Orkin pikkujoulut Fuengirolassa 14.12.2007

Uusimmat Keskustelu Aktiviteetit Bilenurkka Orkin pikkujoulut Fuengirolassa 14.12.2007

Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

Johan Toki
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 86
    Vastauksia: 1851

Terveisiä veneen kannelta… 🙂 Oli aika leppoisan mukavaa makailla siellä ja ottaa aurinkoa bikinit päällä… 😉

Olokin alkaa korjaantumaan pikkuhiljaa ja eiköhän elämä voita vielä. Yhdet pikkujoulut joudun kuitenkin varmuuden vuoksi tänään jättämään väliin, mutta ensi perjantaina olen jo taatusti iskussa! 😉

Juu huomasin minäkin tuon OC:n lipsahduksen ja hymy huulella laitoin kuitenkin ilmoituksen paikoilleen, ei tullut edes mieleen alkaa sitä itse korjaamaan tahi uutta kinuamaan – minusta ihan hyvä noin! 🙂

Kaikkinensa – eiköhän nyt kaiken marmatuksen ja ihmettelyn sijaan keskitytä ostamaan niitä illalliskortteja, joita saa ostaa siis Reflasta. Mukavat ja hyvät bileet tulossa leppeässä hengessä ja eiköhän jokunen yllätyskin keksitä, mikäli tarvittava määrä ihmisiä kokoon saadaan.

Lopuksi vielä kirppuli, minua ei juuri mikään kirjoitusvirhe pahemmin hätkähdytä enää sen jälkeen kun firmani on aikoinaan latojan mogan takia mainostanut Helsingin puhelinluettelossa hormoonikartoituksia hormikartoitusten sijasta yhden vuoden… Täytyy myöntää, että silloin vistotti ja kunnolla! Juristini epäili, etten asialle mitään voi, mutta sainpa kuitenkin sovittua, etten ilmoitusta koskaan joutunut maksamaan siltä vuodelta, ehkä olisi kannattanut ottaa silloin etukansi… 🙂

LINKKI

Elämästä utelias
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 44
    Vastauksia: 1076

Täällä Turussa pimeetä ja vettä satanut monta päivää. Aamulla kun lähdin töistä tuli kaatamalla vettä 🙁 Kyllä tuli mieleen että miksi pitää täällä asua ?

LINKKI

tuisku
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 31
    Vastauksia: 1697

tuskulaisiikin olla.meilla ”veikko”makaa flunssan kanssa pedis,mut varmasti on
    illalla parempi olo kun alkaa fudismatsi.meikun paiva menny ”laboratoriossa”

vaansin rahkapiirakan ja manteli-suklaa-brandy kuivakakun,huomisex pitais viel
    teha merimiespihvi.

LINKKI

Old Chap
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 106
    Vastauksia: 2386

Ei mulla ole ollenkaan tuommoista (elämän uteliaisuutta sivutuulten tuiskuissa). Funtsin enemmänkin Orkin pikkujouluja (siitähän tässä osiossa on kysymys). Katsotteko arvon daamit ollenkaan mitä ja mihin ketjuun kirjoittelette – nää on pikkujoulut!

No joo, minäkin tunnelmissa sekoilen. Silloin tai sitten tällöin.

Ei’oo Tokelallakaan helppoa. Tuomo esimerkiksi haluaisi taas järjestää suomalaiset pikkujoulu-boquerones-juhlat mun espanjalaiseen lempiravintolaani ajattelematta ollenkaan sitä, etteivät ne andalucian paikalliset muonat nyt varsinaisesti liity suomalaiseen joulujuhlaan (vertaile nyt edes vaivoja ja hintoja ennenkuin päästät suustasi sammakoita, joita et itsekään nielisi).

Mutta lopulta Tuomohan voisi ihan todella nyt neuvotella tuon ”paketin purkamisesta” (kun aikaakin on melkein viikko) ja ryhtyä järjestelemään toisenlaisia juhlia. ”Syö kellä nälkä, juo kellä jano, kaikilla kivaa …” Kiva-kiva-kiva juttu ja suomalaiset kapakoitsijat kilvan tahtovat olla mukana – silleen, että on kivaa, häh?

Kivaa-kivaa … mikään ei ole niin helppoa kuin iltahuppelissa innostuminen ja sönköttely sen päälle, kun joku muu ensin hoitaa hommat kuntoon. Vaikka olisikin Tokela.

Sorry, mut mä en teitä joitakin aina tahdo jaksaa. Ajoittain ainakaan.

Toivottavasti taidenäyttelyt edes tuottavat myönteisiä uutisia että voisin todeta olleeni väärässä. Hyvää pikkujoulua kuitenkin. Terassille varmaan varataan yksi pöytä, jonka ääressä tupakointi sallitaan edellytyksin, että savupilvet puhalletaan kaakkoon. Koillinen on varattu vapaamuurareille.

LINKKI

Tuomo
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 57
    Vastauksia: 627

Ei muistaakseni ollut ensimmäinen kerta kun luit kirjoituksestani sellaista mitä mitä minä en sinne ollut kirjoittanut. Ja eiku herneet nenään taas.

Se itse pääpointti jäi huomaamatta: että mielestäni kannattaa harkita (tarkoittaa tässä vaiheessa niitä seuraavia bileitä) a la cartelta. Ei todellakaan vaadi ravintolalta erikoisjärjestelyjä. Toisin kun taas sen isolle-joukolle-kaikille-samaa.

Kyllä varmaan ravintoloitsijat mieluummin ottavat ison seurueen syömään kun päästävät sen kilpailijan muoniin. Vai kui?

Sellaiset erikoismuonat joita harrastetaan vain joulun alla, ovat ehkä pieni ongelma, mutta eiköhän niitä kylän skandinaavi- ja suomalaispaikoissa ole joulun alla a la carte -listallakin.

Ja yksi juttu vielä: haluavatko kaikki todella syödä kaikissa joulukuun lukuisissa pikkujoulussa aina sitä samaa? Kylässä on vissiin sataa sorttia etnisiä ravintoloita ja niissä skandi/finnipaikoissakin on listalla ainakin jonkinlaista vaihtelua.

LINKKI

Elämästä utelias
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 44
    Vastauksia: 1076

En tiennyt että se on noin tarkkaa tuo aiheessa pysyminen. Eikä aina tarvikkaan minua jaksaa………

Olen sen verran sponttaaninen ihminen että en aina mieti tai tarkkaile mistä on kyse,jos yhden lauseen näen mikä kiinnostaa niin siihen sit vaan muutaman rivin raapustan. Eipä tule toistumaan.

LINKKI

Johan Toki
    Ei kirjautuneena

Sorry, mutta mä alan olla ilta äreä… Varsinkin juuri oksennettuani jälleen, enkä ole vielä päässyt edes pikkujouluihin, saati sen jälkeiseen olotilaan…

Kuulepas nyt Tuomo! Sä olet ihan itse ollut sen pahuksen soppapöydän äärellä hyväksymässä hiljaa sen, että pikkujoulut järjestetään – tosin en havainnut sun käden kahtena keskiviikkona kertaakaan nousevan kun asiasta puhuttiin, enkä siten älynnyt sun haluavan järjestää juhlat ihan itse.

Tuomo on tunnetulla kärsivällisyydellään toki ollut meitä kaikkia aina muissakin asioissa opastamassa, milloin missäkin ja elävimpänä minulle on jäänyt mieleen se, kun gimmat stadissa olisivat halunneet järjestää läksiäiset hänelle rannikolle – mitä teki Tuomo… No ei ollut huomannut koko juttua…

Näissäkin karkeloissa kun on kuitenkin aika oleellista yleensä se – että edes joku tekee! Samoin oli kevään rantapartyjen aikaan! Kiinnostunut toki olet aina, mutta missä tekeminen! Kyllä näitä saa järjestää kuka haluaa, mutta töitäkin pitäisi tehdä silkan valmiin työn arvostelun sijasta!

Tällä meiningillä ei tosin taida olla pelkoa siitä, että enää 20 innokasta mukaan haluajaa kokoon saadaan näihin bileisiin, joten mahtavat mahdollisuudet seuraavaa järjestelyä varten on luotu! Miten olisi uuden vuoden kinkerit, missäs pidetään, mitä maksaa ja kuka järjestää? Kenttä on avoin! 8)

Saatoin olla nyt pirun ilkeä, enkä itsekään suinkaan kuvittele olevani täydellinen, mutta jotain rajaa nyt sentään – por favor!

LINKKI

Tuomo
    Ei kirjautuneena

Pahus, ei ollut tarkoitus väheksyä sinun osuuttasi ja aktiivisuuttasi, eikä muutenkaan ilmaista asiaa muodossa ’väärin sammutettu’, mutta tuo jälkimmäinen aspekti kyllä taitaa piruvie kuultaa läpi viestistäni. Mutta se *ei* ollut tarkoitukseni. Pahoittelen.

Muistan että olen ollut läsnä kun on sovittu pikkujoulujen järjestämisestä. Kannatin asiaa silloin, kannatan edelleen. Hyvä, että tulee pikkujoulut. Mistä sellainen vaikutelma, että olisin vastaan? Mutta jos yksityiskohdista on jossain ketjussa neuvoteltu, niin se on mennyt minulta ihan ohi. Huomattakoon, että minä en lue pulinabokseja.

Miksi minun olisi vielä pitänyt vaatia tätä tehtävää sinulta itselleni? Oltaiskos enää puhe/kirjoitusväleissä jos niin olisin tehnyt? 😉 😉 Ei kyllä tullut moinen mieleenkään. Olen niin monet pirskeet järkännyt (kuului yhdessä elämänvaihessa jota palkkatyötehtäviini), että helvetin hyvä kun nyt joku nuorempi jaksaa ja viitsii.

Muuten, jossei tule kahtakymmentä kokoon, niin eikös silloin toteudu juuri se, että mennään paikalle, varattuun pöytään, ja syödään kukin listalta? Myönnän, ettei se ole niin juhlallista, mutta on siinä puolensa.

Mutta taas nähtiin, miten tarkkana saa olla kritiikin kanssa. Tämmöistä taiteilemista: haluaisi sanoa sanansa asiaan, ja haluaisi silti pysyä ihmisten kanssa valeissä. Tasapainoile siinä sitten.

LINKKI

Johan Toki
    Ei kirjautuneena

Olipas diplomaattinen vastaus ja itse vastaan joo – olisimme edelleen kirjoitus sekä puheväleissä jos olisit halunnut järjestää – huokaus.

Mutta nyt!

Palattaisiko vihdoinkin itse asiaan ja löytyykö ne vähintään 20 innokasta näihin pirskeisiin vai unohdetaanko koko juttu? 8)

LINKKI

Tuomo
    Ei kirjautuneena
    johan kirjoitti:

Palattaisiko vihdoinkin itse asiaan ja löytyykö ne vähintään 20 innokasta näihin pirskeisiin vai unohdetaanko koko juttu? 8)

Okei, kyllä minä olisin tulossa.

Myös siinä tapauksessa, että 20 ei täyty ja joudumme syömään a la cartesta…

LINKKI

Turisti
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 29

Satuin turistivisiitille tanne ja huomasin moisen sikamaisen hankkeen. Maustuisi varmaan minullekin, mutta koska en ole paikkakunnalla k.o. aikana joudun suosittelemaan (ehka Tuomo-vertailun pohjalta parin hugen extralla) sianperaa, kunhan Madam E loihtii Reflan keittiosta ansiokkaan aterian jonka oheen kukin +20 juhlavieraasta koillissavunurkkauksineen nauttii…

T.Nimim.EihanSeMulleKuuluOllenkaan

PS. Kapteeni Tokelalle suosittelen aktien jatkamista jopa entista enemman. Siis jarjestelyt yms., ei kannata olettaa muita vihjailuja.

Hyvaa otya.

LINKKI

Johan Toki
    Ei kirjautuneena

TÄMÄ TAPAHTUMA ON PERUUTETTU! 8)

Esillä 12 viestiä, 16 - 27 (kaikkiaan 27)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.