Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Yleiset pulinat › Uskallatteko enää lentää?
- Tämä aihe sisältää 26 vastaukset, 9 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 9 vuotta, 10 kuukautta sitten
jerrypuu toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Koneita tippuu nykyään näköjään harva se päivä. Vaikka se onkin niin, että on todennäköisempää kuolla autoliikenteessä, niin jotenkin ei haluaisi joutua tilanteeseen, jossa lentokone alkaa tulla alas….siinähän saattaa joutua kuolemaansa ihan odottelemaan kotvasen. Niin sitäpä vain, että vieläkö lentohaluisia riittää? Äkkiä sitä autollakin Suomesta Espanjaan karauttaa 🙂
Uskallan. Loppu voi koittaa ihan missa vain. Kotiinsakin on moni kuollut. Ja ihanko tassa olisi muita yhta jarkevia vaihtoehtoja matkustaa maasta toiseen?
En ma usko, etta tama tapaus ainakaan Espanjan matkailua hievauttaa. Ei kai se vuoden 2008 Spanairin onnettomuuskaan Madridissa saikayttanyt turisteja. Tai jos se turistien maara Espanjassa olisikin hieman laskenut, niin syyt ovat jossain muualla kuin lento-onnettomuuksien aiheuttamissa fobioissa.
Luin juuri uutisista, että se syöksy kesti 8 minuuttia. On kyllä pitkä aika odotella varmaa kuolemaa 🙁
Hölöhölö..! Kyllä huomaa, että jonkun elämä on vietetty perse tiiviisti auton penkissä.
Ensinnäkään mitään ”syöksyä” ei ollut. Kone menetti kyllä korkeutta noin kilometrin minuutissa, mutta ei se koneessa miltään roller coaster’ilta tunnu.
Ja ajattelet varmaan, tai ainakin yrität saada muut ajattelemaan, että matkustajille kuulutettiin: ”Nyt ollaan jätkät kusessa, ja kaikki kuollaan öbaut kymmenen minuutin sisällä”.
Todennäköisin kuulutus: ”Teknisen vian vuoksi joudumme tekemään välilaskun Xxxxx’n kentälle. Matkustajia pyydetään kiinnittämään turvavyöt.”
No, tokihan voit lohduttautua sillä, että jos/kun kivirekka törmää siihen matkailuautosi keulaan, koet vain yhden tai kaksi kauhunsekuntia. Ranskan lento-onnettomuudessa tuskin edes ehtivät tajuta, että nyt rysähtää.
Julkisista tilastoista (joita en tähän todellakaan ala kaivaa) on verrattavissa, kuinka monta kuolemankolarin uhria läntisessä Euroopassa tehdään vuosittain autoliikenteessä, verrattuna sitten tällä samalla alueella tapahtuneisiin, kuolonuhreja vaatineisiin lento-onnettomuuksiin. Toki siis ne ultrakevytkoneilla pörrääjät mukaan lukien.
Jatkan lentämistä edelleen totuttuun tapaan. On se lentäminen kuitenkin turvallisin matkustustapa vielä toistaiseksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety
-
Tätä vastausta muokkasi 9 vuotta, 10 kuukautta sitten
Loikkari.
Koska ketju kuitenkin jollain tavalla liittyy lentoon 4U 9525 joka tipahti tiistaina, on julkisuuten annettu tietoa epäilystä että turman takana on perämies joka on saanut lupansa 2013 ja lentotunteja kyseisellä konetyypillä hänellä oli 630 h
Sangen ikävää jos näin on, onkohan opintolainat syynä traagiseen ratkaisuun. Ja pitääkö itsensä tappamisen ohella ottaa henki lähes 150 muulta, syyttömältä ihmiseltä?
Jep. Uutinen oli sangen karua kuultavaa. Suoraan sanoen, meni taas jälleen kerran usko halpalentoyhtiöihin, ja tällä kertaa raskaimman kautta.
Mitä olen saanut lukea halpalentoyhtiöiden lentäjien liian vähäisestä lepoajasta, alkaa nyt näyttäytyä melkoisen kylmällä tavalla. Samoin myös se, että lentohenkilökunnan taustoja ei halpiksissa liiemmälti kollatata, kunhan vain halvalla saadaan.
Tutkintaviranomainen toppuutteli, että kyse tuskinkaan on terroriteosta, mutta kun häneltä median taholta kysyttiin, onko mainitun lentoperämiehen kohdalla mahdolliset terroristiyhteystaustat työhönottotilanteessa tutkittu, oli vastaus… ”- Ei ole.”
Ja jos sadanviidenkymmenen ihmisen tietoinen tappaminen ei ole terrorismia, niin eipä se Breiviikkikään sitten terroritekoa tehnyt. Hänhän tappoi ’vain’ alle kahdeksankymmentä tjsp.
Se on nyt sitten taas Finnair. Että silleen. Hieman kirpaisee kukkarossa, mutta so f*cking what.
P.S. Autolla en lähde Espanjan ja Suomen väliä. En sentään ihan niin hullu ole. Haluan, että matkustaminen on rentoa.
P.S. 2 Keitäköhän saamme kiittää siitä, että koneen ohjaamoon ei enää pääse murtautumaan? En voi vastata, koskapa se olisi rasismi, ja jotain xitun vihapuhetta. 🙁
-
Tätä vastausta muokkasi 9 vuotta, 10 kuukautta sitten
arnold malaga.
-
Tätä vastausta muokkasi 9 vuotta, 10 kuukautta sitten
arnold malaga.
Vähemmän kerralla, mutta lukumääräisesti useammin tehdään itsemurha autolla. Vastaantulevassa autossa kuolevat/loukkaantuvat ovat syyttömiä hekin. Puhumattakaan juuri kortin saaneiden kaahailusta, jossa auto tungetaan hiprakassa olevia kavereita täyteen ja kolautetaan puuhun tai seinään. Syyttömiä siinäkin menee.
Hulluus ei aina näy päällepäin.
Eihan tuo 630h tyypissa aika ole kuin noin 400 tuntia vuodessa, eli kylla siina on jaanyt aikaa lepoonkin. Samoilla saannoilla ns halpalentoyhtiot toimii kuin kansallisetkin. Taman yhtion koulutus ja valinnat lienevat yhtenaiset Lufthansan kanssa.
Konekanta on uudempaa ja koulutus taysin vastaavaa ainakin Easyjet ja Ryanair yhtioissa kuin kansallisissa. Sama patenee myos muihin halpalentoyhtioihin. Eikohan suurin syy naihin ole ammattiliitot jotka ovat saaneet niskalenkin kansallisista. Eli laitetaan kokonaan uusi yhtio rinnalle. Eli samoilla saannoilla ja uusilla koneilla mutta vahemmilla palkkakuluilla toimivat.
Ma en usko, etta tama johtuu millaan tavalla siita, etta kyseessa on halpalentoyhtio. Yksittainen hullu, mielen pahuus ja sairaus, ehka joitain ihmissuhdeongelmia, jotka on sitten ’ratkaistu’ sokeana raivosta. Ei kukaan terve ihminen tee tammosta (oletetusti) pelkan tyostressin tai itselleen riittamattoman palkan takia.
Joka tapauksessa ma lennan jatkossakin, jopa halppiksilla.
Ja ei nyt vedeta muslimeja tahankin. Jos tuo saksalainen apupilotti olisi ollut vaikka turkkilaista syntyperaa oleva hemmo (joita on Saksassa pilvin pimein), niin kaikki olisivat huutaneet joka tuubista naama punaisina islamisteja, terrorismia ja muslimimaahanmuuttajia… Eipa silla, etteiko naista jalkimmaisistakin loytyisi potenttaalia toteuttamaan tuon tyyppista tekoa Euroopan ilmatilassa.
Älä viitsi jauhaa paskaa Sophie, sen enempää vetämisistä kuin vetämättä jättämisistäkään.
Tiedät varsin hyvin, miksi lentokoneiden ohjaamot ovat nykyään sellaisia, että niihin ei pääse murtautumaan millään lentokoneessa saatavissa olevalla keinolla, jos ohjaamon puolella niin päätetään.
Jos 911 ei sano sinulle mitään, olet tyhmempi kuin vasen kivekseni. 😮
Ja itse kukin saa minun puolestani lentää vaikka riippuliitimellä.
Blues escribió: ”Eli samoilla saannoilla ja uusilla koneilla mutta vahemmilla palkkakuluilla toimivat.”
Vaikka itse oletkin ollut tuolla ilmailukotkien osastolla siellä seikkailijapuolella ja lentänyt sinnekin, missä normi pilotin takki liimautuu selkään jo pelkästä ajatuksesta, lennän silti mieluummin yhtiöllä, jossa lentäjillä on kunnon liksa ja riittävästi aikaa lepoon.
No, voidaan toki väittää, että erinomaiset olosuhteet ja rehellinen palkkaus on kaikilla länsimaisilla lentoyhtiöillä, kaikilla niillä halpiksillakin, mutta jää silti minun itseni päätettäväksi, olenko saanut mediasta lukea vain valheita niistä, vai pitävätkö jotkut väitteet peräti kutinsa.
Liian kaukaa haettua. ”Jos 911:sta EI olisi tapahtunut, niin lentokoneissa EI olisi ohjaamon sisalta pain lukittavaa panssariovea, jolloin tata tekoa EI olisi voinut tapahtua, joten tama kaikki ON muslimiterroristien vika!” Tassa on ollut about 15 vuotta aikaa kehittaa lentomatkailun turvallisuutta. Monissa lentoyhtioissa ohjaamossa on aina kaksi henkiloa, yks tulee tuuraamaan toista vessatauon ajaksi. Talla kyseisella puljulla sellaista vaatimusta ei ollut, joten kylla nyt on vikaa lentoyhtiossakin. Tulee mieleen pukki kaalimaan vartijana.
Arnold, vahemmilla palkkakuluilla tarkoitin noin 100.000 euron vuosipalkkaa verrattuna pelkkaan yli 200.000 euron palkkaan plus muihin mukaviin etuihin kansallisissa. Viranomaisen lepoaika vaatimus on molemmille sama.
Aivan samoilla saannoilla se lentaa Ryanair kuin Finnair mutta uudemmilla koneilla. Silti mieluummin minakin lennan British Airwaysin kyydissa kuin Easyjet/Ryanairin. En siksi etta se olisi turvallisempaa mutta usein matka on jopa halvempi. Samoin halpiksien palvelu on ”non existing” mutta taytyyhan niista ihmisten pitaa koska matkustavat. Mina en.
PS. Yeps, lensin sinne ja takasinkin …. reilut 30 vuotta, eika naarmuakaan 🙂
-
Tätä vastausta muokkasi 9 vuotta, 10 kuukautta sitten
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.