Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Uutiskulma › Risuja nettikaupoille
- Tämä aihe sisältää 6 vastaukset, 6 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 16 vuotta, 6 kuukautta sitten
Old Chap toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Saksalaiset ovat tutkimuksissaan päätyneet siihen tulokseen, että nettikaupoissa on huono palvelu, eikä asiakkaiden toiveita kuunnella. Myös kuljetuspalveluissa on parantamisen varaa.
Mitä ne sitten kaipaa..? Jonkin tutkimuksen mukaan yli puolet haluavat nettikauppoihin mahdollisuuden tallentaa ostokset seuraavaa käyntiä varten.
Ja käytetyt tavarat – niitähän haluaa kaikki…! 😉 Välillä kirpputorilta voi tehdä todellakin hyviä löytöjä, miksi siis ei perustettaisi virtuaalista ”kirpputoria”..?Forrester Researchin tekemän tutkimuksen mukaan Euroopassa ostetaan nettikaupoista tuotteita yli sadalla miljardilla eurolla. Huh – mikä määrä..
Lähteessäni todetaan, että hyvän nettikaupan löytäessään asiakkaat ovat hyvinkin kauppauskollisia. Tämä voi kyllä pitää aika paljonkin paikkansa, sillä kyllä minä ainakin helposti ”jään” sinne, missä hommat on menneet kuten pitikin. Olenko (netti)kauppauskollinen? Taidan olla 😉 Entä muut..?
Nettikauppojen kannattaisi siis ehdottomasti panostaa asiakkaiden kuunteluun ja tarpeiden huomioon ottamiseen!Pieni gallup: Kuinka moni ostaa nettikaupoista?
Ostan Amazonilta paljon kirjoja ja lempiparfumini tulee jenkeistä.
Olen ollut tyytyväinen palveluun ja ostoksiini.Kiitos Mira hyvästä jutusta. Itsekkin luin jostain tuosta saksalaisesta tutkimuksesta.
Ilmoittaudun heti nettikaupan ystäväksi. Olen ostanut monenlaista tavaraa eri kaupoista, myös ulkomailta. Kaikki on pelannyt hyvin.
Tietysti netissä pitää olla tarkkana ja varmistua jokaisen nettikaupan toiminnasta.Olen myöskin myynyt nettikaupaan kautta tavaraa/palveluja maailmalle aika paljon mutta siitä jossain toisessa yhteydessä enemmän.
Tunnustaudun ostajaksi minäkin. Esimerkiksi kaksi viimeistä tietokonetta olen tilannut netistä. Apple palvelee muutoin hyvin, mutta viimeksi en meinannut saada niitä ymmärtämään, että espanjalaisena asiakkaana haluan todellakin vain skandinaavisen näppäimistön.
Kaikki konttoritarvikkeet tilaan netin kautta, samoin tulostimen värit ja ruokiakin olen ostanut Mercadonasta ja kaikki pelaa.
Ruokakauppa jopa loistavasti. Lähikaupan naamalta tuttu kaveri kantaa ostokset kotiin ja toivottaa hyvää päivää sekä ruokahalua. Ainakin espanjalaiset yritykset ovat nopeita. Ennen klo 17 tilatut jutut ovat seuraavana päivänä perillä. Helppoa!
Kieltämättä nettikauppojen kätevyys houkuttelee, ja moni asia tulee hankittua nimenomaan siksi, koska sen voi hankkia vaikka keskellä yötä ”tässä ja nyt”
Itse ostan lähinnä erilaisia teknisiä palveluita, ohjelmistoja ja muuta tekniikkaan liittyviä asioita – miksei myös matkoja.
Jostain muualtakin kuin Old Chapin kirjoituksesta kuulin, että Espanjalaisten erityisessä suosiossa oleva ”Marcadona” -kauppaketju olisi avannut ainakin joihinkin pisteisiinsä perinteisen tsupparipalvelun, mutta nykyaikaisempana versiona; eli ensin kauppatilaus netin kautta ja sitten tsuppari roudaa leivät ja makkarat kotiovelle!
Vaikuttaa kätevältä… onko muilla kuin Old Chapilla käytännön kokemusta tuollaisesta nettikaupasta ?
mutta heti kun tuun ’kotiin’ niin taatusti tilaan laatikoittain viinit ja Caserat ja vaikka mitkäkin muut tavarat, sillä mitään en inhoa niin kuin kauppakassien raahaamista 😀
Joo, Mercadona palvelee kahdella tavalla: Joko ostat kärryllisen itse ja tilaat tavaroille kuljetuksen kotiin. Tai sitten tilaat kaiken netistä, valitset itsellesi mieluisan toimitusajan ja tavarat kannetaan perille (varsinkin painavat juomat), myös pakasteet omissa kylmäkasseissaan. Ehtona oli kait se, että asut 10 km:n säteellä lähimmästä myymälästä, missä tavarat kerätään – joten tuoretavaraakin voit tilailla. http://www.mercadona.es
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.