Välittääkö Välittäjä!

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Asuinalueet ja asumisvinkit Välittääkö Välittäjä!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Tinttura
    Tinttura Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 16.02.2007
    Kirjoituksia: 23
    Vastauksia: 142

    …sanovat minun olevan perus positiivinen ihminen, joka kääntää huononki hyväksi. No, nyt ei käänny, ei sitten millään. Positiivisyyskin on normaalista 135% tippunut 90%:een.
    Olemme lähettäneet s-postiviestejä Espanjaan asunnon välittäjille. Mielestäni ne ovat olleet asiallisia ja sisältäneet asuntoon ja varustetasoon sekä sijaintia koskevia toiveita. En esimerkiksi ole pyytänyt hakemaan meitä kentältä, ruokkimaan koiraani, käymään kaupassa tai hoitamaan lapsiani saatikka järjestämään tarvaroiden kuljetusta tai hakemaan kuuta taivaalta.
    Tuo jälkimmäinen tuntuu olevan ilmeisesti helpompaa, ainakin meille, kuin saada asunnon välittäjiä ottaman yhteyttä.
    Meillä on kotona/työssä koneessa varmaankin jokin erityinen ”lisälaite”

    😉 sillä voi automaattisesti vastata saatuihin viesteihin. Sinne voisi kirjoittaa esimerkiksi näin emme valitettavasti juuri nyt voi vastata viestiinne, mutta pyrimme ottamaan teihin yhteyttä viikon sisällä. tai
    emme valitettavasti vastaa ollenkaan viesteihin, tulkaa paikan päälle jos haluatte vuokrata asunnon kauttamme.
    Itse käytän kyseistä ”lisälaitetta” työssäni, kun en pysty vastaanottamaan viestejä. Tätä tapahtuu hyvin harvoin. Olen palveluammatissa ja tehtävni on ottaa vastaa toiveita,tilauksia ja järjestää asiakkaan pyytämät palvelut. Olen jopa ottanut tavaksi tarkistaa jälkikäteen asiakkaan tyytyväisyys saatuun palveluun. Kannattaa harkita kyseistä ”lisälaitetta”
    Tälläinen etätiedustelu asunnoista johtuu maantieteellisetä sijainnista suhteessa Espanjaan. Niin, mielelläni kuin näkisinkin itseni Finnairin koneessa joka perjatai lentämässä kohti tulevaa kotimaatani katselemaan mahdollisia vaihtoehtoja paikan päällä, niin se vaan ei nyt käy.

    Useimmat asuntoa vuokraavat varsinkin lapsiperheet haluavat, että asumisasiat ovat selvät kun paikan päälle mennään ja päästään siten nopeasti asettumaan aloilleen. Lasten ja tavaroiden kanssa ei mielellään pyöri hostellien tai hotellien nurkissa. Siihenkään ei parane viitata, etteikö aikataulu olisi ollut selvillä. Viesteissä olen kertonut, milloin voimme tulla paikan päälle katsomaan ja mahdollisesti allekirjoittamaan sopimukset, mutta sekään ei auta.
    Niin, kun asiakas kyselee vaihtoehtoisesti 2mh tai 3mh asuntoja, hän ei tee sitä kiusatakseen välittäjää. Tavoitteena on saada itselleen ja perheelleen sopiva asunto, jossa asua. Jottei menisi aivan narinaksi, niin KIITOS ja NIIAUS sinne BarGolfin Sepolle, joka ystävällisesti vastasi ja tiedoitti heidän tämän hetkisen tilanteensa.
    Muuten vois sanoa, että näkis vaan ja kuulis kolinaa

    🙂

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä trisuliini
    trisuliini Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.02.2007
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 35

    Mainitsemaasi suomalaisten välittäjien viesteihin vastaamattomuuteen olen itse törmännyt vuosittain asuntoja kysellessä. Olenkin ihmetellyt että josko niillä on liikaa asiakkaita eivätkä uusia (varsinkaan luotettavia) tunnu tarvitsevan. Ja vaikka olen laittanut uusintakyselyjäkin niin ei vastausta. Ja jos vastaus tulee niin siinä sanotaan että palaan asiaan huomenna, mutta sitä huomista ei koskaan tule. En ymmärrä mistä se voi johtua, asiakaspalveluun kun mielestäni kuuluu viesteihin vastaaminen. Olenkin siksi vuosittain ottanut suoraan omistajalta asunnon ja aina olen vastauksetkin saanut. Mainitsemasi Par1 Golf on ainoa joka on minullekin vaivautunut vastaamaan, josta heille suuri kiitos.
    Jos jonkun suomalaisen välittäjän palveluita tulevaisuudessa käytän niin se kyllä on tämä edellä mainitsemani toimisto.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Suoratukka
    Suoratukka Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.10.2006
    Kirjoituksia: 112
    Vastauksia: 1765

    Näin kävi mullekkin, kun vuokra-asuntoa kyselin.
    Ensin kysyin suomalaiselta välittäjältä –
    ei vastausta.

    Sitten kysyin espanjalaiselta. Vastaus tuli
    samana päivänä. 🙂
    Sieltä sen kämpänkin sitten vuokrasin.

    Suomalaiselta tuli kyllä sitten vastaus –
    mutta asiakas ”meni jo”. 🙂

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Jatta
    Jatta Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 04.02.2007
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 42

    Samanlaisia kokemuksia suomalaisista asunnonvälittäjistä oli meilläkin muutama kuukausi sitten, kun etsimme Fuengirolasta 2mh asuntoa.

    Ensimmäinen välittäjä vastasi useamman yhteydenottokerran jälkeen kyllä, mutta kun halusin saada vastauksia niihin muutamiin asunnon sijaintia ja varustelutasoa koskeviin tarkennuksiin, niin niihin ei sitten vastausta enää tullutkaan.

    Sain tosin täältä sivustosta kysyen tarkkoja tietoja ko asuinalueesta, ja niistä tiedoista suuret kiitokset.
    Mutta kyseisestä asunnosta ei välittäjältä enempää tietoa koskaan tullut.

    Tyttäreni suivaantui sitten odottamiseen (hänellä on 1,5v. lapsensa mukana tulossa Fuengirolaan), ja niinpä käännyimme toisen suomalaisen välittäjän puoleen, jolta sitten kyllä saimme erittäin hyvää palvelua. Nyt asuntoasia on kunnossa, kiitos Maarit Aron.

    Perheemme on usean vuoden aikana ollut eri pituisia aikoja talvesta Mijas Costan alueella, mutta siellä aina samassa asunnossa, joten tällaista ei ole aikaisemmin havaittu.
    Nyt kuitenkin tulemme sinne kesällä ja Fuengirolan keskustaan, kun Mijas Costalla ei oikein selviä ilman autoa pienen lapsen kanssa. (Onhan siellä hyvät bussiyhteydet joka paikkaan, mutta rattaitten kanssa vähän hankalaa).

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jukka67
    jukka67 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.10.2006
    Kirjoituksia: 7
    Vastauksia: 111

    kumma juttu kun aina välittäjässä on vikaa….kun ottaa puhelimen käteen ja soittaa, saa asiat hoidettua huomattavan paljon nopeammin…jos taasen soittaminen on jonkun mielestä liian tyyristä hommaa verraten s.postien lähettelyyn,kannattaa varmastikkin vielä kerran harkita onko espanjaan muuttaminen oikea ratkaisu,
    tääläpäin kun asiat ei tapahdu ihan yhtä ripeästi kuin suomessa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Minna
    Minna Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.12.2006
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 16

    Hei,

    itse olen vakaasti sitä mieltä, että asuntoa ei kannata vuokrata etukäteen netissä olevien ilmoitusten ja tietojen perusteella, vaan vasta täältä paikan päältä. Omassa tuttavapiirissä muutama perhe on ”sortunut” vuokraamaan asunnon nettitietojen perusteella, ja aika pian he kaikki ovat olleet etsimässä uutta ja parempaa, kun kaikki ei olekaan ollut niin kuin on luvattu…

    Meidän perhe tuli Espanjaan pakettiauton, moottoripyörän, tavaroiden ja pienen vauvan kanssa perjantai-iltana, ja maanantaina muutimme asuntoomme puolen päivän välittäjien kiertelyn jälkeen. Emme kokeneet hotellimajailua tai välittäjien kiertelyä hankalana.

    Jos kuitenkin asunnon etsiminen netistä kiinnostaa voi katsasta esim. segundamanon tarjontaa, siellä on valikoimaa runsaasti ja osa hyvinkin esitelty. Tosin espanjan kieli täytyy taitaa ainakin jollakin tavalla, muuten ei ilmoitukset oikein avaudu 🙂 Kannattaa myös muista, että lain mukaan ei saa ottaa kuin 1 kk:n vuokratakuun…Kaikkea muutakin on kuulemma yritetty vuokralaisella maksattaa 🙂

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Minna
    Minna Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.12.2006
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 16

    .

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jukka67
    jukka67 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.10.2006
    Kirjoituksia: 7
    Vastauksia: 111

    jatkoa…… ja asioiden nopeuttamiseksi soittaminen onkin paras ja nopein tapa toimia(vaikka se jonkin verran toki maksaakin)mutta kun soittaa,samalla tulee saaduksi reaaliaikaista tietoa ja kysymyksiin saa varmasti paljon kattavamman vastauksen..uskon myös
    että moni välittäjä ei haaskaa aikaansa s.postien lähettäjien kanssa leikkimiseen ,sen takia että turhia kyselijöitä(haaveilijoita) riittää.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä vier
    vier Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.07.2006
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 119
    jukka67 kirjoitti:

    uskon myös
    että moni välittäjä ei haaskaa aikaansa s.postien lähettäjien kanssa leikkimiseen ,sen takia että turhia kyselijöitä(haaveilijoita) riittää.

    Mitä ihmeen asiakaspalvelua tämä sitten on? Kyllä aikoinani ollessani asiakaspalvelijana meidän puljussa vastattiin joka ikiseen sähköpostiin, vaikka siinä olisi kysytty vain ”Mitä maksaa x?”. Ja vastattiin silti, vaikka hinnan olisi saanut selville soittamalla tai jopa peräti web-sivuston etusivulta. Kotisivuilla luki myös, että sähköpostitiedusteluihin luvataan vastata viimeistään viikon kuluessa, eli jos oli kiire niin toki soittaminen oli nopeampaa, mutta yhtään asiakasta ei jätetty huomiotta.

    Sähköpostilla asioimisessa on se hyöty, että kaikesta luvatusta on sitten mustaa valkoisella (elleivät nämä vastaamatta jättävät yritykset jätä vastaamatta juuri tämän takia, pelkäävät, että kun lupauksia ei pidetäkään, niin siitä on todiste…). Lisäksi on helppo vertailla eri firmojen tarjouksia.

    Vastaamatta jättäminen kertoo paljon ko. yrityksistä. Jos ei muuta, niin sitten voi ohjelmoida sähköpostiin sen automaattisen vastauksen, jotta ”olemme saaneet viestisi, vastaamme siihen viimeistään siihen ja siihen mennessä”, niin kuin joku jo ehdotti.

    Jos yritys ei aio huomioida sähköpostitse lähestyviä asiakkaita, en ymmärrä, mitä ko. yritys sitten yleensäkään julkistaa sähköpostiosoitteensa. Tai sitten voi sivuillaan sanoa, että tässä on sähköpostiosoitteemme, älkää kuitenkaan lähettäkö tiedusteluja sinne, emme aio vastata.

    Olisiko muuten muille mahdollisille asiakkaille hyödyllistä, jos noiden jatkuvasti asiakkaat huomiotta jättävien yritysten nimiä tulisi joskus päivänvaloon? Saattaisi myös vaikuttaa jotenkin yritysten toimintatapaa, jos ei muuten, niin ainakin niin, että tosiaan ilmoittaisivat, että turha ottaa yhteyttä sähköpostitse.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jukka67
    jukka67 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.10.2006
    Kirjoituksia: 7
    Vastauksia: 111

    taitaa olla ajat muuttuneet siitä kun olet vier ollut asiakaspalvelu tehtävissä…jos esim nykypäivänä myyt lehti-ilmoituksella autoa niin saat melkovarmasti puhelimen täyteen tx viestejä tyyliin ”myytkö tonnin auton osarilla ja 45v maksuajalla” jos taasen laitat ilmoitukseen s.postiosoitteen niin johan on posti samanlaisia viestejä pullollaan…tottakai on hyvää palvelua vastailla näihin kyselyihin,eriasia kenellä aika ja rahkeet riittää…
    TOTUUS ON…TOSIOSTAJA/VUOKRAAJA SOITTAA.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Johan Toki
    Johan Toki Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 86
    Vastauksia: 1851

    Arvoisat vuokravälittäjät!

    Jos omatuntosi alkoi tässä kohtaa kolkuttamaan kun luet tätä ketjua, niin ei hätää! Palkkaa Tokela hoitamaan moista ruljanssia! Takuu varma verbaalikko ottaa selvää kohtaavatko vuokralaisen ja vuokranantajan intressit lainkaan toisiaan – vastuu aina kuuntelijalla! 🙂

    Ota yhteyttä orkin kätevällä palautekaavakkeella! 100% luottamus sekä vastaus taataan… 🙂

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä eiole
    eiole Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.09.2006
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 153

    Jukka67 kirjoittaa
    ”moni välittäjä ei haaskaa aikaansa s.postien lähettäjien kanssa leikkimiseen ”

    Onneksi puhelimesi ei pirise tauotta ostajien/vuokralle haluavien soitellessa kalliita puheluja Suomesta, että sentään ehdit haaskata kallista aikaasi tällä palstalla vastaamiseen. Pysy leikissä mukana!

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jukka67
    jukka67 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.10.2006
    Kirjoituksia: 7
    Vastauksia: 111

    selvennetäänpä että jukka67 ei ole espanjassa tekemässä töitä ,vaan ihan olen täällä tekemättä yhtään mitään ja jos ne
    puhelut on niin pirun kalliita, että sen vuoksi esim ”ei ole” käyttää mieluummin aikansa s.postin kanssa leikkimiseen ,niin siitä vain.on mahtanut sultakin mennä aika moni kämppä ym sivusuun kun olet venannut koneen ääressä vastauksia…no se on sun valinta=)

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Mariitta
    Mariitta Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.07.2006
    Kirjoituksia: 102
    Vastauksia: 959

    Ainakin Castro Estates pahoittelee sivuillaan, että osa asiakkaitten sähköposteista kadonnut palvelimen vaihdon myötä ja pyytävät ottamaan uudelleen yhteyksiä.
    Selailin eilen sattumalta kiint.välityssivuja ja näin tekstin:

    TÄRKEÄ TIEDOTE KAIKILLE ASIAKKAILLEMME | 19.03.2007
    Palvelimen vaihdon yhteydessä olemme menettäneet osan meille lähetetyistä sähköposteista. Jos siis olet lähettänyt meille postia ja et ole vielä saanut vastausta, niin ole ystävällinen ja lähetä viestisi meille uudemman kerran. Pahoittelemme tätä meistä johtumattomista syistä tapahtunutta teknistä virhettä!

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Johan Toki
    Johan Toki Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 86
    Vastauksia: 1851

    Enpä ole vielä ennen kuullut, että puhelimeen vastaaminen maksaisi, paitsi espanjassa oleskeleville suomen kännykkä liittymiä pitäville henkilöille… 😉

    Ei taida olla täällä välittäjillä kuitenkaan kovinkaan paljoa suomiliittymiä moisten asioiden hoitoon – uskon minä… 😉

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 36)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.