Kokemuksia rumbo.es sivustosta?

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki Kokemuksia rumbo.es sivustosta?

Merkitty: ,

  • Tämä aihe sisältää 4 vastaukset, 5 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 vuotta sitten fang toimesta.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    jonsspa
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 20.12.2011
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 3

    Hei!
    Yritin varailla lentoja rumbo.es sivustolta. Varaus sujui helposti ja sain pian varaamisen jälkeen varausnumeron sekä lentotiedot sähköpostiini. Samassa viestissä tuli kuitenki tälläinen teksti:

    ”Estimado Cliente:

    Para poder emitir su reserva es necesario que nos haga llegar la autorización de cargo adjunta firmada por el titular, incluyendo copia del DNI o pasaporte y copia de la tarjeta, ambos por su anverso y reverso. Puede enviar dicha documentación por fax al número 902 500 666 (+34 91 180 01 58 si es desde fuera de España ), o adjuntar los documentos escaneados a la dirección de correo electrónico gestiondecobros@rumbo.es. ”

    Eli siis pyytävät lähettämään maksajan passista kopion sekä luottokortista kopiot molemmilta puolilta. Varauksen yhteydessä kysyttiin jo luottokortin numerot yms. ”Maksoimme” matkan äitini luottokortilla, eikä hän haluaisi lähettää tietojaan eteenpäin. Kuulostaako tämä ihan normaalilta käytännöltä? Mietimme kovasti uskaltaako tällaisia tietoja lähettää eteenpäin. Espanjalainen tuttavaperheeni sanoi aiemmin varanneensa sivustolta lentoja, eikä heille ollut tällaista sähköpostia tullut kertaakaan..

    Kiitos avusta!

    LINKKI

    johanmarc
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 24.04.2007
    Kirjoituksia: 88
    Vastauksia: 335

    Luottokorttitietoja ei pidä koskaan, missään tilanteessa lähettää sähköpostitse.

    LINKKI

    jpmadrid
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.04.2009
    Kirjoituksia: 15
    Vastauksia: 192

    Hola,

    Rumbo on luotettava matkatoimisto, toimii useassa maassa ja on Telefónican ja ison matkailualan konsernin Orizonian yhteisyritys.
    Rumbo myy myös Renfen junalippuja.
    Olen käyttänyt Rumboa vuosikaudet kymmeniä kertoja vuodessa eikä ole koskaan ollut ongelmia. Pyytävät joskus vahvistuksen jos maksaja ja
    matkustaja ovat eri henkilöitä, ihan hyvä asia, näin ei kukaan osta matkoja väärillä korttitiedoilla.
    Paras keino estää väärinkäytökset on käyttää pankin alerta palvelua, eli puhelimeen tulee viesti aina kun korttia vinguttaa.

    Saludos

    Janne Madrid

    LINKKI

    Christiina
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.04.2012
    Kirjoituksia: 8
    Vastauksia: 19

    Hei,

    Varasin kerran hotellin vanhemmilleni tuon saman palvelun kautta ja maksoin omalla luottokortillani. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sanoin, että en aio lähettää näitä tietoja heille tietoturvan takia. Samalla selvisi, että halusivat sen vuoksi luottokortin ja henkkareiden kopion, koska eri henkilö oli maksajana ja huoneen varaajana. Loppujen lopuksi minun ei tarvinnut lähettää mitään kopioita, vaan selittely riitti. Kannattaa kokeilla selittelyä!

    Christiina

    LINKKI

    fang
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.09.2016
    Kirjoituksia: 0
    Vastauksia: 75
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.