Ryanair – tuo lentoyhtiöiden valio….

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Ryanair – tuo lentoyhtiöiden valio….

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 129)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Rookeri
    Rookeri Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.01.2010
    Kirjoituksia: 9
    Vastauksia: 213
    Loikkari kirjoitti:

    Pitkään mietin rohkenenko esittää mitään mielipidettä tämän asian suhteen. Alan asiantuntijoita tuntuu tällä palstalla riittävän.

    Eiks meidän pitänyt kirjoittaa lentoyhtiöstä, eikä tänne kirjoittajista? Tuo mainitsemasi nimimerkki (asiantuntija) vois kai kertoa kuinka monta vuotta työskenteli (työskenteleekö vieläkin) Ryanairilla. Tai edes minkä alan asiantuntija on.

    Olen Santiagon kanssa samaa mieltä että näillä sivuilla kyllä asiantuntijoita riittää, mutta harva on se todellinen asiantuntija.

    Me, jotka olemme pitempään seuranneet orkkia tiedämme kyllä kenestä on kysymys mutta ei ole meidän asia sitä toitottaa maailmalle.

    Milloinkahan täällää opitaan kirjoittamaan siitä aiheesta josta ketju on aloitettu eikä mennä sivuraiteelle 😉

    Kesäiset terveiset lämpimästä stadista.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235
    Rookeri kirjoitti:

    Olen Santiagon kanssa samaa mieltä että näillä sivuilla kyllä asiantuntijoita riittää,

    Kovin hiljaisiksi kävisi keskustelupalstat (jota tämäkin espanja.org edustaa omalta osaltaan) jos vain hyväksytyt, lisennsin omaavat asiantutuntijat tänne voisivat ja ennen kaikkea saisivat kirjoittaa?

    Toisekseen kova on muutamilla mielipiteet millä saa matkustaa, miten saa lomansa viettää, miten pitää pukeutua, jotta on käypänen edes kirjoittamaan tänne. Pyh, tekopyhiä nirppanokkia jotka luulee olevansa toisia parempia. Parhaat muistaa ylistää omaa erinomaisuuttaankin, vaikka six packin muodossa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä BeeKeeper
    BeeKeeper Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.01.2011
    Kirjoituksia: 31
    Vastauksia: 169

    Euroopan suurimman halpalehtoyhtiö Ryanairin lentäjät ovat huolissaan lentojen turvallisuudesta ja vaativat yhtiöön ulkopuolisten suorittamaa turvallisuustarkastusta. Asiasta kertoo talouslehti The Financial Times (FT).

    http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2013/08/12/ryanairin-lentajat-huolissaan-turvallisuudesta/201311151/12

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

    The Aviation Herald http://avherald.com/ taitaa olla edes jollain tavoin toimiva indikaattori, kun halutaan tarkastella eri lentoyhtiöille tapahtuneita normi turvallisuudesta poikkeavia tilanteita.

    Kun kyseisen sivuston hakukoneen laatikkoon naputtelee lentoyhtiön nimen, niin saa listauksen, jota voi sitten eri yhtiöiden kanssa vertailla keskenään. Tapahtumien kohdalla olevat eriväriset huomio pilkut kirjaimineen kertovat vakavuusasteesta. Finskillä ei ainuttakaan oranssia, mutta Ryanairilla yhdeksän.

    Huomioon kannattaa ottaa myös aikajana, jolla nuo tapahtumat ovat tapahtuneet. Finnairin kohdalla mennään vuoden 2008 toukokuuhun saakka, että saadaan sivu täyteen, kun taas esimerkiksi Ryanairilla vuoteen 2010.

    Aeroflotilla yksi punainen (crash!), mutta muutoin keltainen koko rivi, joskin sivu ulottuu vain vuoden 2012 toukokuuhun.

    Haulla SAS löytyykin sitten jo kaikkea sekalaista, kun hakukone poimii kaikkia sanoja, joissa merkkijono ”sas”. Pahh.

    No, enivei ja jalavei… Vaikka Ryanair onkin edullinen, niin itse en halua tukea yhtiötä, jonka aivan julkisesti ja todistetusti tiedetään harjoittavan kyseenalaista henkilöstöpolitiikkaa.
    En ole kommari, todellakaan, mutta duunarin puolella kuitenkin.
    🙂

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä santiago
    santiago Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.11.2007
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

    Taas tänään kuutosen Mas vale tardessa Rayanair sai kyseenalaista julkisuutta. Ohjelmassa käsiteltiin mm. äsken julkaistua em. yhtiön lentäjien keskuudessa tehtyä anonyymiä turvallisuuskyselyä.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Vinatero
    Vinatero Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.08.2008
    Kirjoituksia: 17
    Vastauksia: 154

    Viimeaikaiset jutskat ovat muuttaneet meikäläisenkin mielen. Tulevan syksyn lennot tehdään pohjoismaisella yhtiöllä.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä MiMadrid
    MiMadrid Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.04.2008
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 649
    Vinatero kirjoitti:

    Tulevan syksyn lennot tehdään pohjoismaisella yhtiöllä.

    ”Pohjoismainen yhtiö” ei takaa turvallisuutta.

    Me käytiin lomilla Stadissa sinivalkoisin siivin. Finski otettiin suoran MAD-HEL välin vuoksi (lapsia mukana) ja siksi että tällä erää pystyttiin tilaamaan lennot kuukausitolkulla etukäteen edukkailla hinnoilla.

    Finskillä on muuten palvelu parantunut: tuolla MAD-HEL välillä on espanjalainen matkustamohenkilökunta niiden perinteisten hapannaamojen sijaan. Se ”ruoka” on edelleen syömäkelvotonta (kolmioleipä jossa jotain ihme kanatahnaa välissä) ja alkoholijuomistakin saa maksaa, mutta ainakin tarjoilu tulee hymyn kera. Siinä paluumatkalla HEL-MAD oli muutama iäkkäämpi härmäläinen joka ei sulattanut sitä että SUOMALAISEN lentoyhtiön SUOMALAISESSA koneessa ei SUOMALAINEN asiakas saa palvelua SUOMEKSI…mutta saivat lopulta asiansa toimitettua tankeroenglanniksi. Mulle aivan sama kun tulen useammalla kielellä toimeen, mutta ymmärrän kyllä että kun sillä kotimaiseksi mainostetulla lennetään niin reilu oletus on että suomeksi myös palvellaan.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä MiMadrid
    MiMadrid Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.04.2008
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 649
    Arnold kirjoitti:

    The Aviation Herald http://avherald.com/ taitaa olla edes jollain tavoin toimiva indikaattori, kun halutaan tarkastella eri lentoyhtiöille tapahtuneita normi turvallisuudesta poikkeavia tilanteita.

    Kyllä, 90-luvun alkupuolelle jääneestä designista huolimatta täältä löytyy kaikki mitä nojatuolilentoturvallisuustarkkailija tarvitsee. Ei pidä säikähtää sitä kuinka paljon ilmailussa tapahtuu pientä ja vähän isompaakin…uutiskynnyksen ylittävät vain ne vakavimmat tapaukset.

    Arnold kirjoitti:

    Kun kyseisen sivuston hakukoneen laatikkoon naputtelee lentoyhtiön nimen, niin saa listauksen, jota voi sitten eri yhtiöiden kanssa vertailla keskenään. Tapahtumien kohdalla olevat eriväriset huomio pilkut kirjaimineen kertovat vakavuusasteesta. Finskillä ei ainuttakaan oranssia, mutta Ryanairilla yhdeksän.

    Huomioon kannattaa ottaa myös aikajana, jolla nuo tapahtumat ovat tapahtuneet. Finnairin kohdalla mennään vuoden 2008 toukokuuhun saakka, että saadaan sivu täyteen, kun taas esimerkiksi Ryanairilla vuoteen 2010.

    Näin ei voi vertailla, ne tapahtumat pitää lukea. Moni tapahtuma on listattu useampaan otteeseen ja oranssin täplän saamiseksi ei tarvita välttämättä edes lentokonetta (noista R:n yhdeksästä oranssista neljä johtuu kaatumisista/kompuroinnista portaissa/koneen ovella)…mutta kun tulee loukkaantuminen niin saa oranssin. Oranssin saa myös kun molemmat pilotit ovat osittain poissa pelistä ohjaamossa olevien kaasujen takia joka on hieman vakavampi tapaus. Sitten kun kaksimoottorisen koneen toinen pannu sammuu lennossa tai paineistus katoaa, kyse on ”vain” keltaisesta täplästä. Matkustajien saamat sairauskohtauksetkin listataan tuolla, ainakin jos siitä seuraa ylimääräinen välilasku.

    Ja aina pitää muistaa että R on ISO lentoyhtiö joten numeroiden perusteella sattuu ja tapahtuu enemmän. R:llä on +300 konetta (ja kun ne mainitut 175 tilattua on toimitettu niin se on sitten +400 konetta). Esim. Finskillä on vajaa 70 konetta.

    Kaikesta huolimatta en R:n kyytiin ihan helposti lähtisi.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

    Jep. Kirjoitit aivan asiaa, mutta kommentoin tässä vain seuraavaa.

    MiMadrid kirjoitti:

    …(noista R:n yhdeksästä oranssista neljä johtuu kaatumisista/kompuroinnista portaissa/koneen ovella)…mutta kun tulee loukkaantuminen niin saa oranssin.

    Mahtaisikohan johtua siitä, että Finskin koneisiin mennään siitä ’putken’ kautta, mutta Ryanin koneisiin noustaan useimmiten portaita pitkin. Putkessa on vaikeampi katkaista jalkaansa.
    🙂

    Hieman myös laittaa ihmettelemään, kun lentoemäntä pääsee putoamaan Ryynärin ovesta. 😕

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä MiMadrid
    MiMadrid Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.04.2008
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 649
    Arnold kirjoitti:

    Mahtaisikohan johtua siitä, että Finskin koneisiin mennään siitä ’putken’ kautta, mutta Ryanin koneisiin noustaan useimmiten portaita pitkin. Putkessa on vaikeampi katkaista jalkaansa.
    🙂

    Finskillä on kotikenttäetu ja Helsinki-Vantaalla putkea kyllä reteesti käytetään. Madridissa sitten pihistellään ja bussi-porras -yhdistelmä on käytössä (ainakin sen jälkeen kun T4 avattiin niin Finskin koneet pysäköidään platalle ja siirtymät mennään dösällä).

    Arnold kirjoitti:

    Hieman myös laittaa ihmettelemään, kun lentoemäntä pääsee putoamaan Ryynärin ovesta. 😕

    Eikö sulta muka koskaan ole viety tuolia alta ja olet sitten istahtanut lattialle jengin ulvoessa ympärillä? Tää on samasta jekusta kehitetty versio jossa tuolin sijaan viedään portaat koneen ovelta 🙂

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846
    MiMadrid kirjoitti:

    Finskillä on kotikenttäetu ja Helsinki-Vantaalla putkea kyllä reteesti käytetään. Madridissa sitten pihistellään ja bussi-porras -yhdistelmä on käytössä (ainakin sen jälkeen kun T4 avattiin niin Finskin koneet pysäköidään platalle ja siirtymät mennään dösällä).

    Pahus. Onpa meno muuttunut sitten viimeisimmän Hki-Mdr -lennon jälkeen.
    Siitä tosin on jo piiitkälti aikaa.

    Mitenkäs lento Madridista Helsinkiin? Mennäänkö sinnekin ”kiitoradan” kautta?

    Ja, kun tässä nyt kyselemään aloin, niin onko Iberialla vielä kiintiö paikkoihin Finskin koneessa, vai ostitteko liput Finskiltä?
    Ainakin ”silloin ennen” kun lentelin Helsingin ja Madridin väliä, sai Iberialta liput Finskin lennolle huomattavasti halvemmalla kuin Finskiltä itseltään. Taisi olla meno-paluu peräti 1900,- markkaa (Iberialta ostettuna) versus 2800,- markkaa (Finskiltä ostettuna), öbaut.

    MiMadrid kirjoitti:

    Arnold kirjoitti:

    Hieman myös laittaa ihmettelemään, kun lentoemäntä pääsee putoamaan Ryynärin ovesta. 😕

    Eikö sulta muka koskaan ole viety tuolia alta ja olet sitten istahtanut lattialle jengin ulvoessa ympärillä? Tää on samasta jekusta kehitetty versio jossa tuolin sijaan viedään portaat koneen ovelta :-)[/quote]Pistämätöntä irkku-huumoria. 8)

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä MiMadrid
    MiMadrid Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.04.2008
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 649
    Arnold kirjoitti:

    Mitenkäs lento Madridista Helsinkiin? Mennäänkö sinnekin ”kiitoradan” kautta?

    Jep, Madridissa aina bussilla. Voi tietty olla paskasta tsägästäkin kiinni mutta näin menty viimeiset 5 vuotta. Totuuden nimissä en tosin tuota väliä montaa kertaa vuodessa sahaa…normaali yks, max kaks.

    Arnold kirjoitti:

    Ja, kun tässä nyt kyselemään aloin, niin onko Iberialla vielä kiintiö paikkoihin Finskin koneessa, vai ostitteko liput Finskiltä?
    Ainakin ”silloin ennen” kun lentelin Helsingin ja Madridin väliä, sai Iberialta liput Finskin lennolle huomattavasti halvemmalla kuin Finskiltä itseltään. Taisi olla meno-paluu peräti 1900,- markkaa (Iberialta ostettuna) versus 2800,- markkaa (Finskiltä ostettuna), öbaut.

    Ennen oli ennen, nyt on nyt. Aina kun Finskin lentoja varailen niin tsekkaan myös Iberian tarjonnan…ei ole halvemmalla päässyt enää vuosiin, käytännössä samat hinnat hieman Finskin eduksi. Puhutaan muutamista euroista. Myönnetään että kovin kattavaa tutkimusta en ole aiheesta tehnyt, nykyisin matkat varataan kalenterin perusteella eikä suunniteltuja päiviä vaihdella muutaman euron vuoksi…tossa päivät, tsekataan Finski vs. Iberia ja otetaan halvempi eli Finski.

    Markka/peseta-aikaan itsekin joskus Iberialta tiketit HEL-MAD-HEL hommasin kun halvalla sai. Silloin erot olivat merkittäviä Iberian eduksi.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä aikku
    aikku Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.09.2012
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 418

    ..vaikkapa Lufthansa tai mikä lie lentoyhtiö, niin ainakim oma kokemus on
    ollut, että painellaan ulos-/sisään joskus putken kautta, tai ihan normaalia
    edullisista lennoista myös, että raput alas-/ylös+ siitä eteenpäin joko bussilla
    tai kävellään terminaalin ovelle/ovelta, ei siinä mielestäni mitään outoa ole,
    paitsi että kuljetaakin joskus ihan putkesta, wau !
    ELI:
    Joskus mennessä koneeseen kävellään koneelle rappuille tai putkeen,
    olkoon Finski tai mikä lie lentoyhtiö, yhtä arvuuttelua se aina on,
    psst,,että meneekö uloskäynti putkeen vai kävelläänkö 😀 no vaan paras kun
    pääsee ulos koneesta ja lentomatka mennyt ok..mielestäni 🙂

    Määrittääkö lennon hinnan se, että kävellään tungoksissa putkea pitkin, vai mikä ?

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.07.2010
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846
    aikku kirjoitti:

    …Määrittääkö lennon hinnan se, että kävellään tungoksissa putkea pitkin, vai mikä ?

    Niin… Vai määrittääkö lennon hinnan se, että mennään sillä täyteen tungetulla ”sillit suolassa” -seisomabussilla, jossa ei mahdu edes puolta metriä siirtymään sivuun, vaikka vieressä seisovan, ylätangosta kiinni pitävän herrasmiehen kainalohiki haisee niin pistävästi että lähimmillä silmiä kirvilee ja heikompia oksettaa.
    }:)

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Loikkari
    Loikkari Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2013
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 235
    Arnold kirjoitti:

    Niin… Vai määrittääkö lennon hinnan se, että mennään sillä täyteen tungetulla ”sillit suolassa” -seisomabussilla, jossa ei mahdu edes puolta metriä siirtymään sivuun, vaikka vieressä seisovan, ylätangosta kiinni pitävän herrasmiehen kainalohiki haisee niin pistävästi että lähimmillä silmiä kirvilee ja heikompia oksettaa.
    }:)

    Oletuksia oletuksia joita sitten suolletaan täällä totuuksina. Kaverithan boikotoivat Ryanairia niin eivät voi tietää kuinka sinne platalle ja sieltä pois kuljetetaan. Omalla kohdallani ei ole kertaakaan käytetty bussia, ja kone on seisonut hyvin lähellä, max 150 m kävelymatkan päässä ulko-ovelta. Kokemukset on NYO, AGP FAO ja Lontoo en muista aseman nimeä juuri nyt kun on jo aikaa siitä.

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 129)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.