Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Kokemuspankki › HappyMovilin prepaidin voimassaolo?
- Tämä aihe sisältää 18 vastaukset, 6 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12 vuotta, 6 kuukautta sitten arnold malaga toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Mulla on tollanen tammikuussa hankittu HappyMovilin prepaid. (http://www.happymovil.es/) Eilen mulle väitettiin, että se on mennyt vanhaksi 3 kuukauden jälkeen ja että uuden osto ois edessä ja että refill ei enää riitä. En osaa Espanjaa tarpeeksi selvittääkseni asiaa…mutta onko tuo mahdollisesti totta ja jopa yleinen käytäntö muten minulle väitettiin?
Jos on, niin tulee ensi kuussa uuden prepaidin hankkiminen eteen Torreviejasta, mielellään sellainen joka ei mene vanhaksi lainkaan.Tuota väitti siis tyyppi, joka kutsuu itseään nimellä ”kokenut matkaaja”. Ei mikään virallinen taho.
asiasta seuraavaa;
Validez de la SIM y del saldo
La tarjeta tendrá validez ilimitada, siempre que la uses para hacer o recibir llamadas o SMSs y la recargues al menos una vez cada 5 meses.
Cuando hayan pasado 3 meses desde la última recarga, sólo podrás recibir llamadas o SMSs. Pasados 3 meses más, si continúas sin recargar, la tarjeta se desactivará perdiendo el saldo y el número de teléfono asignado.
Para consultar tu saldo puedes llamar desde tu terminal Happy Móvil al número 2985. Las diez primeras consultas de cada mes son gratis. Las restantes costarán 15 céntimos.
Puedes realizar tus recargas de diferentes maneras:>
– Comprando una tarjeta de recarga en cualquiera de nuestros puntos de venta y llamando posteriormente al teléfono 2982 (llamada gratuita) desde tu terminal Happy Móvil.
– Mediante recarga directa en cualquiera de las tiendas The Phone House
Si no dispones de saldo, sólo podrás realizar llamadas a los teléfonos de emergencia y al servicio de atención al cliente de Happy Móvil (2980).
Katso ymmarratko niin suomennan.
Eli jos viimeisestä puheajan latauksesta on yli 3 kk, niin ei voi soittaa, vaan vain vastaanottaa? Tuo ei ole ongelma, lataan sen heti kun pääsen Torreviejaan ens kuussa. Mutta jos oikein ymmärsin, niin 5 kuukauden lataamattomuus johtaa siihen, että menettää numeron…eli kortti ei enää toimi? Tuo voi jatkossa tulla ongelmaksi…jos nyt käänsin sen oikein. 🙂
La tarjeta tendrá validez ilimitada, siempre que la uses para hacer o recibir llamadas o SMSs y la recargues al menos una vez cada 5 meses.
Eli ettei meneta numeroa taytyisi se latada vahintaan 5 kk valein.
Cuando hayan pasado 3 meses desde la última recarga, sólo podrás recibir llamadas o SMSs. Pasados 3 meses más, si continúas sin recargar, la tarjeta se desactivará perdiendo el saldo y el número de teléfono asignado.
Kun on mennyt 3kk viimeisesta latauksesta , voit vastaanottaa puheluita ja viesteja,kun sitten on mennyt toiset 3kk ja edelleenkaan et ole sita ladannut menetat jaljella olevan saldon ja numeron.
Siis tassa ei riita vaikka siella olisi saldoa vaikka kuinka paljon jos se kausittainen lataaminen jaa niin kaikki menee; saldo ja numero.
Ritacasanueva kirjoitti:La tarjeta tendrá validez ilimitada, siempre que la uses para hacer o recibir llamadas o SMSs y la recargues al menos una vez cada 5 meses.
Eli ettei meneta numeroa taytyisi se latada vahintaan 5 kk valein.
Cuando hayan pasado 3 meses desde la última recarga, sólo podrás recibir llamadas o SMSs. Pasados 3 meses más, si continúas sin recargar, la tarjeta se desactivará perdiendo el saldo y el número de teléfono asignado.
Kun on mennyt 3kk viimeisesta latauksesta , voit vastaanottaa puheluita ja viesteja,kun sitten on mennyt toiset 3kk ja edelleenkaan et ole sita ladannut menetat jaljella olevan saldon ja numeron.
Siis tassa ei riita vaikka siella olisi saldoa vaikka kuinka paljon jos se kausittainen lataaminen jaa niin kaikki menee; saldo ja numero.
Olisiko sinulla (tai jollain muulla tätä lukevalla) ehdottaa sellaista palveluntarjoajaa, jolla ei olisi tuota systeemiä että liian pitkä käyttämättömyys/lataamattomuus aiheuttaa jotain? Kun minulla se käyttö on erittäin satunnaista ja saattaa olla, että se 5 kuukauden raja ylitetään jo tänä vuonna (Toukokuussa käyn ja lataan kortin ja seuraavasta reisssuta ei ole vielä mitään tietoa)
Ainakin Yoigon kortin voi ladata netissä (luottokortilla) eli sen voi tehdä missä vain (ja tietysti käyttää missä vain). En kyllä muista kauanko se on voimassa ilman latausta mutta muistaakseni pitempään kuin tuo Happy Movil. Minimilataus 5 €.
bhajee kirjoitti:Ainakin Yoigon kortin voi ladata netissä (luottokortilla) eli sen voi tehdä missä vain (ja tietysti käyttää missä vain). En kyllä muista kauanko se on voimassa ilman latausta mutta muistaakseni pitempään kuin tuo Happy Movil. Minimilataus 5 €.
Kiitos. Onkos se peräti niin että Yoigolla on suomalaista omistusta taustalla?
Huimis kirjoitti:Kiitos. Onkos se peräti niin että Yoigolla on suomalaista omistusta taustalla?
Telia-Soneran firmahan se on.
Carrefourissa muuten kysyin viimeks refilliä HappyMovilin korttiin. Halvin mitä siellä suostuivat myymään oli 29 euroa! 😮 Se oli pelkkää puhetta (datakaan ei toimi jos puhe on loppu HappyMovilin prepaidissa joten sitä on pakko ostaa) ja minimimäärä dataa mitä oli tarjolla siellä, maksoi 20 euroa. Eli 49 euroa olis tullut maksamaan refill, jolla ois pari viikkoa pärjännyt. Aika suolainen hinta suomalaisittain katsottuna.
Movistarilta sopivaa, mina kaytan vain ja ainostaan Movistarin puhelinta ja muita palveluita.
http://www.gsmspain.com/tarifas/movistar/prepago/22-tarjeta-movistar.html
Cuando compres tu tarjeta tendrá una validez de 6 meses, contados desde la fecha de activación de la misma o desde la fecha de la última recarga.
Voimassa 6kk siita kun aktivoidaan eka kerran tai aina viimeisesta latauksesta.
Onkos sellainen muutaman euron per kuukausimaksuinen sopimuskortti liian kallis? Ei olisi noita ongelmia…
Asiahan on niin , että kun on sijoitettu muutama sata tonnia kämppään, alkaa kaikki muu olemaan liian kallista. Ja porukka yltää uskomattomiin ponnistuksiin, niin henkisesti kuin fyysisestikin, säästäessään ja suunnitellessaan ja juostessaan muutaman euron säästön perässä.
Tuossa olet oikeassa. Euron saastoon ollaan valmiita vaikka maksaisi sitten miten paljon aikaa ja vaivaa.
Sama kitina suomikauppojen kahvin ja leivan hinnasta. Jos haluaa Juhlamokkaa niin sitten vaan katta taskuun. Ei sita kukaan ilmaiseksi Espanjaan roudaa…. 😉
Kyllä mäkin tässä voin sanoa ja sanonkin, että suomikaupat on sikakalliita.
Mutta en mä enää siellä kaupan tiskillä siitä mainitse. Kyllä mäkin siellä aina silloin tällöin käyn ja ostan tuotteita joita muualta ei saa ja joita mä ihan itse haluan.
Mainittakoon nyt sininen lenkki, sitä vaan on joskus pakko saada. Aldissa ja Lidlissä on sakulenkkiä myynnissä. Mutta se ei ihan vastaa suomiversiota , niissä on liikaa lihaa (oikeasti) ja maku sen vuoksi liian erilainen.
Niistä kyllä tulee hyvä uunilenkki kun semmoista tekee mieli.
Samoin reissaria tulee yleensä pidettyä pakastimessa ja sitäkään ei ihan Suomesta asti viitsi lähteä hakemaan.- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.