Milloinkahan espanjassa vastaavaa? (ADSL lopetus)

Uusimmat Keskustelu Yleistä Uutiskulma Milloinkahan espanjassa vastaavaa? (ADSL lopetus)

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä devspain
    devspain Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 30.01.2007
    Kirjoituksia: 22
    Vastauksia: 1281

    Iltalehden verkkosivusto uutisoi tänään (18.04.2007):

    ….
    >TeliaSoneralta vaaditaan tarkempi selvitys
    >18.4.2007 19:45
    >
    >Viestintävirasto pyytää TeliaSoneralta tarkempaa selvitystä pääsiäisen sähköpostikatkon teknisistä syistä.
    ….
    >Yksityisetkin voivat vaatia korvauksia
    ….

    Linkki uutiseen:
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/200704186002803_uu.shtml

    Milloinkahan vastaava tapahtuu espanjassa? 🙂 (=ei voi kuin hymyillä). Tänään olin asiakkaan luona, jolta oli sattunut Telefonican ADSL linja katkeamaan maksamattoman laskun vuoksi. Tilillä ei ollut sattumalta katetta veloitushetkellä. Lasku maksettiin ja linja aukesikin pari päivää maksun jälkeen. Siitä noin viikon kuluttua Telefonica oli suoraveloittanut seuraavan laskun asiakkaan tililtä ja noin viikko sen jälkeen linja katkesi uudelleen ja pysyvästi. Nyt 4 viikon selvittämisenkään jälkeen ei linja toimi, mutta laskut juoksee. Myös puhelin on blokattu.
    IT-alan ammattilaisena kävin asiakkaan luona tutkimassa tilannetta ja mielenkiintoista on se, että puhelimesta voi kyllä soittaa ”siihen numeroon”, missä automaatti latelee sinulle ADSL asetukset. Mihinkään muuhun numeroon ei voi soittaa! Ei siis edes numeroon 1004.
    Kuinkahan Telefonicassa nyt kuvitellaan, että asiakas voisi reklamoida palvelusta kun edes tuo numero ei toimi?

    Nyt asiakas (suuttuneena ja suomeen kesäksi lähtevänä) sitten haluaa todellakin katkaista ko. linjan. Ei onnistu kun et voi soittaa siihen 1004 numeroon! Veloitukset juoksee.. Senpä vuoksi laitankin kaikille vinkin mitä pitää tehdä kun haluaa tuon Telefonican poikki.

    Ensin sinun täytyy kirjoittaa seuraavanlainen kirje:

    ATT. departamento de reclamaciones PÄIVÄYS

    Yo NIMI JA SUKUNIMI con NIE Nº de NIE NUMERO solicito la baja del servicio Telefonica ADSL del numero de abonado Nº PUHELINNUMERO asociado a la linea ADSL.

    El motivo de mi baja es emiración. (TAI TUOHON MIKÄ MUU TAHANSA ”MOTIIVI”)

    Fecha interesada de desconexion: HALUTTU_LOPETUSPÄIVÄ

    ALLEKIRJOITUS
    _______________________________________
    NIMEN SELVENNYS

    Tämän lisäksi tarvitset liitteeksi kopion NIE:stä, Residenciasta, passista tmv.
    Sitten marssitaan postiin ja pyydetään lähettämään ns. ”burofax”. Tämä erikoinen juttu on semmoinen ”faxi”, joka vastaa kirjattua kirjettä ja sen voi lähettää vain osoitteeseen jonka tiedetään olevan olemassa. Homma maksaa muutaman euron.
    Telefonican tapauksessa osoite on:

    Telefónica S.A.

    Gran Vía, 28

    28013 Madrid

    ATT. departamento de reclamaciones

    Näiden toimenpiteiden lisäksi kannattaa käydä blokkaamassa omassa pankissa Telefonican suoraveloitusoikeudet pois sekä säilyttää saatu kuitti lähetetystä burofaxista.

    Saadaan nyt siten odotella sitä EU:n ja espanjan hallituksen linjausta, että palvelu pitää voida irtisanoa yhtä helposti kuin miten sen voi tilata!

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä sinttu
    sinttu Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.11.2006
    Kirjoituksia: 13
    Vastauksia: 31

    Pitää katkaista suoraveloitus, jos sellaisen on pankkinsa kanssa tehnyt tai jättää laskut maksamatta. Mitäs kannattaa maksaa palvelusta, josta ei saa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä devspain
    devspain Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 30.01.2007
    Kirjoituksia: 22
    Vastauksia: 1281
    sinttu kirjoitti:

    Pitää katkaista suoraveloitus, jos sellaisen on pankkinsa kanssa tehnyt tai jättää laskut maksamatta. Mitäs kannattaa maksaa palvelusta, josta ei saa.

    Mutta sitten kun tarvitset uuden ADSL linjan toiseen asuntoon, niin et saa, kun et saa Telefonicasta puhelinta, ennenkuin vanhat laskut on maksettu. Siis hoida asia mainitsemallani tavalla ja homma pelaa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä morientes
    morientes Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.10.2006
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 4

    Juu, olen minäkin muuttamassa pois Fuengirolasta ja siihen liittyen pitäisi sulkea Telefonican puhelinlinja, johon tähän saakka olemme maksaneet vain kuukausimaksuja, sillä meillä on ORANGEn ADSL-linja, johon kytketty myös puhelinpaketti (Telefonica saa vain kiinteän kk-maksun).
    Tietääkö kukaan miten ko. puhelinlinja saadaan suljettua? Onnistuuko englannilla ja numeroon 1004 vai pitääkö lähetellä vastaavia kirjeitä?
    ADSL-linjan saa purettua puhelinsoitolla ORANGElle, mutta pitää kuulemma soittaa itse ja puhua vain espanjaksi. ORANGEn liike josta ADSL-linjan tilasin (Tina’s) kyllä lupasi hoitaa asian, mutta 15 euron korvausta vastaan…

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä devspain
    devspain Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 30.01.2007
    Kirjoituksia: 22
    Vastauksia: 1281
    morientes kirjoitti:

    Juu, olen minäkin muuttamassa pois Fuengirolasta ja siihen liittyen pitäisi sulkea Telefonican puhelinlinja, johon tähän saakka olemme maksaneet vain kuukausimaksuja, sillä meillä on ORANGEn ADSL-linja, johon kytketty myös puhelinpaketti (Telefonica saa vain kiinteän kk-maksun).
    Tietääkö kukaan miten ko. puhelinlinja saadaan suljettua? Onnistuuko englannilla ja numeroon 1004 vai pitääkö lähetellä vastaavia kirjeitä?
    ADSL-linjan saa purettua puhelinsoitolla ORANGElle, mutta pitää kuulemma soittaa itse ja puhua vain espanjaksi. ORANGEn liike josta ADSL-linjan tilasin (Tina’s) kyllä lupasi hoitaa asian, mutta 15 euron korvausta vastaan…

    Jos et itse osaa espanjaa, niin luonnollisesti palvelusta pitää maksaa! Edullinen hinta tuo 15€. Teetä homma siis tiinalla!
    Itse Telefonican puhelinlinjan sulku onnistuu yllä mainitsemallani burofaxilla, kunhan vain muokkaat tekstiä siten, että se koskee puhelinlinjaa eikä ADSL-linjaa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Masa P
    Masa P Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 29.12.2006
    Kirjoituksia: 85
    Vastauksia: 746

    Piti katkaista ADSL maaliskuun lopussa. !004 ilmoitti, että pitää tilata kaavake, jolla se tehdään. Kun heille selitettiin, että maastamuutto tapahtuu todella pikaisesti, niin kovan inttämisen jälkeen antoivat fax-numeron, johonka lähetettiin katkaisuilmoitus ja motiivi.
    Hyvin toimi. Vuorokauden päästä puhelin ja ADSL pimeni.
    Suoraveloitusta en voinut katkaista, koska yksi lasku oli tulematta. Ja sehän tässä huolestuttaakin!! Ja kovasti.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jukka67
    jukka67 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.10.2006
    Kirjoituksia: 7
    Vastauksia: 111

    Meillä sama huolenaihe..eli miten ihmiset olette hoitaneet viimeisen laskun,kun olette katkaisseet puh+nettilinjan, …

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä devspain
    devspain Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 30.01.2007
    Kirjoituksia: 22
    Vastauksia: 1281
    jukka67 kirjoitti:

    Meillä sama huolenaihe..eli miten ihmiset olette hoitaneet viimeisen laskun,kun olette katkaisseet puh+nettilinjan, …

    Käytte vain pankissa katkaisemassa suoraveloituksen. Kun se on poikki, niin Telefonica kyllä lähettää kotiin muistutuslaskun, jonka voi sitten maksaa.

    Jos on kyse suomen lähdöstä, eli osoitetta mihin lasku lähetettäisiin ei ole, on homma hankalampaa. Miksipä ei siinä tapauksessa pitäisi suoraveloitusta päällä sen aikaa, että viimeinen lasku on mennyt ja katkaise veloitusoikeutta sen jälkeen?

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jukka67
    jukka67 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.10.2006
    Kirjoituksia: 7
    Vastauksia: 111

    suomeen ollaan kesäksi lähdössä(2-3kk) ja ollaan luopumassa nykyisestä asunnosta,joten osoitetta ei ole
    …ennen syksyä.no tietysti suoraveloituksen voisi pitää voimassa..kiitos

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.