Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Yleiset pulinat › Ryanairilla Malagasta Tampereelle
- Tämä aihe sisältää 30 vastaukset, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12 vuotta, 6 kuukautta sitten
blues toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Ryanair aloittaa liikennöinnin Malagasta Tampereelle (ja päinvastoin) 25.6.2010.
Tein kokeeksi haun elokuulle. 5 henkinen perhe lomailemaan Suomelaan kuukaudeksi, lennot (menopaluu):
RyanAir Malaga-Tampere noin 850€ (+matkalaukkumaksut).
Finnairilla Malagasta Helsinkiin alkaen 1500€.
AirFinlandilla Malaga-Helsinki noin 1000€.RyanAirilla hinnat vaihtelevat näköjään päivittäin 30-105€/hlö, nappasin keskivertohinnat.
KYLLÄ KIINNOSTAA!!! 😀
http://www.ryanair.com/fiToivon mukaan linja kannattaa , eikä sitä lopeteta alkuunsa ,niinkuin aikaisemmat yrittäjät ovat tehneet.
Kun ja jos mä lentäisin suomeen ja Tampereelle , sieltä pitäisi päästä Stadiin.
Viime kesänä mä kävin autonostoasioissa junalla Tampereella.Homma on huomattavan vaivatonta ja nopeaa , Pendolino nykäisi välin muistaaksen vähän yli tunnissa ja junia menee pitkin päivää varmaan tunnin välein. Ja kun mä sain eläkeläisalennuksen , ei se maksanutkaan paljon mitään , jotain vähän yli kympin.
Eli tässähän saisi pienen Suomen maisema-ajelun samalla.
Saas nähdä vaikuttaako uusi yhtiö Air Finlandin ja Finskin tarjontaan ja hintoihin?Meille kun taas ei pääkaupunkiseudulla ole mitään, säästäisimme maantiekilometreissä väsyttävät pari tuntia mennen tullen matkalla Keski-Suomeen ja periferiaan 🙂 Junalla matkailu ei meiltä onnistu, mihinkään ei pääse tarpeeksi lähelle (silloin kun haluaa), turvaistuimia olisi aina kannettava mukana. Eli vuokra-autolla mennään.
Ma tulin tanaan Ryanairilla Malagasta Dubliniin. Ihan OK lento. Natit emot ”vanhanaikaisissa” kirkaansinisissa puvuissaan. Kaikin puolin hyva matka ja jopa ajallaan, eli 15 min etuajassa saapuminen. Sanoisimpa etta parempi kuin Easyjet …. niin natit puvut ja likat!
Tuli kahteen kertaan , niin jannitti….
Kannattaa laskea kaikki kustannukset lippu+lentokenttäverot+mataselvitysmaksut lähtöselvityksessä, jotkut maksetaan paikan päällä+varausmaksu+matkatavaramaksu+tarjoilu lennolla+ kuinka paljon voi kuljettaa omia tavaroita lentolipunhintaan = lopullinen matkan hinta.
Tuo Ryanair on hyvä yhteys keskisuomalaisille. Hesalaisille tulee lisää kuluja matkata
Pirkkalaan. Huomioitavaa on nuo lisäkulut: syömingit (ainakin lapset vaativat syötävää
jotta matka hoituisi levollisesti). Erohan AF:ään oli 30 euroa per henkilö. Sillä ei kannata vielä ainakaan hesalaisen matkustaa Pirkkalaan ja takaisin -> tulee kalliimmaksi. Aattelin ehkä käyttää joskus, jos laittavat liitäntäkuljetuksen HKI-Pirkkala ja matkustaisin käsimatkatavaroilla ja jos hint on sikahalpa (siis alle satasen suunta).tästä laitoin jo aiemmin avauksen! Ei kaikilla ”ei halpalennoilla” ole ruokaa. Raikulla saa halvat lennot kun varaa ajoissa, viimehetken varaukset ovat kalliita.
Lensimme vuosi sitten reitillä tampere-frankfurt-girona ja nämä edestakaiset lennot tulivat kaikkinensa maksamaan 45 e yhdeltä hengeltä kun itse teki netissä check in:ninEvästä saa kotoa mukaan, lapsille ja aikuisille 🙂 Matkalaukkumaksut on kalliita, mutta hyvin suunnittelemalla pärjää käsimatkatavaroillakin…tulee halvemmaksi vuokrata esim. lasten turvaistuimet autovuokraamosta kuin kuljettaa lennolla mukana. Muut maksut oli sisällytetty lopulliseen hintaan jota tutkailin (ainakin ymmärsin, ettei muita lisämaksuja enää tulisi ?). Check in netissä ”pakollinen”.
Muutama vuosi sitten se tanskalainen firma aloitti lennot mm. Helsingistä Faroon.
Suomesta ei mun käsittääkseni tulla koskaan lentämään oikeasti halvalla vaikkapa Malagaan.Halpalennot perustuu mm. siihen että sama kone ja miehistö heittää mahdollisimman monta keikkaa päivässä.Kentillä ollaan 1/2 tuntia jos kaikki menee nappiin.
Vaikkapa Englannista lentää Malagaan suunnilleen 2 1/2 t eli vuorokaudessa vetää kevyesti kaksi ellei kolmekin edestakaista lentoa.
Suomesta lentoaika on 4 1/2 -5 tuntia , eli yksi edestakainen lento.
Toinen yhtä merkittävä tekijä on asiakaspohja. Suomessa nyt vaan on liian vähän asukkaita siihen että koneet olisivat aina täynnä.
Sterling ,jota ei enää olekaan,mainosti aloittavansa lennot Stadista Malagaan.Ja myi niitä ennakkoon.
Se ei koskaan aloittanut lentoja vaan meni puihin.Sterling hoiti kumminkin sitoumuksensa hienosti, se osti ( ainakin) Air Finlandialta varatut ja maksetut lennot, eikä jättänyt asiakkaita rannalle.Ensimmäinen eestaas-matka välillä Malaga-Tampere lennetty ja kaikki sujui moitteettomasti lentoyhtiön puolesta. Ainoastaan juopunut suomalaismies häiritsi menomatkaa, mutta hänestäkin päästiin eroon. Kone oli mennentullen tupaten täynnä.
la kirjoitti:Ainoastaan juopunut suomalaismies häiritsi menomatkaa, mutta hänestäkin päästiin eroon.
Heitettiin ulos? Laskuvarjon kanssa vai ilman? 😉
la kirjoitti:Evästä saa kotoa mukaan, lapsille ja aikuisille 🙂 Matkalaukkumaksut on kalliita, mutta hyvin suunnittelemalla pärjää käsimatkatavaroillakin…tulee halvemmaksi vuokrata esim. lasten turvaistuimet autovuokraamosta kuin kuljettaa lennolla mukana. Muut maksut oli sisällytetty lopulliseen hintaan jota tutkailin (ainakin ymmärsin, ettei muita lisämaksuja enää tulisi ?). Check in netissä ”pakollinen”.
Miten tuo eväiden otto kotoa onnistuu mukaan ? Ymmärtääkseni nuo turvatarkastukset ovat sitä luokkaa, ettei siitä läpi paljoakaan viedä.
Ei turvatarkastuksissa ole ainakaan meillä mitään eväistä kommentoitu, me emme voi syödä mitään koneesta myytävää allergioden vuoksi joten tämä on tuttua jo vuosien ajalta. Lisäksi poppoossamme on pari diabetikkoa joiden on pakko syödä jotain jo neljän tunnin lennon aikana.
Myös espanjalaiset matkustavat aina bocadillojensa kera.
Olemme matkustaneet Ryanairilla eri paikoista eri paikkoihin (Tre-Hhn-Stn-Vlc-Reus) omien eväiden kerä noin 20-30 kertaa viimeisen vuoden aikana vaihtelevilla kokoonpanoilla, eli ei tarvitse olla edes lapsia joukossa.Juomat on sitten ostettu joko kentältä tai koneesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.