selvitys lentoyhtiöltä-apuva!

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki selvitys lentoyhtiöltä-apuva!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    Taizi
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 24.09.2007
    Kirjoituksia: 2
    Vastauksia: 2

    Tilanne seuraava: Tänne tullessani Clickairin kone lähti mukavat kolma tuntie myöhässä Helsingisä. josta johtuen myöhästyin Barceloonasta Las Palmasiin lentävästä koneesta. Joiduin ostamaan uuden lipun, josta pulitin enemmän kuin alkperäsestä matkasta yhteensä.

    Matkavakuutus löytyy, mutta ennen kuin sieltä penniäkään heruu tarvitsen selvityksen lentoyhtiöltä myöhästymisen syystä. Sain sähköposti osotteen josta kyseistä selvitystä voi kysellä. Kysymys kuuluukin, tietääkä joku miten tämä asia käytännösä toimii? Siis pyydänkö heitä lähettämään selvityksen minulle vai suoraan vakuutusyhtiöön? Kelpaako sähköpostilla toimitettu vai täytyykö se olla leimattu kirje…? Ja jos on jotakin muuta niin kertokkee…

    Danke! 🙂

    LINKKI

    vier
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.07.2006
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 119

    Ennen kuin aletaan arvailla, niin vienosti ehdotan, että helpointa olisi varmaankin kysyä asiaa suoraan vakuutusyhtiöstäsi, he varmaankin osaavat parhaiten kertoa, mitä ja minkätyyppistä dokumenttia tarvitsevat…

    LINKKI

    Taizi
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 24.09.2007
    Kirjoituksia: 2
    Vastauksia: 2

    Mutta kovin käy kalliiks täältä alkaa soitella vakuutusyhtiöön Suomeen. Niin sillä ajattelin että jos jollakin olisi varmaa tietoa niin säästyisi muutama euronen 😀

    LINKKI

    vier
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.07.2006
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 119

    Onko sinulla perhettä tai ystäviä Suomessa? Eiköhän heillekin se tieto anneta, kun ei ole yksityisistä kysymys, ja se puhelukaan ei varmasti kauan kestäisi (ei joudu sukulaisetkaan konkurssiin, jos muutaman minuutin puhelun soittavat).

    Toinen vaihtoehto on tietysti sähköposti.

    LINKKI

    pauliina
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.02.2007
    Kirjoituksia: 67
    Vastauksia: 641

    Moikka, itse toimin aikoinaan seuraavasti ja kaikki pelasi:
    Lähetin vakuutusyhtiöön kirjallisen selvityksen ja lippukopiot.
    Seikkaperäisesti selvitin, milloin koneen piti lähteä ja milloin lähti. Ja
    mitä tämän jälkeen. Mitään muuta en tarvinnut ja matka korvattiin.
    Tästä on jo vuosia ja vakuutusyhtiö taisi olla Pohjoloa.

    LINKKI

    L4553
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.08.2006
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 95

    En valitettavasti osaa sanoa kysymykseesi mitään, mutta pari vinkkiä:

    Kannattaa pyrkiä valitsemaan lentoyhdistelmä saman yhtiön lennoista, niin tällöin jatkolennolta myöhästyminen on yhtiön syy, ja heidän asia olisi hoitaa jatkolentosi.

    Toinen hyvä juttu olisi varata eri yhtiöidenkin lennot samalla kertaa, jotta tieto matkasuunnitelmastasi välittyy lentoyhtiöille.

    PS. Makea avatar! 🙂

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    Olikos se Barcelonasta jatkava kone myos Click Air? Ei siina kasittaakseni mitaan erikoista syyta tarvitse vakuutusyhtiolle osoittaa. Lentoyhtion standardi syyt ovat ”tekniset” ja ”lennonjohdolliset” . Sinulle ja vakuutusyhtiolle lienee yks hailee kumpi on, kone myohassa ja silla selva.

    LINKKI

    Taizi
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 24.09.2007
    Kirjoituksia: 2
    Vastauksia: 2

    Ei tuntunut vaikuttavan vaikka jatkolento oliskin ollut myös Clickairilla… Siellä oli muuta muukin suomalainen notkumassa niiden lipunmyynti pisteellä ja vaikka heillä oli jatkolento samalla firmalla, ei asiassa tultu juurikaan vastaan.

    Miten voi varata eri yhtiöiden lennot samalla kertaa? Mitä tuo käytännössä tarkottaa…? Siis jos varaa lennot netissä…

    Oon lähettänu netissä korvaushakemuksen ja siellä tosiaan sanottiin että liput pitää lähettää ja sitten se selvitys myöhästymisen syystä. Korvattava syy on vain teknillinen tai säästä johtuva… Vakuutusyhtiö on tapiola. Tämän kyseisen koneen syy oli teknillinen.

    Toivottavasti maksavat, riipas aika lailla kukkaroa tuo extra lipun osto. Tästä viisastuneena lennän kolmen viikon päästä Finnairilla…

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    Ala hataile , kylla sa korvauksen ylimaaraisesta lipusta saat. Sita vartenhan sita vakuutusta olet maksanutkin etta korvaisi odottamattomat itsesta riippumattomat tapahtumat.

    Olen kylla huuli pyoreana jos Click Air omasta myohastymisesta johtuen yrittaa viela rahastaa extraa heidan omaan koneeseen. Empa suosittelisi mokoman riskin ottoon toisten. Tahtoovat olla nama Low Cost operaattorit enempi vahempi aina myohassa kun yrittavat ajaa mahdollisimman tiukkaa ohjelmaa. Pienikin viivastys niin paivan mittaan se vaan sitten kertautuu…. Nimimerkilla kokemusta on….

    LINKKI

    L4553
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.08.2006
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 95

    Esim. supersaver.fi tai ebookers.fi:n kautta, sieltä annetaan monia eri vaihtoehtoja mistä valita ja sitten varataan ja maksetaan koko yhdistelmä yhdellä kertaa.

    Päinvastainen vaihtoehto olisi siis varata kunkin lentoyhtiön omilta sivuilta lennot erikseen.

    LINKKI

    L4553
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.08.2006
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 95

    eikä jatkolento. Asiasta on varmaankin mainittu pienellä präntillä jossain huomaamattomassa paikassa 😉

    LINKKI

    trisuliini
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.02.2007
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 35

    Olen itse kerran kokenut vuorokauden myöhästymisen Malagasta Finnairilla ja yllätys, yllätys Finnair ei korvannut mitään myöhästymisestä. Lukee kuulema niiden sivuilla että eivät ole korvausvelvollisia. Kyseessä ei ollut jatkolentoja mutta tiedänpä nyt Finnairin korvausvastuut. Vakuutus korvasi minun myöhästymiset mutta miehelläni eri vakuutusyhtiö joka ei korvannut mitään.

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    Kun saat vakuutusyhtion paatoksen/korvauksen kerroppa taalla miten kaikki meni ja kauanko kesti. On taatusti mielenkiintoista monelle.

    LINKKI

    Demir
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.11.2007
    Kirjoituksia: 0
    Vastauksia: 1

    hi,

    please see attached link and follow the link inside the document, there you can find your answer, what insurance company ask is short explanation for delay and its recommended you deliver the paper to insurance by yourself, you do not need to call insurance company if you can send by mail.

    http://ec.europa.eu/transport/air_portal/passenger_rights/doc/2007_apr_poster/2007_poster_apr_fi.pdf

    LINKKI

    Raya
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 30.12.2006
    Kirjoituksia: 24
    Vastauksia: 1011
    blues kirjoitti:

    Tahtoovat olla nama Low Cost operaattorit enempi vahempi aina myohassa kun yrittavat ajaa mahdollisimman tiukkaa ohjelmaa. Pienikin viivastys niin paivan mittaan se vaan sitten kertautuu…. Nimimerkilla kokemusta on….

    Itse käytän vain low cost yhtiöitä (Siis silloin kun maksan biljettini itse) ja harvemmin olen myöhässä ollut, pikemminkin ajoissa.

    Low cost yhtiöillä tuppaa olemaan sellainen tyyli, etteivät ne myy jatkolentoja eli jatkolento on oikeasti vain sellainen jolloin matkustajan ei tarvitse itse huolehtia ruumassa kulkevan tavaran liikuttelusta. Muutoin saattaa se porsaanreikä aina löytyä.
    Vakuutusyhtiön pitää periaatteessa korvata ja niin se korvaakin myöhästymisestä aiheutuvat kulut ilman mitään liirumlaarumeita, ainakin Ifin kyseessä ollessa oma selvitys ja vahinkoilmoitus ovat riittäneet.

    Itse huolehdin jatkoyhteyksille ehtimisestä varaamalla ”jatkolennot” mieluusti seuraavalle päivälle, jolloin hukassa olevat tavaratkin yleensä löytävät takaisin.
    Kiireiselle tämä ei sovi, mutta meidän sakki nauttii kun voi tutustua uusiin kaupunkeihin vähän lentokenttää pidemmältä. Ja tulos on silti huomattavasti edullisempi kuin ”oikeita” yhtiöitä käytettäessä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.