mittaisen sopimuksen olen tekemässä ym. Välittäjä omassa suuressa viisaudessa arvioikoon onko asiakas hänelle arvokas vai ei.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä trisuliini
    trisuliini Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.02.2007
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 35

    Mikäköhän se kohtuullinen odotusaika vastauksille on? Otin yhteyttä välittäjään joka vastasi ensimmäisen kerran n 2 kuukauden kuluttua ja kysyi mikä asunto erityisesti heidän sivuiltaan kiinnosti jotta voi vastata tarkemmin. Minä vuorostani vastasin siihen muutaman tunnin sisällä ja jäin odottamaan vastausta. Sitä tosin ei ole tänä päivänäkään tullut vaikka olen välikyselynkin tehnyt. Ehkä olen turhan hätäinen, aikaahan on vasta kulunut toiset 2 kuukautta eli yhteensä 4 kuukautta…..
    Eli ilmeisesti olen oikeassa että uusia asiakkaita ei tarvita. mutta silti voisi vastata. Ja varmasti tiedän mitä kysymyksiä esitän, olenhan yli kymmenen kesää Costa del Solilla lomani viettänyt. Enkä lomaani oikein voi suunnitella sillä periaatteella että menenpä sinne ja sitten aloitan asunnon etsinnän.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä trisuliini
    trisuliini Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.02.2007
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 35

    Ja vielä kysymys Old chapille että mistä päättelet että kyselijät eivät ole potentiaalisia asiakkaita??

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Old Chap
    Old Chap Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.07.2006
    Kirjoituksia: 106
    Vastauksia: 2386

    Ensinnäkään en suunnannut omaa tekstiäni keneenkään henkilöön. Toisekseen otin huomioon, että asiakkaalle niinkin merkittävä tekijä kuin ”minä-minä-minä” on välittäjälle arkipäivää. Enkä kuvitellut sähköpostin käyttäjien olevan vähemmän potentiaaleja, mutta kukas sen tietää. Soittajan sopivuus asiakkaaksi selviää muutamalla sanalla.

    Selmakin jo sanoi, että välittäjät ovat yleensä lähes yksinäisiä susia. Jotkut ovat panostaneet postipalveluun, toiset toimivat puhelimitse, mutta kaikki nenäkkäin. Älkääkä yksin espanjalaisia vastaamattomuudesta syytelkö. Olen ollut vuositolkulla Espanjassa tekemässä etätöitä ja kironnut suomalaisia yrityksiä, jotka eivät vastaa sähköposteihin joko heti tai ollenkaan.

    Kyse on nimittäin myös kulttuurista. Suomalainen tahtoo asioida hygienisesti saaden itselleen kaiken valmiiksi tarjottimella, espanjalainen (ja paikalliseen kulttuuriin integroitunut suomalainen) toivoo voivansa nähdä ihmisen, puhua ja kosketella. Asioidaan siis heidän kanssaan silleen, että voidaan jutella.

    Mutta kun monelle suomalaiselle on nii-in tärkeätä se, että jokaikinen sitten vastaa juuri hänen lähettämäänsä viestiin. Ja odottelee jopa kuukausia (chic) kuten edellä kerrottiin.

    Vaan jos se ei sitten toimikaan niin, niin sitten on vain pakko hyväksyä tosiasiat ja mukautua mieluummin tilanteeseen kuin kiukutella. Jookos?

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä IPT42
    IPT42 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 07.12.2006
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 65

    Nousee tuosta keskustelusta suuri ihmetys. Miksi yritykset Espanjassa sitten vaivautuvat laittamaan ilmoituksiinsa ja mainoksiinsa sellaiset sähköpostiosoitteet, ellei niillä ole mitään käyttöä. Kuvittelevatko he niitä joiksikin fiestakoristeiksi kun ei niillä tunnu olevan mitään käyttöä? Vai onko sellainen yhteydenottomuoto vielä niin uutta siellä ettei osata hyödyntää kuin joskus hamassa tulevaisuudessa. Kannattaa jättää pois mainoksista sellainen, jolla ei ole oikeeta käyttöä (ja hämätä asiakkaita) ja veivata vaan sitä puhelinta ja pitää ne nummerot näkösällä.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä trisuliini
    trisuliini Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.02.2007
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 35

    Ei tässä kiukutella, kerroin vain tosiasiat siitä miten on vuosikausien ajan sama asia tullut vastaan. Ja todellakin olen etsinyt asuntoni muuta kautta ja jätän vastaisuuden varassakin suomalaiset välittäjät rauhaan. Old Chap suosittelee puhelimen käyttöä mutta jättääkö hänkin viesteihin vastaamatta asuntoa vuokratessaan kun näyttää edelleenkin olevan vuokraamatta? Vai eikö ole vielä tullut sitä potentiaalista henkilöä joka älyää soittaa?

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä devspain
    devspain Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 30.01.2007
    Kirjoituksia: 22
    Vastauksia: 1281
    Mariitta kirjoitti:

    Ainakin Castro Estates pahoittelee sivuillaan, että osa asiakkaitten sähköposteista kadonnut palvelimen vaihdon myötä ja pyytävät ottamaan uudelleen yhteyksiä.
    Selailin eilen sattumalta kiint.välityssivuja ja näin tekstin:

    TÄRKEÄ TIEDOTE KAIKILLE ASIAKKAILLEMME | 19.03.2007
    Palvelimen vaihdon yhteydessä olemme menettäneet osan meille lähetetyistä sähköposteista. Jos siis olet lähettänyt meille postia ja et ole vielä saanut vastausta, niin ole ystävällinen ja lähetä viestisi meille uudemman kerran. Pahoittelemme tätä meistä johtumattomista syistä tapahtunutta teknistä virhettä!

    Castro Estatesin www-sivustoa ylläpitävänä yrityksenä voin vahvistaa, että tämä pitää paikkansa. Vika ei itseasiassa johtunut IT Development Spain:n tekemistä muutoksista, vaan kyseessä oli espanjalaisen Malagassa sijaitsevan hosting-palvelun palvelimien uusimisen yhteydessä sattunut konfiguraatiovirhe. Yksinkertaisesti uusien sähköpostipalvelimien IP osoitteet olivat jääneet konfiguroimatta nimipalvelimelle (DNS), jolloin järjestelmä ei pystynyt tulkitsemaan sähköposteihin liittyvää domain-nimeä ja viestit katosivat ”bittiavaruuteen”.

    Mikäli muilla kiinteistönvälitysyrityksillä, tai millä tahansa yrityksellä, on www-sivusto samassa ”webbihotellissa”, on heilläkin ollut täsmälleen sama ongelma. Ehkä muut eivät ole tätä huomanneet tai ainakaan eivät ole viitsineet laittaa tiedotetta sivuilleen.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä trisuliini
    trisuliini Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.02.2007
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 35

    Ongelma ei ole vain tämän hetkinen vaan ollut vuosia, joten tuo selitys ei minulle kelpaa ellei ongelma ole tosiaankin jatkunut vuosien ajan. Tosin kyseiseen yhtiöön en ole edes kyselyjä lähettänyt eli ei koske minun osaltani kyseistä välittäjää vaan ihan muita.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 36)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.