Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Uutiskulma › Snowbirdin ensimmäinen lento myöhässä
- Tämä aihe sisältää 14 vastaukset, 8 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 10 vuotta, 4 kuukautta sitten
Tarmo toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Eihän tuo mikään lentoyhtiö ole. Chartraa koneen joltain baltialaiselta yhtiöltä ja lennättää sen jonnekin. Matkanjärjestäjäksi voisi luonnehtia.
Tässä nähdään taas, miten käy, kun rahattomat ryhtyvät ”pisneksiin”. Kaikki häviävät.
Muistatteko vielä, että heinäkuussa lyötiin vetoa siitä, miten tämä uusi ”lentoyhtiö” jaksaa pysytellä ilmassa?
Ehdotan, että unohdetaan ne vedot ja lyödään uusi kierros siinä vaiheessa, kun lentävät omillaan, eikä muiden siivellä. Saattaa muuten koko juttu unohtua…
Onkohan tämän päivän lento lähtenyt ollenkaan. En kyllä löytänyt Finnavian Helsingistä Malagaan lähteneistä
11:40
Malaga
6Y313
Lähtenyt
14:12
T2, portti 25Kai se sitten on tullut perillekin. Siis jonnekin.
Ei me mitään enää muuteta, ensimmäinen kaupallinen lento, ja jos se on eilen lennetty niin siitä lähtee se vuosi tikittään. Ihan sama kenen koneella se on lennetty kun vastuullinen matkanjärjestäjä on Snowbird. Kirjoitin näin heinäkuussa 26. 2014: http://www.espanja.org/keskustelu/topic/onko-kukaan-varannut-matkaa-snowbirdin-kautta/page/3/#post-408560
Minä voin lähteä, ensimmäisestä kaupallisesta neitsytlennosta yksi vuosi on aika (365+1 pv jos lentää olen voittanut). Jos sen alle on jätetty konkurssianomus niin olen hävinnyt. Peruttuja lentoja ei lasketa lentämättömiksi, (teknillinen vika, lakko). Ensimmäinen lento kuten mahdollinen konkurssi kirjataan tähän ketjuun yhteisymmärryksessä niin pian kuin se on luotettavasta lähteestä luettavissa, esim ilmailuviranomainen, lehti, televisio. Maksu pankkitilille EU:n sisällä 1 kk sisällä tuloksen julkaisusta.
-
Tätä vastausta muokkasi 10 vuotta, 4 kuukautta sitten
Loikkari. Syy: päiväys ja linkki postaukseen
No tässä nyt voidaan olla eri mieltä. Sitten kun mä näen sen lentokoneen, jossa lukee Snowbird, voin sanoa toiminnan alkaneen. Nyt on eestiläisellä lentokoneella matkustanut joku porukka, jolle liput on myynyt Snowbird-niminen matkanjärjestäjä. Mulla ei ole mitään syytä epäillä, etteikö joku matkanjärjestäjä pärjäisi vaikka maailman tappiin, sen kun ostaa paikkoja vaikka minkä yhtiön koneesta. Mä pidän nimenomaan lentoyhtiön operointia niin riskialttiina, että arvelen sen kaatuvan aika nopeasti – siitä tässä oli kysymys. Nuo sun yllä siteeraamasi ”säännöt” ovat sun itsesi tekemät, ei mun.
Näillä premisseillä minäkin voisin ryhtyä ”lentoyhtiöksi”.
Niin Nuo kirjoitin keskustelun pohjaksi ja kukaan ei silloin niitä kyseenalaistanut eikä lisännyt tai poistanut mitään joten ne nyt jäi vedon ”säännöiksi” Tyypillistä sontaa, että aletaan jälkikäteen itkemään. Olisit silloin heinäkuussa kertonut mielipiteesi! Ja kerron tässä nyt, että esim kotoinen Finnair lenttää omai matkustajiaan eri yhtiöiden koneissa, niitä kutsutaan lentoliikenteessä ”code share” lennoiksi. Liput myy ja matkan vastuullinen järjestäjä on Finnair vaikka reittiä saattaa operoida vaikka British Airways tai Cathay Pacific. Hyvinkin yleistä nykyisin. Joten veto pitää näiltä osin. Turha sitä on marista jälkikäteen asioista joihin olisi ihan itse voinut vaikuttaa aikanaan.
Ja sun mielestäsi Snowbird on lentoyhtiö? Jolla ei ole ainuttakaan omaa tai vuokrattua lentokonetta, ei liikennöintilupaa. Montakohan lentävää henkilökuntaa niillä on? Ja pöh.
Niin kauan, kunnes ovat saaneet ilmaan omalla nimellään varustetun lentokoneen, jota niiden oma henkilöstö operoi, tuo on todellisuudessa pelkkä matkanjärjestäjä.
Kuten jo sanoin – lentoyhtiön operoiminen on niin riskialtista ja vativaa puuhaa, etten uskonut heinäkuussa enkä usko lokakuussa sen enempää, että pystyvät noilla resursseillaan siihen. Siksi olin sitä mieltä, etteivät lennä enää vuoden päästä ensilennostaan. Joka siis ei vielä ole noussut maasta.
Luepa tämä: Tiedote
Kilpailu- ja Kuluttajavirasto (KKV) on tehnyt linjauksen, jonka mukaan Suomessa toimintansa aloittava lentoyhtiö ei voi aloittaa lentopaikkojen ennakkomyyntiä suoraan kuluttaja-asiakkaalle ilman myynnille asetettavia matkanjärjestäjävakuuksia, ennen kuin sillä on voimassa oleva liikenteenharjoittajanlupa. KKV:n linjaus asettaa yhtiön epäoikeudenmukaiseen markkina-asemaan lentoyhtiönä sekä heikentää yhtiön mahdollisuuksia aloittaa liiketoimintansa haluamallaan laajuudella.
Käynnistyvän lentoyhtiön toiminnan määrittelyn osalta laki on puutteellinen. Snowbird Airlines Oy ei katso olevansa KKV:n tulkinnan mukainen, laissa tarkoitettu valmismatkaliikkeen harjoittaja eikä lentojen välittäjä liikenteenharjoittajanlupahakemuksen ollessa vireillä, ja on valittanut KKV:n päätöksestä hallinto-oikeuteen.
Snowbird Airlines Oy toimii vastuullisesti ja läpinäkyvästi suojatessaan asiakkaan maksuturvan omalla sopimuksellaan. Kuluttaja-asiakkaiden suoramyynnit ovat turvattuina palveluntarjoajan kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti maksujärjestelmän toimittajan sulkutilillä, eivätkä tility yhtiölle ennen kuin lentolippu on käytetty.
Snowbird Airlines Oy:n lentoliput ovat myynnissä paitsi yhtiön omilla internet-sivuilla, myös matkatoimistojen ja matkanjärjestäjien sekä internetin varaussivustojen kautta.
Marja Aalto
ToimitusjohtajaSelittely on jo alkanut ja syyllinen on tämä KKV…
-
Tätä vastausta muokkasi 10 vuotta, 4 kuukautta sitten
Tarmo.
Mitäs tuossa tiedoitteessa sanotaan sitten mielestäsi. Olen siitä lukevani, toimitusjohtajan kertovan SnowBird yhtiön olevan lentoyhtiö. Mutta jos tahdot menettää kasvosi silmissäni ja saada lusmurin maineen niin peru vetosi. Ei siinä mitään, en ala selvästä asiasta kinastelmaan, ja tuntuu se 50 € olevan Sinulle kohtuuttoman suuri kulu hävitessäsi. Moi moi luuseri
Tarmo, odota nyt vaan rauhallisesti. Anna Snowbirdin rauhassa tehda aloitusta kuntoon. Silloin kun lupa on valmis niin ei ole mikaan temppu saada omia koneita lentamaan. Siihen heilla loytyy ammattitaitoa ja valmiutta.
Olisikohan suuri kansallinen syyna viivastykseen, tuskin haluavat lisaa kilpailua…. Noin se aloitti Easyjetkin muutama vuosi sitten toisten luvilla :)……nyt on yli 200 konetta.
Älkää nyt käsittäkö väärin. Harvaa asiaa toivon niin kuin että Snowbird pääsisi siivilleen ja saisi aikaan oikeaa kilpailua tänne tulevassa liikenteessä. Sain itse pahasti takkiini Air Finlandin konkassa ja tiedän, ettei tuommoisen jutun polkeminen käyntiin kertakaikkiaan VOI olla helppoa. Ei noilla resursseilla eikä noilla pääomilla. Vaikka toimarilla on takanaan työuraa Finnairilla ei se mihinkään riitä. Tarvitaan paljon, paljon uskallusta ja osaamista niiden resurssien lisäksi, joita noilla snowbirdilaisillä ei edes ole. Ja sen jälkeen vielä paljon hyvää onnea. Siksi olen skeptinen. Ja jos saavat firman kannattamaan maksan mieluusti sen viisikymppisen tuolle yhdelle rääväsuulle. Senkun tulee hakemaan.
Tämä maailma ei ole pätkääkään kiinnostunut jostain Helsinki-Málaga -reitistä. Sen operoijan on turha toivoa saavansa ulkopuolista rahoitusta. Matkustajavolyymi on rajallinen ja Finnair + Norwegian hoitavat sen tällä hetkellä sataprosenttisesti. Miksi ne päästäisivät jonkun rakkikoiran näykkimään nilkkojaan?
-
Tätä vastausta muokkasi 10 vuotta, 4 kuukautta sitten
Tarmo.
Tämän kerran olen Loikkarin puolella… Raukkamaista lyödä vetoa ja sitten perua, vedoten johonkin paskaan.
Kiitos vaan, Tomppa osallistumisestasi keskusteluun. Haluatko tulla mukaan vedonlyöntiin?
Veto on voimassa, mutta se vuoden määräaika alkaa siitä, kun esimmäinen Snowbirdin tunnuksilla ja liikenneluvilla lentävä kone on laskeutunut Málagan lentokentälle.
Ei luulis sullekaan olevan vaikeaa tämän käsittäminen.
-
Tätä vastausta muokkasi 10 vuotta, 4 kuukautta sitten
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.