Ryanairin puolesta

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki Ryanairin puolesta

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 57)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235

    Olen itse ollut alihankkijana, mm kuljetusyritys ja rakennusalalla. Eli jos ”fair trade” on tärkeä perusta palvelua/tuotetta ostettaessa, et silloin voi käyttää kuljetuspalveluja. Kun sitä seurasin läheltä, omistaessani kahdeksan yksikköä (autoa tai traileria, itselläni kaikki oli vetoautoja) ja ollessani liittyneenä erinäisiin tilauskeskuksiin, uskoisin omaavani hiukan kokemusta asian tiimoilta. Muodostuihan myös ystäväpiirini samankaltaisista yrittäjistä. Tulevaisuus ehkä näyttää siltä että kaikilta vaaditaan oman toiminimen rekisteröimistä eikä palkka suhteita ole enää olemassakaan.

    Samaten R-kioskilla et voi asioida, McDonald´s jne, näitä on paljon aloja/yrityksiä joissa toimija on itsenäinen yrittäjä. Kuljetuspuolelta voin sanoa että siinä on varsinainen villilänsi, esim eräs iso päivittäistavara ketju sanoi mulle toisesta ylilastista kieltäytymisen jälkeen että huomenna ei tarvi sitten tullakkaan kun ei kerran työ kiinnosta, jonossa on kymmenkunta muuta tulijaa jotka ajaa sen mitä ajojärjestelijä kouraan lyö (rahtisetelinä) Eli et siis voi käyttää ruokakaupan palvelujakaan. Tommoinen fair trade on vain kaunis ajatus miten asiat voisivat olla, ihan kuten ilmaston suojelukin. Olin mm roskakuskinakin kolme vuotta sen jälkeen kun hävitin yritykseni, joten esimerkiksi vaikka roskien lajittelu kotona on hukkaan heitettyä touhua, kun roska auto tulee ja kippaa kaikki, kompostit, roskat, muovit jne samaan säiliöön ja ajaa ne vaikka kaukolämpökeskukseen jossa ne poltetaan samassa uunissa.

    Ei se ole epäreilua jos yritys (Ryanair) hakee kustannustehokkaita ratkaisuja esim lentokentistä, vai onko? Meillä sitä sanotaan vapaaksi kilpailuksi markkinataloudessa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä blues
    blues Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1925

    Enhan ma suinkaan ole vapaata kilpailu vastaan, pain vastoin. Mutta niinkuin itse totesit , ylikuormasta kieltaytyessa homma loppui. Samanlaisen paineen alla siella Ryanairillakin tyoskennellaan. Minusta ilmailu ei saisi olla se ala jossa nain toimitaan vaikka lippuhinta olisikin hivenen halvempi.

    Siina olet kuitenkin oikeassa etta kilpailu senkuin kiristyy ja konstit kovenee…

    Silti ma ostan Fair Trade tuotteita vaikka hivenen kalliimpia olisivatkin ja valtan Ryanairilla matkustamista. 😉

    …en myoskaan pida reiluna jos ostan lipun Pariisiin niin viimeiset pari tuntia istutaan linjaautossa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä turistitillvaron
    turistitillvaron Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 08.05.2010
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 18

    Koo lentoyhtiöstä kokemuksia vuosien ajalta ja kymmenistä lennoista. Alkuvaiheessa hinta kohdallaan, hyvä kattavuus, palvelu OK, jne. Selkein muutos alkoi muutama vuosi sitten kun henkilöstöä alkoi tulemaan muualta kuin Briteistä tai Irlannista. Huono kieelitaito, välinpitämätön asenne asiakkaita eli palkanmaksajia kohtaan. Siihen hieman parannusta viimisen 2-3 vuoden aikana, minun kokemuksien .

    Talvella lensin Roomaan ja Budapestiin, ja miolemmilla lennoilla lentoemäntä jätti palauttamatta vastarahoja. Kyse pienistä summista kerrallaan mutta jäi mieleen, ja sattuuhan niitä unohtumisia itse kullekin kiireessä.
    Nyt keväällä Barcelonaan ja sama juttu. Kysyin asiasta lentoemännältä ja sanoi että ei voinut antaa takaisin koska ei ollut kolikoita. MInä huomautin että onhan sinulla tuossa kolikoita purkissa ja kassassa. Toinen lentoemäntä sanoi heti hänelle että palauta rahat asiakkaalle. Ja muutenkin tämän toisen lentoemään body language ja tyyli kertoi että kyse ei ollut erehdyksestä. Pitkä tarina tulisi tästä mutta lyhyesti kiinnostaa kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia ko yhtiön lennoilta.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846
    Loikkari kirjoitti:

    Tommoinen fair trade on vain kaunis ajatus miten asiat voisivat olla, ihan kuten ilmaston suojelukin…

    Nohh nohh… Eipäs nyt sekoiteta asioita keskenään. ”Ilmastonsuojelulla” ja Fair Tradella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

    Fair Traden pääasiallinen tarkoitus on, että sinne alimpaan tuottajaportaaseen ja sen työntekijöille jäisi edes hieman enemmän tuloja kuin mitä esimerkiksi ”DelMonte-mies” suostuu antamaan (säälistä). Jos tuo päämäärä saadaan täytettyä, on Fair Trade tehnyt tehtävänsä.

    Ilmastonsuojelua en tässä yhteydessä kommentoi.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235
    Arnold kirjoitti:

    Nohh nohh… Eipäs nyt sekoiteta asioita keskenään. ”Ilmastonsuojelulla” ja Fair Tradella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

    Siis et ymmärtänyt pointtia postauksessa, olen varsin hyvin tietoinen noiden erosta. Mutta en jaksa rautalangasta vääntää, jos sanomani ei tavoita lukijaa niin en voi sille mitään. Miksi muuten ei voisi käyttää näitä kahta asiaa verrannollisena. Ilmasto asiassa on kaunis ajatus mutta se ei toteudu edes teollisuusmaissa, fair tradessa myös kaunis ja jalo ajatus, mutta ei toteudu edes Suomessa.

    Onko fair trade vain Irlannissa, Aasian maissa, jne suotavaa, eikö pitäis lakaista ensin oma piha, aloja on kymmeniä joissa tuottajat pakenevat alihankkijoitten taakse, pakottamalla tekijät itsenäisiksi yrittäjiksi. Miksei näitä poikotoida, ja nosteta hälyä ihka Suomalaisista jutuista. Onhan se tietty hieno kun pieni Suomi hoitaa Irlannin työolosuhteet ja Kreikan velat, mutta ei muista omia epäkohtiaan.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä blues
    blues Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1925

    Eihan tassa ollut kyse kuin jokaisen henkilokohtaisesta asenteesta.

    Tuntuu jotenkin holmolta jos tiedat kuinka Ryanair toimii ja silti kannatat eli lennat heilla jos saat lippusi vitosin halvemmalla…. hauskaa jatkoa.

    Toivottavasti et itse joudu samaan asemaan kuin Ryanairin henkilokunta.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Vinatero
    Vinatero Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.08.2008
    Kirjoituksia: 17
    Vastauksia: 154

    Bluesin esiin ottamat asiat ovat mielestäni tärkeitä. Mutta olemmeko alalla kuin alalla siirtymässä vuokrafirmoihin ja uudenlaiseen yksityis yritteliäisyyteen saadaksemme työtä?

    http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2984007/skandaali-norjassa-pitaako-ryanair-jo-orjia

    http://www.newsinenglish.no/2013/04/11/ryanair-boss-denies-slave-contracts/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+newsinenglish%2FAzQS+%28Views+and+News+from+Norway%29

    Emme varmaankaan voi palata vanhaan. Finnairia syytettiin jokin aika sitten halpatyövoiman käytöstä, samoin kuin SAS:iakin. Mikähän lentoyhtiö pärjää 10 vuotta sitten olleilla mallella? Tai mikään muukaan yhtiö? Kyllä todellisuus on sellainen, että ihmiset äänestävät pääosin kukkarolaan, niin teen minäkin. Lentoja valitessa en kykene miettimään juuri muuta kuin hintaa. Vapaaehtoisesti henkilökunta on kuitenkin työpaikkansa ehdot ja toimintamallit hyväksynyt. Kai se ainakin joissain tapauksissa on parempi kuin sosiaaliluukku. Yleensä Ryanairin henkilökunta on nuorta porukkaa, jonka voisi kuvitella hankkivansa alalta kokemusta ja sitten aikanaan pääsevänsä ehkä parempiin leipiin. Tuo lentoala kun taitaa lähivuosina olla niitä eniten kasvavia toimialoja.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Timppa72
    Timppa72 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 21.10.2012
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 61
    blues kirjoitti:

    Eihan tassa ollut kyse kuin jokaisen henkilokohtaisesta asenteesta.

    Tuntuu jotenkin holmolta jos tiedat kuinka Ryanair toimii ja silti kannatat eli lennat heilla jos saat lippusi vitosin halvemmalla…. hauskaa jatkoa.

    Toivottavasti et itse joudu samaan asemaan kuin Ryanairin henkilokunta.

    paitsi finnairilla,ellei ne saa hintatasoaan samaan kuin muutkin ja lentoaikojaan myös…
    meitä on 5-henkee perheessä! niin kyllä se laittaa miettimään pikkusen maksaako 1000e vai 2000e,kun sama matka on kuitenkin kyseessä!!!
    eikä minulla ainakaan o valittamista niin sas kuin ryanair yhtiöistä/palvelusta,hyvin on palveltu…tiedä sit siitä asenteesta..
    varmaan kaikki esim malagasta ottaa limusiini kuljetuksen kun se on olevinaan parempi kuin se juna tai taksi..eiköhän kaikki kuitenkin kato sinne omaan lompakkoonsa ja mieti miten se hillo parhaiten käytetään.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä kojo
    kojo Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 09.01.2008
    Kirjoituksia: 6
    Vastauksia: 1445

    vinatero:
    ”Lentoja valitessa en kykene miettimään juuri muuta kuin hintaa.”

    Suomestakin sanotaan tulevan hitaasti luokkayhteiskunta. Esim. Englanti ja Ruotsi näennäisdemokratioineen ovat sitä aina olleet. Se ilmenee mm. kulutuskäyttäytymisenä.

    Alaluokka ja alempi keskiluokka eivät ole Suomessakaan ennen Keihäsmatkoja pystyneet matkustamaan lainkaan. Keihäsmatkojen sivujuonne on, että etelänmatkailu kuullostaa edelleen monien korvissa porsasjuhlilta ja ryyppyreissuilta, jotka eivät saa maksaa juuri mitään. Vastaava ilmiö on venäläisen alemman keskiluokan matkailu Suomeen ostamaan kaikkea mahdollista halpaa alenusmyynneistä ja Anttilasta.

    Varsinkin nuorempi koulutettu keskiluokka ja optioiden avulla varallisuutta kerännyt sukupolvi matkustaa reittilennoilla kaupunki- ja harrastuslomille. Lukekaapa joskus nuoremman polven matkailublogeja. Pisteitä saavat eri harrasteiden kulttipaikat sekä kalleutensa vuoksi yleisestä matkailuvirrasta pois jääneet kaupungit. Ostospaikkoina ei vertailla outlet-myymälöitä, vaan vallan muunlaisia paikkoja. Gourmetravintoloissa on pakko käydä, jolla riittää small talkia vertaistensa kanssa.

    Näin se valitettavasti on; ”kuluneet” Aurinkorannikko ja Costa Blanca vetävät puoleensa ainoastaan viimeisillä penneillään matkailevia, jotka käyvät kiinalaiskaupoissa ja tutuissa suomalaiskaupoissa, joissa kahvikin on kunnon suomalaista paahtoa. Omapahan on valintamme, kun täällä olemme.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235
    kojo kirjoitti:

    ”kuluneet” Aurinkorannikko ja Costa Blanca vetävät puoleensa ainoastaan viimeisillä penneillään matkailevia, jotka käyvät kiinalaiskaupoissa ja tutuissa suomalaiskaupoissa, joissa kahvikin on kunnon suomalaista paahtoa. Omapahan on valintamme, kun täällä olemme.

    Mitähän pahaa siinä Suomalaisuudessa ja näissä luettelemissasi asioissa sitten on? Taidat olla sellainen ”bättre folk, som undviker finnställen” etkä mikään Globetrotteri. Eikai se kenelläkkään muulle kuulu kuinka itse kukin lomansa viettää tai mistä tavaransa/matkamuistonsa ostaa. Ei ainakaan mulle.

    Se että nuoret matkustaa paljon ja kauas, mistäs arvelisit sen juontuvan. Yksinkertaisesti siitä että lentoalalla on tullut kilpailua jonka myötä lippujen hinnat on romahtaneet. Ja yksi syy siihen on Ryanairin kaltaiset halpalentoyhtiöt. Nytkin ostin ARN-HEL-ARN liupun Finnairilta hintaan 750 SEK = 85 € ensi viikonlopulle! Eläköön halpalentoyhtiöt. Hurra hurra hurra!

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235
    blues kirjoitti:

    Eihan tassa ollut kyse kuin jokaisen henkilokohtaisesta asenteesta.

    Tuntuu jotenkin holmolta jos tiedat kuinka Ryanair toimii ja silti kannatat eli lennat heilla jos saat lippusi vitosin halvemmalla…. hauskaa jatkoa.

    Toivottavasti et itse joudu samaan asemaan kuin Ryanairin henkilokunta.

    Ensinnäkin olen jo sen suon tarponut, kuljetusyrityksen kanssa joten näin joutilaana ei paljoa kiinnosta muukin että ruoka maistuu ja pissa kulkee.

    Vitosella en päätä vielä matkayhtiötä, mutta jos Finnairin lippu maksoi esim tammikuussa meno, paluu toukokuussa 450 € ja Ryanairilla 64 € ja kenttäkin lähempänä (ARN vs NYO) niin mikä ettei? Matka-aika sama, itse koneessa ihan sama mitä tarjotaan 4 tunnin lennolla.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä johanmarc
    johanmarc Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 24.04.2007
    Kirjoituksia: 88
    Vastauksia: 335

    Täältä Barcelonasta on Finnairilla ollut parhaat hinnat ja aikataulut. Viimeiset kolme lentoa Suomeen on ollu huomattavasti ”halpalentoyhtiöitä” halvempia eikä tarvii nousta yöllä kolmelta vaan aamupäivälennot sopii loistavasti.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä blues
    blues Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1925

    Ryanair Risks Fines of up to 225,000 Euros and the Loss of Four Airplanes for Violating French Labor Laws
    May 31, 2013 By Grace Jamieson 3 Comments
    Photo: Mikelo, flickr

    Photo: Mikelo, flickr

    The prosecutor of the criminal court of Aix-en-Provence requested on Friday, May 31 that the discount Irish airline, Ryanair, be fined the maximum 225,000 euros in penalties, in addition to the confiscation of four of the company’s Boeing 737 aircrafts as property payment. The charges are the result of what French courts have deemed “illegal” conduction of business in Marseille, arguing that the airline did not meet tax reporting requirements or apply French labor laws to its 127 employees from the Marseille-Provence airport. The judge is expected to rule on September 25.

    When the company first opened business in Marignane, on the outskirts of Marseille, in 2007, the Irish airline did not officially register its new business activity with URSSAF, the French union which collects and organizes the national social security system. Up through the base’s temporary closure in 2010, Ryanair is also accused of denying its employees certain benefits, such as mandatory pension plans and union rights, and of employing pilot crews unlawfully.

    Ryanair contests that its business affairs are only subject to European law and the laws of the country where its aircrafts are officially registered, in this case, Ireland and Irish law. It argues that Ryanair employees are paid under Irish contracts, and not French law. The aircrafts, the company argues, are only temporarily based on French soil and the staff takes orders from the headquarters in Dublin. The company openly denied exploitation of its base in Provence.

    However, police investigations of Ryanair’s base in Marignane found 300 sq. meters of office space, with telephone and internet lines, 95 lockers, local employees, and two Ryanair executives appointed as supervisors to the site.

    The prosecution of the site in Aix-en-Provence was opened on April 8 as a judicial inquiry, when the Central Office for the Fight Against Legal Work received complaints filed by both the Union of Seafarers of Civil Aviation and the National Union of Pilots. Lawyers advocating on the behalf of ten different civil parties claimed nearly ten million in damages on the part of Ryanair, labeling their business action as “deliberate social fraud.”

    “We are dealing with a company whose sole purpose is to counter the law regardless of the interests of workers,” said prosecuting attorney, Annie Battini. While she acknowledged that the state did not want to do any harm to the low-cost airline industry, she argued that Ryanair’s system of employment was “absolutely contrary” to French legislation. “Ryanair plays on words,” she continued, noting that employer costs are 10.75% under Irish labor law, as opposed to 40% in France.

    Ryanair’s defense lawyer, Luc Brossolet, contended that the operations in Marseille were simply “temporary” and that many of the individuals employed at the Marseille-Provence location actually live in Spain.

    The first airline to pioneer extremely discounted airfare within the European Union after the signing of the 1992 European Open-Skies Treaty, Ryanair is one of today’s top providers of discount one-way flights within the EU, with ticket prices averaging around 80 euros. The industry, however, has faced legal troubles over the past few years, with the conviction of EasyJet and CityJet with similar charges of labor violations in 2010.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä freesoul65
    freesoul65 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697
    diablita kirjoitti:

    Loikkari kirjoitti:

    (huolehditaan pudonneista koneista sitten kun se on todellisuutta, vielä ei ole yhtään Ryanairin konetta tullut tonttiin.)

    Eikö lentoturvallisuudessa olekaan kysymys siitä, että EHKÄISTÄÄN onnettomuudet? No, aina oppii…. ensin alas, ja sitten vasta aletaan tutkia miksi niin kävi ja olisiko asialle voinut tehdä jotain etukäteen. 8)[/quote]

    Ei vissiin kiinnosta Ryskän asiakkaita. Mitä lie terminaalisairaita syöpäsairaita kaikki tyynni kun asenteet on mitä on.

    Toisaalta en kyllä käsitä mitä ne sitä penniä jenyttää, jos allakassa rupeaa päivät olemaan numeroidut. Balalaikka soimaan ja rahat haisemaan vaan. Businessluokassa Espanjaan ja takas. Mitä niitä perikunnalle jättämään? Käärinliinoissakaan ei ole taskuja.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235

    Ei oikein nappaa tuo bisnes luokka Malagaan, tai Euroopan sisällä. Höh maksaa kohtuuton hinta siitä että saa istua eturivissä? Ei Finnair itsekään sitä paljoa arvosta. Tässä tuli sms tarjouksia HEL-ARN välille matkustusluokan korotus 1 000 pluspistettä. Tosin sillä ei saanut bisneksen murkinoita.

    Jos luokkaa pitää korottaa, pisteillä tai rahalla niin tapahtukoon se mannerten välisillä lennoilla l. long haul:issa. Mutta mielenkiintoista olisi tietää todellinen syy miksi eräät niin puolustaa Finskiä, kyllä se alkaa olemaan ihan samaa tasoa palveluiltaan kuin muutkin low cost yhtiöt. Helsingissä chekkaat sisään koneeseen ilman henkilökuntaa, automaatilla josta printtaat tagit matkalaukkuun, edellyttäen että bagaasi on mittojen ja painojen sisällä. Kerran matkustin Brommasta Finskillä- Helsinki – Bangkok niin 800 grammaa oli liikaa painoa, kova polemiikki jonka sitten joku super visor ratkaisi päästämällä laukun koneeseen.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 57)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.