Ryanair – tuo lentoyhtiöiden valio….

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Ryanair – tuo lentoyhtiöiden valio….

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 129)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    Lumenluoja
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.02.2010
    Kirjoituksia: 55
    Vastauksia: 1489

    käsimatkatavaroin varustautuneena voi vain todeta, että hienosti toimii.

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928
    Belvis kirjoitti:

    Op perhana! Valioluokan kauppaa! Ovat tainneet Ryanairin
    pojat ja tytöt saada bisneksen perustekijät balanssiin.
    Ne perustekijäthän ovat ja tulevat olemaankiin, hinta, laatu ja toimitusvarmuus.

    http://www.reuters.com/article/2013/03/19/us-boeing-ryanairorder-idUSBRE92I09120130319

    Ja jos haluut ostaa Boeing 737-800 niin Ryanairilta niita saa…taitaa olla suurin kauppias….

    LINKKI

    MiMadrid
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.04.2008
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 649
    Belvis kirjoitti:

    Op perhana! Valioluokan kauppaa!

    Mikäs sen miehekkäämpää kuin käydä Boeingin tehtaalla potkimassa laskutelineitä ja ilmoittaa jobbarille että ”laita 175 kappaletta näitä”.

    LINKKI

    Lumenluoja
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.02.2010
    Kirjoituksia: 55
    Vastauksia: 1489

    sellaisessa kokoluokassa ja sen verran kovissa asemissa Euroopan lentoliikenteessä, että kinuskit alkavat katselemaan sen ostoa? Olisko ollut eilinen noteeraus 6,2€, kymppi rikki kun se vaihtaa omistajaa Keisarillisen Kiinan hoviin.

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    Nain se taitaa olla?

    LINKKI

    petterip
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.03.2013
    Kirjoituksia: 10
    Vastauksia: 70

    mukavaa kun täältä Tampereelta lähtee Alicanteen niin kotoa vajaa 6 tuntia niin on perillä. Ok, Rynskillä huono palvelu……mut hei 4 tuntia, who cares. Vidu sen ajan voi vaikka hyppiä narua 😛 Noilla hinnoilla lentelee mielellään. Ketjun aloittajalle vaan terveisiä että Mansessa on kivaa 😀 Montakos Rynskiä muuten on tippunut ?? Haahaa 8)

    LINKKI

    jokainenxw
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 18.09.2009
    Kirjoituksia: 16
    Vastauksia: 168

    Halpalentoyhtöiden salaiset sopimukset puhuttavat Euroopassa
    19.04.2013 – 10:55
    Suomen Lentäjäliitto FPA on muiden eurooppalaisten lentäjäyhdistysten tavoin jo pitkään seurannut halpalentoyhtiöiden lentohenkilöstön työllistämistapoja. Ne perustuvat työvoiman vuokraamiseen, sosiaali- ja eläkekulujen karttamiseen ja henkilöstön tiukkoihin ja salaisiin sopimuksiin. Ilmiö koskettaa myös suomalaisia matkustajia ja lentohenkilöstöä.
    Norjassa kaksi Ryanairilta irtisanottua lentoemäntää on julkistanut tekemänsä sopimukset, joiden ankaruus sekä mm. irtisanomista ja työsuhteen purkua koskevat laittomat kohdat ovat pöyristyttäneet mediaa, poliitikkoja ja tavallisia lentomatkustajia.

    Jopa yli 70 % tällä hetkellä Ryanairilla lentävistä lentäjistä on palkattu salaisen työsuhdemallin perusteella. Rekrytointi tapahtuu Britanniassa sijaitsevan Brookfield Aviation International Limitedin kautta.

    Satojen Irlantiin rekisteröityjen yritysten kautta Ryanair on aiemmin välttänyt suoria työnantajamaksuja ja sosiaaliturvamaksuja. Ryanairin palkkausvyyhteä tutkitaan parhaillaan veroviranomaisten toimesta Saksassa, ja Italian viranomaiset ovat haastaneet Ryanairin oikeuteen.

    ”Palkkausmalli poistaa työntekijöiden oikeudet sen maan lakeihin, jossa työntekijät asuvat ja josta operoivat. Ota tai jätä –politiikka, jota Ryanair ja Brookfield kohdistavat lentohenkilöstöön, ei ole hyväksyttävää”, toteaa Suomen Lentäjäliiton puheenjohtaja Sami Simonen.

    Ryanairin johdon luoma tilanne on kestämätön ja aiheuttaa laajemminkin huolta turvallisuudesta. Nyt Italiassa vaaditaan suuria lisäveroja Ryanairin yksittäisiltä lentäjiltä ja matkustamomiehistön jäseniltä, ja Saksassa ja Hollannissa viranomaiset ovat jopa tehneet kotietsintöjä lentäjien koteihin.

    ”Ryanairin toimintamallissa on puolensa. Kun ei valita, suostuu kaikkeen, ja tekee ahkerasti töitä, on esimerkiksi palkka ihan hyvä”, muistuttaa Sami Simonen.

    ”Tässä on kyse kuitenkin yhteiskunnallisesta asiasta. Yrityskuviolla tehdään lentäjästä työntekijän sijaan vastuullinen yrittäjä, jolla ei ole oikeuksia Ryanairia kohtaan, vain velvollisuuksia. Sopimuksen nojalla Ryanair voi käyttää esim. kuukauden mittaista ilmaista päivystysrupeamaa rangaistuskeinona”.

    ”Henkilöstöä hallitaan pelon avulla. Halpalentoyhtiön lentäjien huoli ja pelko aiheuttavat stressiä ja paineita, ja pahimmassa tapauksessa matkustajien tuvallisuus saattaa olla uhattuna”, Simonen selvittää.

    Suomessakin asia on tuttu. Norwegian käyttää virolaista vuokrafirmaa Arpi Aviationia, jonka kautta palkataan henkilöstöä Suomen lennoille. Sen toimitiloissa ei ole työntekijöitä, eikä yhteydenottoihin vastata.

    LINKKI

    VillaMartin
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 23.05.2012
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 63

    Kaikki halukkaat voivat matkustaa Finnairilla ja muilla ns. tavallisilla yhtiöillä. Miksi kuitenkin on halpalentoyhtiöitä, ja miksi ne ovat halvempia? Tuleeko alennus siitä, etteivät johtajat saa palkkaa ollenkaan? Tuskin. Kyllähän se lähtee siitä, että kustannukset ovat pienemmät kuin muilla. Ja palkkakulut ovat iso osa kulurakennetta.

    Muutenkaan ymmärrä, miten joku ilmassa oleva bussikuskin homma on yli kymmenentuhannen euron arvoinen suorite? Tai miksi lentoemäntä saisi insinöörin palkkaa? Vaatimustaso on kuitenkin samaa luokkaa junan ravintolavaunun myyjän kanssa. Minun puolestani lentoemäntä saa puhua vaikka kiinaa jos matkan hinta on sopiva. Jos se kone tulee alas, ei siitä suomenkielestä ole apua kun hartiat ihmettelee mihin se pää hävisi.

    Jotenkin jää noista halpalentoyhtiöistä kriittisesti kertovista jutuista mieleen lobbaaminen. Kuka noita juttuja joka tiedotusvälineessä ja keskustelupalstoilla levittää? Koneet pysyy ilmassa ja matkustajia riittää. Voi harmi, jos palkkaustaso ohjaamossa ei olekaan sitä mitä joskus oppitunneilla povattiin. Ainahan voi vaihtaa firmaa, jos työehdot ei miellytä?

    Tuntuu että puolustelisin tässä Ryskän toimintaa. En haluaisi tehdä sitä, mutta miksi halutaan halpaa, vaikka laadun pitää olla kalleimman mukainen? Kuten sanottu, lentoyhtiön voi jokainen valita ihan itse.

    LINKKI

    aikku
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.09.2012
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 418
    VillaMartin kirjoitti:

    Kaikki halukkaat voivat matkustaa Finnairilla ja muilla ns. tavallisilla yhtiöillä. Miksi kuitenkin on halpalentoyhtiöitä, ja miksi ne ovat halvempia? Tuleeko alennus siitä, etteivät johtajat saa palkkaa ollenkaan? Tuskin. Kyllähän se lähtee siitä, että kustannukset ovat pienemmät kuin muilla. Ja palkkakulut ovat iso osa kulurakennetta.

    Muutenkaan ymmärrä, miten joku ilmassa oleva bussikuskin homma on yli kymmenentuhannen euron arvoinen suorite? Tai miksi lentoemäntä saisi insinöörin palkkaa? Vaatimustaso on kuitenkin samaa luokkaa junan ravintolavaunun myyjän kanssa. Minun puolestani lentoemäntä saa puhua vaikka kiinaa jos matkan hinta on sopiva. Jos se kone tulee alas, ei siitä suomenkielestä ole apua kun hartiat ihmettelee mihin se pää hävisi.

    Jotenkin jää noista halpalentoyhtiöistä kriittisesti kertovista jutuista mieleen lobbaaminen. Kuka noita juttuja joka tiedotusvälineessä ja keskustelupalstoilla levittää? Koneet pysyy ilmassa ja matkustajia riittää. Voi harmi, jos palkkaustaso ohjaamossa ei olekaan sitä mitä joskus oppitunneilla povattiin. Ainahan voi vaihtaa firmaa, jos työehdot ei miellytä?

    Tuntuu että puolustelisin tässä Ryskän toimintaa. En haluaisi tehdä sitä, mutta miksi halutaan halpaa, vaikka laadun pitää olla kalleimman mukainen? Kuten sanottu, lentoyhtiön voi jokainen valita ihan itse.

    kait jokainen esim. Rynskillä työskentelevä tietää mitä ja mistä maksetaan,
    jos jokainen tai niin haluava maksaa oman yks. eläkemaksun, kuten ollut
    nykyään käytäntö joillain työnantajan eläkemaksujen lisäksi,,haluttua.
    No ei tässä tiedä heidän soppareistaan, mitä heillä keskenään työntekijän-
    työnantajan välillä soviteltu.

    Tosiaankin jokainen voi valita lentoyhtiönsä, vaikka Finnairilta 😉

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    Tuntuu sattuvan ja tapahtuvan Ryanairillekin….

    http://www.performance737.com/incidents.html

    LINKKI

    freesoul65
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697
    VillaMartin kirjoitti:

    Kaikki halukkaat voivat matkustaa Finnairilla ja muilla ns. tavallisilla yhtiöillä. Miksi kuitenkin on halpalentoyhtiöitä, ja miksi ne ovat halvempia? Tuntuu että puolustelisin tässä Ryskän toimintaa. En haluaisi tehdä sitä, mutta miksi halutaan halpaa, vaikka laadun pitää olla kalleimman mukainen? Kuten sanottu, lentoyhtiön voi jokainen valita ihan itse.

    Suurin osa ihmisistä ei tiedä, mitä he valitsevat, kun valitsevat Ryanairin tapaisen halpalentoyhtiön. Halpuus selittyy osin sillä, että ihmisiä riistetään. Työehtoja, turvallisuutta jne. poljetaan.

    Harva meistä suostuu menemään esim. kiinalaiseen ravintolaan syömään, jos saa tietää, että siellä pidetään työvoimaa kahleissa ja hakataan joka päivä kepillä. Tai mistä minä teistä tiedän, varmaan menettelin? Pääasia, että on halpaa, sama se millä konsteilla se halpuus on saatu aikaan?

    No, minä olen sitten poikkeusihminen. Arvostan kyllä edullista hintaa, mutten niin paljon, että suostuisin ihmisarvon polkemiseen.

    Mitä taas tulee siihen joidenkin täällä suorittamaan päänaukomiseen, että ”ei ole pakko lentäjien olla töissä Ryanairilla”. Kyllä se sattuu olemaan pikkupakko nykytyömarkkinoilla. Lentäjistä on ylitarjontaa.

    Ryanair ei luultavasti edes maksa mitenkään ihmeellisiä palkkoja, jos laskutoimitukset lasketaan oikein eli yrittäjän laskuopilla.

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    Just noin. Valitettavasti pelkka halpa hinta tuntuu olevan ainut kriteeri matkaa ostettaessa.

    Eli ei se mitaan jos kavereilla on huono homma,kunhan itse saan halvalla….

    LINKKI

    aikku
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.09.2012
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 418
    freesoul65 kirjoitti:

    VillaMartin kirjoitti:

    Kaikki halukkaat voivat matkustaa Finnairilla ja muilla ns. tavallisilla yhtiöillä. Miksi kuitenkin on halpalentoyhtiöitä, ja miksi ne ovat halvempia? Tuntuu että puolustelisin tässä Ryskän toimintaa. En haluaisi tehdä sitä, mutta miksi halutaan halpaa, vaikka laadun pitää olla kalleimman mukainen? Kuten sanottu, lentoyhtiön voi jokainen valita ihan itse.

    Suurin osa ihmisistä ei tiedä, mitä he valitsevat, kun valitsevat Ryanairin tapaisen halpalentoyhtiön. Halpuus selittyy osin sillä, että ihmisiä riistetään. Työehtoja, turvallisuutta jne. poljetaan.

    Harva meistä suostuu menemään esim. kiinalaiseen ravintolaan syömään, jos saa tietää, että siellä pidetään työvoimaa kahleissa ja hakataan joka päivä kepillä. Tai mistä minä teistä tiedän, varmaan menettelin? Pääasia, että on halpaa, sama se millä konsteilla se halpuus on saatu aikaan?

    No, minä olen sitten poikkeusihminen. Arvostan kyllä edullista hintaa, mutten niin paljon, että suostuisin ihmisarvon polkemiseen.

    Mitä taas tulee siihen joidenkin täällä suorittamaan päänaukomiseen, että ”ei ole pakko lentäjien olla töissä Ryanairilla”. Kyllä se sattuu olemaan pikkupakko nykytyömarkkinoilla. Lentäjistä on ylitarjontaa.

    Ryanair ei luultavasti edes maksa mitenkään ihmeellisiä palkkoja, jos laskutoimitukset lasketaan oikein eli yrittäjän laskuopilla.[/quote]

    eikös Ryanairin lennot olisi kalliimmat jos lennot lähtisivät Helsingistä ?

    Olen käsittänyt että Ryanair haluaa lähdöt Suomen kentiltä,
    joista halvemmat kenttämaksut, vai olenko täysin väärässä ?
    ja siinä yksi syy halvempiin lentoihinkin.

    Eikös Finnair ilmoittanut viime vuonna vaihtavansa henkilökunnan
    Kiinalais-ja Espanjalais ym. maiden henkilöstöön ?
    Halvemmalla sitä pitää Finnairinkin päästä, pysyy kipailussa mukana.

    Yhä en usko että esim.Ryanair pitäisi jotain orjatyövoimaa,
    mitä tuosta yllä luin. `henkilökuntaa pidetään kahleissa jne`

    LINKKI

    VillaMartin
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 23.05.2012
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 63

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013042016926336_uu.shtml

    Saas nähdä kummalla loppuu hyvä tuuri ensin, finskillä vai ryskyllä?

    LINKKI

    Timppa72
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 21.10.2012
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 61

    rybäri 1100e kesäkuussa meno paluu 5henkilöä.. norwegian 1400 välilaskulla..sas 1800 välilaskulla..FINNAIR 2000e lentoajoilla millä ei pysty lentämään,esim paluu klo 2.30 yöllä wtf !!! hesassa aamulla klo6-7 terve

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 129)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.