Uusimmat › Keskustelu › Aktiviteetit › Bilenurkka › Fuengirolan Orkkisopat Reflassa 26.9.2007 (kuvia)
- Tämä aihe sisältää 19 vastaukset, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 15 vuotta, 11 kuukautta sitten
KL toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Orkkisopasta on tullut kiva perinne ja hauskaa riitti entiseen malliin! Menossa mukana piipahti parisenkymmentä Orkkilaista ja kekkerit meinasivat jo alkumetreillä lipsahtaa tyttöjen hulluttelun myötä hieman villiksi… Pahus kun en ehtinyt räppäämään kuvaa siitä Willin ja Tokelan ”välinelaatikosta” -huh! 😉
Sen kummempia alustuksia tai muitakaan erityisiä aiheita ei tällä kertaa ollut, mutta esille nousi kierrätys. Ajatuksena se, että Orkkisopalle tullessaan voisi tuoda mukanaan itselle tarpeetonta, mutta ehkä jollekin toiselle tarpeellista. Itse lupasin tuoda seuraavalla kerralla elokuvia VHS-videokaseteilla, tervetuloa siis noutamaan, ei maksa mitään. No, katsotaan miten ”kierrätys” saa tuulta siipiensä alle ja mitä mielenkiintoista kukin tuo kiertoon!
Kuvien suhteen olin näemmä tällä kertaa hieman laiska, mutta tässä kuitenkin jotain:
Tänään kanasoppaa
Rapusoppaa
Olipas namia
Jätskit ja kaffet
Hota Hotan jädeä viedään!Kiitos kaikille paikalla ja muutenkin hengessä mukana olleille, ensi viikolla sitten uudestaan – kierrättämään kuka mitäkin 😉
PS. Kertoivat Reflassa, että netti on tilattu ja pitäisi tulla lähiaikoina, eli jatkossa pääsemme tarvittaessa käyttämään soppaillessa myös nettiä – ja miksei muutenkin.
Harmi, mulla meni kuitenkin niin myöhään, etten kerennyt. Hauskaa on näyttänyt kuitenkin olevan 🙂
Nimetön • Ei kirjautuneenaLiittynyt: 01.01.1970
Kirjoituksia: 232
Vastauksia: 2467Mikähän täällä nyt mättää?
Laitoin kommentin sopista ja heti se poistettiin!!??Ei ymmärrä ei…
Vastauksia: 2467Reflan väkikö täällä nykyään määrää, jos joku kommentoi negatiivisesti heidän eväitään?
Huhhuh! aikoihin on sitten eletty.
Rauhallisesti, jookos… kukaan ei ole poistanut kirjoituksiasi Uolevi. Olitko mukana sopalla? …mitä halusit siitä kommentoida?
Vastauksia: 2467Mainitsin poistetussa kommentissani jotain soppalautasten herkullisuudesta hieman negatiiviseen sävyyn siinä mielessä, että ne eivät ainakaan tee positiivista vaikutusta sopan valmistajaa ja ko. ravintolaa kohtaan.
Senpä takia ehdotinkin, että turhanpäiväiset kuvat lautaset täynnä olevista sopista jätettäisiin vähemmälle ja keskityttäisiin paikalla olleisiin ihmisiin. Nehän kuitenkin suurta yleisöä kiinnostaa enemmän kuin joku lautanen pursuillen jotain ainetta ylenmäärin.Voi vitsi.. 🙁 Minä en kerennyt nähdä koko kommenttiasi? Onko mahdollista, että olisi käynyt niin, että painoit epähuomiossa ”Esikatsele” nappia, etkä tämän jälkeen lähettänyt kommenttia ennen sivulta poistumista?
Kirjoita uudestaan, ei kukaan ole poistanut mitään! 🙂
Uolevi darlig, älä viitsi jauhaa paskaa – taas, ainakin minä olen aivan kyllästynyt näihin sivu niceihin…
Täältä ei taaskaan ole poistettu yhtään mitään, ei edes paikkaa hampaastani.
Vanhat merimiehet näitäkin muistelevat, eivätkäkä muista mitään.
Meillä oli todella kivaa sopalla – ihan oikeasti! Tälläkin kertaa! 8)
Sinne kannattaa tulla mukaan ja ihan vain nautiskella seurasta, jos ei muuhun kykene… 8)
Kiitos tässäkin yhteydessä mukana olleille sekä Reflan jengille! Extra maininnan ansaitsee Reflan Krisse joka ei anna minun tehdä yhtään mitään, koska paikka on tunnettu hyvästä palvelusta! ( Ps. pissalle antoi mennä ihan itse ) Mutta ei sitten muuta saanutkaan taas itse tehdä… 🙂
KIITOS SIIS KAIKILLE LIVENÄ PAIKALLA OLLEILLE – SEKÄ REFLALLE JÄLLEEN KERRAN!Ps. Oli muuten viimeiset sopat tällä konseptilla ja Kari kertonee sitten lisää aiheesta… 8)
uolevi kirjoitti:Mainitsin poistetussa kommentissani…
Toistan Uolevi tämän vielä kerran: kukaan ei ole poistanut yhtään kommenttiasi, ei kukaan. Aivan jotain muuta on tapahtunut jos koet kommenttisi kadonneen, tuo Miran arvio tapahtuneesta on hyvin todennäköinen, tai sitten kirjoittamisen yhteydessä muotoiluohjeissa käynti. Orkilla eikä kenelläkään Orkissa ole siis asian kanssa yhtikäs mitään tekemistä – ja jos oikeasti tarvis, voin laittaa saman kirjallisena ja notaarin leimoilla vahvistamana, vaikka kolmena kappaleena, ok? 😉
uolevi kirjoitti:…Senpä takia ehdotinkin, että turhanpäiväiset kuvat lautaset täynnä olevista sopista jätettäisiin vähemmälle ja keskityttäisiin paikalla olleisiin ihmisiin. Nehän kuitenkin suurta yleisöä kiinnostaa enemmän kuin joku lautanen pursuillen jotain ainetta ylenmäärin.
Nuo kuvat ovat yleensä minun ottaminani. Pahoittelin jo alkuperäisessä kirjoituksessani niiden vähyyttä, sorry siitä vielä uudestaan. Itsekin pidän mieluummin kasvojen kuin esineiden kuvaamisesta, uskon sen käyvän ilmi myös aiemmista soppatarinoistani. Palautteena kuvista olisi kiva kuulla, oliko noissa ottamissani kuvissa jokin tietty, mistä et Uolevi pitänyt?
Tervetuloa Uolevi sinäkin mukaan soppapäiville, ne ovat kivoja tapahtumia 🙂
ja ma kun ymmarsin noi soppa kuvat vitsiks, et kun se soppa taitaa kuitenkin olla se sivu seikka ja yhdessa olo seka sosiaalinen kanssakayminen paaasia.
eli lisaa vitseja ja oivallus kuvia..Ja jossain aiemmassa ketjussa joku valitti siitä, että siellä kuvataan ihmisiä.. jos soppa eikä ihmisiä saa kuvata, niin aika laihaksi tuo kuvasato jää.
Ymmärrän kyllä, jos joku ei halua omaa kuvaansa sinne (krhm.. kokemusta on ;-)) mutta asiastahan voi sopia kuvaajan kanssa.
bhajee kirjoitti:…Ymmärrän kyllä, jos joku ei halua omaa kuvaansa sinne (krhm.. kokemusta on ;-)) mutta asiastahan voi sopia kuvaajan kanssa.
Heh, juuri näin, eli jos ujostuttaa, niin kuvaajan hihasta vaan kiinni ja vinkkaa asiasta, niin homma on sillä selvä. Kirjoittelin tänään Orkkisopasta hieman yleisemminkin ja otin myös siellä kantaa tuohon kuvaamisjuttuunkin ja soppapäivien järjestelyihin muutenkin – systeemi jatkuu siis samalla mallilla, mutta tuossa em. kirjoituksessa asiat on niputettu tarkennettuna yhteen.
Rohkeasti vaan mukaan, ei Orkkisopalla ketään syödä! 😉
Olipa hyvät sopat (ainakin näytti siltä) ja Uoleville semmoisia terveisiä, että kateellisten panettelua!
Oletteko seuraanneet espanjalaisten soppaa, olemmeko tasavalta vai kuningaskunta?
Qué será, será ..what ever will be ….
bhajee kirjoitti:Ja jossain aiemmassa ketjussa joku valitti siitä, että siellä kuvataan ihmisiä.. jos soppa eikä ihmisiä saa kuvata, niin aika laihaksi tuo kuvasato jää.
Ymmärrän kyllä, jos joku ei halua omaa kuvaansa sinne (krhm.. kokemusta on ;-)) mutta asiastahan voi sopia kuvaajan kanssa.
Orkkisoppa on traditio, joskaan ei kovin vanha muutta kummiskin.
Siihen on totuttu liittämään vissejä kerrasta toiseen asioita, kuten valokuvaaminen. Ja että kulloinenkin soppa kuvataan myös. Asiasta pitäisi olla valittamista korkeintaan Reflan kanssa kilpailevilla ravitsemusliikkeillä, mutta sieltä päin ei ole kuulunut mitään. 😉
Joku ei tykkää tästä, joku toinen ei tykkää tuosta. Johtopäätös: hommaa junailevat tehkööt edelleenkin niinkun parhaaksi näkevät, periaatteella koirat haukkuu, karavaani kulkee.
Sopalle osallistuminen ja sen kuvasadon plärääminen ovat molemmat ihan vapaaehtoisia asioita.
Torreviejassa oli sellainen tapa, että suomalaiset kokoontuivat joka päivä klo 10 paikalliseen baariin aamukahville. Siellä viihtyivät niin yksinäiset kuin parillisetkin. Usein saatiin parikin tuntia kulumaan suuta soitellen ja aina löytyi kaveri, jonka kanssa voi lähteä markkinoille, uimaan, asioita hoitamaan tms. Myös jumppaa oli järjestetty paikalliseen puistoon joka viikko.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.