Uusimmat › Keskustelu › Asuminen ja eläminen › Yleistä asumisesta ja elämisestä › Ryanair – tuo lentoyhtiöiden valio….
- Tämä aihe sisältää 128 vastaukset, 23 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi
Lissu1 7 vuotta, 3 kuukautta sitten.
- JulkaisijaViestit
- Arnold kirjoitti:
Mutta nyt tosiaan, jos Finnair aikoo jatkaa linjalla jossa suomenkielinen ”cabin crue” on korvattu suomea taitamattomilla espanjalaisilla, niin ei sellainen varmaankaan anna kivaa vaikutelmaa ainakaan niille, jotka lentävät etupäässä ns ”lomalennoilla”, kun niissä asiakaskunta koostuu järjestään lähes pelkistä suomalaisista, paria poikkeusta lukuunottamatta.
Tossa noita olisi pari sataa tulossa:
Se on kova pala Finskin ylipalkatuille tarjoilijoille ja silkkihuivien myyjille. Lakkoon vaan.
Ihan vaan kuriositeettina. Finnairin hapannaamat ja h.., sori stuertit taitaa tienata paljon enemmän kuin Rayanairin lentäjät.
Ei mulla ole kyllä mitään sitä vastaan , että duunarikin tienaa hyvin. Mutta kun työsuoritus ei oikein korreloi palkan kanssa.
Olisiko tässä kyseessä jotain samaa kuin pankkitiskien takana istuvien merkanttien käsitys siitä , että he kuuluvat johonkin muuhun yhteiskuntaluokkaan kuin työläisiin.Norskilla ainakin tuntuu olevan espanjalainen matkustamohenkilokunta Malagan lennoilla. Ja olen kuullut puhuttavan suomen kielta myös viron murteella. Taitaa norjalainen lentoemo tienata enemmän kuin suomalainen lääkäri! 8)
Norskihan on yksi halpalentoyhtiöistä. Veikkaan , että lentoemon liksa on siinä 1000 € / kk.
Nämät kansalliset ”viralliset”yhtiöt ovat jäänteitä menneisyydestä ja juttu sinänsä.
Jos SAS on vielä monikansallinen eli myös norjalaisomistuksessa, siellä voi olla hyväpalkkaistakin matkustamohenkilökuntaa.
Mutta SAS on myös yksi näistä konkurssin partaalla viimeiset 30 vuotta keikkuneista yhtiöistä joita valtio tukee sadoilla miljoonilla aina tarpeen vaatiessa.Muuten , Ryanairilla taitaa matkustamohenk.kunnan liksat olla siinä 700€ / kk. Ja jotain provikoita myynnistä siihen päälle.
Siitä voi repiä huumoria. Vasurit tavallaan ja fachat tavallaan.santiago kirjoitti:Norskihan on yksi halpalentoyhtiöistä. Veikkaan , että lentoemon liksa on siinä 1000 € / kk.
Nämät kansalliset ”viralliset”yhtiöt ovat jäänteitä menneisyydestä ja juttu sinänsä.
Jos SAS on vielä monikansallinen eli myös norjalaisomistuksessa, siellä voi olla hyväpalkkaistakin matkustamohenkilökuntaa.
Mutta SAS on myös yksi näistä konkurssin partaalla viimeiset 30 vuotta keikkuneista yhtiöistä joita valtio tukee sadoilla miljoonilla aina tarpeen vaatiessa.Muuten , Ryanairilla taitaa matkustamohenk.kunnan liksat olla siinä 700€ / kk. Ja jotain provikoita myynnistä siihen päälle.
Siitä voi repiä huumoria. Vasurit tavallaan ja fachat tavallaan.+ liksat yövuoroista ym. vuoroista lisää tuohon perus-/pohjapalkkaan.
Myyntikärryn provikoista ei ole meikä kuullut,ja jos on niin, Finnairin kannttaisi
alkaa siihen samaan, alkaisia palvelu pelaa,,,tai jos ne sittenkään viitseisi.Eihän näissä paskaduuneissa tunneta mitään lisiä. Siihen juuri perustuu mm. Finskin halu palkata vuokratyövoimafirman kautta orjatyövoimaa halpamaista.
Vain johdon, jota on muuten hämmästyttävän paljon ja jota leikkaukset ei koske, edut säilyvät ja lisääntyvät.
Itse asiassa sitä mukaa kasvavat bonukset kun duunareiden oloja heikennetään.
Kiva tulevaisuudenkuva Suomellakin, pieni hyvätuloisten eliitti ja loput paskaduuneissa nippa nappa hengissä pysyviä puoliorjia.Kun tämä on sentään espanja .org niin lienee asiallista panna tähän uutinen Espanjastakin. Täällä kun on päästy pitemmälle duunareiden käsittelyssä kuin monessa muussa Euroopan maassa, niin ruokahalu kasvaa syödessä. Tänään uutisissa työnantajajärjestön pomo, ihan pokkana muuten, oli sitä mieltä , että vakituiset työsuhteet pitää voida muuttaa toistaiseksi voimassa oleviksi ja jos siltä tuntuu , pätkätöiksi.
Sehän nyt on tietysti pikku juttu että siinä menisivät saman tien kaikki irtisanomiskorvaukset, lomat , eläkkeet ja mitä näitä kommareiden turhakkeita onkaan.
Varmaan kaikkien suomalaisten rakastama ja ihailema Ollikin EU:ssa taputti kavereineen käsiään ja oli tyytyväinen , että lopultakin Espanjassa on nähty valo ja päästään oikealle tielle. Siis säästöt otetaan sieltä mistä kuuluukin.MiMadrid kirjoitti:freesoul65 kirjoitti:Huomioonlaitettavaa: Lentokapteenilla oli PIIITKÄ ura, yli 25 vuotta. Luulisi tuon tason kaverin tietävän mistä puhuu kun rupeaa hetkeä ennen eläkkeellejäämistään nostamaan kättään pystyyn, että ”nyt ei tässä firmassa asiat mee ihan oikein”.
Jätit mainitsematta sen että ko. kippari oli muutamaa viikkoa aiemmin ilmoittanut yhtiölle ettei hänellä ole ongelmia turvallisuuden kanssa. Siitähän tässä on kyse eikä itse lentoturvallisuudesta. Kyllä meidänkin firmassa tulisi monon kuva takapuoleen vastaavasta tempusta alta aikayksikön.[/quote]
Totta, jätin tarkoituksella mainitsematta, koska Ryanairin kiristämällä vaatimissa ”ei ongelmia turvallisuudessa” ilmoituksissa ei ole mitään kiinnostavaa tai uutisarvoa tai uskottavuutta. Eihän Ryanairissa vallitsevassa toimintakulttuurissa kukaan sisäisesti uskalla puhua puutteista. Sen sijaan että puutteet korjattaisiin, ruvetaankin tappamaan viestintuojaa! Tuo juuri on se ongelma, jonka halusin nostaa esiin! Sairasta meininkiä.
PS. Eihän kiduttamalla saatuja tunnustuksiakaan noteerata miksikään. Sinun logiikalla ne noteerattaisiin.
MiMadrid kirjoitti:Se on kova pala Finskin ylipalkatuille tarjoilijoille ja silkkihuivien myyjille. Lakkoon vaan.
Sitä vain ihmettelen, miksi eräillä on jatkuva tarve tulla aina jauhamaan Finski-paskaansa tähän Ryanair- säikeeseen? Perusta aiheelle oma triidi!
freesoul65 kirjoitti:MiMadrid kirjoitti:Se on kova pala Finskin ylipalkatuille tarjoilijoille ja silkkihuivien myyjille. Lakkoon vaan.
Sitä vain ihmettelen, miksi eräillä on jatkuva tarve tulla aina jauhamaan Finski-paskaansa tähän Ryanair- säikeeseen? Perusta aiheelle oma triidi![/quote]Sitä vain ihmettelen, miksi eräillä on jatkuva tarve tulla aina jauhamaan ”väärä säie”-paskaansa tänne Orkkiin? 😀
Jos sulla pipo on noin kireällä, niin kannattaa kyllä miettiä uudemman kerran, onko fiksua kulkea kirjoittelemassa tuolla ’freesoul’ -aliaksella. 😛
MiMadrid kirjoitti:…sen kärryn ottaminen telineestä maksaa sen euron ja sitä ei takaisin saa. Ja jengi jättää ne kärryt just siihen mihin huvittaa, onhan siitä ”palvelusta” erikseen maksettu…ja kärrypoika keräilee kuten ennenkin.
Hyvä juttu, kärrypojan kannalta.
Josko sen kärrypojan liksa kootaankin juuri noilla kärrymaksuilla? 🙂
freesoul65 kirjoitti:Sitä vain ihmettelen, miksi eräillä on jatkuva tarve tulla aina jauhamaan Finski-paskaansa tähän Ryanair- säikeeseen? Perusta aiheelle oma triidi!
Taisit kuitenkin olla sinä joka tässä ketjussa ensimmäisenä Finskin mainitsi. Tammikuussa. Mut sehän ei ollut ”paskaa” kun oli positiivisesta näkövinkkelistä kirjoitettu.
Takaisin Finski-paskaan: vuokraakohan Finnair tänäkin vuonna MAD/BCN -linjoilleen lisäkapasiteettia Latviasta? Eli Finnair myy lipun Finnairin lipun hinnalla mutta lennot vedetään latvialaisilla (SmartLynx Airlines), yli 20-kesää vanhoilla A320:lla joihin on tungettu maksimimäärä (180) jakkaraa. Turvallista ja mukavaa matkaa!
Arnold kirjoitti:Josko sen kärrypojan liksa kootaankin juuri noilla kärrymaksuilla? 🙂
Voihan se olla että liksapäivänä sieltä automaatista lirutetaan palkan verran kolikoita suoraan kärrykaverin taskuun ilman turhia välikäsiä…maan tapa 🙂
freesoul65 kirjoitti:Totta, jätin tarkoituksella mainitsematta, koska Ryanairin kiristämällä vaatimissa ”ei ongelmia turvallisuudessa” ilmoituksissa ei ole mitään kiinnostavaa tai uutisarvoa tai uskottavuutta. Eihän Ryanairissa vallitsevassa toimintakulttuurissa kukaan sisäisesti uskalla puhua puutteista. Sen sijaan että puutteet korjattaisiin, ruvetaankin tappamaan viestintuojaa! Tuo juuri on se ongelma, jonka halusin nostaa esiin! Sairasta meininkiä.
PS. Eihän kiduttamalla saatuja tunnustuksiakaan noteerata miksikään. Sinun logiikalla ne noteerattaisiin.
No ei sitä pilottia nyt sentään kidutettu ole. Tuskin suorastaan kiristettykään. Vapaaehtoisesti R:llä kuitenkin töissä on. Tai siis oli. Ja aivan taatusti tiesi että julkisuuteen tulo aiheuttaa juuri mitä nyt aiheutti eli kenkää persiiseen. Jos asia on kuten mainitsit, eli että R:n pilotit eivät ole sitä terävintä kärkeä, tässä se tuli todistettua. Olisi nyt edes tehnyt tuon siten ettei kiinni jää.
Aivan varmasti olet yhden jos toisenkin NDA:n elämäsi aikana kuitannut…mun mielestä tässä on erittäin samankaltaisesta asiasta kyse mitä työsuhteeseen, sen purkamiseen ja mahdolliseen korvausvaatimukseen tulee. Ei mua ole kiristetty mitään allekirjoittamaan, se on vaan pakko jos siinä ja siinä isossa ja hienossa projektissa haluaa olla mukana. Muita, vaihtoehtoisia projekteja ei ole tarjolla. Ota tai jätä ja jos otat, niin nimi paperiin.
En käy kiistämään, R:llä on sisäistä pyykkiä pestävänä ja kulttuuria kehitettävänä. Itse en aio R:n koneeseen astua, mutta kyse ei ole turvallisuudesta vaan kaikesta muusta. Siinä vaiheessa kun R:n kone on lähtenyt liikkeelle MEL vajaana tai alle minimipolttoainemäärällä, lisään tuon turvallisuuden tuohon boikotointisyiden listalle.
Olen NDA:ta kuittaillut, joo.
Olen myös ollut vähemmän vapaaehtoisesti töissä. Jos olisinkin syntynyt platinalusikka suussa, niin olisi voinut aina valita (tai jättää valitsemattakin jos ei tarjonta miellytä)
Mutta kun on ollut pakko. Nälkä katos pakottaa.
Joten se siitä ”vapaaehtoisuudesta”. Sekään aina niin varmaa ole.
http://www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/10317504/Jet2.com-trumps-Ryanair-for-extras.html
Kuinka Finskin kaveri Flybe, on myös 10:n listalla.
Hyvää syksyn alkua kaikille. 8) - JulkaisijaViestit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.