Formula 2008

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Profiilikuva käyttäjästä N35u
    N35u Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 23
    Vastauksia: 388

Formulakausi kausi 2008 lähestyy, ja Espanja saa kunnian isännöidä ainoana kaksi osakilpailua, Espanja GP:n Barcelonassa 27.4 ja Eurooppa GP:n Valenciassa 24.8. Uutuutena on yökisa joka ajetaan Singaporessa.

Kauden koko kilpailukalenteri:

16.3 Australia, Melbourne
    23.3 Malesia, Sepang
    6.4 Bahrain, Sakhir
    27.4 Espanja, Barcelona
    11.5 Turkki, Istanbul Park
    25.5 Monaco, Monte Carlo
    8.6 Canada, Montreal
    22.6 Ranska, Mangny-Cours
    6.7 Iso-Britania, Silverstone
    20.7 Saksa, Hockenheim
    3.8 Unkari, hungaroring
    24.8 Eurooppa, Valencia
    7.9 Belgia, Spa
    14.9 Italia, Monza
    28.9 Singapore (yökisa)
    12.10 Japani, Fuji
    19.10 Kiina, Shanghai
    2.11 Brasilia, Interlagos

Kisaviikonlopun aikataulu menee jokseenkin näin:
    Perjantaina 2 x 90 minuutin vapaa harjoitus. (n.klo 10.00-11.30 ja 14.00-15.30

Lauantaina 1 x 60 minuutin vapaa harjoitus (n.11.00-12.00)
    ja aika-ajo 2 x 15 minuuttia ja 1 x 10 minuuttia (n.14.00-15.00)

Sunnuntaina itse GP-kilpailu (n.14.00 alkaen)

Merkittävämmät sääntömuutokset kaudelle 2008

Luistonesto ei ole enää sallittu.
    Moottorilla jarruttaminen kielletty.
    Kaikilla talleilla sama ECU (Electronic Central Unit) eli sähkön keskusjärjestelmä.
    Vaihdelaatikon kestettävä neljä kisaviikonloppua. (vaihdosta seuraa seuraavassa kisassa 5 lähtöruudun heikennys)
    Aika-ajon kolmas osio lyhenee 15 minuutista 10 minuuttiin.
    Kilpailukauden ensimmäinen (lauantaina tapahtuva) moottoririkko ei johda rangaistuksiin. Toisesta ja sen jälkeen lauantaisin tapahtuvista konerikoista tulee 10 lähtöruudun pudotus siitä mihin aika-ajossa on päässyt.

Lisää sääntöjä ja seurantaa yms. esim. ”maikkarin” sivuilta. 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Jahu
    Jahu Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 49
    Vastauksia: 1073

Uskon että valtaosa suomalaisia seuraa täältä :

http://sport.rtl.de/formel-1/formel1_home.php

Eli Astra19.2E RTL-kanavalta

Mahdolliset muut TV- kanavat http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_broadcasters

Mielenkiintoinen kausi siis alkamassa 😉

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Neña
    Neña Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 30
    Vastauksia: 285

En oo koskaan formuloita pahemmin seurannut, mutta vuosi sitten kun oli Helsingin rautatien torilla pieni näytös ajo niin oltiin katsomassa ja tunnelma oli kyllä mahtava! Järkyttävä meteli, mutta jotenkin niin huumaava tunne kun ne autot hurautti sekunnin murto-osassa siitä nenän edestä ohi. 🙂

Pääsisköhän sitä tuolla Barcelonassa sitten näkemään ihan oikeita kisoja. Miten niihin lippuja saa ja mitä ne maksais, tietääkö joku? Vai saako niihin enää mitään lippuja tällänen tavallinen tallaaja? 😕

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä 123
    123 Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 734
    Vastauksia: 1553

Jes, formulat alkaa taas! Viime vuonna innostus jotenkin laantui, mutta nyt taas tekee mieli päästä katselemaan kisoja.

Mun mielestä netistä saa ostettua lippuja, aika hinnakkaita vaan ovat. Täytyykin katsella jos vastaan tulisi linkkiä! 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Neña
    Neña Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 30
    Vastauksia: 285

Löytyi lippuja… tosiaan aika hinnakkaita ovat! :O Taitaa jäädä formulat kokematta 🙂 jätetään liput niille jotka todella niitä haluavat 😉

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä tuisku
    tuisku Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 31
    Vastauksia: 1697

El Corte Ingles/entradas formula1
    sielta loytyy liput,hinnat,ym.tietoa

en laittanut linkkia kun on niin pirun pitka,sorry.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Jahu
    Jahu Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 49
    Vastauksia: 1073

Jostakin syystä minulla on sellainen käsitys , ettei paikan päällä näe kovin paljon , mitä tv tarjontaan vertaa, jos istuu samalla paikalla koko kisan ajan .
    Tosi jonkin verran tv:tä katsoessa tunnelma ehkä kärsii .

Mitä suoria lähetyksiä olen seurannut minulle on muodostunut sellainen kuva :
    – alkukahinan ja ruutulipulle ajoa lukuun ottamatta varmaan aika pitkäveteistä seurata , yleensä olen silloin nukahtanut ja herännyt juuri ennen kuin kisat loppuu ….mikäli ei kunnon kolaria satu }:)

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä turboman1
    turboman1 Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 16
    Vastauksia: 179

Kyllä kerran pitää käydä paikanpäällä ihmettelemässä F1-kisat. Itse kävin aikoinaan Italiassa, San Marinon GP:n katsomassa Imolassa.

Ehdottomasti pitää ottaa paikka sieltä, josta näkyy paikalla oleva suuri ”televisionäyttö”. Muuten olet pihalla kuin lumiukko kisan tilanteesta! 🙂

Autojen nopeutta ja ääntä ei pysty muuten aistimaan, kuin paikan päällä. Ja kisan fiilis muutenkin tulee itse kisoissa paremmin esille. Lippuhinnat itse kisoihin kyllä ovat hiukan karanneet käsistä, mutta talvella mm. Espanjassa muistaakseni pääsi testeihin 5:llä tai 10:llä eurolla.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että TV-lähetystä seuratessa pysyy kaikista parhaiten kärryillä – nykyään, kun kameroita on moninkertaisesti historiaan verrattuna.

Jos formulat ”kutittavat”, mutta ”hillo” ei riitä, niin ei muuta parkkeeraa sellaiseen baariin, jossa mahdollisimman iso TV:n jättiruutu ja hyvä äänentoisto. Antaa se kumminkin vähän enemmän fiilistä, kuin 28″ kotitelkkari. Itse katselen kisat 130″ kuvakoon videotykillä takkahuoneen seinälle heijastettuna ja äänet tulevat 4:stä 100-150 wattisesta kaiuttimesta – ihan riittävä katselukokemus näin kotioloissa…. 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Suoratukka
    Suoratukka Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 112
    Vastauksia: 1765

Onkos Mela ja kumppani myyneet baarinsa 😕
    Ei ole näkynyt Melalta viestejä aikoihin.

Meinaan, eikös heillä ollut iso kangas, mistä sitä Formulaakin
    olis voinut porukalla tiirailla 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Old Chap
    Old Chap Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 106
    Vastauksia: 2386

Edelleenkin oletettavasti Fuengirolan parhaat tunnelmat formulakisojen aikaan!

Olen muuten vain kerran ollut livenä kisoissa ja se riitti. Tunnelmia ei kuitenkaan unohda ja se on elämys! Suosittelen, vaikka en itse toista kertaa menisi, mutta sen jäälkeen on kisan aistinut ihan toisella tavalla ruudulta tai kankaalta katsoessa. Ja pysyy muuten paremmin tilanteidenkin tasalla, kun siellä kisoissa ei meinannut tietää mistään mitään. Fiuuuhhh-fiuuuhhh-fiuuuhhh… isolla äänellä menivät lujaa ohi ja screeniltä sai sitten joitakin tietoja.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Raya
    Raya Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 24
    Vastauksia: 1011
    N35u kirjoitti:

27.4 Espanja, Barcelona

24.8 Eurooppa, Valencia
    🙂

Anteeksi nyt vaan kaikille, mutta nyt minultä pääsi äänekäs nauru!
    Onkohan nyt käynyt jokin hama kilpailukalenterin laatijalle…hih.
    Valencia on siis Euroopassa ja Barcelona Espanjassa, eikös sen pitäisi olla näin:
    Katalonia, Barcelona
    Espanja, Valencia
    Törmäsin toistaiseksi ainoalla pitkällä Katalonian vierailullani eritoten Barcelonassa asenteeseen, että he eivät ole espanjalaisia eivätkä sijaitse Espanjassa.

Ja sitten todella VAKAVIA uutisia:
    Jos kotonani olevan töllöttimen valikoimista löytyy kanava jolla näytetään Valencia kisa aion katsoa sen!
    En ole ikuna vormuloihin hurahtanut, mutta kun rata kulkee kotonurkilla on pakko katsoa!

LINKKI
    N35u Ei kirjautuneena

Ei ole moka. Se on nimeltään Eurooppa GP ja tälläkertaa se järjestetään Valenciassa, se kuitenkin on Euroopassa vai oletko erimieltä? 🙂

Ja ei se aina edes tarkoita että täytyisi olla siellä mikä nimi GP:llä on San Marinon kisakin ajettiin Italiassa kun ei niin pienellä vuoristomaalla ole edes omaa rataa..

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Raya
    Raya Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 24
    Vastauksia: 1011
    N35u kirjoitti:

Ei ole moka. Se on nimeltään Eurooppa GP ja tälläkertaa se järjestetään Valenciassa, se kuitenkin on Euroopassa vai oletko erimieltä? 🙂

Heh, minä katsos en tuollaisista tiedä hölkäyksen pöläystä…minä vain ajattelin että ne kisat vaan ajetaan jossain maassa.
    Et usko kuinka nauratti tuo ajatus omalla tavallani ajateltuna.
    Tässä sitä taas nähdään Orkki on äärimmäisen hyödyllinen, nyt minäkin tiedän jotain formuloista.

Ja kyllä Valencia on Euroopassa, siis se jonka minä tiedän, Valencia Spain, saman nimisiä kaupunkeja kun löytyy myös Pohjois-Amerikan Yhdysvalloista ja Venezuleasta -ainakin.

LINKKI
    N35u Ei kirjautuneena

No juu nyt kun aattelee et miltä se vois kuulostaa jos ei käytäntöjä tunne, niin saattaa tuntua oudolta 😀

Juu totta tuokin, siellähän saman nimisiä muuallakin… :O

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä vindu
    vindu Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 0
    Vastauksia: 1

Huomasin,että SMT:llä on nyt formula matka tarjouksessa.Paketti on kuiteskin aika kallis,vähän yli 600€,mutta lennon saisi 330:lla.Ja lippujakin löytyy,mutta ne on kyllä sikakalliita.Saiskohan paikan päältä halvempia?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.