Leikkiikö Vodafone kanssani

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki Leikkiikö Vodafone kanssani

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    Aileena
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 11.06.2008
    Kirjoituksia: 17
    Vastauksia: 94

    Hei Erityisesti Devspain ja Kari, jo 5-6 päivää vodafonen mokkula ei ole toiminut oikein. Kaikki toiminnot tsekattuani ja kun siitä ei ollut apua, otin mokkulan ja tekemäni sopparin ja menin liikkeeseen josta sen tein. Siellä kuitenkin sanoivat ettei vikaa kannata etsiä, koska linjat havannoillisesti näyttäen taivaalla eivät toimi. Näin ateistina kuitenkin tuo taivasosuus on vähemmän uskottava ja kävin lauantaina uudestaan bussikadun liikkeessä ja selitin taas mokkula kädessä ”no funcional”, taas oli selviö hänen mielestään ettei kannata katsoa asiakasnumeroni perusteella mitään, koska ylhäällä on vaikeuksia.
    Mokkulan asetuksissa on niin että määräperusteinen palkki näyttää täyttä ja samoin aikaperusteinen. Tiedän että jos olisin niin suurkäyttäjä että ”sin limite” tulisi täyteen niin putoaisin 2g verkkoon, vaan kun minun käytöllä 2 vuoteen niin ei ole tapahtunut. Onko ilmoitettu jossain kyseisestä Vodafone-ongelmasta vai mikä juttu tää on.

    LINKKI

    Tomas
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.09.2007
    Kirjoituksia: 7
    Vastauksia: 48

    Sen paremmin tietämättä minkälainen mokkula ja liittymä sinulla on, niin itselläni on sellainen jossa on aivan normaali SIM-kortti, jota voi testata Vodafonen tai ’vapaassa’ kännykässä. Eli 3G kännykkään SIMmi ja kokeile onnistuuko surffaus..

    Ja mikäli kyseessä on sellainen valkoinen perus-mokkula mitä Vodafone mainostaa nettisivuillaankin, niin yhtään sellaista ei vielä ole hajonnut, mutta parin kanssa on tullut vastaan, että ne toimivat ainoastaan siinä USB-portissa mihin ne on alunperin asennettu.

    -t-

    LINKKI

    Kari
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.07.2006
    Kirjoituksia: 175
    Vastauksia: 1456

    Vodafonen yleisesti käyttämässä ”Huawei” -mokkulassa on merkkivalo, jonka tulee käynnistyksen jälkeen asettua joko siniseksi tai turkoosiksi kiinteäksi valoksi. Tämä on merkki siitä, että linjayhteys on olemassa. Jos merkkivalo jatkaa vilkkumistaan (vihreä tai sininen valo) niin yhteyttä ei ole, joten nettiin pääsy ei onnistu.

    Olen käytännössä huomannut, että rajatapauksissa kannattaa kokeilla mokkulaa eri paikassa, saattaa toimia paremmin kun saa paremman signaalin.

    LINKKI

    bhajee
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.08.2006
    Kirjoituksia: 70
    Vastauksia: 2570

    Vodafonella on melkoisia ongelmia nyt, en tiedä onko laajemmin mutta esim. Los Pacosia palvelevan tukiaseman UMTS/3G-puoli tuntuu olevan särki. Ei pääse edes puhelimella mihinkään, ellei sitä pakota 2G/GSM-tilaan, eikä mokkulallakaan. Mokkulakin toimii pakottamalla se GSM-tilaan, muuten tulee vain error 619.

    LINKKI

    Aileena
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 11.06.2008
    Kirjoituksia: 17
    Vastauksia: 94

    valo palaa mielestäni väri on vihreä ja kiinteä. Yhteys muodostuu nyt monen päivän jälkeen ja ainoastaan jos asetan täpän kohdalle ”vain 2g yhteys” muut vaihtoehdot ovat ensisijainen 3g ja ainoastaan 3g.

    LINKKI

    Aileena
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 11.06.2008
    Kirjoituksia: 17
    Vastauksia: 94

    bhajee sen sitten selkokielellä tiesikin kertoa, juuri noin se ilmoittaa. Vaan se on nyt hanskassa se mikä on särki sen insinööri korjaa. Elämä jatkuu.

    LINKKI

    devspain
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 30.01.2007
    Kirjoituksia: 22
    Vastauksia: 1281
    Tomas kirjoitti:

    …että ne toimivat ainoastaan siinä USB-portissa mihin ne on alunperin asennettu.

    Tämä pätee nimenomaan Windowsiin, jonka ongelma tuo on.

    Kari kirjoitti:

    Vodafonen yleisesti käyttämässä ”Huawei” -mokkulassa on merkkivalo, jonka tulee käynnistyksen jälkeen asettua joko siniseksi tai turkoosiksi kiinteäksi valoksi. Tämä on merkki siitä, että linjayhteys on olemassa. Jos merkkivalo jatkaa vilkkumistaan (vihreä tai sininen valo) niin yhteyttä ei ole, joten nettiin pääsy ei onnistu.

    Jep.
    Huawein mokkulassa vihreä jatkuvasti palava valo tarkoittaa GPRS-yhteyttä ja ”sininen” 3G (HDSPA)-yhteyttä.

    Aileena kirjoitti:

    valo palaa mielestäni väri on vihreä ja kiinteä. Yhteys muodostuu nyt monen päivän jälkeen ja ainoastaan jos asetan täpän kohdalle ”vain 2g yhteys” muut vaihtoehdot ovat ensisijainen 3g ja ainoastaan 3g.

    Tuo viittaisi ”bhajeen” mainitsemaan ongelmaan. Yhteysongelmat ovat olleet tavallisia joka kesä kun verkot alkavat ruuhkautua. Kokeilin itse juuri Yoigon 3G:llä ja kaikki pelaa hyvin.

    LINKKI

    Aileena
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 11.06.2008
    Kirjoituksia: 17
    Vastauksia: 94

    Nyt keskiviikkona näyttäisi kaikki taas olevan kunnossa, yhteys entisenlainen.

    LINKKI

    Mariitta
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.07.2006
    Kirjoituksia: 102
    Vastauksia: 959

    Samat ongelmat viime torstaista. Ensin huomasin, että netti poikki, ja sitten pikkuhiljaa, ettei puhelinkaan toimi..Tekstiviestit menivät/tulivat jotenkuten läpi. Puhelut eivät. Ilmoitti: Error en contacto.
    Ja minulle soitettaessa meni suoraan Vodafonen vastaajaan. Lauantaina puhelin toimi puoliltapäivin iltaan. Ja taas mykkänä.
    Sitten neuvottiin vaihtamaan GPRS nettiin, sain hitaan yhteyden ja puhelinkin toimi GSM mutta ei 3D.
    Tiistaina, siis eilen, kaikki alkoi taas toimimaan normaalisti.
    Vasta neljännellä kerralla kun kyselin syytä, Vodafone myönsi että vika siellä päässä. Sitä ennen tarkistettiin laskun maksut, kortti, mokkula jne..

    LINKKI

    devspain
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 30.01.2007
    Kirjoituksia: 22
    Vastauksia: 1281
    Mariitta kirjoitti:

    Vasta neljännellä kerralla kun kyselin syytä, Vodafone myönsi että vika siellä päässä. Sitä ennen tarkistettiin laskun maksut, kortti, mokkula jne..

    Näinhän se aina on ja _minkä tahansa operaattorin_ kanssa.

    AIka monasti olen soitellut erilaisten vikojen perään ja aina joutuu käymään läpi nuo em. jutut. Vaikka pääsääntöisesti laskun tarkistuksen jälkeen sanon, että olen alan ammattilainen ja minulle ei tarvitse kertoa kuinka esimerkiksi reititin asennetaan ja ei tarvitse erikseen käydä tarkistamassa onko microfiltteri seinässä jne..
    Silti aina sama rumba.

    Nykyisin teen näin:

    1) soitan aina yrityspalvelunumeroon, en koskaan enää yksityishenkilöille tarkoitettuun palveluun
    2) he kysyvät aina nimeäni, joten minä kysyn myös mikä vastapään henkilön nimi on (ja kirjoitan sen ylös jatkotodisteita varten)
    3) haluan heti incidencia-numeron, jolla voin jatkossa kysellä asian etenemistä (ja joka toimii todisteena jos jokin ei etene)
    4) heti kun saan numeron, ilmoitan, että he saavat soittaa minulle sillä lankapuhelin, jolla ilmaiseen palvelunumeroon voi soittaa ei toimi ja matkapuhelinnumero johon soitan on maksullinen

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.