UniCaja

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki UniCaja

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 38)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    Willi
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.01.2007
    Kirjoituksia: 28
    Vastauksia: 792

    Ajattelin antaa sievän kokemuksen unicajasta. Nostin vuosi sitten rahaa omalla nordean visa electron -kortilla. Kesken toiminnan automaatti meni tilttiin (en siis todellakaan painanut mitään väärää nappia), muuttui ystävällisesti kauniiksi tietokoneen ruuduksi 5 minuutiksi, mutta korttini…. se jäi koneen syövereihin ja kuinka ollakkaan oli perjantai-ilta… No soitimme tähän numeroon mikä oli näytön yläpuolella ja sieltä kerrottiin että maanantai aamuna voin käydä hakemassa korttini toimistosta ja voin nostaa sitten rahaa…
    No maanatai aamu tuli, ja olimme pankin oven ulkopuolella 10 minuuttia ennen kuin ovet avattiin. Pääsimme sisään ja virkailijan luokse. Sain korttini takaisin… mutta kahtena kappaleena… Kyseisessä kortissa oli myös siru ja sirulla rahaa…. Pankkivirkailija tähän vain totesi, että ei tämä ole mikään automaattikortti kun ei ole missään pankin nimeä, ei kortin omistajan nimeä, eikä myöskään missään lue visa electronia…. väitti kiven kovaan ekana että kyseinen kortti on BBVA:n bonuskortti. Pienoisen sanaharkan käytyämme ja valaistuamme virkailijaa kortista, siiryimme pankinjohtajan pakeille. Sama litania sieltä. ”Käytäntö Espanjan pankeissa on, että kortti katkaistaan välittömästi asiakkaan turvallisuuden takia. Voitte toki tehdä kirjallisen valituksen.” No siinä tilanteessa ei hirmuisesti naurattanut koska todellakin sirulla oli rahaa, lomaa jäljellä viikko, ja tiedossa että kotiin tulessa pitäisi pestä pyykit ja kone toimi sirulla… Suomen päässä kaiken kukkuraksi (jostain syystä) pankki toimi ihanan hitaasti uuden kortin kanssa. Kesti 3 viikkoa uuden kortin tulo.
    No kirjalliset valitukset tehtiin Unicajalle, ja vastaukseksi tuli edelleen että tämä on Espanjan käytäntö. Kyselin siinä samassa myös muista Espanjan pankeista tätä, ja siellä kerrottiin, että ei todellakaan katkaista välittömästi kortteja. Uusi valituskirje siis Unicajalle ja vastaukseksi tuli taas että olemme pahoillamme mutta tämä on käytäntö Espanjan KAIKISSA pankeissa. Tässä teille kaksi pientä lamppua kuitenkin hyvitykseksi siitä että katkaisimme korttinne.

    No en jaksanut tapella asian kanssa enempää ja asia jäi sikseen, mutta enää en ole käyttänyt kertaakaa Unicajan automaatteja ja samoin mieheni siirsi tilinsä kyseisestä pankista pois.

    LINKKI

    Johan Toki
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 86
    Vastauksia: 1851

    Totta on todellakin se, että meitä suomalaisia pakkosyötetään siruilla, mutta espanja ei ole samaa mieltä! EU roskaakin siinä sitten selitellään matkalla!

    Minkä suomalaisen pankin sirukortti se oli? No Nordeahan ei enää ole suomalainen kuten moni muukaan, mutta se valitus pitää pistää kortin antajan päähän!

    Ja ehdottomasti pitää laittaa – sillä jos kukaan ei valita, koneisto vain pyörii… 8)

    LINKKI

    Willi
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.01.2007
    Kirjoituksia: 28
    Vastauksia: 792

    Nordean kortti oli.
    Kun puhuin tapauksesta Nordean kanssa sieltä sanottiin että Unicajan kanssa pitää tämä asia selvittää je he ovat vastuussa koko sotkusta.

    LINKKI

    Johan Toki
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 86
    Vastauksia: 1851

    On tässä muutenkin tullut viimeaikoina ” kokemusta ” tuosta Nordeasta!

    Pidä pintasi ja sano asian kuuluvan todellakin heille!

    Miksi ihmeessä ihmiset ovat useinkin valmiita espanjassa menemään lähes pilkkirepun ja jakkaran kanssa jonottamaan ja selvittämään asioitaan, mutta ei sivistyneessä suomessa – samperi!

    Menet nyt vain sinne ja sanot – ettet lähde minnekään ennen kuin asia on selvitetty! Uhkaa ottaa yhteyttä EU meppiin Lasse Lehtiseen

    www. lasselehtinen.net ja pakota ne palveluun!

    Teki mieli kirjoittaa vielä jotain – mutta kun en uskalla… 🙂

    LINKKI

    Willi
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.01.2007
    Kirjoituksia: 28
    Vastauksia: 792

    Voisihan sitä mennäkin Nordeaan mutta on piirun verran tuota matkaa täältä Granadasta 😉 ja kaiken ihanuuden lisäksi armaat opettajat ovat jokseenkin unohtaneet imoittaa minulle että pitäis laulaa 3 aariaa keskiviikkona…. Sain kuulla yheltä kaverilta xDDD No onneks karjalaisella huumorilla selviää jos jonkinlaisesta kommelluksesta

    LINKKI

    Rellamada
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.01.2007
    Kirjoituksia: 2
    Vastauksia: 125
    Willi kirjoitti:

    –”Käytäntö Espanjan pankeissa on, että kortti katkaistaan välittömästi asiakkaan turvallisuuden takia. —

    Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja myös pelottavalta kokemukselta, ja pankin selitykset ristiriitaisilta, herättää myös kysymyksiä. Jos pankki perustelee kortin leikkaamista asiakkaan turvallisuudella, niin mitä ”turvallisuus” tarkoittaa? Sitäkö, että pankki pelkäsi oman henkilökuntansa väärinkäyttävän korttia ja se piti kiireesti leikata poikki? (korttihan oli pankin hallussa, pankit lienee turvallisia?)

    Kaiken lisäksi kortti oli joka tapauksessa annettu takaisin, eli jollain tavallahan pankki on ollut vakuuttunut sen kuuluvan kyseiselle asiakkaalle? Miksei korttia voitu antaa takaisin toimivana, kun sen omistusoikeus oli todettu?

    Tietyllä tavalla asia ei suoranaisesti kuulu suomalaiselle pankille, mutta koska sillä on noinkin voimakasta vaikutusta heidän asiakkaisiinsa, niin tuntuisi hassulta jos asia ei niitä kiinnostaisi.

    Kiva kuitenkin että Willi sai uudet lamput, laita niistä kuva tänne Orkkiin niin saamme porukalla arvioida, kannattaako käydä änkeämässä vanhoja kortteja Unicajan automaatteihin 😉

    LINKKI

    Willi
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.01.2007
    Kirjoituksia: 28
    Vastauksia: 792

    Todella hyvä kysymys tuo, että pelkääkö pankki henkilökunnan väärinkäyttävän kortteja. En meinaan ollut ainut, joka sai tämän ihanan yllätyksen maanantai-aamuna. Ja niistä lampuista laitan kuvaa jos jostain laatikosta löydän. Lampusta tarkalleen ottaen se oli kännykkään tarralla liitettävä ja hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyvin hyvin nopeasti loppuun palava. No toinen tuolla jossain laatikon pohjalla on edelleen.

    LINKKI

    Johan Toki
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 86
    Vastauksia: 1851

    Harvoin muokkaan, mutta nyt kuitenkin sen varmuuden vuoksi teen… 🙂

    Laulakaa Tokelalle vaikka tämän kuniaksi mukava kunnon aaria… 🙂

    LINKKI

    Don Bavarontti
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.07.2006
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154

    Los Pacosin Unicajassa avenida Finlandialla, saat palvelua suomenkielellä, siellä palvelee suomalainen Stefan, kääntykääpä hänen puoleensa ongelma tapauksissa.

    LINKKI

    Willi
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.01.2007
    Kirjoituksia: 28
    Vastauksia: 792

    käviskö habarena 😉 tosin se pitäis esittää teatterissa maaliskuun lopussa eikä ihan tällä hetkellä mene ulkomuistista, ja pitänee muistaa sanoa että heikko sydämmiset ottakoon kyseisen kohtauksen ajaksi nitrot esiin sen verran mielkuvitusrikas on meidä ohjaajan näkemys kyseistä aariasta xD.

    Don B., en usko että asia miksikään muuttuisi suomenkielellä kun sen myös ihan espanjanlainen keskusteli espanjalaisen kanssa ja valitukset menivät ihan UniCajan pääkonttoriin saakka. Mutta kyllähän sitä voi aina yrittää. 🙂 Siispä ensiviikolla kun tulen Fuengirolaan pitänee pistäytyä paikallisessa UniCajassa. Kiitän siis informaatiosta nöyrästi Don B. 🙂

    LINKKI

    tuulae
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.07.2006
    Kirjoituksia: 72
    Vastauksia: 704

    Los Pacosin pankissa toiminut Stefan on muuttanut takaisin Arroyo de la Mielin Unicajaan, siihen uuteen konttoriin, n. korttelinväli Torreen päin vanhasta paikasta katsottuna.

    Huh, tulikohan osoite nyt mahdollisimman epäselvästi 😛

    Uusi yritys: Arroyon isosta liikenneympyrästä Torrea kohti seuraavaan (pieneen) liikenneympyrään, siinä kadunkulmassa on uusi Unicaja ja sielltä löytyy Stefan Granskog!

    LINKKI

    Willi
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.01.2007
    Kirjoituksia: 28
    Vastauksia: 792

    Kiittää taas kerran nöyrästi tuulaeta päivetystä tiedosta.

    LINKKI

    Don Bavarontti
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.07.2006
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154

    sehän vaehto on kääny varsi supsikkasti …tammikuun alussa mänevöö vuotta, asioin viimeksi Stefanin kanssa Los Pacosissa. Kiitos päevityksestä !!!

    LINKKI

    Rellamada
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.01.2007
    Kirjoituksia: 2
    Vastauksia: 125

    Tämä Willin kokemus on näköjään nostettu etusivulle ja varmaan aivan syystä. Mielestäni asia on merkittävä, tai ainakin sillä voi olla suurta merkitystä jos huono tuuri iskee. Jokaisella korttinsa seinään työntävällä olisi syytä olla tieto siitä, mitä tapahtuu jos kortti jääkin seinän sisään?

    Voi kun olisi kiva nähdä ne Willin lamput! 😉 Mutta kuulla myös eri pankkien ”käytäntöjä” ja niiden perusteluja, minua ainakin kiinnostaisi kovasti, koska ilmeisesti tulen tämän vuoden aikana tunkemaan korttiani pankin seinään ja haluan tosiaankin tietää etukäteen mitä tapahtuu tuollaisessa ongelmatilanteessa!

    LINKKI

    Don Bavarontti
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.07.2006
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154

    tässäpä UniCaja kartta

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 38)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.