Tuplaveloitus visaostoksesta

Uusimmat Keskustelu Yleistä Yleiset pulinat Tuplaveloitus visaostoksesta

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä kahvakarpaasi
    kahvakarpaasi Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.03.2010
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 2

    Hei!

    Osaisiko, joku auttaa tämmöisessä asiassa:
    Olin lomalla teneriffalla kuun alussa ja kävin LOS CRISTIANOssa sijaitsevassa OPTIONS II
    vaateliikkeessä.

    Maksoin visa electronilla ostokset ja myyjä höyläsi kortin kaksi kertaa. Ekalla kerralla maksu ei onnistunut. Kortti liian aikaisin maksupäätteestä ulos ja ei tulostanut kuittia.

    Suomessa katsoin tiliotetta ja tuplaveloituksenä lähtenyt rahat…
    Pankista sanovat, että se on asiakkaan ja liikkeen välinen asia.

    Mistä saisin selville kyseisen liikkeen puhelinnumeron? Olisiko jollain antaa enpanjan numerotiedustelupalvelun numeroa?

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä tuisku
    tuisku Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.11.2007
    Kirjoituksia: 31
    Vastauksia: 1697

    infonumero nayttais olevan 11822.

    Miten voivat veloittaa sua 2 kertaa,jos vain 1 kerran ”allekirjoitit” kuitin.Eiko pankeille tule kopiot myos kuiteista??

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä kris
    kris Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 06.09.2006
    Kirjoituksia: 41
    Vastauksia: 520

    Uusien EMV sirukorttien kanssa asia voi olla vähän hankala: mikäli olet kahdesti näppäillyt korttisi tunnusluvun, niin olet tosiaan kahdesti hyväksynyt maksun. Siinä tapauksessa voi olla niin, että asia on sinun ja liikkeen välinen, en osaa tuohon suoralta kädeltä vastata.

    Sirukorteilla maksamisesta löydät parasta tietoa Finanssialan Keskusliiton sivuilta. Jos sieltä ei löydy vastausta, niin kysy heiltä yhteydenottolomakkeen kautta, mistä saisit tarkempaa tietoa ja mitkä ovat oikeutesi. Olen itse saanut valtavan hyvää palvelua näiden sivujen ja yhteydenoton kautta kysyessäni tarkennusta siihen, miten jotkut pankkiasiat Suomessa toimivat.

    Mikäli korttisi on vielä ”vanhanmallinen” sinänsä, että se vaatii allekirjoituksen ja tosiaan allekirjoitit vain kerran, niin sinulla on varmasti oikeus vaatia palautusta. Jos sinulla olisi espanjalaisen pankin kortti niin homma hoituisi täällä seuraavasti: vaatisit konttorissasi tuplaveloituksen palautusta, pankki lähettáisi osastojensa ja järjestelmiensä kautta pyynnön liikkeeseen siitä että heidän täytyy toimittaa kopiot kahdesta allekirjoituksestasi ja mikäli niitä ei kahden viikon sisällä ole liikkeestä pankille toimitettu niin liikkeen on palautettava rahat (ts. se pankki, jonka tilille maksupääte on liikkeen tilille maksanut rahat, veloittaa liikettä ja hyvittää sinun kortillesi.)

    Liikkeen olisi tietysti pitänyt ottaa siitä ensimmäisestä kuitista uusi tulostus (tulostaa viimeisin maksukuitti ja katsoa oliko se sinun vai edellisen asiakkaan), eikä sitä varten olisi tarvinut pyytää korttia uudestaan. PIN numeron näppäilemisen kanssa pitää olla tarkkana, koska silloin todella hyväksyy maksun, sai siitä kuittia tai ei.

    Toivottavasti tästä oli apua ja saat rahasi takaisin. Voi hyvin olla että ottamalla yhteyttä liikkeeseen homma hoituu helpostikin, ei Espanjassa yleisesti ottaen tehdä tuollaista huijausmielessä, (ikäviä poikkeuksia lukuunottamatta.) Kyseessä lienee inhimillinen virhe ja myyjän osaamattomuus maksupäätteen käytössä.

    Terveiset,
    Orkin ”pankkitäti” Kris

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä NääSNääS
    NääSNääS Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 16.12.2007
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 153

    Ethän pahastu, mutta tuossa saattaa olla käynyt niin, että tekivät sen tahallaan.

    Toisaalta, jos maksun kulussa tulee ”sähköisiä häiriöitä” niiden pitäsi myös korjaantua automaattisesti, kun liike tekee päivän päätteeksi päivitykset.
    Siinä saattaa joskus käydä niin, että maksu menee, mutta korjaantuu päivän parin viiveellä tilillesi takaisin.

    Orkin oma pankkitäti voisi auttaa sinua!

    Mielestäni oman pankkisi pitäisi sinua auttaa, ethän voi tietää kuinka ja millä arkistotiedoilla sinun kuuluu alkaa selvittää asiaasi. Vaadi palvelua pankiltasi!

    No kappas oletkin jo saanut apua, hyvä!

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä kris
    kris Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 06.09.2006
    Kirjoituksia: 41
    Vastauksia: 520

    Hei taas,

    Googlailin vähän lisää ja löysin seuraavan osoitteen, joka on ehkä oikeampi paikka kysellä kuin nuo Finanssialan Keskusliiton sivut, joilta kyllä löytyy paljon pätevää tietoa, mutta jotka eivät ehkä kuitenkaan ole nimen omaan kuluttajaneuvontaa varten. Eli kysypá vaikka Vakuutus- ja rahoitusneuvonnasta, sinne veikkaan että Finanssialan keskuliittokin ohjaisi, ellet suoraan löydä heidän sivuiltaan vastausta.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jpmadrid
    jpmadrid Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.04.2009
    Kirjoituksia: 15
    Vastauksia: 192

    Hola,

    Espanjassa on mahdollista saada luotto/pankkikorttiin ns. ”servicio de alertas al móvil”, paljon matkustaville tosi hyva palvelu, en tieda onko Suomessa vastaavaa. Minulla se on kaytossa La Caixan, BBVAn ja Deutschen korteilla, BBVA taitaa jo veloittaa jokusen sentin palvelusta. Eli joka kerta kun korttia kaytetaan niin lahettavat SMS viestin kannykkaan, viestit voi rajoittaa esim. vain yli 50€ euron ostot tai automaatilta nostot.
    Antaa lisaturvallisuutta kun joutuu paljon reissaamaan pitkin poikin maailmaa.

    Saludos

    Janne Madridista

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä kahvakarpaasi
    kahvakarpaasi Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.03.2010
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 2

    Hei,

    Eipä ole asia vieläkään ratkennut. Taitaa jäädä rahat sinne…

    Yksi mahdollisuus olisi vielä, jos joku foorumilta olisi tuolla päin liikenteessä ja kävisi liikkeessä.
    Korvaukseksi vaivannäöstä maksan 30e.

    Lisä-infot liikkeen sijainnista + kuitin voin lähettää sähköpostilla.

    ps.
    Kiitos Kris ja kumppanit edellisistä vastauksista.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä kahvakarpaasi
    kahvakarpaasi Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.03.2010
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 2

    Jos jotakuta vielä kiinnostaa kävästä/soittaa liikkeeseen ja selvittää asian. Yhteydenotot sami_ss(@)msn.com.

    Kiitoksia ja mukavaa WAPPUA kaikille!!

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.