Uusimmat › Keskustelu › Asuminen ja eläminen › Yleistä asumisesta ja elämisestä › Ryanair – tuo lentoyhtiöiden valio….
- Tämä aihe sisältää 128 vastaukset, 23 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 8 vuotta, 9 kuukautta sitten
Lissu1 toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
- Loikkari kirjoitti:Arnold kirjoitti:
Niin… Vai määrittääkö lennon hinnan se, että mennään sillä täyteen tungetulla ”sillit suolassa” -seisomabussilla, jossa ei mahdu edes puolta metriä siirtymään sivuun, vaikka vieressä seisovan, ylätangosta kiinni pitävän herrasmiehen kainalohiki haisee niin pistävästi että lähimmillä silmiä kirvilee ja heikompia oksettaa.
}:)Oletuksia oletuksia joita sitten suolletaan täällä totuuksina. Kaverithan boikotoivat Ryanairia niin eivät voi tietää kuinka sinne platalle ja sieltä pois kuljetetaan. Omalla kohdallani ei ole kertaakaan käytetty bussia, ja kone on seisonut hyvin lähellä, max 150 m kävelymatkan päässä ulko-ovelta. Kokemukset on NYO, AGP FAO ja Lontoo en muista aseman nimeä juuri nyt kun on jo aikaa siitä.[/quote]
Herra/rouva/neiti (kun en satu tietämään, mikä) on nyt hyvä ja menee hakemaan ne prillit sieltä piirongin päältä ja lukee ketjua pari pykälää taksepäin.Me tässä tuon MiMadridin kanssa sanailimme lähinnä Finskin Hel-Mad -lennoista. Niiden historiasta ja nykytilanteesta. Ja mitä tulee sisäisiin lentokenttäkuljetuksiin, niin olen ollut henkilökohtaisesti lentokenttäbussissa, jossa joku herra (”Håkanson”?) haisi melko tanakasti hielle. SAS lento Arlanda-Barajas.
Ja mitä tulee näihin keskusteluketjuihin ja niiden ”totuusarvoon” noin yleensä, niin on syytä muistaa, että kyseessä on aivan oikeasti keskusteluforum, ei siis mikään ilmailuhallituksen informaatiosivusto. Jos joku asia jää lukijalle uskon varaan, niin lukija itse päättää missä mennään.
Ryanairia arvostelen, ja vältän sillä lentämistä, lähinnä sen harjoittaman henkilöstöpolitiikan vuoksi, joka on kyllä julkisessa sanassa tullut kaikkien tiettäväksi.
Voi siis aina mielentilansa mukaan valita, sitä muille kertomatta, kirjoittaako Finskistä, Norskista vaiko SAS tai Irkkuyhtiöstä. Koska ollaan Ryanair … otsikoidussa ketjussa on minulla oletusasetuksena että siinä keskustellaan Ryanairista. Jos tämän otsikko olisi toisin kuten vaikka Ryanair vst Finnair olisi lähtöasetelma toinen.
No joka tapauksessa Ryanair on koneensa parkkeerannut noihin kirjoittamiini metri lukemiin sisätiloista, on kyllä pitkä aika kun viimeksi olen kenttäkuljetuksessa ollut platalla! Taisi olla ThaiAirways Bangkokissa kun vanha kenttä oli vielä käytössä (DMK) BKK otettiin käyttöön muistaakseni 2006 syksyllä. Holaa vain ja bueno notte, alkaa kello olemaan sitä laatua että turha tinka on jätettävä huomiseksi.
Arnold kirjoitti:aikku kirjoitti:…Määrittääkö lennon hinnan se, että kävellään tungoksissa putkea pitkin, vai mikä ?
Niin… Vai määrittääkö lennon hinnan se, että mennään sillä täyteen tungetulla ”sillit suolassa” -seisomabussilla, jossa ei mahdu edes puolta metriä siirtymään sivuun, vaikka vieressä seisovan, ylätangosta kiinni pitävän herrasmiehen kainalohiki haisee niin pistävästi että lähimmillä silmiä kirvilee ja heikompia oksettaa.
}:)[/quote]..en tiedä kun niin vähän käytän bussiliikenne palveluita,
mutta lentokoneissa joillakin saattaa hikihaju ongelma olla päällänsä,
mutta se on vaan kestettävä, tai sitten yksityiskoneella kuljettava.Ei siitä hienhajusta ym. hajusta saa mistään lentoalennusta..tietääkseni.
😛Arnold kirjoitti:Ja mitä tulee näihin keskusteluketjuihin ja niiden ”totuusarvoon” noin yleensä, niin on syytä muistaa, että kyseessä on aivan oikeasti keskusteluforum, ei siis mikään ilmailuhallituksen informaatiosivusto.
😀
”Ja mitä tulee näihin keskusteluketjuihin ja niiden ”totuusarvoon” noin yleensä, niin on syytä muistaa, että kyseessä on aivan oikeasti keskusteluforum, ei siis mikään ilmailuhallituksen informaatiosivusto. Jos joku asia jää lukijalle uskon varaan, niin lukija itse päättää missä mennään.
Ryanairia arvostelen, ja vältän sillä lentämistä, lähinnä sen harjoittaman henkilöstöpolitiikan vuoksi, joka on kyllä julkisessa sanassa tullut kaikkien tiettäväksi.”..on tai ei ole keskusteluforum, siinä jokainen päätelköön itse tästäkin
jutusta. Uskoo mitä uskoo kukakin ja mitä haluaa uskoa tästä asiasta, Ryanair.Henkilöstöpolitiikka menee vähän joka paikassa noin tätä nykyä, myös Finnair.
Saahan sitä ”parustaa” näin lama-aikana 🙁 työtä löytyy tekeville ja
sitä haluaville niillä oloin mitä on tarjolla, sillä on tämän ajan aikana mentävä.Kestetään siihen asti kun maailma hyvin ja lentojen hinnat nousee pilviin }:)
Nyt kun ollaan lentotoimintaa kritisoimaan päästy: meidän (Madrid) kentällä on innovoitu ja nykyisin siellä on maksulliset laukkukärryt. Panee v**uttamaan rajusti kun tällainen itsestäänselvyys kuin ”laukkukärryt lentokentällä” ei olekaan ilmaista huvia. Lentolipun hinnasta suuri osa on veroja yms. lentokenttämaksuja ja sitten vielä euron verran pitäisi maksaa ektraa siitä kärryn käytöstä. Ei kiitos, pitäkää tunkkinne.
Loikkari kirjoitti:Voi siis aina mielentilansa mukaan valita, sitä muille kertomatta, kirjoittaako Finskistä, Norskista vaiko SAS tai Irkkuyhtiöstä.
Kyllä vain. Kyllä täällä voi laittaa tulemaan aivan sellaista tajunnanvirtaa, mitä vain sattuu tulemaan.
Ymmärtääkseni itse olen kyllä jokaisessa kommentissani tai kommentin asiayhteyden kautta tehnyt tiettäväksi, mistä puulaakista tai asiasta kulloinkin on kyse. Ainoa kohta, jossa yhtiötä ei ollut sormella osoitettu, oli se, kun Aikun kanssa sanailimme aiheesta ’Putki’ vs. ’Lentokenttäbussi’.Mutta juu hei, en viitsi kovasti keskittyä siihen, ymmärtävätköhän tässä nyt kaikki lukijat satavarmasti ”oikein” kaiken sen mitä näppikseltäni sattuu irtoamaan.
Loikkari kirjoitti:Koska ollaan Ryanair … otsikoidussa ketjussa on minulla oletusasetuksena että siinä keskustellaan Ryanairista. Jos tämän otsikko olisi toisin kuten vaikka Ryanair vst Finnair olisi lähtöasetelma toinen.
Noinhan sen kai tulisi olla, ”puhtaan keskusteluryhmäohjeistuksen” mukaisesti, mutta kun nyt ollaan täällä Orkissa, niin voin vain todeta, että ”You ain’t seen nothing yet”. Tämäkin ketju huitelee jo sadan paikkeilla ja suoranainen ihme on, että yleensäkin vielä aiheena on edes ilmailu. 😀
Loikkari kirjoitti:No joka tapauksessa Ryanair on koneensa parkkeerannut noihin kirjoittamiini metri lukemiin sisätiloista, on kyllä pitkä aika kun viimeksi olen kenttäkuljetuksessa ollut platalla!
No juu, kyllä sinulla taatusti on enemmän tuntumaa Ryaniin, kun sillä lennellyt olet. Ja en minäkään tässä vielä niin vanha ole, ettäkö koneen portaat tekisivät kiusaa ja lentokenttäbussillakin uskallan matkustaa aivan hyvin, muun seurueen hygieniasta piittaamatta.
Mutta kuten jo kertaalleen mainitsin, risoo minua tuossa Ryanairissa päällimmäisenä se niiden henkilöstöpolitiikka.
MiMadrid kirjoitti:Nyt kun ollaan lentotoimintaa kritisoimaan päästy: meidän (Madrid) kentällä on innovoitu ja nykyisin siellä on maksulliset laukkukärryt…
On siis palattu samaan käytäntöön kuin oli joskus peseta-aikana. Silloinhan piti olla taskussa juuri niitä 100:n pesetan kolikoita, jos halusi saada kärryn.
En ole varma, mutta muistaakseni nuo muuttuivat maksuttomiksi jo ennen euron voimaanastumista. Nyt sitten joku on saanut lobattua Aenalle tuon unohtuneen, ”mahtavan tulonlähteen”.
aikku kirjoitti:..on tai ei ole keskusteluforum, siinä jokainen päätelköön itse tästäkin
jutusta. Uskoo mitä uskoo kukakin ja mitä haluaa uskoa tästä asiasta, Ryanair.Henkilöstöpolitiikka menee vähän joka paikassa noin tätä nykyä, myös Finnair.
Saahan sitä ”parustaa” näin lama-aikana 🙁 työtä löytyy tekeville ja
sitä haluaville niillä oloin mitä on tarjolla, sillä on tämän ajan aikana mentävä.
Kestetään siihen asti kun maailma hyvin ja lentojen hinnat nousee pilviin }:)Kyllähän Finnairilla on tähän mennessä ollut sentään (ainakin vielä) Ryanairia kelvollisempi henkilöstöpolitiikka.
Mutta nyt tosiaan, jos Finnair aikoo jatkaa linjalla jossa suomenkielinen ”cabin crue” on korvattu suomea taitamattomilla espanjalaisilla, niin ei sellainen varmaankaan anna kivaa vaikutelmaa ainakaan niille, jotka lentävät etupäässä ns ”lomalennoilla”, kun niissä asiakaskunta koostuu järjestään lähes pelkistä suomalaisista, paria poikkeusta lukuunottamatta.
Reittiliikennettä käyttävät ovat kieltämättä ainakin osin tottuneet siihen, että lentomännät ja stuertit saattavat puhua keskenään kieltä kuin kieltä, mutta englanti sentään sujuu asiakkaiden kanssa keskusteltaessa.
Ja vaikka kuinka olisikin ”lama-aika” ja rahat ovat jälleen palanneet takaisin rikkaille, niin kyllä siltikin niin henkilökunnan kuin asiakkaidenkin kohtelun tulisi olla tasokasta. Tai ainakin niin, ettei se missään kohdin olisi luokatonta.
EDIT:
Toivoa vain sopii, että edes Finnairin lentäjät ovat jatkossakin suomalaisia. Ja jos eivät ole, niin toivottavasti se sitten kerrotaan ajoissa jossain tiedotteessa.Arnold kirjoitti:Nyt sitten joku on saanut lobattua Aenalle tuon unohtuneen, ”mahtavan tulonlähteen”.
Eikös se toimi kuten kaupan ruokakärryt, saat lanttisi takaisin kun jätät vaunun paikalleen. Eli säästö haetaan ettei tarvi olla erikseen henkilöä joka keräilee kärryjä pitkin lentoasemaa ja joskus sen ulkopuoleltakin
Loikkari kirjoitti:Arnold kirjoitti:Nyt sitten joku on saanut lobattua Aenalle tuon unohtuneen, ”mahtavan tulonlähteen”.
Eikös se toimi kuten kaupan ruokakärryt, saat lanttisi takaisin kun jätät vaunun paikalleen. Eli säästö haetaan ettei tarvi olla erikseen henkilöä joka keräilee kärryjä pitkin lentoasemaa ja joskus sen ulkopuoleltakin[/quote]
Aivan niin. Eli se ”mahtava tulonlähde” on juurikin tuo alipalkatun kärrypojan poispotkiminen. Yksi häpeätahra lisää AENA’n kilpeen.Loikkari kirjoitti:Eikös se toimi kuten kaupan ruokakärryt, saat lanttisi takaisin kun jätät vaunun paikalleen. Eli säästö haetaan ettei tarvi olla erikseen henkilöä joka keräilee kärryjä pitkin lentoasemaa ja joskus sen ulkopuoleltakin
No ei, vaan sen kärryn ottaminen telineestä maksaa sen euron ja sitä ei takaisin saa. Ja jengi jättää ne kärryt just siihen mihin huvittaa, onhan siitä ”palvelusta” erikseen maksettu…ja kärrypoika keräilee kuten ennenkin.
(Vanhaa) uutista aiheesta: http://www.elmundo.es/elmundo/2013/03/11/madrid/1363006987.html
Jälleen kerran koneen ohjaamosta käsin kerrotaan Ryanairin harrastamien käytäntöjen vakavista turvallisuusriskeistä.
Tällä kertaa asialla ovat englantilaisen Channel Fourin reportterit. (Video ei näy kaikissa maissa)
http://www.youtube.com/watch?v=rgLoJXglKjo
Sen verta ilkeästi vissiin osu maaliinsa Channel Fourin kriitiikki, että Ryskälle tuli kiire ruveta uhkailemaan lakimiehillä toimittajia.
http://www.theguardian.com/media/2013/aug/14/ryanair-sues-channel-4-dispatches
Lentokapteeni, joka puhui anonyyminä Channel Fourin dokumentissa, paikallistettiin pika-pikaa yhtiön sisäisessä noitajahdissa ja kenkää perseelle vaan. Näin meillä Ryskässä hoidetaan turvallisuusongelmat!
http://www.theguardian.com/media/2013/aug/15/ryanair-sacks-pilot-channel-4-dispatches
Huomioonlaitettavaa: Lentokapteenilla oli PIIITKÄ ura, yli 25 vuotta. Luulisi tuon tason kaverin tietävän mistä puhuu kun rupeaa hetkeä ennen eläkkeellejäämistään nostamaan kättään pystyyn, että ”nyt ei tässä firmassa asiat mee ihan oikein”.
Jälleen kerranhan tässä on ainakin kyse firman sairaasta polttoaineen varauskulttuurista. Kapteeneja kilpailutetaan toisiaan vastaan kuka tankkaa vähiten. Tämä johtaa sitten yllätyksellisissä olosuhteissa hätätilanteisiin kun varapolttoainetta ei ole.
freesoul65 kirjoitti:Huomioonlaitettavaa: Lentokapteenilla oli PIIITKÄ ura, yli 25 vuotta. Luulisi tuon tason kaverin tietävän mistä puhuu kun rupeaa hetkeä ennen eläkkeellejäämistään nostamaan kättään pystyyn, että ”nyt ei tässä firmassa asiat mee ihan oikein”.
Jätit mainitsematta sen että ko. kippari oli muutamaa viikkoa aiemmin ilmoittanut yhtiölle ettei hänellä ole ongelmia turvallisuuden kanssa. Siitähän tässä on kyse eikä itse lentoturvallisuudesta. Kyllä meidänkin firmassa tulisi monon kuva takapuoleen vastaavasta tempusta alta aikayksikön.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.