Futura

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki Futura

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    kaneliomppu
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 11.04.2008
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 1

    Varasin tulevalle lomalle lennot Hispanialta ja lentoyhtiönä on Futura.
    Onko kenelläkään kokemusta yhtiön koneista, palvelusta yms.?
    Kiitos jo etukäteen tiedoista.

    LINKKI

    Hot
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 122
    Vastauksia: 535

    Aikaisemmin tuli lennettyä useasti Futuralla. Heidän koneensa ovat uudempia ja parempia kuin Air Finlandin ja Finnairin Malagan reitillä käyttämät.

    Jalkatilakin taisi olla kohtuullinen, kun ei ole jäänyt samanlaisia traumoja kun näistä kotimaisten veijareiden ylitäyteen ahdetuista sillipurkeista. Heh heh – pääsimpäs taas mieliaiheeseeni, jota varmaankin jatkan, kunnes veijarit antavat periksi ja poistavat liikarivit koneista.

    Joka tapauksessa Futuran paluu reitille on erittäin tervetullutta kilpailua – toivottavasti kilpailevat laadulla eikä pelkällä hinnalla.

    LINKKI

    Ankkuliini
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 25.06.2008
    Kirjoituksia: 9
    Vastauksia: 13

    Mun ensimmäinen ulkomaanmatkani oli nimenomaan Hispanialta varatut Futuran lennot Málagaan and back 😀 Ei hirveästi vertailukohtia, mutta ei ainakaan mitään valittamista! Olin erittäin tyytyväinen 🙂

    LINKKI

    Tomppa.es
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.07.2008
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 3

    Tervehdys,

    Pakko laittaa myös vastakkainen kokemus Futurasta.

    Lensin yhtiön koneella n.5 vuotta sitten Kanarialle Irlannin Dublinista. Lyhyesti: Koneeseen tuli vikaa kesken matkan ja se palasi takaisin lähtökentälle. Lennon aikana ei ollut kunnon kommunikaatiota matkustajien suuntaan, lähes ummikkoespanjalaiset lentoemännät olivat itsekin silminnähden peloissaan, ohjaamon avoimeksi jätetystä ovesta kuului voimakas hälyytysääni matkustamoon, matkustajat alkoivat pukea pelastusliivejä omatoimisesti päälleen, ihmiset yrittivät soittaa kännyköillään läheisilleen jne. jne. Kertakaikkinen paniikkitunnelma. Seuraavalle päivälle siirretystä uusintayrityksestä jäikin sitten kymmeniä matkustajia pois, kun meille kerrottiin että koneesta ei löytynyt mitään vikaa ja samalla koneella lennettäisiin Lanzarotelle… Minulle kokemuksesta jäi parin vuoden lentopelon lisäksi päätös välttää Futuraa kuten myös muitakin charter-yhtiötä – jos on vaihtoehtoja.

    Kokemuksen pointti oli Futuran henkilökunnan täysi neuvottomuus tilanteen aikana.
    – Heikko kommunikaatio. Matkustajille ei kerrottu ajoissa mitä tapahtuu ja miksi.
    – Ei kielitaitoa. Hoono englanti (~spanglish) aiheutti sen että kun vihdoin kerrottiin mitä tapahtuu, niin kaikki viestit aiheuttivat vain lisää epävarmuutta.
    – Futuran lentohenkilöstön heikko toiminta johti suoranaiseen paniikkiin matkustajien keskuudessa.

    En usko että Futura on sen kummempi kuin joku muukaan charteryhtiö (jäipä nyt kuitenkin firman nimi vaan hyvin mieleen!), mutta suosin nykyään tunnetumpia yhtiöitä joiden henkilökunnan voisi olettaa olevan paremmin koulutettu.

    Viime kuussa tosin lensin Madridista Kööpenhaminan kautta Suomeen Spainairilla kun muita vaihtoehtoja ei ollut – mutta eikös heti koneessa ollut vikaa ja Spanairin huoltomiehet juoksivat ruuvimeisselit kädessä (!) Barajasin kiitoradan viereen pysähtyneen koneen luo ensimmäisen nousuunlähdön epäonnistuttua korjaamaan jotain luukkua, joka oli jäänyt auki. 5 päivää myöhemmin saman firman koneelle kävikin sitten vähän samantyyppisessä tilanteessa tunnetusti heikommin. Kylläpä kylmäsi katsella uutisia.

    Nykyisin lennän aika paljon, mutta valitsen itse yhtiöni, ja otan mieluiten jonkun suuren tunnetun firman lennon, varsinkin nyt kun lentoyhtiöiden tuloskunto on heikkoa. El Mundo’ssa viikko sitten olleen artikkelin mukaan puolet espanjalaisista lentoyhtiöistä tekee nykyään tappiota ja artikkelissa esitettiin huolena että tulospaineet voivat joidenkin asiantuntijoiden mukaan lisätä turvallisuusriskejä. Lentomatkustaminen on mielestäni edelleen se turvallisin matkustusmuoto (kuten kulunut slogan kuuluu). Mutta silti, kukin voi itse valita matkustaako mieluummin turvallisimmalla isolla volvolla vai turvallisimmalla pikku-fiatilla.

    Hyvää matkaa nyt kuitenkin!

    Tomppa

    LINKKI

    Elämästä utelias
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 20.07.2007
    Kirjoituksia: 44
    Vastauksia: 1076

    Mutta jalkatilasta puheen ollen . Kun lensin Sas:illa tänne Teneriffalle niin ei muuta ollutkaan kun jalkatilaa 😉

    Lennettiin Tku-Tkh- Oslo-Teneriffa. Viimeisellä pätkällä meitä oli alle 40 kymmentä koneessa että voi sanoa että melkein kaikki olivat ottaneet 3 penkkiä itselleen ja nukkuivat sikeesti. Matka meni jotuisasti näin.

    Ihmettelen vaan että miten kannattaa lentää niin vähällä porukalla ? No ei meitä haitannut sit ollenkaan ylimääräinen tila. Ja kohtuuhintainenkin oli lento, alle 400 euroa yhteensä kahdelta yhteen suuntaan.

    Ja ihan kotikaupungista asti vielä. Vaihdot Tukholmassa ja Oslossa meni nopeasti.Lentoemännät oli mukavia ja rentoja.

    LINKKI

    Hot
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 122
    Vastauksia: 535

    Syksyn ensilento Malagasta oli 5.9. Matkalla mukana oli vain n. 30 henkeä eli lähtivät noutamaan ensimmäistä keräilyerää Suomesta. Tuttavani lentolippu maksoi 49€. Kone oli uusi 737-800 nahkapenkeillä ja jalkatilat olivat kuulemma hyvät. Ruokana tarjoilivat jotain munamössöä eli kun kyse oli aamupalasta.

    Lento-ajat ovat mukavia kun lähtö Malagasta on aamulla 8:00 eli ei tarvitse odotella matka-laukkujen kanssa hotellin pihassa; myös menoaika Helsingistä on hyvä eli 14:30.

    Nuo Tomppa.es:n kokemukset ovat hieman vanhoja eli saas nähdä pitääkö Futura ”ensilentonsa” tason.

    Futura International Airways näyttää olevan kotoisin Palma de Mallorcalta ja toimivat lentoyhtiönä monelle yhteistyökumppanille kuten Hispanialle.

    Väittävät tehneensä 18 vuotta eli koko elinikänsä kasvua ja olleensa kannattavia – eivät kuitenkaan kerro missään yhdenkään vuoden todellista tulosta.

    http://www.futura-aer.com/
    http://www.futura.aero/futura/index_en.php

    Täältä löytyy joukko putiikin matkustajien arvioita:

    http://www.airlinequality.com/Forum/futura.htm

    http://www.carsurvey.org/air/airline_Futura.html

    LINKKI

    RetsaCrezaf
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 05.01.2008
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 51

    Eipä tarvitse enää miettiä Futuran koneiden lentomukavuutta tulevaisuudessa. Tämän tiedon mukaan Futura on lopettanut lentotoiminnan. http://www.lennalomalle.com/content/view/815/43/lang,en

    LINKKI

    bhajee
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.08.2006
    Kirjoituksia: 70
    Vastauksia: 2570

    Taitaa Hispanialla olla vähän sormi suussa nyt…

    LINKKI

    bhajee
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.08.2006
    Kirjoituksia: 70
    Vastauksia: 2570

    Hmmm… El Mundo kertoo asian hieman eri tavalla:

    La compañía retomará hoy su actividad aérea, después de que fuera suspendida ayer por un periodo de 24 horas, según han confirmado a Efe fuentes del comité de empresa.

    http://www.elmundo.es/elmundo/2008/09/08/baleares/1220866810.html

    LINKKI

    Hot
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 122
    Vastauksia: 535

    Mitenköhän Air Finland selviää samasta sotkusta? Tai Finnair?

    Tässä olisi saneerausohje valmiiksi:
    – 20% palkoista pois ja 70% henkilökunnasta peltotöihin
    – lennetään entistä hiljempaa
    – joka toinen huolto jätetään turhana väliin
    – tarvittavan polttoaineen määrä lasketaan tarkemmin eli vähemmän painoa
    – tarjoilu lopetetaan ja käytävälle myydään makuupaikkoja
    – penkkiväliä tiivistetään entuudestaan
    – perämiehen virka poistetaan tarpeettomana
    – kapteeni hoitaa (automaattiohjauksen avulla) myös lentoemojen toimet
    – eli nämä näin aluksi ja sitten katostaan mihin se riittää…

    LINKKI

    devspain
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 30.01.2007
    Kirjoituksia: 22
    Vastauksia: 1281
    Tomppa.es kirjoitti:

    Lentomatkustaminen on mielestäni edelleen se turvallisin matkustusmuoto (kuten kulunut slogan kuuluu).

    Jos lennät lentokoneella JOKA PÄIVÄ, on todennäköisyytesi kuolla lento-onnettomuudessa noin 13000 vuoden kuluttua!

    LINKKI

    blues
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.07.2006
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

    No ei sitten mitaan hataa viela hetkeen. Tunsin tosin useitakin jotka olivat nahtavasti lentaneet yli 13000 vuotta.

    LINKKI

    ConAnton
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 08.12.2006
    Kirjoituksia: 2
    Vastauksia: 35
    Hot kirjoitti:

    Mitenköhän Air Finland selviää samasta sotkusta? Tai Finnair?

    Tässä olisi saneerausohje valmiiksi:
    – 20% palkoista pois ja 70% henkilökunnasta peltotöihin
    – lennetään entistä hiljempaa
    – joka toinen huolto jätetään turhana väliin
    – tarvittavan polttoaineen määrä lasketaan tarkemmin eli vähemmän painoa
    – tarjoilu lopetetaan ja käytävälle myydään makuupaikkoja
    – penkkiväliä tiivistetään entuudestaan
    – perämiehen virka poistetaan tarpeettomana
    – kapteeni hoitaa (automaattiohjauksen avulla) myös lentoemojen toimet
    – eli nämä näin aluksi ja sitten katostaan mihin se riittää…

    Onko nyt tarkoituksena puhaltaa AF:kin ulos näiltä reiteiltä?

    Kuka siitä hyötyy?

    Mihin tämä ironia tähtää?

    Eiköhän olla vaan kiitollisia, että Suomesta tänne Malagaan on tarjolla useitakin suht’ edullisia, toimiviakin vaihtoehtoja. Eihän sitä tarvitse kitua kuin 4,5 tuntia – paljonko se on elämästä?

    Mitäs jos lopetettaisiin napina ja jatkettaisiin elämää…

    LINKKI

    mxp
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 08.09.2008
    Kirjoituksia: 0
    Vastauksia: 1

    Näyttää siltä, että Futura aikoo vielä yrittää ilmaan, hakee suojaa velkojilta ja jatkaa tiistaina lentoja.

    Futura aikoo aloittaa lennot uudelleen

    Taloudellisiin vaikeuksiin ajautunut Futura Airlines aikoo aloittaa viikonvaihteessa keskeytyneet lennot uudelleen. Yhtiö on siirtänyt maanantain kuluessa eri puolille Eurooppaa jääneet koneet pääkentille Teneriffalle ja Palma de Mallorcalle ja aikoo aloittaa lennot uudelleen tiistaina. Futura on myös hakenut suojaa velkojiltaan.

    LINKKI

    Hot
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 122
    Vastauksia: 535
    ConAnton kirjoitti:

    Onko nyt tarkoituksena puhaltaa AF:kin ulos näiltä reiteiltä?

    Kuka siitä hyötyy?

    Mihin tämä ironia tähtää?

    Yksinkertaisesti siihen, että hölmöt lentoyhtiöt alkaisivat vähitellen ymmärtää liiketoiminnan yksinkertaista perusperiaatetta: yhtiön pitää olla kannattava elääkseen! Toivottavasti joku Air Finlandin johtaja lukee tätäkin palstaa.

    Kun sinä menet tankkaamaan bensa-asemalle, maksat polttoaineesta sen hinnat mikä on pakko maksaa. Jos liiketoimintasi edellyttää liikkumista autolla, sinä nostat (jos olet fiksu) palvelujesi hintaa vastaavasti, jotta edelleen tuotat voittoa. Jos joku myy yhtä laadukkaita palveluja kuin sinä halvemmalla, hän ei pärjää pitkään tai sitten sinulla on paikka funtsia, miksi tuottavuutesi on niin kehno ja etsiä ratkaisut laadusta tinkimättä. Simple as that!

    Mitä lentoyhtiöt tekevät? Ne itkevät sitä, että polttoaine kallistuu ja kilpailu estää lippujen hintojen korotuksen tai on pitkäaikaisia sopimuksia, jne. Se on puhdasta paskapuhetta ja johdon osaamattomuutta, tyhmyyttä ja taitamattomuutta!

    Mitä Neste tekee kun raaka-öljyn hinta nousee? Nostaa hintoja ja saattaa tehdä jopa entistä parempaa katetta.

    Kuka ironiastani hyötyy? Mm. SINÄ!

    ConAnton kirjoitti:

    Eiköhän olla vaan kiitollisia, että Suomesta tänne Malagaan on tarjolla useitakin suht’ edullisia, toimiviakin vaihtoehtoja. Eihän sitä tarvitse kitua kuin 4,5 tuntia – paljonko se on elämästä?

    ConAnton, toivottavasti et ole tyypillinen alistuja, joka on tyytyväinen, että Air Finland myy sinulle mahdollisesti alihintaisen matkan ja yrittää repiä sitten kannattavuutta muilla tavoilla? Ostamalla alihintaisia lippuja saatat kusta vain omaan nilkkaan, jos Air Finland kaatuu ja jättää vapaan hinnoittelun Finnairille ja silloin maksat ehkä 1000€/matka – sitäkö toivot?

    Jos Air Finlandin kulut ovat nousseet polttoaineen vuoksi esim. 20%, miksi helvetissä se ei näy lippujen hinnoissa? Ja miksi ne myyvät alihintaan kidutusmatkoja? Onko siinä mitään tolkkua?

    Nyt joku toteaa olevansa tyytyväinen, jos onnistuu joskus saamaan erittäin halvan lennon matkustusmukavuudesta välittämättä – todella tyhmää ja lyhytnäköistä. Me emme tarvitse 49€ lentoja vaan kohtuuhintaisia lentoja, jotka eivät aiheuta terveydellistä tuskaa edes 4,5 tunnin ajaksi. Pelkällä hinnalla kilpaileminen on tyhmintä, mitä liike-elämästä löytyy ja sellaiset yhtiöt joutaakin kuolla.

    ConAnton kirjoitti:

    Mitäs jos lopetettaisiin napina ja jatkettaisiin elämää…

    … ja mitä tulee ehdottamaasi napinan lopettamiseen ja elämän jatkamiseen… onneksi kaikki eivät ajattele kuten sinä ja vaikka joku ajatteleekin niin silti elämä ja ennen kaikkea napina jatkuu kunnes järki voittaa…. En ole tottunut kumartamaan kuvia enkä pyri notkistamaan selkääni jatkossakaan.

    Medialla on onneksi valtaa ja hyvin moni Espanjaan matkaaja lukee näitä palstoja. Ajan asiaa, josta uskon kaikkien osapuolien lopulta hyötyvän.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 23)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.