Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Yleiset pulinat › Ryanairilla Malagasta Tampereelle
- Tämä aihe sisältää 30 vastaukset, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12 vuotta, 6 kuukautta sitten
blues toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Meillä oli mukana 6 tetrajuomaa ja 3 pientä vesipulloa. Tullaaja kysyi toiselta, ”montako lasta on mukana?” Kai heillä joku normisto on siihen, paljonko saa viedä lastenruoaksi laskettavia nesteitä. Leipien kanssahan ei mitään ongelmaa ole :p
Hienoa, että tervettä maalaisjärkeä käytetään. Omalla kohdalla myös allergiatapaus, eikä koneen ruokia voi syödä. Hesassa otettu pois muutakin kuin nesteitä. Käsketty ostaa take a way sitten kentältä
Eipä siinä maalaisjärjellä ole mitään tekemistä kun ihmishenkien turvallisuudesta puhutaan.
Luuletko että ihan vittuillessa nuo säädökset on tehty?Kuka vähänkin vakavammin ymmärtää turvallisuusasioiden päälle tietää , että turvamääräykset nykyisellään ovat täyttä feikkiä.
Koneeseen saa vietyä aseita , räjähteitä , käytännössä mitä vaan.
Nykyiset säännöt ovat yleisön kusettamista ja osittain takana on jopa kaupallisia syitä.
Pelkkää kiusantekoa ja kuten Suomessa kaikki muukin , pilkun päälle kyttäämistä ilman järjen häivää.
Ja ettei jäisi ihan mun mielipiteen varaan, niin kaikissa testeissä , kaikissa maissa ,on onnistuttu koneisiin viemään kaikkea mahdollista kiellettyä mikä on panssarivaunua pienempää.…senkin varmaan saisi lapi jos ovista sopisi. Tuntuu joskus niin turhalta riisua kengat ja vyo kun muslimi partasuu niin tahtoo….sitten keljuilee viela partavedesta ja hammastahnasta plus avaimista. Ja mina olen sentaan menossa lentamaan sita konetta leipani eteen….
Itse lentokentällä työskennelleenä tiedän ettei ne kyllä oo yhtään feikkiä.
Aseiden kuljetus matkatavaroiden joukossa on sallittua mutta ei matkustamoon ole asiaa aseilla muissa kuin viranomaistapauksissa.Nuo säädöksethän ei ole Suomesta lähtösin vaan ihan kansainvälisiä.
Niin ja Ryanair tosiaan lopettaa talveks lennot TMP-AGP välillä.
Ei taida sitten olla talveksi ollut paljoa varauksia vai eikö ole aiottukaan lentää talvella.
No mä en ehkä talvellakaan olisi lentänyt Malagan kautta.. On mukavampaa laskeutua omalle kentälle pyörittyään ensin ympär ämpär Eurooppaa.
Meille kun ei kandee lentää Suomesta suoraan edes kesällä.Mutta pian taas siivet alle ja huulipuna ynnä meikkivoide ripsivärin kanssa samaan Minugrippussiin.
Ei kaiketi aiottu, eläkeläiset rantautuu viimeiset lokakuussa ja kaiketi lennot alkaa taas kun ne karkaa takaisin Suomeen huhti-toukokuussa?
bhajee kirjoitti:la kirjoitti:Ainoastaan juopunut suomalaismies häiritsi menomatkaa, mutta hänestäkin päästiin eroon.
Heitettiin ulos? Laskuvarjon kanssa vai ilman? ;)[/quote]
Ryanin koneethan ovat kovin riisuttuja varustukseltaan. Paluumatkalla mieheni joutui antamaan ensiapua tajuntansa menettäneelle naiselle. Kysyttiin koneen lääkintävarustusta -vain happea mukana. Voisi kuvitella laskuvarjoreppujenkin sisältävän vaan pelkän aukaisukahvan.
la kirjoitti:[Ryanair]…Paluumatkalla mieheni joutui antamaan ensiapua tajuntansa menettäneelle naiselle. Kysyttiin koneen lääkintävarustusta -vain happea mukana.
Taas yksi syy lisää (ainakin minulle) lentää mieluummin Finnairilla kuin vaikkapa Ryynärillä. Olen kuullut, silminnäkijän kertomuksen mukaan, Finnairin koneessa käytetyn jopa defibrillaattoria.
Laadulla tosin on hintansa, mutta hyvä ja halpa nyt vain sattuvat löytymään eri hyllyistä. Ajanmittaan noita turvamomentteja alkaa moni arvostaa, kun keskiarvoisesti alle puolet elämästä on enää jäljellä.
=o)Mä en ainakaan älyä mitä hyötyä mahdollisesta defibrillaattorista voisi lennolla olla…mä en ainakaan haluaisi, että mua jysäyttäisi mikään puoskari, ufff. Siinähän voi käydä kipeesti, jos ei tilanne vaikka vaadikaan jysäyttämistä…
Sairaan pitää tietää lentomatkustamisen terveydelleen aiheeuttamat ”riskit” ja ottaa lentäminen huomioon lääkityksesä ja valmistautua matkaan hyvissä ajoin.
Yht´äkkisen tilanteen hoidossa on aika sattumanvaraista se miten tila hoitoon ja ensiapuun vastaa on aika sattumaa jos legurilla sattuu olemaan juuri tarvittava ensi- ja tehohoidon erikoistumisala hanskassa.Ensiapua ei mun kokemuksen mukaan osaa kukaan Finskinkään koneessa antaa, ellei matkassa ole leguria tai hoitsua. Kyllä niillä lennoilla joilla olen Finskilläkin mennyt ja on ensiapua joku matkustaja tarvinnut niin on kuulutettu onko paikalla lääkäria tai sairaanhoitajaa.
Jotta laatua saa rahalla, ja kukin tuhlatkoon niin paljon kuin sielu sietää lentomatkoihinsa, mutta mun näkemykseni mukaan siellä ilmassa ollaan kyllä aikalailla yksin niin Finskin, Lufthansan, kuin Ryanairinkin koneissa.
Virginillä taisi joskus olla juttu toisin, niillä on ollut sairaanhoitajia lentoemoina, nykyisin en tiedä.Toisaalta mä en ole vieläkään lentämässä Malagaan minkään firman kyydillä.
Meilla kylla on koko henkilokunta saanut ensiapukoulutuksen. Jopa minakin tiedan miten niita shokkeja annetaan… taitoaan pitavat ylla vuosittaisilla 2 paivan koulutusjaksoilla.
Lisaksi meilla on tarvittaessa suora satelliittipuhelin yhteys laakariin joka on jossain pain USA’ta saatavilla 24h.
Taatusti on myos Ryanairin kuten Finnairinkin matkustamohenkilokunnalla ensiapukoulutus. Tiettty kuuluttavat jos olisi ammattilaisia matkustajina, hyva niin.
Raya kirjoitti:..mä en ainakaan haluaisi, että mua jysäyttäisi mikään puoskari..
Hehhh…enpä minäkään. Vaan tuskinpa jysäyttelemään ketä tahansa päästettäisiinkään.
Raya kirjoitti:Sairaan pitää tietää lentomatkustamisen terveydelleen aiheeuttamat ”riskit” ja ottaa lentäminen huomioon lääkityksesä ja valmistautua matkaan hyvissä ajoin.
Juu, tosi on. Nyt vain sattuu olemaan niin nurinkurisesti, että kaikki sydänvikaiset eivät itse ollenkaan tiedä olevansa sydänvikaisia, kun me ihmiset olemme niin nihkeitä ottamaan selvää terveydentilastamme silloin, kun se vielä on öbaut siellä terveyden puolella. Valtaosalle sydänslaagin saavista se tulee aivan puun takaa.
Raya kirjoitti:Ensiapua ei mun kokemuksen mukaan osaa kukaan Finskinkään koneessa antaa, ellei matkassa ole leguria tai hoitsua. Kyllä niillä lennoilla joilla olen Finskilläkin mennyt ja on ensiapua joku matkustaja tarvinnut niin on kuulutettu onko paikalla lääkäria tai sairaanhoitajaa.
Näin juuri, eikä sitä defibrillaattoria todella saakaan (ja tuskinpa lentoemännän koulutuksella osaakaan, vai osaako?) käyttää muut kuin lääkärit. Vaan onpa kuitenkin loton pääpottia suurempi todennäköisyys, että siellä lennolla saattaisi sattumoisin olla mukana lääkäri. Ja jos sattuu olemaan, niin kyllähän kunnon ensiapuvälineistöstä aina on enemmän hyötyä, kuin pelkästä sideharsosta.
Raya kirjoitti:Jotta laatua saa rahalla, ja kukin tuhlatkoon niin paljon kuin sielu sietää lentomatkoihinsa,
Kaikki mikä on kallista, ei aina ollenkaan ole laadukasta, mutta olen joutunut elämäntaaperruksen varrella huomaamaan, että kaikki laadukas tuppaa lähes aina olemaan se kalliimpi vaihtoehto. Tulsa juttu, eikä minunkaan lompakkoni sitä rakasta, mutta joistakin asioista olen valmis maksamaan hieman ekstraa.
Raya kirjoitti:…mun näkemykseni mukaan siellä ilmassa ollaan kyllä aikalailla yksin
Ai-van. Yksin kyllä, mutta toisinaan hyvässäkin seurassa.
=)blues kirjoitti:Meilla kylla on koko henkilokunta saanut ensiapukoulutuksen. Jopa minakin tiedan miten niita shokkeja annetaan… taitoaan pitavat ylla vuosittaisilla 2 paivan koulutusjaksoilla.
Well well well… Tämä on musiikkia minun korvilleni.
=o)blues kirjoitti:Meilla kylla on koko henkilokunta saanut ensiapukoulutuksen. Jopa minakin tiedan miten niita shokkeja annetaan… taitoaan pitavat ylla vuosittaisilla 2 paivan koulutusjaksoilla.
>
Lisaksi meilla on tarvittaessa suora satelliittipuhelin yhteys laakariin joka on jossain pain USA’ta saatavilla 24h.
>
Taatusti on myos Ryanairin kuten Finnairinkin matkustamohenkilokunnalla ensiapukoulutus. Tiettty kuuluttavat jos olisi ammattilaisia matkustajina, hyva niin.Just näin.
Eiköhän homma ole lentopuolella lakisääteistä kun se on pakollista jopa niinkin ”pienessä” asiassa kuin ”kansainvälisen huvialuksen kuljettajan” tutkinnossa. Näitähän ovat ne henkilöt, jotka ovat suorittaneet esimerkiksi suomessa merenkulkuhallituksen (nimi oikein?) rannikkonavigaatio-tutkinnon (siis sen saaristonavigaation jälkeinen osa) ja saaneet sen veneilytodistuksen sieltä purjehdusseuran kommodorilta tai ovat sitten avomerilaivureita. EA1 (ja EA2, jos ykkönen vanha) ovat siis pakollisia. Huvialusluokassa A2 alkaen oli pakollinen myös radio- sekä tutkankäyttäjän kurssi. Tutkapuoli taisi kyllä muuttua ihan vasta…..
Tämä pointtina sille, että ensiapukoulutus on ohjelmassa esimerkiksi jo ennen sitä kun kouluttaudut vaikkapa avomerinavigoinnissa maapallon kaareutuvuuteen perustuviin laskutoimituksiin ja siihen kun se GPS ja muut vehkeet ei pelaa ja sähköt on aluksesta poikki ..eli aurinko- ja tähtimittaukseen sekä muihin hätätilanteissa tarvittaviin käsipelillä; kompassilla, kartalla, viivottimella, harpilla ja sekstantilla tehtäviin navigaatiolaskuihin!
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.