Telefonican ADLS-liittymän irtisanominen ei onnistu!

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki Telefonican ADLS-liittymän irtisanominen ei onnistu!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    harrison
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 04.08.2007
    Kirjoituksia: 34
    Vastauksia: 84

    Tein määräaikaisen sopimuksen yhdeksi vuodeksi Telefonican kanssa heinäkuussa 2010.
    Sanoin sopimuksen kirjallisesti irti toukokuussa. Sopimuskausi päättyi heinäkuun loppuun 2011.
    ( irtisanomisen laati alan ammatti-ihminen)
    Irtisanomisen lähetin Telefonikan pääkonttoriin Madridiin kirjattuna.
    Suoraveloitus on katkaistu asianmukaisesti pankissa.
    Tänään postissa tuli uusi lasku Telefonicalta. Kuinka tällainen asia saadaan onnelliseen
    päätökseen.

    Lisäksi:

    Eräs ystävämme on ”taistellut” vastaavasti Vonafonen kanssa vuoden alusta alkaen. Hän on soittanut,
    käynyt Vonafonen toimistossa, jossa todettu asian olevan selvä, mutta ei. Soittanut ja soittanut, mutta
    mikään ei ole auttanut. Ainoa selvä asia on ollut ensimmäisen soiton jälkeen mokkulayhteyden katkaisu.
    Laskut tulee säännöllisesti joita hän on maksellut. Viimeisestä tuli lasku perintätomistolta.
    Tällä viikolla teimme kirjallisen irtisanomisen. Mikäli Vonafonella on sama linja kuin Telefonicalla, ei
    ikinä pääse kummastakaan yhtiöstä eroon ennen kuin kuolema armahtaa.

    Nyt olisi hyvät linkit ja neuvot tarpeen!

    – Harrison-

    LINKKI

    Tiniwini
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 16.09.2011
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 2

    Itse sanot kirjoituksessasi, että teit vuoden määräaikasen sopimuksen Telefonican kanssa, mutta sanoit sen irti ennen määräajan loppumista joten Telefonica perii sinulta niitä maksamattomia kuukausia.

    LINKKI

    Ritacasanueva
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.08.2010
    Kirjoituksia: 14
    Vastauksia: 3416

    vastaaja kertoo 1 tapaukseen Telefonican kanssa;rikoit itse sopimuksen. Eli joudut maksamaan ”penalización” niista loppukuukausista.

    On edullisempaa ottaa alle vuodeksi, useasti ihmiset tarviaa linjaa vain 6-8kk , ottaa se vapaalla sopimuksella ja 15 paivan irtisanomisajalla.

    Tossa Vodafonen tapauksessa et kerro mista sopimuksesta on kyse.Oma kokemus on etta Vodafone on taysin mahdoton yhtio, kaikinpuolin.

    Ainut mita voit tehda on virallinen valitus kuluttajalle.

    http://www.fuengirola.org/portalFuengirola/floc_d4_v1.jsp?codMenu=9&codMenuPrimerNivel=4

    Soita kaupungintalon, Fuengirolan jos asut siella,kuluttajavaltuutetun toimistoon ja kysyt missa otetaan vastaan kirjallisia valituksia, sano mika yhtio.

    Meilla Kanarialla mennaan suoraan Ministerio de Industrian alaosastolle.

    Ohjeet talla sivulla.

    http://www.usuariosteleco.es/comoreclamar/Paginas/reclamaciones.aspx

    LINKKI

    harrison
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 04.08.2007
    Kirjoituksia: 34
    Vastauksia: 84

    Olen maksanut jokaisen kuukausierän vuoden sopimuksesta suoraveloituksena pankin kautta.
    Alkaen-heinäkuu 2010 ja viimeinen suoraveloitus heinäkuu 2011. (sopimusaika)
    Tämän jälkeen suoraveloitus pankista ”katkaistiin.”

    Sopimuksen irtisanoin kirjallisesti toukokuu 2011, mutta suoraveloitukset maksettu
    kuten sopimus edellytti. (huom, aloitusaihe)

    LINKKI

    harrison
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 04.08.2007
    Kirjoituksia: 34
    Vastauksia: 84

    Ritacasanueva kirjoitti:

    vastaaja kertoo 1 tapaukseen Telefonican kanssa;rikoit itse sopimuksen. Eli joudut maksamaan ”penalización” niista loppukuukausista.”

    Tarkennus aloitusaiheeseen.

    Olen maksanut jokaisen kuukausierän vuoden sopimuksesta suoraveloituksena pankin kautta.
    Alkaen-heinäkuu 2010 ja viimeinen suoraveloitus heinäkuu 2011. (sopimusaika)
    Tämän jälkeen suoraveloitus pankista ”katkaistiin.”

    Sopimuksen irtisanoin kirjallisesti toukokuu 2011, mutta suoraveloitukset maksettu
    kuten sopimus edellytti. (huom, aloitusaihe)


    Tossa Vodafonen tapauksessa et kerro mista sopimuksesta on kyse.Oma kokemus on etta Vodafone on taysin mahdoton yhtio, kaikinpuolin.”

    Vonafonen tapauksessa kysymys on mokkulasta ja käyttö ainoastaan internet-yhteyttä varten.
    Ei mitään määräaikaista tms, sopimuksia, vaan kuten Suomessa ”toistaiseksi” voimassa oleva.
    Siis ”vapaa”

    Kiitos suomenkieliselle….. pankkeihin liittyvästä vastauksesta, jota kyselin. Vastaus selvensi
    asiaa. Kiitos.

    LINKKI

    Tiniwini
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 16.09.2011
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 2

    Kannattaisko ihan vaan soittaa sinne Telefonicalle ja selvittää miksi ne sinua ovat vielä elokuusta laskuttaneet (onko se irtisanominen ylipäänsä mennyt perille).

    LINKKI

    harrison
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 04.08.2007
    Kirjoituksia: 34
    Vastauksia: 84

    Myös soittamalla on varmistettu sopimuksen päättyminen heinäkuun 29. päivä.
    Kirjattuna (toukokuu) lähettäminen varmistaa postin saapumisen vastaanottajalle.

    Oletan sen saapuneen perille. Ellei, niin ymmärtääkseni se on postin ongelma.

    Suomessa vastaava asia on postin vastuulla. Aikoinaan itseltäni katosi Suomessa
    kirje, joka sisälsi mm, lääkärin lausunnon. Tein ilmoituksen postiin asiasta.
    Posti ”kaivoi” sen esille jostakin ja lähetti vastaanottajalle. Itselleni tuli asiasta
    ilmoitus myöhemmin.

    Telefonican ja Vonafonen sopimusten irtisanominen vaatii kirjallisen irtisanomisen.
    tämä on todettu alan-asiantuntijan toimesta ja toimittu juuri näin.

    Juuri äsken keskustelin vastaavasta asiasta kuin minun, erään perheen kanssa.
    Heillä on ollut vastaava tilanne aikoinaan.( kirjallinen irtisanominen)

    Lopulta he olivat joutuneet käyttämään asianajajan palvelua, ennen kuin asia oli
    lopullisesti selvinnyt.

    LINKKI

    Ritacasanueva
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.08.2010
    Kirjoituksia: 14
    Vastauksia: 3416

    Telefonican kanssa , josn kyse adsl, kiintea linja tai kannykka suoravelotuksessa paaset irti soittamalla 1004.

    Mokkulasta pitaa tehda kirjallinen irtisanominen. Nama kaikki mainitut ilman ”permanencia” sopimusta vaan 15 paivan irtisanomisajalla.

    Yleensa laskutusaika on 15-15 pva,joka menee maksuun pankista seuraavan kuun alusta,katso laskusta laskutusaika niin voit kontrolloida on sielta tullut ylimaaraista maksua. Jos nain on niin valita sinne 1004 palvelupuhelimeen.

    Irtisanoin huhtikuussa ,( ilman sitoutumista,) asdl ja kiintea linja,irtisanottu 15.04. 15 paivan irtisanomis ajalla . Maksu velvollisuus 30.04. asti.

    Sielta kylla soitti myyja monta kertaa yrittaen vaikka minkalaista sopimusta ja joka kerta sanoin etta ei kiitos.

    Kuitenkin (viimeinen oikea lasku Toukokuussa) kesa, heina ja elokuulta oli laskutettu 4-7 € ja syyskuussa 22€.

    Soitin 1004 ja valitin. Rahat oli tililla takaisin viikon paasta.

    Sama kavi mokkulassa (ilman sitoutumista,permanencia)suoraveloitus 39€ ja kun 7 paivaa on aikaa valittaa jos se ei toimi niin sen voi palauttaa. Seuraavassa kuussa oli palautettu tuo 39€ takaisin tilille.

    Nama puhelinlaitokset,firmat on niin kinkkisia etta siksi kuluttajaviranomainen, ainakin meilla naissa tapauksissa ei hoida suoraan vaan tama mainittu Ministerio de Industrian (Teollisuus Ministerio)alaosasto.

    Mun yksi tuttu palkkasi tata varten asianajajan ja maksoi itsensa kipeaksi.
    Jos sulla on osaava asianhoitaja pitaisi hanen tietaa miten asia hoidetaan.

    Jos tarvitset neuvoa niin kysy vaan.Jos osaat itse espanjaa voisit soittaa sinne kaupungintalon numeroon. Sielta osaavat neuvoa missa teilla tehdaan nama valitukset.

    Ne tutkii asian ja antaa kaikkia osapuolia tyydyttavan ja laillisen paatoksen.

    Postilta voit vaatia vastuuta vain jos lahetat kirjeen kirjattuna ja kuitti on tallessa. Toinen juttu kirjaamalla lahettamalla on etta saat postilta takaisin kuitin etta vastaanottaja on sen ottanut vastaan.

    Kayttakaa burofaxia, se toimii paremmin. Myos postin kautta.

    LINKKI

    harrison
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 04.08.2007
    Kirjoituksia: 34
    Vastauksia: 84
    Tiniwini kirjoitti:

    Kannattaisko ihan vaan soittaa sinne Telefonicalle ja selvittää miksi ne sinua ovat vielä elokuusta laskuttaneet (onko se irtisanominen ylipäänsä mennyt perille).

    Kaikki muut mahdolliset toimenpiteet tehty asianosaavan ammattilaisen taholta, paitsi ei ole ottanut vielä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, tai asianajajaan.

    Torstaina ( 22.09.2011) tuli muistutuslasku elokuulta. (katkaisin pankin suoraveloituksen)
    Tilanne sama eräällä kaverillani Vonafonen kanssa. ( vuoden alusta alkaen)

    ( Kertauksen vuoksi: Sopimus irtisanottu kirjallisesti ja lähetty kirjattuna toukokuussa Telefonicalle.
    Irtisanominen varmistettu soittamalla Telefonicalle heinäkuun lopussa, onko asia ok? Asia todettu olevan Telefonicalla olevan ok!
    Jälleen soitettu 19.09.2011 Telefonicalle. Siellä todettiin ADLS-linjan olevan
    olevan lakkautettu, ja asian olevan kunnossa.
    Kaikki velvoitteeni, sopimusajan ja maksut olen hoitanut kuten asiaan kuuluu)

    LINKKI

    arnold malaga
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

    Saattaapa olla, että Telefonica vedättää, en tunne taloa, mutta yksi mahdollisuus on myös sellainen, että tieto on katkennut (ehkä aivan vain silkkaa huolimattomuutta) matkalla Telefonicalta jollekin ulkoistetulle laskutuksen hoitavalle yritykselle (pankille?), joten tuokin säie kannattaa tarkistaa.

    LINKKI

    harrison
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 04.08.2007
    Kirjoituksia: 34
    Vastauksia: 84

    ( Kertauksen vuoksi: Sopimus irtisanottu kirjallisesti ja lähetty kirjattuna toukokuussa Telefonicalle.
    Irtisanominen varmistettu soittamalla Telefonicalle heinäkuun lopussa, onko asia ok? Asia todettu olevan Telefonicalla olevan ok!
    Jälleen soitettu 19.09.2011 Telefonicalle. Siellä todettiin ADLS-linjan olevan
    olevan lakkautettu, ja asian olevan kunnossa.
    Kaikki velvoitteeni, sopimusajan ja maksut olen hoitanut kuten asiaan kuuluu)[/quote]

    *****************************************

    Loppu kaneetti??

    Tein kirjallisen yhteenvedon irtisanomis episodista koska
    postissa saapui edelleen laskuja. (muistutuslaskuja)

    28.09.2011 soitettu jälleen Movistar’iin ja kerrottu yhteenvedon sisältö.
    Sisälllössä todettiin mm, heille lähetetty kirjattu irtisanominen.
    Movistar kielsi kirjatun kirjeen saapumisen heille.
    Sisällössä tehtiin myös selväksi että, ellei irtisanomisasiaa saada
    muutoin selväksi, tulee asianomainen kääntymään kuluttaja-asianmiehen
    puoleen ja lisäksi tarvittaessa tulee käyttämään asianajajaa.

    Movistarilla todettiin edellä esille tuodun sisällön jälkeen sopimuksen
    purkamisen alkaneen.
    Maksoin muistuslaskut niiden eräpäivinä.

    Viime viikolla odottelin uusia laskuja Movistar’ilta? Eiliseen päivään
    mennessä vielä saapunut? Toivon todella että tämä prosessi olisi
    kohdaltani ”finaalissa.”
    Kokemukseni Movistar’ista on, etten tule olemaan missään tekemisissä
    yhtiön kanssa jos on toisia vaihtoehtoja.(koskaan ei pidä sanoa, eikoskaan)

    Tämä on omakohtainen kokemukseni. En halua yleistää tai loukata ketään
    Movistar’in asiakkaina olevia. Mutta tutustuessani paljon ennen asiaan,
    kuinka irtisanominen täytyy oikea oppisesti tehdään/pitäisi tehdä,
    koen että minua ”vedätettiin.” Mutta elämä on oppia ikä kaikki. Laskut
    jotka mielestäni maksoin ”vedätyksestä,” on maksettu ja sillä ”sipuli.”

    Espanja on minulle hyvä ja mukava valtio asua. En halua vaihtaa olotilaa
    Suomen talveen. Kesäisin käydään Suomessa lomilla.

    Hyvää joulun odotusta kaikille Orkkilaisille jotka viettävät joulun
    Espanjassa. Samoin myös Orkkilaisille jotka viettävät joulun Suomessa.

    LINKKI

    santiago
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.11.2007
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

    Näinhän se on , että kannattaa laskeskella yhteen plussat ja miinukset kunkin maan suhteen ja sitten katsoa mitä viivan alle jää. Sen perusteella voi ainakin vähän helpommin arpoa asuinmaansa.
    Eihän maailmassa taida olla paikkaa missä kaikki olisi viimeisen päälle hyvin.
    Ihannetilanne tietysti on jos pystyy poimimaan kunkin maan parhaita puolia ja yhdistämään ne.
    Nykyäänhän uusi tekniikka ja vaikkapa kehittyneet ja halventuneet liikenneyhteydet mahdollistavat monennäköistä.

    LINKKI

    pentti52
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 16.06.2010
    Kirjoituksia: 16
    Vastauksia: 397

    Oletko tosiaan soittanut ja kysynyt onko postisi tullut perille ko firmaan ?
    Jos posti on kadottanut viestisi, vahingonvaara asiasta irtisanomisesta on silti sinulla itselläsi. Näin se on kyllä Suomessakin. Nimittäin siviilioikeuden sääntöjen mukaan, jos jokin suoritus on tehtävä jonkun luona, on se silloin suorittajan (velallisen) toimitettava. Jos käyttää asiamiehiä suorittamiseen, vastaa velallinen myöskin heidän toiminnasta (oikeasta suorituksesta).
    Toiseksi; oletko tullut lukeneeksi mitä sopimuksessasi lukee, se pieni präntti siinä paperissa. Puhelinyhtiöt ja monet muutkin yhtiöt kuten lehtiyhtiöt ovat sillä tavoin ovelia, että toimituksen voi katkaista vain tiettynä aikana. Ehkä siitä on sanottuna jotakin, tai siinä tarjouksessa, johon olet haksahtanut, on mainittu irtisanomisajasta, tavasta ja paikasta.
    Sen olen Espanjassa oppinut, että kannattaa kaikki paperit lukea hyvin tarkkaan, ennenkuin nimensä niihin lykkää. Isot firmat käyttävät armotta hyväkseen ellet ole tarkkana.

    LINKKI

    harrison
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 04.08.2007
    Kirjoituksia: 34
    Vastauksia: 84

    Kiitos Pentti ohjeistuksesta ja ilmaisusta jonka esille nostat!

    Lue koko aloitus ”ketjuni.” (piste) Tämän jälkeen voit antaa analyysin kuinka
    minun täytyy toimia.

    Näitä ”espanjan viisaita” löytyy joka ”lähtöön,” mutta ”suden” tullessa eteen,
    on silloin asia toinen.

    Onko luetun tekstin ymmärtäminen vaikeaa? Ehkä pentti 52 vastaa ”haasteesen.?”

    Edelleen hyvää joulua KAIKILLE!!!

    Ps, Espanjassa on hienoa asua edelleen!

    LINKKI

    Nimetön Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.01.1970
    Kirjoituksia: 232
    Vastauksia: 2467

    Tuosta selvityksestä kävi ilmi, että olit lähettänyt yhtiölle kirjatun kirjeen; sinulla on tietenkin sen kuitti tallessa ja jos Espanjan postilaitos on mokannut toimituksessaan, niin eikös vienosti pitäisi kysyä siltä taholta?
    Heillä pitää löytyä vastaanottajan kuittaus omista papruistaan ja jos ja kun se löytyy postilaitokselta, niin Telefonica on aika heikoilla siinä vaiheessa.
    Yhtiö on jonkun valtuutetun allekirjoittajan toimesta vastaanottanut purkuilmoituksen, joten voit vaatia rahojasi takaisin pelkästään tällä perusteella. Jos olet sen oman kuittisi hävittänyt tai et löydä sitä, niin homma on vähän monimutkaisempi, mutta silloinkin tiedot pitäisi löytyä Espanjan postilaitoksen arkistoista.

    Ps. Olet teksteissäsi puhunut Vonafonesta (sellaista ei ole olemassakaan), sitten Telefonicasta ja viimeistä edellisessä viestissä Movistarista!
    Mikä näistä yhtiöistä on nyt sitten se oikea yhtiö jonka kanssa sinulla se ADSL sopimus on ollut tehtynä!??

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 23)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.