Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Yleiset pulinat › IKUISESTI SINUN – PULINABOX 100
- Tämä aihe sisältää 36 vastaukset, 19 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 14 vuotta, 10 kuukautta sitten
Willi toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
IKUISESTI SINUN – PULINABOX 100
Mitäpä tässä asioita pitkittämään, joten nyt avaan ilmeisesti historian viimeisen pulinaboxin saattaaksemme samalla täyteen käyttöön jo avautuneen löpinälootan, jonka sisuksille toivotan mitä parhainta menestystä.
Kiitän samalla kaikkia niitä, jotka ovat olleet pulinaboxin kantavina voimina antamassa sanallisen panoksensa jopa näkyvää joukkoa laajemman lukijakunnan viihteeksi. Aktiivisten kirjoittajien nimiä olisi turha ryhtyä luettelemaan, meitä on kuitenkin ollut monta ja moneksi, kuten myös asioita ja mielipiteitä, joita on käsitelty vuosien mittaan enemmän ja vähemmän perusteellisesti.
MUISTELLAAN …
Ennen Orkkia oli Enetti, minne avasin keskustelualueen nimeltään rupatteluklubi. Useat senaikaiset keskustelijat ovat edelleenkin mukana ja siksi toivon, että pulinabox 100 ymmärrettäisiin tähän mennessä julkaistujen tuhansien kirjoitusten, sattumusten ja muistojen kokoomasivuksi.
Nyt siis löpinät omaan lootaansa ja – tänne muisteluja ihmisistä, puheenaiheista, kaikesta siitä mitä olet saanut tai hoksannut matkan varrella. Ja ihan sama, vaikka jotakin paheksuisitkin. Kommentteja, kehuja tai kummasteluja siitä mitä olet saanut rupatteluklubin ja/tai pulinaboxin kautta.
Toki niistä voit myös keskustella ja täydentää muiden muistoja, olla tarvittaessa jopa eri mieltä tai peesata, jos siltä tuntuu. Kunhan yhdessä muistellaan.
Ja tottakai voit ilmituoda vielä uusimpiakin juttuja, sillä tämä ketju avataan nyt nimenomaan tulevia aikoja ajatellen, myöhemmille lukijoille, joille tämänpäiväiset tarinat ovat jo entisiä ja menneisyyttä.
IKUISESTI SINUN …
Ylläpidolta toivon, että tätä ketjua ei ikinä suljeta, vaikka viestimäärä ylittäisi kohtuudenkin rajat. Niin voivat hitaimmatkin ehtiä mukaan muistelemaan, eiks’jeh!
Hasta luego amigos y amigas – OC
.. ei tämä boksi muisteloiksi mene , mutta sanonpa sanasen minäkin .
Uteliaisuuteni tänne heräsin aikoinaan kun kuulin äidin koulukaverin muuttavan aina talveksi Espanjaa .
Millaista mahtoi olla elää ilman talvea ,lunta ja jäätä .
Millaiset ihmiset sinne muutti miten hankki toimeentulonsa ja millainen elämä heillä siellä yleensä oli.Kirjoitin hakukoneeseen : espanjansuomalaiset , se toi sanan Enetti -espajansuomalaisten keskusteluja.
Aikani luettua , kokeilin kirjoittaa jotain , mutta ensimmäiset kommentit katosivat kuin se kuuluisa pieru Saharaan – saman ”aaltopituuden” löytäminen teetti vähän vaikeuksia.
Muistan , että ensimmäisen ”yhteyden” sain kun joku kyseli ”Hopeisen kuun” sanoja – siihen sentään osasin vastata ,harmi vain hänen nimimerkin olen unohtanut 🙁
Siltä ajoilta ovat jääneet mieleen OC ja Tokela lähinnä värikkäinä persoonana .
Sitten tuli tämä Orkki , täällä tuli jo tutuksi useampi nimimerkki ;
Ivanka – omantakeisesti hauskasti piirtävänä 😀
Willi – hauskasti murteella kirjoittava 🙂
Ronkeli – ”rouva amor ” 🙂
Eu – ”toppiklikka” }:)
Blues – hauska lentojätkä …Ym. Ym . ( sori , että en kaikkea luettele 8) )
Mukavaa oli myös uusien kasvojen tänne ilmestyminen .
Tokelan katoaminen täältä aiheutti pienen ”suru puseroon” …
Meikäläisen kirjoittelu ja lukeminen on keskittynyt lähinnä pulibox -puolelle , asia puoli jäi vähemmälle minulle tarpeettomana .
Cahtin avaamisen myötä hiipui lähes kokonaan – koska ajatuksen vaihtoa ei tapahtunut kovin lyhyen ajan kuluessa .Chatti sinäänä ei koskaan korvaa Pulinaboxia , jonka jalanjälkiä toivon mukaan ”Lörpöttelyloota ” seuraisi …….
En pidä jäähyväisistä. Mutta kun yksi ovi menee kiinni, aina aukeaa toinen tai kolmaskin. Täällä myös.
Kaikella on aikansa, ja pulinaboxi on menettänyt jo aikoja sitten viattomuutensa, sillä sisältöä on valitettavasti puitu muuallakin.
Se ei nyt ole tavatonta, koska jo hyvien ystävien kanssa syntyy joskus kränää, joten miksi ei toisilleen ventovieraiden kesken. Pulinat juuttuvat hampaankoloon etenkin silloin, jos hampaan hermo muutenkin jomottaa.
Jään kuitenkin kaipaamaan vaihetta, jolloin pystyin vaikka työn lomassa naputtelemaan tänne yhtä ja toista puuta-heinää vain viestityksen ilosta. Kerran ihan napautinkin, mutta pyysin myös aidosti anteeksi, sillä johtopäättelyni perustuvat tietenkin vain omaan elämänkäsitykseeni. (Niin-niin, ne kaavat ja periaatteet.)
Olen oppinut täällä paljon asiatietoa ja tutustunut ihastuttaviin persoonallisuuksiin. Kunnioitan ihan jokaisen omaa tyyliä jakaa ajatuksiaan keskenämme. Suomen kieltäkin olen oppinut. Sitä uudempaa tyyliä. (Minä puhun muinaissuomea.) Ja useimmiten täällä on ollut myös hauskaa.
Jahu tituleerasi minua rouva amoriksi… Johtunee toivottavasti vain siitä, kun olen sisarellisesti rohkaissut tätä kivantuntuista kunnon miestä vihdoin aktiivisesti etsimään vierelleen sen Ainoan ja Oikean Naisen.
Mietin tässä nyt juhlallista loppukaneettia, mutta onko tämä nyt ihan oikeasti jäähyväisosio?! Ei kai sentään!
OC:kin on sen verran utelias, ettei hän voi pitää näppejään kurissa kirjoittelemasta Orkkiin. Toivottavasti ei, sillä hänhän on Orkin suola. Monen muun nimeltämainitsemattoman ohella.Niin että ”hasta luego” myös minun osaltani.
Sano se sävelin…juhla-ajatuksen voi kiteyttää tuohon seuraavaan kappaleeseen, jonka sanoissa on sitä suurta viisautta… 🙂 ja se saa monot vipattamaan!
http://www.youtube.com/watch?v=ZmOQyyezwCQ&feature=related
Ps. Ei se tähän lopu…
aina inhonnut hyvästejä, mutta tämä pulinaboxi on tullut tiensä päähän kaikkine riemun,ilon ja murheen aiheuttamine tuntoineen.
Toivotaan uudelle lootalle onnistuneempaa kohtaamista ja vapauttavia tuntoja oli ne sitten mitä hyvänsä.
Pulinaboxi toimi aikansa hyvänä pohjana toistemme tuntemiselle (hitunen tuntemista) uusia ihmisiä tulee ja menee. Osa on tullut jäädäkseen, mutta varmaankin harva.
Kyllähän orkissa olisi mukava hampaattomana, yliruskeana eläkeläisenäkin löpistä kaikesta mukavasta esim. liikavarpaan aiheuttamasta imelästä kivusta eli toivotaan sitä HOIVAKOTIA konkreettisesti Espanjaan, jos ei saada on pakko tyytyä tähän löpinöintiin. 🙂Olen ollut Orkissa, melkein sen alusta lähtien ja pulissut pääasiassa niitä näitä, välillä harvakseen ja välillä tiuhemmin. Hyvin harvoin asiaa, mutta pitänyt huolta siitä, etten loukkaisi ketään näillä turhanpäiväisillä jorinoillani.
Joskus on ollut jopa kuukausienkin taukoja, mutta lukemassa silloinkin olen käynyt.
Napautanut joskus minäkin olen, kun sillä päällä olen ollut, mutta en ole provosoinut, enkä provosoitunutkaan mistään ja sanon taas sen, minkä muutamaan otteeseen näillä palstoilla olen sanonut, että minulle tämä on pääasiassa viihdettä, jolloin loukkaantumisen ja provosoitumisen mahdollisuus minun kohdallani on olematon.
Minusta näitä nettijuttuja ei pitäisi ottaa niin pirun vakavasti.
Jos joskus olen pystynyt jotain käyttökelpoisia vinkkejä antamaan, niitäkin muutamaan otteeseen olen viljellyt… se on hyvä, mutta pääasiassa olen käyttänyt tätä pulinaboxia.
Yksi asia on jäänyt minulle epäselväksi…. Miksi nyt vietetään pulinaboxin hautajaisia? Miksi se lopetetaan? Tämä ei minulle ole selvinnyt ja olisin kiitollinen, jos joku sen minulle kertoisi…
Kiitollinen olisin myös tiedosta, mitä sellaista on suunniteltu siihen löpinälootaan, jota ei ole pulinaboxissa?
Hasta la próxima… menen keittämään itselleni maittavan café con lechen… buen dia!
Ilmeisesti on tarkoitus ”kunnioittaa” boxin perustajaa ja haudata boxi siksi, että uudet luovat ja inspiroituneet voivat jatkaa puhtaalta pöydältä ihan samojen juttujen äärellä kuin ennenkin.
Ei paha ajatus. Menneet ovat menneitä ja annetaan uusien tuulien puhaltaa, vaikka sitten uuden löpinälootan muodossa. Ei jäädä vanhoihin uriin vaan jatketaan eteenpäin.Olen uusi tulokas Orkissa, mutta olen kerennyt nauttimaan pulinaboxin jutuista ja hyvästä seurasta. Osallistun keskusteluihin myös asiapuolella, mutta pulinaboxi on miellyttänyt ihan niitä näitä- tasolla. Onnea vaan lörpöttelylootalle ja jatketaan siellä näitä hyvää päivää kirvesvartta juttuja!
guanche kirjoitti:Yksi asia on jäänyt minulle epäselväksi…. Miksi nyt vietetään pulinaboxin hautajaisia? Miksi se lopetetaan? Tämä ei minulle ole selvinnyt ja olisin kiitollinen, jos joku sen minulle kertoisi…
Kummastelin minäkin hieman sitä, mutta kun Ivankan kanssa totesimme passivoituneemme huolenpidosta, niin varsin moni ilmaisi jotakin uutta jo kaivanneensa (niin kuin pelkästään se jotakin muuttaisi). Seuraava ketju on nyt avoinna, ja siellä minutkin varmaan joskus tavataan lörpöttelylootassa – sillä tuskin mua mikään voisi kokonaan vaientaa.
Pulinabox (tai mikä vastaava alue millä tahansa nimellä) on kuin puutarha: Mikään palsta ei jaksa kiinnostaa ilman edes jonkin verran jalostunutta sisältöä. Jos siis pelkästään huokaillaan huomenia eikä älyllistä debattia synny, tai kukaan ei johdattele jutteluja tai peräti ravistele varsia tai kitke rikkaruohoja, nuukahtavat aluksi jaloimmat ja … noh, niin kuin nähtiin.
Paikoilleen ei kuitenkaan saa juuttua eikä vanhuksia kannata turhaan mielistellä – eikä tietenkään jättää myöskään yksin mellastamaan. Mutta nyt siis katsotaan eteenpäin ja ainakin aluksi Neña on ottanut tarvittavan vetovastuun uutuudesta, jolle uskallan povata virkistävää tulevaisuutta, kunhan pysytte mukana ja välillä vaienneetkin taas innostuvat uudelleen aktiivisiksi.
Vielä elän tämän uudenkin elämän – OC
Taiju kirjoitti:Ilmeisesti on tarkoitus ”kunnioittaa” boxin perustajaa ja haudata boxi siksi, että uudet luovat ja inspiroituneet voivat jatkaa puhtaalta pöydältä ihan samojen juttujen äärellä kuin ennenkin.
Nauran ääneen käpertyneenä sikiöasentoon 🙂
Nauru pidentää ikää ja se on kaikille hyväksi…:)
Hillitsemätön nauru voi koitua kohtaloksi. 🙂Old kirjoitti:Jos siis pelkästään huokaillaan huomenia eikä älyllistä debattia synny, tai kukaan ei johdattele jutteluja tai peräti ravistele varsia tai kitke rikkaruohoja, nuukahtavat aluksi jaloimmat ja … noh, niin kuin nähtiin.
– OC
laatikon,boxin,looran,cajan,lodjun kehittajille pitamaan testin kaikille palstalle pyrkiville.
Ainoastaa testin ”lapaisset” paasisivat sitten osallistumaan naihin ”jaloimpien” alyllisiin debateihin.nim:Yerbamala(rikkaruoho)
Paraskin sanomaan, kun olet kuitenkin yksi niistä keskustelijoista, joka irrottelee avoimesti ajatuksia elämästään ja saa muut mukaansa. Ja tiedät varmaan hyvin mistä puhun, miten voidaan puhua paljon sanomatta mitään.
On se vaan ilmoja pidellyt. Niin täälläkin. Ahah … OC
Vanha isäntä ennenvanhaan valjasti aamuvarhaisella hevosen reen eteen ja ajeli pari peninkulmaa kirkolle uutta pappia kuuntelemaan. Myöhemmin emäntä kysyi, mistä se pappi saarnasi. ”Synnistä.” No mitä se sanoi? ”Tuntui vastustavan.”
En ole ikinä kaihonut täällä ketään Friedrich Nietzchen opetuslapsia tapaavani vaan yksinkertaisesti haastanut aikaan keskusteluja. Ja tottakai siihen sekaan sopii tyhjääkin puhetta, mutta jos mitä-mulle-kuuluu-tänään jatkuu päivästä toiseen ilman kliimakseja niin kyllä se kuivattaa vastapuolien tunteet.
Toisaalta en millään meinaa oppia ymmärtämään, miten herkästi reagoidaan negatiivisesti siihen, jos debatti välillä värittyy ja kimmokkeisiin vastaillaan silleen kuin minäkin nyt tässä. Itse asiassa pahaa tarkoittamatta mutta kuitenkin haastaen ja kaikesta huolimatta vielä sentään sipsutellen.
Hyvänen aika! Arvatkaapas vain miten paljon olen vuosien mittaan joko jättänyt sanomatta tai deletoinut justiinsa ennen julkaisemista. Voi niitä hukkaan heitettyjä helmiä (?) – siunaukseksi pelastuneille – ja ihan tasan varmasti myös itselleni.
Noh, kunhan taas lätisin. Täyttämättä joskus asetettuja toiveita, että mieluummin lähtisin.
Mitäs tähän sanotte? Keskustellaan … OC
http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html
Kävin vakoilemassa vanhoja pulinaboxeja…erityisesti OCn avaamia ja siellä ei puhuttu älyllisistä vaatimuksista mitään. Kannustettiin vaan kaikenlaisia ihmisiä osallistumaan pulinoihin.
Hyvin on tsemppaaminen onnistunut, koska täällä vanhat meinaa jäädä jalkoihin 😉
Minulle tämä on vain ja ainoastaan viihdettä, joten en jaksa ymmärtää tätä vääntöä.
Kiitos muuten Kuminilkalle hyvästä vinkistä asiainhoidonammattilaisesta!
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.