KANSAINVÄLISET PÄIVÄT 2012

Uusimmat Keskustelu Aktiviteetit Muut aktiviteetit ja tapahtumat KANSAINVÄLISET PÄIVÄT 2012

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

vanhatyttö
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 49
    Vastauksia: 1748

El Sur kirjoittaa, että hakuaika Feria de los Pueblos-tapahtumaan Fuengirolassa on alkanut.

”Las empresas o personas interesadas en formar parte de alguna de las 33 delegaciones que conforman la organización de la Feria Internacional de los Pueblos, que se celebrará entre el 28 de abril y el 1 de mayo, pueden presentar sus propuestas antes del próximo 19 de marzo en la delegación de Turismo de Fuengirola. Las bases de participación están en la web municipal.”

Aika kiire näyttää olevan, hakemukset ja ehdotukset pitää jättää 19. maaliskuuta mennessä. Osallistumisehdot ja säánnöt löytyvät Fuengirolan kaupungin nettisivuilta. Ja itse tapahtuma on 28.4.-1.5.2012 válillä.

Jospa tänä vuonna Suomen osaston järjestää sellainen taho, joka OSAA ja HALUAA tehdá sen hyvin. Siten, että meidän suomalaisten ei tarvitse oman osaston kohdalla tekeytyá ruotsalaisiksi tai enkuiksi tai vaikka venäläisiksi leimautumisen pelon takia.

Suomi on niin pieni ja näkymätön maa maailmankartalla, ja jopa Euroopan kartalla, että esittely pitäisi hoitaa erittäin huolellisesti. Osastossa olisi oltava ISOJA valokuvia ja ISOJA karttoja; maailmankartta, Euroopan kartta ja Suomen kartta, jotta ihmiset osaisivat paikallistaa Suomen maailmankartalle. Näkyvää informaatiota Suomen maantieteestá, luonnosta, kultturista pitáisi myöskin olla esillä niin tekstiná kuin kuvinakin. Ja teksti tietenkin espanjaksi ja englanniksi, váhintään.

Ja olisi kerrankin syytá tehdä osasto sivistyneesti. Játtää kokonaan pois JÄTKÄ JA HAMPPIkulttuuri moottorisahoineen, kaljapulloineen, makkaranpaistoineen ja humalassa örisevine karaokelaulajineen. Tehdá juttu fiksusti ja korostaa Suomea kulttuurimaana. Osastolla pitáisi tietenkin kertoa myös niistä jutuista, joita meillá on täällä; oma koulu, Sofia opisto, seurakunta, erilaiset yhdistykset jne.

Ja se somistaminen. Meidán várit, sininen ja valkoinen, ikkunaverhoja ja pöytáliinoja myöten. Ja kukkia pöydille ja mahdollisesti ikkunalle pari pelargoonia…rakentaa kaunis ja visuaalisesti houkutteleva osasto eiká mitään Sukevan kirkonkylän keppanabaaria. Ja henkilökunta osastolle sitten siististi pukeutuneena, naisetkin ITSENSÄ ”PYNTÁNNEINÄ” ihmisvaatteissa ja hiukset puhtaina. Ja selvinpäin. Ja osasto pitää sitten pitää puhtaana, niin liasta ja roskista kuin juopuneistakin.

No niin, nyt voitte sitten suuttua ja raivota minulle ihan vapaasti. Támá on minun mielipiteeni. Ja Katia Westerdahlille toivomus, että jos ei kunnollista osaston pystyttäjää löydy, niin sitten on parempi olla kokonaan ilman. }:)

LINKKI

Don Bavarontti
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154
    LINKKI

vanhatyttö
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 49
    Vastauksia: 1748

Ja suomalaista ohjelmaa; laulantaa amerikaksi ja kaljapullojen kilinää

Ehká nykysuomalaista, ja ihan ok osana esittelyá, mutta ei tämá voi olla páäasia. Suomi ei vielá ole yksi Yhdysvaltojen osavaltio…

LINKKI

arnold malaga
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846
    vanhatyttö kirjoitti:

…Jospa tänä vuonna Suomen osaston järjestää sellainen taho, joka OSAA ja HALUAA tehdá sen hyvin…

Komppaan. Mutta mistä rahat?

Tuttavani on tehnyt messusisustuksia ja somistuksia aivan Lontoota, Pariisia ja Zürich’iä myöden, ja hänen tienistiensä perusteella se ei ole kovinkaan halpaa puuhaa, jos nimittäin aikoo toteuttaa jonkun hiukankin paremmannäköisen ja messuvieraisiin vetoavan osaston.
    Siihen ei pelkkä kansanlaulu riitä.
    🙂

LINKKI

arnold malaga
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846
    vanhatyttö kirjoitti:

Ja suomalaista ohjelmaa; laulantaa amerikaksi ja kaljapullojen kilinää

Ehká nykysuomalaista, ja ihan ok osana esittelyá, mutta ei tämá voi olla páäasia. Suomi ei vielá ole yksi Yhdysvaltojen osavaltio…

Uhhh..! Voy Ei..!

Tsiisus sentään, mikä poikki-pieteetti! Kaikista maailman biiseistä jätkät vetää Jim Morrisonin ”ElleiWumania” Texas-stetsonit päässä.
    Hehh hehh hehh… Jopas on!
    8)

”L.A. Woman, niin sitten mies.”
    😀

LINKKI

Raya
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 24
    Vastauksia: 1011

Vanhatytön kirjoitukset ovat mun mielestä asiaa!!!!
    Tekemisen meiningillä ja mielikuvituksen sekä luovuuden käytöllä pystyy aikaansaamaan näyttävän, edustavan, visuaalisesti ja esteettisesti adekvaatin messuosaston. Eikä tarvitse tyytyä kansantanhumeininkiin. Talkootunteja ja lahjoituksia tosin tarvitaan, mutta eihän sen pitäisi olla ongelma.
    Jos tapaus on AR:llä siellähän on ainakin Valenciaan ja Suomeee kantautuneiden huhujen mukaan rikkaimmat, parhaimmat, etevimmät ja kauneimmat suomalaiset.

Kunnon yhteen hiileen puhaltamista ja yhteyksiå Suomessa asuviin ystäviin ja sukulaisiin ja kysely mitä on suomi ja fiksu suomalaisuus nykyään…heh.
    AR ei nyt kuitenkaan taida olla Pariisi, Zurich, Vancouver tai edes Valencia, Hesasta puhumattakaan, ei pahalla vaan totuuden nimissä.

Kyllähän sitä on hienoja messuosastoja nåhty tehtävän pikkurahallakin…niin Suomessa kuin Valenciassa. Ei pienyrittäjillä ainakaan mun tuntemillani ole paljoa rahaa käytössä, makua ehkä enemmänkin.

Mun on messuosastot tehty ja nähty, mutta on niissä tullut joskus veivattua -ilman kaljajätkäpissakakkasuomi -meininkiä.

LINKKI

rover
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 6
    Vastauksia: 28

Jouduin taas lukemaan puutaheinää Suomen osallistumisesta Kansainvälísiin-päiviin. Miksi emme voi olla oma itsemme? Pohjoinen ahkera ja rehellimen maa, jossa on aikaansaatu kohtuullinen hyvinvointi kaikille kansalaisille ja jopa mahdollisuuden joillekin ”Vanhatytöille” elvistellä Espanjan aurikon alla.

LINKKI

blues
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

Ollaanhan me mutta tuskin ne edelliset paivat sita kuvaa antoivat.

Eikos ole ihan kiva etta vanhatytto herattaa keskustelua?
    😉

LINKKI

Matkailijatar60
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 2
    Vastauksia: 38

Kaikki karaokelaulajat eivät laula humalassa! Joten eipäs yleistetä!

….ja tietääkseni suomalaiset ovat täällä Costa del Solin alueella vielä arvostettuja, kiitos meidän, jotka eivät käytä alkoholia kuin vähän tai sitten ei ollenkaan….sekä heidän jotka ottavat sivistuyneesti ja hoitavat asiansa.

….ja kuullut olen että suurin osa Espanjassa asuvista asukkaista, siis muista maistakin tulleet, tietävät missä Suomi on.

Suomihan on muutenkin ”tunnettu maa” teknologiastaan ym hienoista asioista jotka ovat yltäneet maan rajojen ulkopuolelle.

Jaksanpa ihmetellä motiivejasi kirjoittaa pelkkää P***aa ko. KV-päivistä :O

Taitaa olla viisainta ja jättää nuo asiat niille jotka sen osaavat tehdä…..mahdollisimman pienillä budjetteilla ja talkoohommilla. Se ei monilta luonnistu! …edes talkoisiin meno. Toisilla meistä on toki terveydellinen syy.

Anteeksi vaan mutta tuli sellainen fiilis että haluaisit hieman ”pomotella” käskynjakajana, että miten juhlat tulisi järjestää :DDDDD

Voit ihan vapaasti olla ottamatta osaa vuosittaiseen juhlaan ellet tykkää meiningistä. Jokaisella saa olla mielipiteensä, mutta mollata julkisesti kaikkea mitä tuo juhla pitää sisällään….häpeällistä. Tämä on mielipiteeni. Maailma muuttuu vanhatyttö…

Kulttuuria on joka maassa, kaikilla omanlaisensa 😀

LINKKI

santiago
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

Nyt on suomalaisen kulttuurin eräs ilmentymä, koivuhalot, joita kyseisille ferioille ainakin viime vuosina on roudattu, vakavassa vaarassa. Ne kastuvat ja eivät ilmennä parhaimmillaan suomalaisuutta ja suomalaisuuden syvintä olemusta.
    Ja syy ei suinkaan ole suomalaisten halkojen , eikä näyttelyn rakentajien.
    Syy on espanjalaisen sään, siihen ei voi kertakaikkiaan luottaa.
    Andalucia on paska paikka, tänään sataa ja huomiseksi luvataan samaa.

LINKKI

Matkailijatar60
    Ei kirjautuneena

Puuta käytetään muuallakin :DDDD
    Koivupuu on HYVÄÄ TIHEÄÄ PUUTA…..ja se kuivaa kastumisen jälkeen. Sen voi peittää pressulla tai rakentaa esittelyalueelle pienet puuvajat tms….
    se ei ime itseensä sateella vettä kuin kuiva maa…Ja siitä tulee paras tuoksu poltettaessa, lisäksi sen hiilipaloilla voi valkaista luonnollisella tavalla hampaansakin….niillä voi piirtää paperille jne….lista jatkuisi vielä…

Jotkut vanhat metsästäjät ovat kertoneet että koivupuu on parhaimmillaan kun se on kaadon jälkeen ensikerran kastunut ja kuivunut sen jälkeen…..mene ja tiedä 😀

Ei se Andalucian vika ole että sataa :O Ja hyvä onkin että sataa välillä täällä! Talvi oli luonnolle vaarallisen kuiva!

LINKKI

santiago
    Ei kirjautuneena

Ainakin Bar Guerran tessulla Bolichesissa on jatkuva miehitys parasta A-ryhmää suomalaisia iloisia veikkoja. Uskon , että kyseisen baarin omistajat osaavat näinä taloudellisesti ahtaina aikoina arvostaa suomalaista ostovoimaa.
    Pojat eivät suinkaan tyydy pelkkään cafe soloon tai pieneen kaljaan.
    Osoituksena suomalaisesta elintasosta, herrat,suomalaisen korkean taloudellisen asemansa mukaisesti nautiskelevat jalompia juomia. Brandyä, liköörejä ja ehkä joku on mieltynyt vaikkapa Malagaviiniin.
    Ja tämä kaikki hersyvän keskustelun höystämänä. Siitä on ulkopuolisenkin helppo päätellä , että tässä ei ole asialla ryhmä espanjalaisia työttömiä.
    Vaan suomalaisia parhaita poikia ulkomailla.

LINKKI

Matkailijatar60
    Ei kirjautuneena

Lues uudelleen se mun kirjoitus….ajatuksella 😀
    En tarkoittanut kapakkajuttuja pelkästään sillä….

Arvostus suurimmalta osaltaan tulee ihan muista asioista 😀

LINKKI

santiago
    Ei kirjautuneena

Mutta kun mä en jaksa ottaa näitä juttuja kovin vakavasti. Se on ihan yksi ja hailee minkä maalaiseksi mua luullaan. Väliin sakuksi, joskus joku varmaan luulee engelsmanniksi. Eipä tule mieleen , että onko mua erityisemmnin arveltu suomalaiseksi, paitsi kun joku marokkolainen kauppamies on kuullut asian puheesta ohikulkiessa.
    Yksi syy varmaan myös on se , että mä en liiku tuulipuvussa enkä talviaikaan kesävehkeissä.Ja mulla on autossa ja motossa paikalliset rekkarit.
    Ja mun käsitys on , että espanjalainen kadunmies vähän välittää minkämaalainen kummajainen ulkomaalainen on, guiri mikä guiri.
    Ja se mikä Suomesta täällä tiedetään on mun kokemuksen mukaan suomalainen koulujärjestelmä/pisa menestys. Ja se arvio , että Suomessa on KYLMÄ. Ja joskus tulee esiin se , että Suomessa arvioidaan olevan korkean elintason.
    Ja nää mun arviot ei ole mikään tieteellinen tutkimus vaan mielipide satunnaisista keskusteluista paikallisten kanssa vaikkapa punttisalin saunassa, naapurien kanssa pihalla ja vastaavaa.
    Mikä varmaan on kuitenkin enemmän kuin monella muulla suomalaisella, koska mä pystyn käymään näitä vaatimattomia keskusteluja espanjan kielellä.

LINKKI

Matkailijatar60
    Ei kirjautuneena

Santiago…..Voisit sitten puhua/kirjoittaa asiaa eikä asian vierestä.
    Taitaa olla joku muukin täällä näköjään, joka hieman elvistelee asuvansa täällä. Sä taidat olla niitä ihmisiä, että ei asian keskellä vaan luonteen mukaisesti joko ihan reunassa…vasemmalla tai oikealla :DDDDD

Jos puhutaan muista arvostuksen kohteista suomalaisten kesken niin miksi vetää jonkun kaljakuppilan A-ryhmä mukaan? Ilmoitithan ymmärtäneesi kuitenkin pointin, vai mitä? Miksi sitten tuollaiset ala-arvoiset kommenttisi ko. asiaan?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 26)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.