Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Purkautumisosasto › pakko avautua
- Tämä aihe sisältää 26 vastaukset, 11 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13 vuotta, 2 kuukautta sitten
Lumenluoja toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Mä luen joka päivä Hesarin digilehden ja tänään tuli taas täyslaidallinen päin naamaa.
Politiikkahan on aihe jota ei tulisi näillä palstoilla käsitellä. Mutta veivataan tää niin , että nyt on puhe Suomen verotuksesta. Sehän on jo toinen juttu.
No asiaan, herra Katainen avautuu pääkirjoitussivun vieraskynäosiossa Suomen uusista verolinjauksista. Voi miten hyvältä tuntuu olla pois sieltä hulluuden pesästä.
Verouudistus ympäristön ehdoilla, mitä tuubaa.
Vielä kerran , miten hyvältä tuntuu olla poissa maksamasta nykyisiä ja tulevia sikakorkeita kulutusveroja.
Kyllä Zapatero ja Salgadokin osaavat , mutta ei täkäläinen tahti tunnu Suomen jälkeen missään.En ole lukenut Kataisen juttua, joten kuulisin mielelläni vähän tarkemmin, mikä sinua tämän oikeistonuorukaisen puheessa pahiten tökkäsi? Mihin tulee lisää veroa, mistä vähennetään?
Sun pitää lukea juttu itse, enhän mä pysty referoimaan juttua mitenkään . Katainen on mestari, uskomatonta tekstiä. Jos herra on tosissaan se on lataamogamaa, jos ei , niin täähän on uskomatonta alamaisten aliarvioimista,eihän mikään kansa , ei edes suomalaiset , voi olla niin ali-ihmisiä , että uskoo tätä sepustusta.
Mutta sanoma on se , että veroja nostetaan välillisellä puolella , asioissa joissa ei voi tinkiä. Ja vastaavasti pannaan pientä alennusta tuloveroihin. Veronkorotus on nykyään kannustin ja sitä rataa. Siitä mä olen jo kirjoittanutkin miten turvesheikkien ja kepun kähminnät iskee stadilaisiin ja kun ollaan Suomessa ei unohdu automieskään verottajalta. Tasaveroahan tässä viimeistellään.
Mullehan se sopii ja tietysti muille täällä asuville.viittaus näin?
http://espanja.org/node/63000#comment-62338
Ja sitten lisäys tältä päivältä:
”VTT:n erikoistutkija Juhani Laurikko arvelee, että alemmat nopeudet vaikuttaisivat myös niin, että osa autoilijoista kyllästyisi ajamaan alennettuja nopeuksia, ja he siirtyisivät junamatkustajiksi. Tämä lisäisi nopeuksien alentamisesta koituvaa ilmastohyötyä.”
Ja tämä tarkoittaa, että junaratoja ja junia ei tarvitse kehittää, koska alistettu, sosialiidemokratialla aivopesty kansa tekee valintansa kyllästymisen takia eikä valita vaan istuu innolla lättähatujen kyydissä tuntikausia ja sitten vielä suhaa asemilla jollain muilla välineillä – ajalla kun ei ole Suomessa hintaa, koska sen määrittää valtio haittaverojen avulla… No tottakai tämä on myös kansantaloudellisesti hyödyllistä kun virkamiehet ja muut näpyttelijät voivat tehdä lisämaksusta töitä läppärillä kun lättähattu puskee kohti asemaa VALTION rautateiden laskuttaessa.
Ja laskutus on todella kovaa kun ensimmäisten pakkasten saapuessa lättähatut seisovat tiettömillä taipaleilla ovet aukijäätyneinä ja jarrut jumissa.
Onko Suomessa todellakin ihan sekopäinen kansa, joka nielee kaikki elämästä vieraantuneiden ministeriöiden ehdotukset? Kuullostaa niin DDR:tä tai erityisesti Pohjois-Korealta joskin kidutusvankiloita ei tiettävästi ole toiminnassa ainakaan valtion toimesta?
Tässä taas uusi piilovero – eli valinnanvapauden riisto.
Muualla maailmassa; vaikka U.S.A:ssa, Kiinassa, Japanissa, Espanjassa, Ranskassa …. pyritään kaikin tavoin siihen, että liikkuminen nopeutuisi ja taloudellinen toimeliaisuus rivakoituisi – mutta ei Suomessa. Suomi se vaan näännyttää itsensä saattohoitoon. Ja perusteena on VIHREYS (muut saavat polttaa öljyn, vaikka se poltetaan kuitenkin loppuun), tasa-arvo (kaikille tehdään matkustamisesta yhtä ikävää ja 1,0L moottorit. Niin moni kun nykyään kuluttaa vapaa-aikaansa autolla ajaen? TÖISSÄ NE KÄYVÄT!) ja liikenne(turvallisuus)(nopeus nollaan niin viheriävirkamies säilyttää henkensä)
Ja edelleen aion äänestää PSää, jos äänestysoikeuslipukkeen vain saan.
Ajan Suomessa Hki-Sln- väliä joko autolla tai junalla. Moottoriteillä tekisi mieli ajaa nopsaan, jos siellä on melko tyhjää, mutta kaikki ovat pelotelleet Suomen korkeilla sakoilla.
Valtateillä sama juttu, sitäpaitsi ne peltipoliisit kököttävät ainakin varoituksina, vaikka en tiedä, ovatko ne kaikki aktivoituja. Nollatoleranssistakin joku kertoi. Siis ajan lainkuuliaisesti. Se se stressaa!Junamatkat ovat mielestäni tyyriitä verraten vaikka nyt Saksaan, jossa on monenlaisia tarjouksia, jotka tosin pitää tietää ja löytää. Mutta silti.
Joten kovin tuntuu absurdilta odottaa ihmisten vaihtavan junaan, kun autolla ei saa ajaa sutjakasti. Sutjakka vauhti on muuten minulle vain jotain 130 km/h moottoritiellä.
ronkeli kirjoitti:Joten kovin tuntuu absurdilta odottaa ihmisten vaihtavan junaan, kun autolla ei saa ajaa sutjakasti. Sutjakka vauhti on muuten minulle vain jotain 130 km/h moottoritiellä.
Moottoriteistä kahdella kolmasosalla nopeusrajoitus on 120 kilometriä tunnissa. Jos koko matka Helsingistä Savonlinnaan (340km) olisi pelkkää moottoritietä, voittaisit ajamalla (jotain?) 130km:n tuntinopeudella peräti huimaavat viisitoista minuuttia.
Jos se samainen väli (340km moottoritietä) pitäisikin sitten ajaa 100km/h matelunopeudella, niin tuolla 130km/h:lla säästöksi syntyisi reilusti yli puoli tuntia. Niin että kyllähän sellaisen aikamäärän menettäminen muusta ”laatuelämästä” jo aika tavalla rassaa ja syö miestä. Etenkin, kun koko ajan mennään kalenteri kirjavana.
Ja ne sakot, nehän on se juttu jota siellä tien päällä pitää varoa; ei niinkään muita satunnaisia tielläliikkujia.
Joten, ei muuta kun talla tiskiin vaan Suomessakin espanjalaiseen tyyliin. Ja lapset takapenkille.
=/Nää nopeusrajoitusjutut ei aukene kaikille. Jos on sitä lajia joka ajaa vain pakosta ,jos sittenkään, on aivan sama onko vauhtia 80 vai 130. Kerran vuodessa mummolaan käymään ja se on siinä.
Asia on aivan toinen kun matkaa on vaikka 4000km yhteen suuntaan , erot on jo toisenlaisia.Vaikka kunnon autolla Suomesta Espanjaan. Puhutaan päivästä tai parista.
Ja vielä enemmän nopeuksilla on merkitystä kun ajaa ammatikseen. Siinä ehtii työpäivän mittaan veivata eräänkin kilometrin enemmän tai vähemmän riippuen nopeuksista.
Se mitä haluan sanoa ,on, että meitä on moneen junaan näissäkin hommissa.
Ammattiautoilija katsoo tätä asiaa aivan eri kantilta kuin satunnainen sunnuntaiköröttelijä.… tämä vääntö, miten on Suomessa huonosti asiat ja täältä pitää päästä pois, jos ei jo ole päässyt.
Epäilenpä, että aika moni siellä Espanjassa asuvista ei jaksa paneutua asuinmaansa asioihin puutteellisen kielitaidon takia. Ja onhan se toki mukava lukea netistä Suomen huonoista oloista. Jos ette ole huomanneet, niin Espanja ei ole kovinkaan kaukana Kreikan tilanteesta. Saattaapi olla kovat ajat sielläkin edessä.
Suomessa veroilla kustannetaan sentään jotain järkevääkin, kuten ilmainen laadukas peruskoulu, päivähoito, terveyspalvelut ym (mutta aika paljon turhaakin.
Toisaalla kirjoitettiin palvelutaloista. Kun olette maksaneet tai olleet maksamatta veroja Espanjaan, aiotteko tulla Suomeen siipeilemään ja täyttämään hoivakodit sen jälkeen, kun ette pääse omin avuin Paseolle ja alkaa ”ullakolla” pimetä.
Hupsista, täällä foorumissa on loukkaantumisen vaara suurempi kuin liikenteessä 😀
Njäähh.. Ymmärtääkseni kommentoin vain Hki- S-linna välin ajelua, en maailmanympärimatkaa autolla. Tietysti silläkin reissulla olisi jonkinlainen nopeusrajoitusten noudattaminen suotavaa. Tuskin niitä aivan xittuilun vuoksi on keksitty.
Mitä tulee sunnuntaiautoiluun, niin olen takavuosina elättänyt itseni kymmenen vuotta ratin takana, joten kyllä se asvalttiverkko minullekin on melko tuttu ympäristö. Nopeuksilla _on_ todellakin merkitystä ammattiautoilussa, mutta hieman toiselta kantilta kuin mitä mösjöö santiago antaa ymmärtää.
Tavallisen tien päälle, jossa ajetaan miljoonaa vastakkaisiin suuntiin ilman keskiaitaa, en enää lähde ilman panssariautoa. Sen verran pahaa jälkeä on tullut silminnähtyä. Kaupunki ja motari vielä menettelevät, mutta niissäkin saa olla tikkana, kun hulluja on seassa aina.
Mutta juu.. kukin ajaa niin kuin ajaa ja kukin valitsee itse missä ajaa. Vaan jos kuka puolella sanallakin puhuu nopeusrajoitusten ja muiden liikennesääntöjen rikkomisen puolesta, nousen minä taatusti takajaloilleni, mutta en minä kurkkuun kiinni käy, vaikka minulta kyllä estettiinkin pääsy oikeussaliin tapaamaan isotätini tappanutta hurjastelijaa.
kiinni helppoon aiheeseen eli liikennerajoitusten tarpeellisuuteen eikä ollenkaan jakseta paneutua oleellisiin asioihin. Saati sitten santiksen aloitukseen…
Minne ne verot nollautuu mitkä minäkin olen ennen Espanjaan vetäytymistä Suomeen maksanut?
Mä olen sitä ikäpolvea joka aivan yleisesti aloitti duunit nuorena , siinä iässä kun nykysukupolvi pääsee varmaan ala-asteelta. Minä ehdin tehdä aika hyvän rupeaman , aloitin 17 vuotiaana ja ehdin vääntää siinä 40 vuotta ennen kuin pääsin sairaseläkkeelle.
Ja mä olen vielä siinä mielessä ihannetapaus , että mä aina ja ikuisesti eli kuolemaani asti maksan veroni Suomeen vaikka asunkin täällä.
Ehkä pitäisikin kysyä niinpäin , mitä minä saan vastikkeeksi veroilleni?mutta joskus ärsyttää nuo ”yksisilmäiset”
No, mutta Santiago, tule takaisin saat kohta vielä räntäsateen kaupan päälle 🙂
olla nyt yksisilmäinen?
Selma heitti aika pahan. Mä näin sieluni silmin räntäsateen ja nyt mä olen ainakin pari päivää peiton alla piilossa enkä lähde minnekään, que horror , niinkuin täällä sanotaan.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.