Ryanairin puolesta

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki Ryanairin puolesta

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 57)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Etzo
    Etzo Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 11.08.2010
    Kirjoituksia: 0
    Vastauksia: 74

    Kuinka niin ei arvosta?

    Matka Helsingistä Tukholmaan nyt ei ole niin pitkä, että tuollaisella välillä ”hyötyisit” businekseen siirtymisestä mitään, mutta jo lento Espanjaan ottaa sen 4,5h jolloin varmasti mieluummin istuisit eturivillä, jossa mm. Airbussin koneissa on enemmän jalkatilaa kuin taaemmilla paikoilla.

    Long haul -lennoilla sitten businessluokka ihan omassa tasossaan, mm. makuuasentoon saatavien penkkiensä sekä businessluokan pöperöiden ansiosta.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846
    Loikkari kirjoitti:

    Arnold kirjoitti:

    Nohh nohh… Eipäs nyt sekoiteta asioita keskenään. ”Ilmastonsuojelulla” ja Fair Tradella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

    Siis et ymmärtänyt pointtia postauksessa, olen varsin hyvin tietoinen noiden erosta. Mutta en jaksa rautalangasta vääntää, jos sanomani ei tavoita lukijaa niin en voi sille mitään.[/quote] Ahaa..?? Jos postauksessasi on joku sellainen ”pointti” joka lukijan tulee nähdä rivien välistä tai ymmärtää jonkinlaisena metaforana, niin kyllähän se ”rautalangasta vääntämisen” velvollisuus lankeaa sinulle itsellesi, ei suinkaan lukijalle.

    Loikkari kirjoitti:

    Miksi muuten ei voisi käyttää näitä kahta asiaa verrannollisena. Ilmasto asiassa on kaunis ajatus mutta se ei toteudu edes teollisuusmaissa, fair tradessa myös kaunis ja jalo ajatus, mutta ei toteudu edes Suomessa.

    ”Ilmasto asialla” tarkoitat varmaankin sitä, mitä minä kutsun ilmastopolitiikaksi. Ilmastopolitiikallahan pyritään vaikuttamaan ihmiselle suotuisasti niihin ilmasto-olosuhteisiin, joissa nykyisillä mittauskeinoilla on havaittu mahdollisia ihmiselle negatiivisia muutoksia. Mitään varmoja todisteita ei kuitenkaan ole saatu siitä, että havaitut ja mitatut ilmantonmuutokset olisivat juurikin ihmisen aiheuttamia. Esimerkiksi merenalaisten toimivien tulivuorten vaikutusta (näitä on viime vuosina löytynyt jatkuvasti lisää) ei nykyisissä laskelmissa ole vielä laisinkaan huomioitu.

    Sen sijaan ei tarvitse olla tradenomian dosentti ymmärtääkseen, että vähentämällä kauppaportaita alkutuottajan ja kuluttajan väliltä, voidaan päästä lopputulemaan, jossa tuottajalle kyetään maksamaan korkeampi lähtöhinta kuin moniportaisella ketjulla. Ja tässä osummekin ehkä ajatusmaailmoinemme yhteiseen rajapintaan. Nimittäin, en (minäkään) ole voinut olla panematta merkille, että kuluttajatasolla maksetaan ’fair trade’ -tuotteista tuntuvastikin korkeampi hinta kuin ”unfair trade” -tuotteista.

    Suomessa toteutumattomalla ’fair tradella’ tarkoittanet sitä, että hallitsevat kauppaketjut ja kuluttajat huomioivat valikoimissaan ja kulutustottumuksissaan liian vähän kotimaisia tuottajia, koska äänestävät ensisijaisesti budjetillaan ja lompakoillaan ja suosivat enemmän ”delmonte-miehiä”, isänmaallisuuden sijaan.

    Loikkari kirjoitti:

    Onko fair trade vain Irlannissa, Aasian maissa, jne suotavaa, eikö pitäis lakaista ensin oma piha, aloja on kymmeniä joissa tuottajat pakenevat alihankkijoitten taakse, pakottamalla tekijät itsenäisiksi yrittäjiksi. Miksei näitä poikotoida, ja nosteta hälyä ihka Suomalaisista jutuista. Onhan se tietty hieno kun pieni Suomi hoitaa Irlannin työolosuhteet ja Kreikan velat, mutta ei muista omia epäkohtiaan.

    No, mutta… Eikö näin ollen suomalaisten, jos kerran ”pitäisi lakaista ensin oma piha”, tulisi silloin ensisijaisesti suosia suomalaisia, tai edes espanjalaisia ilmailualan yrittäjiä, kuin että juosta oikopäätä norjalaisen tai irlantilaisen yrittäjän syliin, jos ne tarjoavat saman peruspalvelun halvemmalla hinnalla? Lentojen reititykseen en tässä toki puutu. Suora lento ilman välilaskuja ja koneenvaihtoja on lähestulkoon aina se parempi vaihtohto, paitsi tietysti joillain India-Airwaysin sisäisillä Tupolev(1966) -lennoilla.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Rekki
    Rekki Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.01.2013
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 160
    freesoul65 kirjoitti:

    Toisaalta en kyllä käsitä mitä ne sitä penniä jenyttää, jos allakassa rupeaa päivät olemaan numeroidut. Balalaikka soimaan ja rahat haisemaan vaan. Businessluokassa Espanjaan ja takas. Mitä niitä perikunnalle jättämään? Käärinliinoissakaan ei ole taskuja.

    +1

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235

    On tarmokkaasti kommentoitu, freesoulin kommentti lasketuista päivistä ihmetyttää. Ehkäpä sillä on korkeamman tason tietoa kuin minulla itse kenenekin päivistä ja niiden lukumäärästä. Jos vertaan viikonlpoun kokemusta Finnairilta, niin Finski toimitti minut ensin STO-HEL torstaina ja maanantaina tosin päin ihan kiitettävästi ja halvalla (775 SEK abautti 85 €uroa) joten väitetty laatu ei perustu hintaan. Mutta se mikä jurppi on asiakaspalvelu, tässä tapauksessa kysymys mikä on Finnairin asenne happi concentratorin käyttöön lennoilla? Lähetin s-postissa lomakkeen kautta kysymyksen, meni pari-kolme päivää ja vastauksena on

    Hyvä Asiakas matkustaja

    Kiitos yhteydenotostasi.

    Tulevia varauksia koskevissa kysymyksissä pyydän Sinua olemaan yhteydessä myyntipalveluumme numerossa 0600 140 140. Palvelemme numerossa ympäri vuorokauden viikon jokaisena päivänä.

    Yleisissä kysymyksissä liittyen Finnair Plus – palveluun tai Finnair Plus – palkintovarauksissa pyydän Sinua olemaan yhteydessä Finnair Plus – puhelinpalveluumme numerossa (09) 818 888, avoinna ma-pe klo 8-19, la klo 9-16.

    Ystävällisin terveisin

    Finnair Oyj
    Asiakaspalautteet

    Marita
    Siis hei, eikö voi vastata ihan s-postilla eikä lähes pakottaa käyttämaan puhelinta, kai kohta sekin laitetaan kalliiksi palvelunumeroksi. Tässä suhteessa Finski ei paljoa poikkea nk Low cost firmoista.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä kojo
    kojo Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 09.01.2008
    Kirjoituksia: 6
    Vastauksia: 1445

    Lemoni, älä vain erehdy tulemaan niin pitkäksi aikaa Espanjaan, että tarvitset täällä palveluja. Kaikkialle pitää soittaa tai sinulle soitetaan.
    Sähköpostiosoitetta joko ei ole tai sähköposteja ei ilmeisesti kukaan lue, koska niihin ei koskaan vastata.
    Mutta kaikki toimii, ja sehän on tärkeintä.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235

    olikin kyseessä Suomalaisen yhtiön suomalainen asiakaspalvelu!
    Ihme säätöä, toisessa asiakaspalvelun puuttuminen on huono asia (Ryanair)
    Toisessa, Suomalaisessa yhtiössä se on ikäänkuin odotettavissa. (Finnair)
    Missä on logiikka? Ei ymmärrä. Siis kyllähän jokaisen itseään kunnioittavan
    yhtiön tulee vastata asiakaspalautteeseen/kyselyyn asiakkaan pyytämällä tavalla.

    Mutta kuten yleensä, pääasia että saa mollata jotakin. Se on elämän suola ja hunajakin

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846
    Loikkari kirjoitti:

    …tässä tapauksessa kysymys mikä on Finnairin asenne happi concentratorin käyttöön lennoilla?..

    Tuotanoin… Kyllähän happirikastin, mukana kannettava matkamallikin, on sen kokoinen laite, että varmaankin sen käytöstä ja matkustajatilaan mukaan ottamisesta kannattaisi jo noin muutenkin saada selvä korvin kuultava vastaus aivan puhelimitse ja sitten siinä puhelun yhteydessä kehoittaa lähettämään asiasta varmistus vielä sähköpostiinkin.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä MiMadrid
    MiMadrid Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.04.2008
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 649
    Arnold kirjoitti:

    Loikkari kirjoitti:

    …tässä tapauksessa kysymys mikä on Finnairin asenne happi concentratorin käyttöön lennoilla?..

    Tuotanoin… Kyllähän happirikastin, mukana kannettava matkamallikin, on sen kokoinen laite, että varmaankin sen käytöstä ja matkustajatilaan mukaan ottamisesta kannattaisi jo noin muutenkin saada selvä korvin kuultava vastaus aivan puhelimitse ja sitten siinä puhelun yhteydessä kehoittaa lähettämään asiasta varmistus vielä sähköpostiinkin.[/quote]

    Vaikka yleisesti ketuttaa tuo sähköpostin ”toimimattomuus” asiakaspalvelussa niin tässä tapauksessa kuvittelisin että siinä säästyy kaikilta aikaa kun tämä puhelimitse ensin selvitettäisiin…Finnairilla voi olla liuta kysymyksiä laitteeseen liittyen ja näitä sitten eestaas sähköpostin välityksellä voitaisiin hieroa maailman tappiin saakka. Eli mä suosittelisin kanssa että ensin hablataan ja sitten tuo lopputulos sähköpostiin kirjallisena.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235

    Koska olen viime vuosikymmeninä opetellut ensin tietokoneen ja ohjelmien käytön sekä näillä kommunikoimaan tarpeen vaatiessa? Hukkaan heitettyä touhua siis kun kuitenkin pitäis perinteisillä tavoilla pitää yhteyksiä. Tarvii hommata kirjekyyhkyt ja alkaa etanapostilla laittaan tiedustelut.

    Asiahan on minulle uusi, joten oletin että on parempi kysyä asiaa suoraan asiakaspalvelulta jotten turhaan osta kalliita lippuja KaakkoisAasiaan ja vasta maksun jälkeen saan tietää mitä vaaditaan. No nyt tiedän sitten kun soitin ja pimu soitti takaisin. 72 h ennen lentoa pitää olla yhteydessä, mukana lääkärin signeeraama medical raportti ja muutako matkaan.

    Se lokiikkaa, koitettaisko ensin päättää onko huono/hyvä asiakas palvelu haitta/etu yhtiölle? Olen perinteistä koulukuntaa ja huonon asiakaspalvelun koen maksavan asiakkaan sivuuttamiseksi. Jos on aikaa copy pasteella laittaa tuo aiemmin liittämäni vastaus, ei liene montaa minuuttia kauemmin ottavan oikean, asiallisen vastauksen antaminenkaan.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä blues
    blues Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1925

    Hauskan nakoista kun Ryanair on parkkeerattu sillan viereen mutta matkustajat kavelee sisaan ja ulos sillan varauloskaynnista. Saastyy siinakin muutama euro vaikka hullulta nayttaakin.

    iso_img_0676.jpg

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235
    blues kirjoitti:

    Hauskan nakoista kun Ryanair on parkkeerattu sillan viereen

    Ja kyllä me naurettiin niin makoisasti. (5 = haa )

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä freesoul65
    freesoul65 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697
    blues kirjoitti:

    Hauskan nakoista kun Ryanair on parkkeerattu sillan viereen mutta matkustajat kavelee sisaan ja ulos sillan varauloskaynnista. Saastyy siinakin muutama euro vaikka hullulta nayttaakin.

    Ei Ryskän frequent flyer jaksa noin pienistä jutuista ottaa hernettä nenäänsä. On katos nääs niin jumalattoman onnellinen, että pääsi perille hengissä….

    Niin ja tulihan sitä selvää säästöä jopa 20 euroa per lento – varsinkin jos ei pakannut mukaan mitään vaan lensi käs’veskan kaa.

    Pienestä se ihminen onnelliseksi tulee. Noh, säästäkää, säästäkää! Maailmanloppu huomenna ja käärinliinoista saa kuulemma taskullisia versioita kun hoksaa pyytää.

    http://www.naturallegacy.com/OURPRODUCTS/Accessories/MaleShroudSet.aspx

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846
    freesoul65 kirjoitti:

    …Ei Ryskän frequent flyer jaksa noin pienistä jutuista ottaa hernettä nenäänsä…

    No, ei. On sentään portaat, joita saa käyttää. Lisämaksusta. 😀

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä freesoul65
    freesoul65 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697
    Arnold kirjoitti:

    freesoul65 kirjoitti:

    …Ei Ryskän frequent flyer jaksa noin pienistä jutuista ottaa hernettä nenäänsä…

    No, ei. On sentään portaat, joita saa käyttää. Lisämaksusta. :D[/quote]

    Paljon saa alennusta, jos hyppää alas asfaltille portaiden käytön sijasta?

    PS. Lentoasema voisi periä Ryskällä lentäviltä ns. paskannusmaksun. Täyttävät nimittäin lentoasemien vessat kun eivät raaski koneessa kakkia (=se maksaa nääs).

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235
    freesoul65 kirjoitti:

    PS. Lentoasema voisi periä Ryskällä lentäviltä ns. paskannusmaksun. Täyttävät nimittäin lentoasemien vessat kun eivät raaski koneessa kakkia (=se maksaa nääs).

    Millä reitillä näin tapahtuu??

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 57)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.