Kevääksi 2016, MAHDOLLISIA työpaikkoja?

Merkitty: 

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Profiilikuva käyttäjästä MA7xGE
    MA7xGE Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 1

¡Hola!

Olen vuonna 1996 syntynyt lukiolaispoika, joka pohtii tulevaisuuden mahdollisuuksia. Olen koko ikäni kuluttanut Kanariansaarten laavakiviä. Pidän palvelutyöstä, espanjan ja englannin kielistä sekä uusista kokemuksista. Työkokemusta on yhdeltä kesältä mansikkakioskin myyjänä ja edessä on ainakin toinen samanlainen.

Kirjoitan tänne jotta voisin kartoittaa mahdollisuuksiani. Tavoitteenani on valmistua lukiosta keväällä 2015, ja päästä Tampereen Teknilliseen yliopistoon opiskelemaan. Aion käydä armeijan joten en voi aloittaa opiskelua vielä syksyllä 2015, vaan aloitus lykkääntyy vuodella. Koska asepalvelukseni tuskin tulee kestämään koko vuotta, jäisi minulle aikaa kokea jotain uutta ja unohtumatonta. Haluaisin kuitenkin hyödyntää tuon ajan kielikylvyllä. Espanjan kielitaitoni on vielä alkuvaiheessa, olen vasta puolessa välissä lukion oppimäärää. Englantini on todella vahva. Ajattelin, että ehkä työnteko ulkomailla vahvistaisi ja parantaisi kielitaitoani ennestään lukion päätyttyä.

Haluaisinkin kysyä löytyisikö joltakulta foorumin käyttäjältä täysi-ikäiselle, sosiaaliselle, ahkeralle, oma-aloitteiselle ja palvelualalla hieman kokemusta keränneelle nuorelle töitä lyhyemmäksi, 2-3 kuukaudeksi töitä vuoden 2016 alkupuolella? Tietenkin Teidän on mahdotonta antaa täysin varmaa vastausta, varsinkin kun en itse voi kertoa Teille vielä tarkempaa informaatiota vuosiaikataulustani. Voi olla että palvelusaikani osuu ikävästi sesonkiaikojen päälle. Mutta kuten aiemmin mainitsin, halusin kysyä kartoittaakseni mahdollisuuksiani. 🙂 Olen ottanut yhteyttä jo muutamaan tuttuun, ”livenä nähtyyn” ravintolaan, mutta kaikki käy. 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

Tuolla parisataa ketjua aiheesta. Löytyi orkin hakukoneesta, hakusanalla ”työpaikka”.

http://espanja.org/search/node/ty%C3%B6paikka

Ja jos se englanti on exellentti, niin vaikkapa tuolta sitten lukemaan työtarjouksia:

http://www.thinkspain.com/spain-jobs/22/32/malaga-job-search-recruitment-employment

http://www.linkedin.com/job/l-malaga-jobs

http://au.indeed.com/jobs-in-Malaga-WA

🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Serrano
    Serrano Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 0
    Vastauksia: 11

Älähän nyt Arnold heitä kiviä rattaisiin. Tuolla nuoruuden innolla mennään vielä pitkälle. Jatka sinä työpaikan hakija vain pommittamista. Ei siinä niin voi käydä, ettei kuinkaan käy! Tällaisen ohjeen sain aikanaan ja olen minäkin jatkanut yrittämistä.

On hienoa katsoa kun uusista sukupolvista aina joku jaksaa yrittää poiketa ladulta. On huomannut että Espanjalaisessa kultturissa kuitenkin on jotakin todella positiivista, olkoon se sitten vaikka tämän auringon ansiota. Siitä Suomen harmaudesta kannattaa hakeutua pois jo pelkästään mielenterveydellisistä syistä.

Tervetuloa tänne ja hae vaikka koulutuspaikkaa kun kerran Espanjaa osaat. On se TTY tietysti pätevä ja ok sekin, mutta voisiko löytyä Malagan yliopistosta jotakin vaihtoehtoa? Katsopa Malaga / PTA, siellä on tekniikan alan firmaa jos jonkinmoista. Nokiakin oli joskus, mutta ei enää. Kone on myös aktiivinen täällä, kysele hommia kun kieltä osaat.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
    arnold malaga Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846

No mutta… Eihän minulla alkuunkaan ollut tarkoitus laitaa kapulaa rattaisiin. Vastailin vain vajavaisten kykyjeni mukaisesti, kun ei kukaan toinen ollut kommentoinut, vaikka poika laittoi kyssärin jo yli kaksi vuorokautta aiemmin.
    🙂

Ja juuri se espanjan taitohan häneltä oli hakusessa ”Espanjan kielitaitoni on vielä alkuvaiheessa, olen vasta puolessa välissä lukion oppimäärää”, ja se ei ole hurjasti se, ja ”Englantini on todella vahva”, joten tottahan toki laitoin siis linkkiä sivuille, jotka on englanniksi. Ottamalla kontaktia sitä kautta, saattaa hyvinkin jo Suomesta käsin saada jonkinlaista osviittaa tulevia vuosia silmällä pitäen.

Ja kyllä… ¡Sí, señor..! ¡Sí! Espanjalaisessa kulttuurissa on paljon positiivista, mutta siihen sisälle pääsemiseen menee oma aikansa, kaikkine hauskoine ”kulttuurishokkeineen”. Oli se minullekin hieman pelottava paikka, kun tuttavani vaimo tuli sitten sen ensimmäisen kerran antamaan poskisuukkoa, kun menin kyläilemään. Olin siis heihin jo aiemmin tutustunut.

Tuli siinä vahvasti sellainen ”suomalainen” olo, että hermostuukohan tuo kaverini nyt tästä, mutta eihän hän tietenkään ottanut sitä mitenkään. Pitää vain muistaa, että itse ei ole se, joka tekee siihen aloitteen ensimmäisen kerran. Ja myöntää täytyy, että kyllä se ”huimaa” pidemmän aikaa, ennen kuin siihen tottuu, jos tottuu.
    😀

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä MA7xGE
    MA7xGE Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 1

Kiitokset molemmille vastanneille! 🙂

Kysymyksen sisältänyt ensimmäinen viestini oli (hieman muokattuna) se, jonka lähetin neljään ravintolaan Kanarialla päivää aikaisemmin kuin sen pistin tänne. Tähän asti tasan yksi on vastannut, mutta sekin positiiviseen sävyyn.

Kyseessähän olisi vain lyhyempi, enintään viiden kuukauden ”kielikylpy”, jonka aikana haluaisin työskennellä mielellään SUOMALAISLÄHTÖISESSÄ yrityksessä… Yksinkertaisesti sen takia että sisäänpääsy ja sopimukset jne. onnistuvat helpommin. Tuona aikana haluaisin kehittää espanjantaitoja ja englannin suullista taitoa. 🙂

+ Tietty se aurinko. 😀

Opiskelemaan en Espanjaan uskalla tulla, mutta tekisi mieli päästä hetkeksi pois Suomesta ennen opiskelua. Pitäisi vaan löytää Se yritys, johon voisi päästä. Suurin este on se, etten voisi tehdä työsopimusta koko turistisesongiksi, kiitos Suomen ah-niin-hyödyllisen asepalveluksen. (Joka on siis pakko käydä ettei leimaudu miksikään ikäväksi.)

Mutta kiitokset tosiaan molemmille, koko ajan itsevarmempi olo. 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä jerrypuu
    jerrypuu Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 9
    Vastauksia: 271

+ Tietty se aurinko.

Lähes kaikkien tänne tulevien tai haaveilevien mielessä on tuo, että siellä leppoisasti auringonpaisteessa kannetaan papparaisille kaljaa.

Mutta kun nämä suomalaisten firmat ainakin kanarian saarilla ovat joko kellarissa tai paikassa minne aurinko ei paista, valkoisia tekijät ovat kuin ensimmäisen päivän turistit.

Muuten asenteesi ja kirjoittelusi perusteella uskon jostain itsellesi töitä löytyvän, toivotan onnea.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä
    Nimetön Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 0

Hello
    My name is Chris Paul and This is a very nice post. Thanks for sharing with us. Keep it up.
    24*7 Finance Assignment Help anytime in the Australia visit-
    https://www.ozassignments.com

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.