Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Kokemuspankki › Ryanairin puolesta
- Tämä aihe sisältää 56 vastaukset, 17 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 vuotta, 8 kuukautta sitten
arnold malaga toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Yhtiön koneilla pääsee näppärästi Tampereelta Alicanteen. Aikataulut yleensä pitää. Palvelu heikohkoa Eurooppalaista tasoa (lue: aivan hieman parempaa kuin Finnairilla). Hinnat kohdallaan. Koneet ajaa yleensä ”putkeen”. Norski toimii kans, mutta ei Tampereelta ole lentoja 😉 Norski kuulemma laajentaa lentoja…..tulee mm. Turkkusesta Alicanteen!!
On hyvä yhtiö lentää jos tahtoo päästä halvalla pisteestä A pisteeseen B. Hinta pysyy vähintäänkin kohtuullisena jos tilaa lippunsa ajoissa ja on tarkka, että noudattaa säännöksiä esim. matkatavaroiden osalta. Esim päivää ennen lentoa saa s-postin missä kaikki matkatavaroita koskeva kerrotaan, paino, ja koko käsimatkatavaroille. Olen nähnyt usein maltinmenetyksiä chek in:ssa kun on varattu liian kevyt laukku, ei ole printattu boarding korttia, tai käsimatkalaukku on ollut liian kookas. Huono väittää ettei ole tiennyt kun joka kohdassa näistä mainitaan, jo varattaessa. Mutta pukku ylös Ryanairille.
(huolehditaan pudonneista koneista sitten kun se on todellisuutta, vielä ei ole yhtään Ryanairin konetta tullut tonttiin.)
Loikkari kirjoitti:(huolehditaan pudonneista koneista sitten kun se on todellisuutta, vielä ei ole yhtään Ryanairin konetta tullut tonttiin.)
Eikö lentoturvallisuudessa olekaan kysymys siitä, että EHKÄISTÄÄN onnettomuudet? No, aina oppii…. ensin alas, ja sitten vasta aletaan tutkia miksi niin kävi ja olisiko asialle voinut tehdä jotain etukäteen. 8)
Petterip:
”Koneet ajaa yleensä ”putkeen”. ”Et sitten ole seurannut Ryanairin pitkää taistelua Aenan kanssa eri oikeusasteissa, kun lentoyhtiö on kieltäytynyt käyttämästä maksullista putkea ja uhannut lentojensa siirtämisellä pois El Altetilta eli nykyiseltä nimeltään Alicante-Elcheltä.
”aivan hieman prempaa tasoa kuin Finnairlla”. Selvästi kirjoittaja on niitä miehiä, jotka istuvat eri yhtiöiden koneissa suurimman osan vuotta.
Huono se on vertailla esim Finnairin ja Ryanairin palvelutasoa koska kummallakin on yksinkertaisesti eri konsepti. Siinä missä Finnairin pitäisi panostaa asiakaspalveluun koneissa, Ryanair on ottanut toisenlaisen käytännön. Ei ole tarkoituskaan että Ladan hinnalla saisi Mersun laatua. Ei se lentäminen enää tänä päivänä niin erikoista ole että asiakkaalle sen vuoksi annettaisiin erikoiskohtelua, jos erikoiskohtelua haluaa voi lentää vaikka SinagporeAirlinesin A380:n sviiteissä. (olikohan Frankfurtista Honkkariin josta BKK) Tosin ateria varmaan maksaa siinä enemmän kuin yksikään Ryanairin lento.
Henkilökohtaisesti luotan EU:n lentoviranomaisiin ja niin kauan kuin he eivät peru lentolupia, tai edes anna varoituksia, pidän Ryanairia luotettavana turvallisuuden kannalta. Enemmän Finnairilla on koneita tippunut kuin Ryanairilla, tosin pidemmällä aikavälilläkin. Over and Out
diablita kirjoitti:Eikö lentoturvallisuudessa olekaan kysymys siitä, että EHKÄISTÄÄN onnettomuudet? No, aina oppii…. ensin alas, ja sitten vasta aletaan tutkia miksi niin kävi ja olisiko asialle voinut tehdä jotain etukäteen. 8)
Preg: – Miten Irlannissa määritetään sillan kantavuus?
Resp: – Ajetaan sillalle painavampi ja painavampi ja painavampi…
😛
Ryanair kieltäytyy ajamasta putkeen, Finnair ei pääse. Finnair on viimeiset 10 v. pihtaillut lentokenttämaksujen kanssa. Tästä johtuen esim. suurin osa Finnskin lomalennoista lähtee Helsinki-Vantaalta 05.00 – 08.00 aikaan. Perilläkin tuloaika on yleensä ”hiljaista” aikaa = maksut pienemmät. Finnskillä hinnat ei laske mutta palvelu laahaa. Huom. Turkish Airlines on Euroopan nro. 1 lentoyhtiö Suomalaisten ennakkoluuloista huolimatta. Olen lentänyt k.o. lentoyhtiöllä ja voin sanoa että palvelu pelaa 😉 Halpalentoyhtiöitä pelkää ainoastaan varakkaat hölmöt jotka maksavat matkoistaan maltaita. Mutta Hei, kiitos teille…..samalla rahoitatte meidän hintatietoisten matkailua }:)
petterip:
”Halpalentoyhtiöitä pelkää ainoastaan varakkaat hölmöt jotka maksavat matkoistaan maltaita. Mutta Hei, kiitos teille…..samalla rahoitatte meidän hintatietoisten matkailua”Monissa maissa, kuten USAssa ja Englannissa, hyväntekeväisyys köyhien avustamiseksi kuuluu jokapäiväiseen elämään. Näin ulkomailla asuessa suomalainenkin oppii muiden maiden tapoja. Eli pidä hyvänäsi vain.
petterip kirjoitti:…Halpalentoyhtiöitä pelkää ainoastaan varakkaat hölmöt jotka maksavat matkoistaan maltaita. Mutta Hei, kiitos teille…..samalla rahoitatte meidän hintatietoisten matkailua…
Ehhh..? I lost the beef. Miten se ’rahoittaa’ Rynskin asiakkaita jos joku toinen lentää Finskillä.
Eli siis, jos lähes kaikki lentäisivt Finskillä, niin Rynski olisi lähes ilmainen?
oli lento maanantaina tampere-malaga! palvelu pelas ihan samanlailla kuin muillakin yhtiöillä!
lentoaikakin oli ihanteellinen meille,lähtö n klo12! hinta oli 5-henkiseltä perheeltä edullinen,meno-paluu n1100e.Hieno homma etta olette tyytyvaisia Ryanairin palveluun ja hinnoitteluun. Muu ei taida kiinnostaakkaan.
70% henkilokunnasta on sopimustyolaisia repien ”selkanahastaan” perustan halpoihin matkoihin.
Varmasti ovat huonompia ja alempiarvoisia eli heista ei tarvitsekaan valittaa….
blues kirjoitti:Hieno homma etta olette tyytyvaisia Ryanairin palveluun ja hinnoitteluun. Muu ei taida kiinnostaakkaan.
70% henkilokunnasta on sopimustyolaisia repien ”selkanahastaan” perustan halpoihin matkoihin.
Varmasti ovat huonompia ja alempiarvoisia eli heista ei tarvitsekaan valittaa….
siis tä! eihän ketään pakoteta siellä koneessa töissä olemaan! ainakin meidän lennoilla henkilökunta on hymyillyt ja palvellut ihan ok…
keskenäänkin heittivät tsoukkia ja kaikin puolin näytti et homma pelaa.
kyllä itsekin yrittäjänä revin selkänahasta kaikki irti mitä lähtee mutta se vaan kuuluu toimen kuvaan.. ei kaikki voi olla junanlähettäjiä tai kaupankassoja saati pelastus henkilökuntaa 🙂Kukas tässä on puhunut alempiarvoisista. Ja nimimerkki blues: otatko samat asiat huomioon kun ostat vaatteita, kenkiä, autoja, lähes kaikki käyttötavara on nykyisin tuotettu halpatyövoima maissa, kuten Kambodja, Indonesia, Kiina jne. Uskoakseni Irlanti noudattaa paremmin työolosuhteita koskevia säännöksiä. Ja jopa Suomestakin löytyy varmaan onnettomissa olosuhteissa työskenteleviä. (olosuhteilla tarkoitan työympäristöä ja esim palkkoja)
Kylla pyrin ottamaan. Samoin muutkin ”fair trade” tuotteet saavat etusijan.
Voi olla aika vaikea ymmartaa alan ulkopuoliselle kuinka Ryanair toimii.
Henkilokunnasta yli 70% on ”itsenaisia yrittajia” ja Ryanair ei ole vastuussa
henkilokunnastaan. Eli hyvin pieni osa Irlannin maaraysten alaisena.Tosin useat Euroopan maat ovat nyt tutkimassa mahdollisuutta sulkea pois moinen
kulujen ja verojen kierto epareiluna.Kuluttajalle joka voi matkansa ostaa muutamaa kuukautta etukateen on edullinen mutta tarkkana pitaa silti olla ettei hinta nouse kaikilla pienilla lisilla.
Eihan kenenkaan ole pakko olla moisessa tyossa mutta Ryanairin esim. lentajille maksama korvaus on kohtalainen jos onnistuu valttelemaan verot ja muut sosiaalikulut. Lopputulos voi kuitenkin olla aika lohduton ilman elaketta tai muita sosiaalisia etuja.
Koneet ovat uusia ja koulutus ajan tasalla joten taatusti yhta turvallinen matkustajalle kuin mika muu tahansa yhtio. Jos esim. minimi polttoainemaarat ovat makuusi.
Valitettavasti menetelma milla tyontekijoista on tehty yrittajia ilman oikeuksia ei ole kaikkien mieleen. Ei myoskaan kilpailullisesti reilua kayttaa halpoja lentokenttia jotka eivat ole edes lahella paikkaa jonne matkustaja on menossa.
Seuraappa miten yhtio on toiminut Espanjassa. Jos lentokentta yrittaa saada maksuja niin Ryanair muuttaa muualle ja jattaa muutaman tuhat tyotonta jalkeensa.
Eli jos pidat reiluna kilpailuna muita yhtioita, lentokenttia ja tyolaisia kohtaan niin Ryanair on vastaus tarpeisiisi.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.