Työkyvyttömyysaste Suomessa 100% – Espanjassa 0%

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Työkyvyttömyysaste Suomessa 100% – Espanjassa 0%

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 53)
  • Julkaisija
    Profiilikuva käyttäjästä El Mar
    El Mar Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 20

Jos minun vastuksiani kommentoit, puhuin kylla ihan yleisella tasolla aiheesta verotus ja
    varsinkin tyokyvyttomyyselakkeen verotus, niilla kun tuntuu taalla palstalla olevan ihan
    oma erityinen arvonsa taalla ja kaikki tietavat aiheesta kaiken vaikka todellisuudessa
    monikaan tieda yhtaan mitaan ja vastaukset perustuu pelkkiin kuulopuheisiin
    tai haluun saada vain sanoa henkilokohtaisen mielipiteensa.

Alunalkaen sinulla oli aiheesta kaksi eri versiota aloituksena
    ja aloitus tuntui lahinna taas silta etta on huono vitsi.

Miksi sinulle sitten kavi nain jos olit ottanut asioista selvaa?
    Ja miksi olet nyt niin pettynyt?

Myos minulla on kokemuksia tasta aiheesta ja ne eivat vastaa kertomaasi.
    Missa vika?
    Olen saanut mielestani ihan oikeudenmukaisen paatoksen.

Kirjoitin etten usko ja minusta aloitus oli huono vitsi, olen edelleen sita mielta.
    Tassa maassakin on oikeusturva ihmisilla eika ihmisia kohdella niinkuin kirjoitit.
    Ja jos, olisi riittanyt aloitukseesi etta aiot valittaa paatoksesta, asiasi olisi ollut heti totuudenmukaisempi.

Olen itsekkin tyokyvyttomyyselakkeella ja talla palstahan se tuntuu olevan kirosana,
    siksi suluissaoleva. Sinua silla en kivittanyt, kokemaani kuvailin.

Tietysti voit poimia kaikki rivienvalit ja piehtaroida niissa jos haluat mutta siita tuskin on mitaan hyotya.
    Ei ollut tarkoitus loukata ja jos, anteeksi.

Ei muuta kuin taistoon oikeuksiesi puolesta jos on aihetta. 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä maijako53
    maijako53 Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 43

on ilmestynyt. Lukekaa sitä ja rauhoittukaa pyhien viettoon. Lehti on luettavissa, ainakin minun koneella 🙂
    (klo 21.45)

LINKKI

mainio artikkeli Espanjassa talvehtivien terveydenhuollosta…

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Ritacasanueva
    Ritacasanueva Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 14
    Vastauksia: 3416

tassa artikkelissa mitaan mielenkiintoista..mita se oli? Ettei Suomi viela ole paattanyt mitaan lopullista asiasta?

Miten tulee toimimaan?

LINKKI

LINKKI

tassa artikkelissa henkilo kertoo samaa tarinaa tasta tyokyvyttomyysarviosta; sivu 5

http://www.epaper.fi/reader/?issue=42139;3007fc58212806a6cc405b32b8858f64

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Toinaer
    Toinaer Ei kirjautuneena
    Vastauksia: 3

Selvyyden vuoksi. Artikkelissa esiintyvä henkilö on aviomieheni. Minä, hänen aviovaimonsa, olen tämän tänne kirjoittanut. Niin, tämä tarina on tosi, miehelläni oli kaikki paperit mukanaan haastattelussa.

Kirjoitin todellakin tänne asiasta vain kertoakseni muillekin, että kaikanlaista voi sattua. Asiasta on nyt tehty valitus, katsotaan, mitä siitä seuraa. Mutta siitä en aio enää täällä kirjoittaa. Enkä mistään muustakaan.

Hyvää jatkoa kaikille!

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä El Mar
    El Mar Ei kirjautuneena
    Vastauksia: 20
    Ritacasanueva kirjoitti:

tassa artikkelissa henkilo kertoo samaa tarinaa tasta tyokyvyttomyysarviosta; sivu 5

http://www.epaper.fi/reader/?issue=42139;3007fc58212806a6cc405b32b8858f64%5B/quote%5D

Varmaan olet lukenut myos sitten varsinaisen Olelehden numeron 4/2013
    jossa asiaa valaistaan myos silta kannalta
    jota vastaan kirjoitat lahes poikeuksetta eli Oikeuslaitoksen tulkintaa aiheesta.
    Hyva etta Ole sai aikaan artikkelin joka kertoo sen mita
    ammattinsa osaavat espanjalaiset gestoriat ovat puhuneet aina.
    Kuinka paljon suomalaiset ovatkaan maksaneet turhaan veroja
    tyokyvyttomyyselakkeistaan luottaessaan maanmiestensa ”ammattitaitoon”?

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Abso
    Abso Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 15
    Vastauksia: 542

Selvyyden vuoksi. Artikkelissa esiintyvä henkilö on aviomieheni. Minä, hänen aviovaimonsa, olen tämän tänne kirjoittanut. Niin, tämä tarina on tosi, miehelläni oli kaikki paperit mukanaan haastattelussa.

En tuota epäile ollenkaan. Minun mielestäni suomenkielinenpalvelutoimisto käyttäytyy jatkuvasti epäasiallisesti. Onhan se tietysti niin, että nämä kokemusperäiset faktat syövät mielikuvia levittävien gestorioiden leipää. Kukaan ei halua maksaa palvelutoimistoille tyhjiksi osoittautuvista mielikuvista.

On ikävää, että nimimerkki Toinaer ei jaksa tuoda faktoja esiin jatkuvan verkkokiusaamisen vuoksi. Toinaerin kirjoitukset ovat olleet tärkeä poikkeus orgin yleisessä linjassa. Propagandan sijaan on kerrankin kirjoitettu asiaa.

Palvelutoimisto voisi mennä itseensä ja jättää sekavan tajunnanvirran suoltamisen ja muiden arvostelun.

Sinänsä tämä tapaus kuvaa yleistä trendiä: omaisuusarvojen romahdus ja verojen korotukset vähentävät asunnonvälittäjien ja gestorioiden palvelujen kysyntää. Arvostelu kiihtyy ja rapa lentää. Tästä johtuen sitten viritellään erilaisia oikeustoimia, joista kunnianloukkaus- ja petossyytteet ovat pienenä esimerkkinä.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä santiago
    santiago Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

Piti oikein lukea aloitus. Siinähän ei ollut mitään uutta eikä vähänkään täkäläisistä käytännöistä tietävälle mitään uutisen aihetta.
    Tässä , niin kuin niin monessa muussakin asiassa, käytännöt ovat erilaisia ja sitä ei perusjänkääjä suomalainen voi eikä osaa hyväksyä.
    Mikä siinä on , että kun kaikki on niin vaikeata ja väärin Suomen ulkopuolella, pitää tunkea väkisin ulkomaille.
    Asioista selvää ottamalla , ennen niin vaikeaksi osoittautunutta muuttoa , ei tulisi mitään yllätyksiä. Ja voisi jäädä Suomeen pankolle makoilemaan kaikessa rauhassa.
    Muuten yksi asia , mikä on erikoisesti järkyttänyt mun mielenrauhaa , on itku siitä kuinka ei päästäkään alemmille veroille kun muutetaan Espanjaan.
    Tietysti jos ihminen on erityisen kustannustietoinen , niin varmaan se ottaa koville jos näin ei sitten vääristä oletuksista ja tiedoista johtuen käykään.
    Mun totuus tästä asiasta on sellainen , että vaikka normi suomalaisesta eläkkeestä maksaa verot tänne , on se joka tapauksessa vähemmän kuin Suomessa.
    Ja jos eläke on vaikkapa tuplaten suomalaisen keskieläkkeen on verotus melko sama kummassakin maassa. Riippuen yksilöllisista tekijöistä, eli suomeksi sanottuna myönnettävistä vähennyksistä.
    Ja sitten ne suurimmat eläkkeet ovat sitä luokkaa , että niitä jo voikin verottaa, ei niiden nauttijoiden elintaso siitä mihinkään romahda.
    Eli mikä on ongelma? Peruseläkeläiselle on verotus joka tapauksessa kevyempää kuin Suomessa.
    Ja mistä mä saan kompetenssia kirjoittaa näin?
    No siitä kun meidän perheessä on kokemusta kaikista näistä eri verotuksen muodoista. Espanjalaisesta työkyvyttömyysverotuksesta, suomalaisen yksityisen sektorin maksamasta , Espanjassa verotettavasta eläkkeestä. Ja suomalaisesta kunnan ja valtion maksamasta , aina Suomessa verotettavsta eläkkeestä. Ja vielä hännänhuippuna ihan umpiespanjalaisen miniän espanjalaisena Espanjaan maksamasta verosta.
    Muuten ihmetyttää kohtuullisen paljon , miten muutaman VUOSITTAISEN kympin tai satasen takia jaksetaan pilata elämä , sen sijaan , että rauhassa nautittaisiin eläkepäivistä ilman itse aiheutettua stressiä.
    Mulle ainakin on elämä opettanut sen , että kaikenlaista itsestä johtumatonta ikävyyttä ja säätämistä riittää ihan ilman niiden tahallista esillenostamista.
    Ja viimeiseksi, oli verot mitä oli, niin elämä täällä on niin paljon halvempaa kuin Suomessa , että jo siitä pitäisi olla niin kiitollinen , että ainakin iltaisin ellei muutaman kerran päivänkin mittaan, muistaisi kauniisti kiittää yläkertaa siitä , että tänäänkin taas säästyi huomattavasti rahaa.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Abso
    Abso Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 15
    Vastauksia: 542

Eli mikä on ongelma? Peruseläkeläiselle on verotus joka tapauksessa kevyempää kuin Suomessa.

Kuinkahan kauan on?

Lisäksi verotus on vain osa pulmaa.

Uponneet kustannukset ovat monelle ongelma, ts. asunnon ostohinta on merkittävästi korkeampi kuin todennäköinen myyntihinta. Nousevia veroja ei voi paeta muualle (esimerkiksi Portugaliin) menettämättä asuntoonsa sijoittamiaan rahoja.

Lisäksi työkyvyttömien verotuksesta jaetaan jatkuvasti väärää tai puutteellista tietoa. Työkyvytön ei itse ehkä ole kaikkein parhaimmassa tilaisuudessa selvittää asian todellista laitaa. Moni uskoo ilmaisjakelulehtien sanomaan.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä santiago
    santiago Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

Asunnon hinta voi olla monelle ongelma. Monelle se taas ei ole sitä. Jossainhan on asuttava ja jos valinta on Espanjassa , asuntokin on ostettava sieltä.
    Meillä on ollut n. 40 vuotisen omistusasumisuran aikana aika monta kämppää Suomessa. Kaikista on tullut ns. voittoa, joistakin aika reippaastikin.
    Ja yksi luukku myytiin täällä ja ostettiin isompi tilalle. Toistaiseksi ollaan PALJON voitolla. Ja saas sitten nähdä asutaanko tässä niin kauan kuin henki pihisee vai miten tässä käy, mutta jos kilahdetaan täällä Espanjassa , saa perikunta hyvät rahat tai sitten hyvän kämpän itselleen.
    Eli vielä ei ole yöunet menneet ja niin vähän tilanne huolestuttaa , että siestatkin saa vedettyä ilman unilääkkeitä.

Työkyvyttömyyttä on tietysti montaa sorttia . Ei sentään kaikki ole lataamotavaraa. Osa on vielä vanhan liiton ruumillisen työn tekijöitä joilla on pamahtanut selkä tai jotain muuta vastaavaa. Ei sen pitäisi ajatuspuolta pahasti haitata.
    Jotenkin mulle on muodostunut käsitys , että nämä nuppivaivat ovat nuoremman polven heiniä. Eivät enää kestä.
    Niinkuin laulussakin sanotaan, hiiohoi, ennen oli miehet rautaa ja laivat puuta jne,jne, hiiohoi.

LINKKI

toivottavasti saat tyydyttavan vastauksen. Onnea!

LINKKI

mita tekemista minulla on taman asian -kiusaamisen kanssa?

Oletkohan lukenut minun kommenttina aiheesta?

Verkkokiusaamista

En tuota epäile ollenkaan. Minun mielestäni suomenkielinenpalvelutoimisto käyttäytyy jatkuvasti epäasiallisesti. Onhan se tietysti niin, että nämä kokemusperäiset faktat syövät mielikuvia levittävien gestorioiden leipää. Kukaan ei halua maksaa palvelutoimistoille tyhjiksi osoittautuvista mielikuvista.

On ikävää, että nimimerkki Toinaer ei jaksa tuoda faktoja esiin jatkuvan verkkokiusaamisen vuoksi. Toinaerin kirjoitukset ovat olleet tärkeä poikkeus orgin yleisessä linjassa. Propagandan sijaan on kerrankin kirjoitettu asiaa.

Palvelutoimisto voisi mennä itseensä ja jättää sekavan tajunnanvirran suoltamisen ja muiden arvostelun.??????

Sinänsä tämä tapaus kuvaa yleistä trendiä: omaisuusarvojen romahdus ja verojen korotukset vähentävät asunnonvälittäjien ja gestorioiden palvelujen kysyntää. Arvostelu kiihtyy ja rapa lentää. Tästä johtuen sitten viritellään erilaisia oikeustoimia, joista kunnianloukkaus- ja petossyytteet ovat pienenä esimerkkinä.

LINKKI

en oikein ymmarra taman asian pointtia;

”Varmaan olet lukenut myos sitten varsinaisen Olelehden numeron 4/2013
    jossa asiaa valaistaan myos silta kannalta
    jota vastaan kirjoitat lahes poikeuksetta eli Oikeuslaitoksen tulkintaa aiheesta.
    Hyva etta Ole sai aikaan artikkelin joka kertoo sen mita
    ammattinsa osaavat espanjalaiset gestoriat ovat puhuneet aina.
    Kuinka paljon suomalaiset ovatkaan maksaneet turhaan veroja

En valitettavsti lue Óle-lehtea kun meilla ei sita missaan myyda taalla Las Palmasissa.

”jota vastaan kirjoitat lahes poikeuksetta”

En tieda nyt mista puhut.

”Kuinka paljon suomalaiset ovatkaan maksaneet turhaan veroja

En osaa sanoa miten muut tomivat mina luotan vain Verottajaan ja sielta saataviin ohjeisiin ja paatoksiin.

Voit lukea taalta Orkista kirjoitukseni alusta alkaen niin olen aina kertonut samaa naista verotus.tyokyvyttomyys-veroilmoitus asioissa. Syksysta 2010 alkaen.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 53)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.