Uskallatteko enää lentää?

Uusimmat Keskustelu Yleistä Yleiset pulinat Uskallatteko enää lentää?

Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jerrypuu
    jerrypuu Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.12.2010
    Kirjoituksia: 9
    Vastauksia: 271

    Minusta sillä että maksetaanko palkkaa lähinnä istuskelusta 150000 tai 50000/ vuosi, ei muuta sitä turvallisemmaksi mitenkään, jos quupassa on matot sekaisin, kuten tällä kartturilla vissiin oli.

    Jos lentoaika on ko.-lennolla 2.10, niin tuskin sitä väliä nyt samat hemmot vuorokausitolkulla sahaa, huilata on saanut varmaan tarpeekseen, ja toisaalta jos kusella pitää käydä kesken näin lyhyen matkan, pidän valmistautumista huonona.

    Ja onhan se kartturi voinut pyytää kipparia hakemaan/toimittamaan jotain asiaa matkustamon puolelta, tuskin tuo ”naks” on ihan sillä minuutilla tapahtunut, eivät ole kertomassa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

    sophie escribió: ”Jos 911:sta EI olisi tapahtunut, niin lentokoneissa EI olisi ohjaamon sisalta pain lukittavaa panssariovea, jolloin tata tekoa EI olisi voinut tapahtua, joten tama kaikki ON muslimiterroristien vika!”

    Döhhh… Sinä sanoit tuon. Ja eihän niitä lentokoneen ohjaamon turvallisuusmääräyksiä suinkaan tuon 911:n pikkuharmin vuoksi justeerattu, vaan erään toisen tapahtuman, jonka varmaan joku muukin suomalainen muistaa. Ohjaamoihin asennettiin sisältä lukittavat panssariovet, koskapa…

    Turkkilainen kone oli turkkilaisine kapteeneineen ja perämiehineen aloittanut laskeutumisen kohti Malmin lentokenttää, kun ohjaamoon oli, kapteenin pyynnöstä, tunkeutunut suomalainen blondilehmä. Meni tähtäykset ja lennonjohdon kuuntelut karvakämmeniltä hieman keturallalleen, kun oli ollut ohjaamossa molemminpuoleinen viihdyttämisentarve niin ankara, että Malmin kenttä näytti sopivalta laskeutumisalustalta isolle matkustajakoneelle.

    Ai niin, tuliks multa taas razismi? No, voi voi sentään. 😮

     

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

    jerrypuu escribió: ”Minusta sillä että maksetaanko palkkaa lähinnä istuskelusta 150000 tai 50000/ vuosi, ei muuta sitä turvallisemmaksi mitenkään, jos quupassa on matot sekaisin, kuten tällä kartturilla vissiin oli.”

    Minusta taas sillä, että maksetaanko palkkaa ”lähinnä istuskelusta” (hahhh… jopa on ilmaisu lentämisestä tai lennonjohdosta) 150000 tai 50000/vuosi, muuttaa lentämisen turvallisemmaksi, koskapa kovalla rahalla saa myös kovia alan ammattilaisia, eikä tarvitse tyytyä joihinkin halpis-lentoyhtiöiden propellihattulentäjiin.

    Se on jokaisen oma asia, mistä maksaa. Minä maksan mielelläni laadusta, vaikka sitten hieman enemmän. No, ehkä olen nykyään etuoikeutettu, mutta aivan omasta syystäni.

     

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jerrypuu
    jerrypuu Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.12.2010
    Kirjoituksia: 9
    Vastauksia: 271

    Ei se palkka takaa turvallista lentämistä mitenkään, jos päässä alkaa viheltämään vaikka 20000 lentotunnin jälkeen.

    Samat lentokoulut on käyneet niin lentäjät kuin propellihattulentäjätkin.

    Ja tuskin nyt kallislentoyhtiöilläkään kaikilla niin kippareilla saatika perämiehillä on lentokokemusta kymmeniä tuhansia tunteja.

    MTV:n sivuilta poimittu

    ”Lentokoneisiin asennettiin turvaovi syyskuun 2001 terrori-iskujen jälkeen estämään väkivaltainen ohjaamon tunkeutuminen. Tämän vuoksi luotiin erilaisia käytäntöjä mahdollistamaan miehistön liikkuminen ohjaamon ja muun koneen välillä.”

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

    jerrypuu escribió: ”MTV:n sivuilta poimittu

    ”Lentokoneisiin asennettiin turvaovi syyskuun 2001 terrori-iskujen jälkeen estämään väkivaltainen ohjaamon tunkeutuminen. Tämän vuoksi luotiin erilaisia käytäntöjä mahdollistamaan miehistön liikkuminen ohjaamon ja muun koneen välillä.”

    Jepp..!! Finnair otti välittömästi käytännön, joka vaati, että ohjaamossa on aina kaksi henkilöä, vaikka toinen lentäjistä poistuisikin. Näin ei mahdollistuisi esimerkiksi se, että ohjaamoon jäänyt saakin odottamattoman kohtauksen, eikä kukaan tiedä siitä.

    Halpis-lentoyhtiöissä otettiin tuo käytäntö vasta nyt, eli pieraistiin, kun p*skat olivat jo housussa. Anteeksi brutaali ilmaisuni, mutta parempaakaan en nyt ehdi etsiä.

    Mutta kuten sanoin, kukin lentää sillä millä haluaa, tai pystyy, tai jättää vaikka lentämättä. So what.

    P.S. Valtaosaa ihmisten mielenterveysongelmista, etenkin miesten, ruokkii juurikin taloudellinen ahdinko, josta yleensä pääsee rahalla melko mukavasti pois.

    Taloudellinen ahdinko rikkoo myös ihmissuhteita. Ja jos nainen lähtee nostelemaan ja mies on hanuri pee-aa (monastihan nainen lähtee juurikin siksi), niin seuraavan siipan hakeminen ei aina olekaan aivan itsestään selvää arkipäivän rutiinia.

    Kaikki kun eivät ole sellaisia yksinäisenä sutenakin pärjääviä, kuten allekirjoittanut. (tähän joku lukijalle sopiva hymiö, asian vakavuudesta huolimatta)

     

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä blues
    blues Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1926

    Ei se stuertin tai lentoemon ohjaamoon ottaminen pelkastaan poista riskeja. Entas jos esim stuertti on ”pimentynyt” ja tulee suljettuun ohjaamoon ison leipaveitsen kera ja hoitelee yksinaisen pilotin pilven reunalle ja lukitsee nykyisen 100% turvaoven ja alkaa odottelemaan uusia ideoita.

    Ei kait maailmassa mikaan ole taysin riskitonta. Henkilokohtaisesti tuntisin oloni turvallisemmaksi joko koulutetun ammattilaisen kera tai sitten sen muutaman minuutin yksinolon tarpeen mukaan. Kukapa sen kabiinihenkilokunnan mielenterveyden sitten valvoisi.

    Lufthansa on mielestani ollut  ja on aivan yhta turvallinen kuin muutkin yhtiot.  Venajalla on ollut   piloteille laakarintarkastus ennen lentoa.  Ainakin on mahdollista loytaa jos kaveri on jo valmiiksi ”tillin tallin” murhaa hautoen ennen lahtoa.

    En ole koskaan huomannut etta yksikaan kolleegani olisi ”pimentynyt” mutta kabiinihenkilokunta on taatusti tasapainottomampaa rakkaus sun muine huolineen. Meilla on pitkilla lennoilla ohjeena emoille kayda puolen tunnin valein ohjaamossa vilkaisemassa etta kaikki on OK.   Varmistamassa esim ettei molemmat pilotit ole nukahtaneet pitkan yolennon aikana. Kokemuksesta voin kertoa etta se viimeinen tunti ennen auringon nousua saa silmat lupsamaan itse kullaan….

     

     

     

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä santiago
    santiago Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.11.2007
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

    Elämä on laiffii , niinkuin tiedetään . Ja riskejä täynnä.  Vaikka ja juuri sen takia etten ole ilmojen kotka , lentäjä, vaan muiden ammattieni ohella myös bussikuski, eläkkeellä tosin , niin kerron , lisätäkseni ihmisille jännitystä elämään, ettei mikään estä kyrsiintynyttä  dösäkuskia veivaamasta ajokkiaan alas lähimmältä sillalta. Suomessa vaikka Kuliksen sillalta ja täällä Euroopassa joltain viaduktilta. Pääsisi siinäkin uutisiin muutamalla kymmenellä raadolla . Ja veturimies kun sekoaa voisi saldoksi saada muutaman sata , kevyesti. Tästä olisi asiasta kiinnostuneille varmasti youtuubissa muutamakin pätkä muutaman vuoden takaa Espanjasta , oliko se jostain Santiagon kulmilta. Se ei tainnut olla tahallinen teko , ainoastaan huolimattomuutta ja varolaitteiden puutetta , mutta siitähän on hyvä jatkaa jos veturimiehellä alkaa vakavammin viiraamaan. Uutisissa ulosajo oli oikein näyttävän näköistä ja samoin kuvat onnettumuuspaikalta mällin jälkeen.

    Repikää tästä ja nukkukaa hyvin ja nähkää kauniita unia.

    Ja hyymiöitä saa jokainen lisätä tähän ihan oman maun mukaan.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

    Okei, okei… Elämä on riski. Tai kuten Zac Carper asian ilmaisi: ”’Fuck it dog, life’s a risk, I drink cheap beer”. Tosin toivon minäkin, että lentsikan kabiinihenkilökunta ei kanna mukanaan isoja, eikä pienempiäkään leipäveitsiä. 🙂

    Itselläni, noin muuten, on yhäkin jäljellä Lufthansalta vohkimani lyhyt pyöreäteräinen metallinen ruokailuveitsi ’80-luvulta (design Wolf Karnagel); muistuttamassa ”vanhoista hyvistä ajoista”. Olen itse joskus elänyt sen verran riskialtista elämää, että kun siitä olen pikku naarmuilla selvinnyt, niin en viitsi enää ottaa tietoisia riskejä.

    Ja kyllä bussilla saa nirrin pois moneltakin yhdellä rytinällä. Meinasihan se henkilöautolla itsensä ja kaksi lastaan bussin keulaan teloittanut sekopäärouvakin saada aikaan suuronnettomuuden, vaan onneksi oli sen verran taitava dösakuski, että reki pysyi tiellä, eikä samaan rytäkkään sattunut kivirekkaakaan tekemään ’hallittuja väistöliikkeitä’.

    Mitä tulee siihen Santiago de Compostelan junaturmaan, niin suurin syyhän siihen oli se, että kyseiseen kanttiin olivat kuskit kerta kerralta ajaneet yhä suuremmalla ja suuremmalla nopeudella, kuin kilpailumielessä ikään. Voittajamachohan sitten lopulta selvisi; Francisco José Garzón Amo, joka oli junan puikoissa vanha tekijä, vaikka ei niinkään iältään. Tosin kyllä suurnopeusjunille määrätty kulunvalvontalaitteistokin oli vielä asentamatta, mutta ehkä se olisi asennettu jo heti mañana, tai sitten pasado mañana, tai jotain.

    Madridin junapommeissa 11. maaliskuuta 2004 kuoli 191 ihmistä ja saman verran tuli loppuiäkseen raajarikkoja, mutta sellaisista asioistahan ei saa puhua suomenkielisessä sosiaalisessa mediassa, ettei saa syytettä rasismista. 😮

     

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä juki
    juki Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 28.08.2014
    Kirjoituksia: 0
    Vastauksia: 68
    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä holahola
    holahola Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 11.09.2012
    Kirjoituksia: 47
    Vastauksia: 57

    Arnold:

    Ensinnäkään mitään ”syöksyä” ei ollut. Kone menetti kyllä korkeutta noin kilometrin minuutissa, mutta ei se koneessa miltään roller coaster’ilta tunnu.
    Ja ajattelet varmaan, tai ainakin yrität saada muut ajattelemaan, että matkustajille kuulutettiin: ”Nyt ollaan jätkät kusessa, ja kaikki kuollaan öbaut kymmenen minuutin sisällä”

    Todennäköisin kuulutus: ”Teknisen vian vuoksi joudumme tekemään välilaskun Xxxxx’n kentälle. Matkustajia pyydetään kiinnittämään turvavyöt.”.

    Ai niinkö… kone tulee reipasta tahtia kohti maata, kapteeni hakkaa ohjaamon ovea huutaen ”Avaa se hemmetin ovi!”, yrittävät rikkoa sitä, taustalta kuuluu matkustajien kiljunaa.  Että ihan rauhallisestihan se meni…

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

    Ai niinkö… kone tulee reipasta tahtia kohti maata, kapteeni hakkaa ohjaamon ovea huutaen ”Avaa se hemmetin ovi!”, yrittävät rikkoa sitä, taustalta kuuluu matkustajien kiljunaa.  Että ihan rauhallisestihan se meni…

    Niin?

    Ja tuon kaikenhan sinä tiesit etukäteen? Tiesit, että kyseessä on yhden mielipuolen suorittama terroriteko?

    Saitko nyt jonkinlaista nautintoa siitä, että olit ”oikeassa” tässä hirvittävässä ja äärimmäisen harvinaisessa tragediassa? Olisiko käynti kallonkutistajalla paikallaan? 🙁

    P.S. Kone ei yhäkään tullut ”reippaasti” kohti maata, vaan se oli laitettu normaaliin laskeutumismoodiin, eikä siis ollut minkäänlaisessa syöksyssä. Mutta tosi hienoa, että sinulla on kristallipallo, josta näit kapteenin ja matkustamon tilanteen reaaliaikaisesti. Voitko lainata boltsia seuraavan Gordon arvontaan, kiitos?

     

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jerrypuu
    jerrypuu Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.12.2010
    Kirjoituksia: 9
    Vastauksia: 271

    ”Kone ei yhäkään tullut ”reippaasti” kohti maata, vaan se oli laitettu normaaliin laskeutumismoodiin, eikä siis ollut minkäänlaisessa syöksyssä. Mutta tosi hienoa, että sinulla on kristallipallo, josta näit kapteenin ja matkustamon tilanteen reaaliaikaisesti.”

    Se musta laatikko, jossa on lennon tekniset tiedot löytyi vasta tänään, arnoldin kristallipallo pääsi ilmeisesti tutkimaan sen ekana.

Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.