Ryanair – tuo lentoyhtiöiden valio….

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Ryanair – tuo lentoyhtiöiden valio….

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 129)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    freesoul65
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697

    Tulipa luettua incidenttirapsa Barcelonan kolarista, jossa Ryskän (Ryanair) kone oli toisena osapuolena. Aika mielenkiintoista asiaa sille joka ymmärtää asioista. Suuronnettomuus oli tuossakin vain hiuskarvan varassa.

    http://www.fomento.gob.es/NR/rdonlyres/DADD9E31-B11F-449B-913E-92BC0487C4EC/112681/2011_011_IN_ENG.pdf

    Ps. Aikas tupeloita noi Ryskän kabiinihenkilökunta, mutta sitä se huono koulutus teettää…väärässä paikassa kyllä säästävät mutta onneksi menee vain koneellinen tamperelaisia sitten joskus kun Ryskän tuuri loppuu!

    Lupaan jatkoa tähän säikeeseen.

    LINKKI

    freesoul65
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697

    Tämä video kannattaa jokaisen Ryanair-lennolle lähtevän katsoa ennen matkaa. Viihdyttävää istua ja pohtia siellä koneessa siinä ”mukavassa” jäykkispenkissä, riittääkö löpö perille asti – tai edes laskuun varakentälle. Luultavasti vaaditaan yhden Ryskän jumbon ja parin sadan ihmisen hengen menetys, ennenkuin Euroopan ilmaluviranomaiset heräävät tähän pelleyhtiön toimintaan, joka on tehnyt hätälaskusta normipäivää lentäjilleen.

    Kannattaa katsoa tämä puolen tunnin video ennenkuin se otetaan saitilta pois tekijänoikeuksien vuoksi. Tämä ei ole vanha dokkari. http://reporter.kro.nl/seizoenen/2012/afleveringen/28-12-2012/extras/mayday_mayday_-_international_version

    Jännä juttu, että Espanjan viranomaiset eivät saa aikaiseksi mitään, vaikka tämä on lähtökohtaisesti Espanjan liikenneministeriön valvontaan kuuluva asia. Kolmen koneen fuel emergency samalle kentälle, samana iltana, samalta lentoyhtiöltä Espanjan ilmatilassa ei voi olla rutiinia. Edes Espanjassa. Luulis tutkittavan tätä asiaa jo EUvostoliiton korkeimmalla tasolla. Mutta ei.

    Kannattaa huomata, että minkään muun lentoyhtiön koneet eivät joudu tämmöisiin hätätilanteisiin, siis fuel emergencyyn. Ryanair on omassa luokassaan tässä!

    Eikä tämä ole kuin vasta raapaisu yhtiön piileviin turvallisuusriskeihin, jotka eivät satunnaiselle tai vähän aktiivisemmallekaan matkustajalle päälle näy.

    Jännä juttu, että edes Espanjan media ei saa asiasta aikaiseksi juttua vaikka tämä tapahtui Espanjassa. Asialla on hollantilaiset reportterit.

    Toimitusjohtaja Leary: "Matkustajamme ovat idiootteja."

    LINKKI

    freesoul65
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697

    Espanjan media näyttää nyt sitten vihdoin heräämään käsittelemään asiaa.

    Muuten, tämä Ryanair on läheisessä yhteistyössä monen vahvan paikallispoliitikon (”ne samat kähmijät, jotka istuvat säästökassoissa jne”). Esim Valenciahan on täysin korruptoituneiden rikollisten johtama maakunta – ja Valencian kentälle laskeutui viime vuonna samana iltana peräti 3 Ryanair yhtiön konetta Mayday,Mayday-hengessä!

    Olisko syy villaisella painamiseen se, että tämä Ryanair on näiden korruptiokotkien suojeluksessa?

    Kutoskanavan antia
    http://www.lasexta.com/programas/equipo-investigacion/noticias/seguridad-ryanair-entredicho_2013011100243.html

    LINKKI

    freesoul65
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697
    Belvis kirjoitti:

    Ja muistakaa sitten olla varovainen kommenteissanne, ettei kävisi niinkuin
    allaolevalle tiedon välittäjälle

    http://www.guardian.co.uk/media/greenslade/2013/jan/07/sundaytimes-ryanair

    Sunday Times on sanomalehti. Oletko sinä Belvis ”sanomalehti”? LOL

    Yksityishenkilö saa yleensä olla aivan vapaasti mitä mieltä haluaa elinkeinonharjoittajista. Varsinkin ns. mielipideasioissa. Tietysti jos jotain asiaa faktana esittää, niin kannattaa tarkistaa että se sitä on. Tosin kynnys jollain Ryskällä lähteä yksityistä ihmistä vastaan jurisdikoimaan lienee erittäin korkea mikäli em. firmassa on kenelläkään kaikki varpuset kotona (mitä epäilen). Luvassa on nimittäin kosolti bad-willia Ryskälle ja Daavid vs Goljat tyyppistä kirjoittelua, jos lähtee yrittämään nitistää yksittäistä ihmistä juristien avulla.

    LINKKI

    freesoul65
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697
    Lumenluoja kirjoitti:

    Ryskä on rehti lentoyhtiö.

    Totta. Yhtiön pelleilevä ja ylimielisesti kanssaihmisiä kohtaan käyttäytyvä toimitusjohtaja ainakin on suorasanaisesti kertonut, ettei matkustajien turvallisuus juuri kiinnosta. Eurojen tahkoaminen on pääasia.

    Hei me lennetään

    ”Por primera vez el controvertido Michael O´Leary no se muestra arrogante ni provocador delante de las cámaras. Se ha puesto en entredicho la seguridad de su compañía.”

    Eiköhän sieltä suuronnettomuuskin aikanaan tule. Tähän mennessä on ollut vielä tuuria mukana – tai sitten lähinnä painevahinkoja, ruhjeita ym. matkustajissa.

    Eikös yksikin Ryskän kone menettänyt painetta jonkun teknisen vian vuoksi niin nopeasti, että toistakymmentä ihmistä joutui sairalaan? Tossa La Sextan dokkarissa on siitäkin enempi juttua.

    Meikäläinen on kyllä sen verta herkkä ihminen, että jo se pelkkä happinaamarien esiin pullahtaminen lennolla on riittävä horror-kokemus! Sitä on sattunut Ryskän lennoilla aika monellakin!

    Meikä on lentänyt lentomaileissa Kuuhun ja takaisin, mutta eipä ole tommoista happinaamari-experienceä tai ”mayday mayday siellä matkustamossa, lukeaa isämeidän ja valmistautukaa hätälaskuun” operatsiuunia näiden perinteisten, safety-first yhtiöden kanssa tullut kyllä koettua. Onhan noita halpalentoyhtiöitä muitakin kuin Ryskä ja niissä ei vielä ainakaan olla menty moraalisesti noin alas kuin missä Ryanair menee. Henkilökuntaa kohdellaan vielä homo sapiens lajiin kuuluvina ja ymmärretään esim. kuinka tärkeää lentoturvallisuuden kannalta on, että lentäjä on yönsä hyvin levännyt.

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    Kylla sun on nyt vaan uskottava etta Ryanair on Euroopan suurin, yli 300 konetta. Kaikki B737-800 koneet reilusti nuorempia kuin kilpailijoilla.

    Samoin on tosiasia etta lentavat aivan samoilla saannoilla kuin muutkin yhtiot. En nakisi heidan onnettomuusriskia sen suuremmaksi kuin muillakaan.

    Tosiasia on etta heidan hinnoitteluperusta on aivan persiista ja tehty naruttamaan asiakkaita. Samoin yhtion toiminta Euroopan eri valtioissa ei ole reilua kilpailua muita kohtaan. Ryanairin yli 70% ”contractor rate” ei ole myoskaan osa reilua kilpailua.

    Kuten ei myoskaan lentohenkilokunnan kohtelu. Alkaen siita etta hakiessasi heille toihin joudut maksamaan firmalle ennenkuin ottavat edes hakemuksesi vastaan.

    Mutta eivat moiset suinkaan lentoturvallisuuten suoraan vaikuta. Kohtelevat omaa henkilokuntaansa yhta aliarvostavasti kuin matkustajiansa.

    Firma on loisto esimerkki miten tarkeaa matkustajille ovat muut asiat kuin mahdollinen halpa hinta. Kaikesta ollaan valmiita tinkimaan ja lennot varaamaan ilman vaihtomahdollisuutta kuukausia etukateen…. eli kukin tyylillaan.

    LINKKI

    freesoul65
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697
    blues kirjoitti:

    Kuten ei myoskaan lentohenkilokunnan kohtelu. Alkaen siita etta hakiessasi heille toihin joudut maksamaan firmalle ennenkuin ottavat edes hakemuksesi vastaan.

    Mutta eivat moiset suinkaan lentoturvallisuuten suoraan vaikuta. Kohtelevat omaa henkilokuntaansa yhta aliarvostavasti kuin matkustajiansa.

    Kyllä se muuten vaikuttaa. Lentäjät – jotka pääsääntöisesti ovat nuoria ja kokemattomia – vedetään löyhään hirteen taloudellisesti jonka jälkeen firma (lue: pikkupäälliköt) possuttavat heitä aivan mielensä mukaan. Lisäksi palkkaavat monimutkaisen järjestelmän kautta, mikä käytännössä poistaa noilta lentäjiltä työsuhdeturvan ja monet muut asiat kuten terveydenhuollot, eläkkeet jne. Noista tulee lentäjille lisää henkistä kuormitusta ja avaa oven pikkutärkeiden pomojen päättömyyksille (joista niistäkin löytyy esimerkkejä, Ryanair kun ei ole toisin kuin Southwest millään ihmislähtöisellä järjellä johdettu firma vaan enempi tätä suomalaisille niin tuttua management-by-perkelettä…)

    Eräs tuon päättömän henkilöstöpoliitiikan ja -riiston seuraus on, että sinua kuljettanut Ryanair-lentäjä on saattanut ”nukkua” edellisyön siinä lentokoneessa, missä lennät. Jokainen tajunnee, mitenkä laadukasta se uni siinä Ryanair-kipossa mahtaa olla. Unen merkityksestä lentoturvallisuuteen en rupea paasaamaan. Asiasta on ICAO:n ja monen muun tahon toimesta dokumentaatiota aivan perhanasti. Periaatteessa kiellettyä edes lentäjältä nousta puikkoihin ellei ole tietty määrä tunteja HYVIN levättynä takana, mutta paskaakos Ryskä niistä perustaa kun lentäjät joutuvat lentämään sairainakin….(mikä on kiellettyä jo lainsäädännössä)

    blues kirjoitti:

    Firma on loisto esimerkki miten tarkeaa matkustajille ovat muut asiat kuin mahdollinen halpa hinta. Kaikesta ollaan valmiita tinkimaan ja lennot varaamaan ilman vaihtomahdollisuutta kuukausia etukateen…. eli kukin tyylillaan.

    Ihmiset eivät tajua niinkin monimutkaisesta tuotteesta kuin suihkukonelentäminen paikasta A paikkaan B yhtään mitään. Ainoa mistä tajutaan, on hinta. Joten päätös tehdään sen perusteella. Lisäksi alan hyvä trackrecord – jonka aikaansaivat safety-first tyyppiset yhtiöt (kuten Finnair) – hämää ihmisiä. Ihmiset luulevat, että viranomaiset kyllä pitävät huolen siitä, että Ryskä on turvallinen. Eivät pidä. Ryskä on aivan uuden ideologian yhtiö, jossa tarkoitus pyhittää keinot. Siellä ollaan valmiita rikkomaan jopa viranomaismääräyksiä, jotta saadaan sentti säästettyä. Matkustajien turvallisuudesta kuvaa hyvin pääjohtajan lausahdus: ”No jos jotain sattuu niin kuolette kumminkin kaikki” (mikä sekään ei ole totta lähimaillekaan – mutta tuo ylimielinen irlantilainen kukkopoikahan oli poistamassa lentokoneista turvavyötkin muka ”turhina”, vaikka niillä on dokumentoidusti tapaturmia ja lentokuolemia vähentävä vaikutus!)

    Enkä minäkään tajua. On erittäin hankalaa arvioida, kuinka paljon täyskatastrofin riski on suurentunut, jos lentää Ryskällä. Sen tiedän, että se takuuvarmasti on suurempi ja Ryanairin vanha hyvä track-record valehtelee, koska firma on muuttunut aggressiivisemmin flight-safety best-practiceja kyseenalaistavaksi 2010-luvulla. Lisäksi tiedän, että vähemmän vakavampien insidenttien (kuten esim. paineiden katoaminen lennossa, happimaskit lentää naamalle!) riski on merkittävästikin suurentunut Ryskällä lentäessä. Itseäni vain jo pelkkä ajatus moisesta happinaamari episodista kammottaa niin paljon, että ei kiitos! Lennän jollain muulla firmalla – ja nautin Ryskän tuottamasta halpalentoilmailusta sitä kautta, että kaikkien toimijoiden lippuhinnat ovat merkittävästi laskeneet viime vuosina. Esim SAS on tullut merkittävästi halvemmaksi, ei ole kovin kaukana hinnallisesti esim. Norwegianista eikä myöskään Ryskästä, jos matkustaa vähänkään normaalisti (eli ainakin 1 matkatavaralaukku mukana ja varaa itselleen paikan esim hätärin tilavasta paikasta)

    Mutta uskon sen, että kun Ryskän kone menee aikanaan tonttiin, niin siinä kuolee liki kaikki. Näin se varmaan on tarkoituskin. Sinäpäivänä kun se tapahtuu, kannattaa Ryanairin osake pistää shorttiin.

    LINKKI

    Lumenluoja
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.02.2010
    Kirjoituksia: 55
    Vastauksia: 1489

    hieno esimerkki siitä miten fakkiutunutta ja pönöttynyttä toimialaa voidaan tuulettaa ja vielä taloudellisesti menestyksekkäästi. Rynkky on positionsa valinnut ja näyttää siltä, että lähes kaikki ovat sen ymmärtäneet ja hyväksyneet. Itsellänikin on nyt parit lennot varattuna odottamassa huikeaa kyytiä ja luonnollisesti pitää vähän opiskella tämän hieman tavallisuudesta poikkeavan lentoyhtiön sääntöjä. Olenkin jo hyväksynyt lippuja ostaessani tukun sääntöjä ja täten nyt on minun vuoroni muovautua palvelun tuottajan raameihin – eli etukäteen tsekata, että oma toimintani vastaa tekemäni sopimksen (eli lippujenoston) sääntöjä. Uskon että homma hoituu hyvin kun kaikki noudattavat sääntöjä – miljoonia matkustajiahan R toimittelee paikasta toiseen ja me olemme vain yksi pilkahdus loppuunhiotun palvelusysteemin käyttäijä.

    Mitä tulee esimerkiksi easyJetiin, niin en ollut varannut priority checkiä ja mukanani oli pari pientä pienokaista. Check-In:ssä ystävällinen virkailija ruksasi että päästään koneeseen ensimmäisten joukossa ja täten istumaan lähekkäin. Tämä palvelu tietenkin maksutta hymyn kera. Saapa nähdä miten homma sujuu R:llä. Ja miten suomalaiset käyttäytyvät koneessa; lennothan ovat Espanjan ja Suomen välisiä, joten luulisi että suurin osa papattaa härmää.

    Muistaako kukaan enää AirFinlandia ja sen koneita ja systeemejä? 5kg:n käsimatkatavarat eli kun vetolaukku painaa 3kg ja läppäri 2 kg niin tili on täynnä. Koneet eivät olleet ihan uusimpia, mutta hienosti palvelivat tehtävänsä. Matkatavaroiden ja erikoismatkatavaroiden kuskaaminen sitten olikin kohtuuhintaista AF:llä toisin kuin R:llä. Alle satasen lipuilla lennettiin monta kertaa härmän ja takaisin. AF:n henkilökunta oli hyvin ystävällistä ja mukavaa muutenkin. R:llä sentään saa 10kg käsimatkatavaroihin, joka riittänee usein vallan mainiosti. Nyt sitten nähdään sopiiko R:n henkilökunta seinäkalenterin ”linjoihin”…

    LINKKI

    freesoul65
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697

    …ettei siellä saa olla mitään nesteitä. Nestehän on matkatavaroissa yhtä kuin ”voiko veitsellä levittää” eli kaikki pastat ja voiteetkin ovat kiellettyjä 100 ml suuremmissa purnukoissa.

    Samoin käsimatkatavaroissa on lukuisia rajoituksia monien muidenkin asioiden suhteen. Edes korkkiruuvia siellä ei saa olla. Ryanairilla kannattaa sitten huolella varmistaa, että käsimatkatavaralaukku ei ylitä firman speksaamia maksimimittoja eikä painonkaan puolesta mene yli. Ovat kuulemma niuhoja asian suhteen.

    LINKKI

    Timppa72
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 21.10.2012
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 61

    tosin ollaan lennetty vain noin 5-edestakaisa lentoa.
    palvelu on pelannut ihan ok,viimeksi tosin yksi vanhempi herra sai sydänkohtauksen kun oltiin juur noustu palmasta,nopeasti alas italiaan ja pikku breikki, onneks oli lennolla ensiaputaitoinen herra joka elvytti,henkilökunta sitä ei olisi osannut tehdä… ainakin siltä vaikutti.
    kyllä se täytyy myöntää että enempi pelottaa lentää rybärillä kuin esim finskillä.
    seuraavaksi lennetään malagaan sassilla yhdellä välilaskulla,ei ole siitä yhtiöstä viel kokemusta,mutta tähän väliin se oli halvempi kuin esim norwegian viisi henkiselle perheelle!

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    Ryanair….

    LINKKI

    matias31
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 16.09.2010
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 193

    Paljonkohan finskin hlökunta saa extraa Ryynärin mollaamisesta? Koskahan ne alkaa mollaamaan norskia?
    Esim. lento Hki-Ivalo finskillä 350 e. norskilla 40 e.

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    Kasittaakseni tuo video ei ollut Finnairin tekema. Luultavasti amerikkalainen hauskuutus halpalentoyhtioista. Eikos kuitenkin sovi MOL’n business malliin?

    Noita hintoja kannattaa seurata myos yhtion omilta sivuilta:

    FINNAIR
    Lentotarjous

    11 päivää jäljellä

    Matkustusaika 01.12.2012 – 30.11.2013

    Ivalo
    Alk.

    149 €
    Varaa Tarjouksen tiedot

    Yritappa ostaa NORWEGIAN lento esimerkiksi huhtikuulle….. 🙂

    LINKKI

    bhajee
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.08.2006
    Kirjoituksia: 70
    Vastauksia: 2570

    Katselin tuossa lentoja Lontooseen (Málagasta) parin viikon päähän… halvin oli British Airways… paikkavaraus netissä, kapsäkinkin saa mukaan jos tarvitsee, ilmaiset drinksut koneessa, ei piilomaksuja.

    LINKKI

    aikku
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.09.2012
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 418
    matias31 kirjoitti:

    Paljonkohan finskin hlökunta saa extraa Ryynärin mollaamisesta? Koskahan ne alkaa mollaamaan norskia?
    Esim. lento Hki-Ivalo finskillä 350 e. norskilla 40 e.

    ..alkaa vertailu: pulkka vai kelkka ?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 129)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.