Espanjaan kesäkuussa 2010

Uusimmat Keskustelu Yleistä Esittele itsesi? Espanjaan kesäkuussa 2010

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

kristak
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 2

Hei! Olen 21-vuotias kosmetologiopiskelija ja olen tulossa Fuengriolaan työharjoitteluun ensi vuoden kesäkuussa. Tahtoisin tietää mistä saisi halvan asutuksen kuukaudeksi. Onko hotelli/hostelli hyvä vaihtoehto vai kannattaisiko hankkia ihan kuukaudeksi asunto, kimppakämppä/kämppis? Toiseksi tulen ensimmäistä kertaa Espanjaan silloin ja en ole koskaan täten liikkunut siellä kulmilla, niin olisiko ketään silloin siellä kulmilla , joka voisi toimia ”matkaoppaana” ja/tai kenen kanssa voisi viettää vapaa-aikaa tutustuen espanjalaiseen kulttuuriin ja nähtävyyksiin ja tietenkin myös yöelämään. Itse en puhu laisinkaan espanjaa ja englannin taidoillani olen aikonut selvitä siellä ainakin sen kuukauden 😀 Onko espanjassa kuinka turvallista liikkua yksin vaaleaverikkönä? Kiitos vastauksistanne.

LINKKI

Kari
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 175
    Vastauksia: 1456

Tervetuloa Orkkiin, kristak. Täällä on päivä päivältä enemmän ja enemmän myös nuoria, eli tulet varmasti löytämään kavereita ja saamaan hyviä vinkkejä. Tervetuloa mukaan ja tsemppiä Espanjan kesään!

LINKKI

Ocaso
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 276
    Vastauksia: 375

Espanjassa on turvallista liikkua vaaleaverikkönä, Fuengirolassa varsinkin.
    Käytä aikasi hyväksi, espanja on monipuolinen ja monikulttuurinen maa johon tutustuminen saattaa viedä oman aikansa, mutta lyhyessäkin ajassa pääsee jo monesta maata käsittelevästä aspektista selville.

Jos intoa ja halua on niin tutustu kaupunkeihin kuten Granada, Sevilla ja Córdoba. Nämä ovat kaikki päiväretken päässä rannikolta, Fuengirolasta. Kaupungeissa kannattaa luonnollisesti myös yöpyä, jos haluaa ottaa tutustumismatkan hiukan syvällisemmin sekä rennommin. Näissä kolmessa kaupungissa näet mitä Andalucialainen ja eteläespanjalainen kulttuuri on pähkinänkuoressa.

LINKKI

123
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 734
    Vastauksia: 1553

Moikka vaan kristak ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan Orkkiin sekä tietenkin Espanjaan! 🙂

Kesällä hieman kallistuu asuntojen hinnat, eli kannattaa kysellä hyvissä ajoin ainakin välittäjiltä. Ja tietenkin kannattaa verrata hostellien hintoihin. Yleensä kesällä espanjalaiset turistit saapuvat rannikolle eikä asuntoja ole niin paljon vapaana ja ne ovat sen takia kalliimpia, mutta saa nähdä, kuinka lama vaikuttaa tulevaan kesään.

LINKKI

Miina
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 10

Hola guapa

Varmasti löydät edullisen asumuksen kun olet hyvissä ajoin liikkeellä.

Hostelliyöt kustantavat usein ~20e, huoneet kimppakämpissä ~250e + gastos / kk.
    Fuengirolasta voit etsiä huonetta (nuorten) kimppakämpästä, mutta myös yksityiset lokaalit vuokraavat huoneita asunnostaan. Tämä tai kansainvälinen kimppakämppä on hyvä tapa kartuttaa kielitaitoa. Kesäkuukaudet buukataan täyteen hyvissä ajoin ja silloin voimassa ovat viikkovuokrahinnat (eli asumuksesta veloitetaan jopa sama hinta viikolta kuin normaalisti kuukaudelta).

Fugessa on paljon suomalaisia työharjoittelijoita, joihin tutustut helposti jo etukäteen esim. juurikin Orkin kautta. Espanjan kieltä kannattaa opetella sen verran, että osaat esim. tervehtiä naapureitasi sekä lukea ruokalistaa ja bussiaikatauluja. Saat huomattavasti parempaa palvelua kun osaat ladella muutaman fraasin!

Niin, ja oman kokemukseni pohjalta sanoisin, että yöelämästä kannattaa kotiutua taksilla, mutta päiväsaikaan uskaltaa kyllä liikkua itsekseen.

Nauti ajastasi Espanjassa!

LINKKI

evelity
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 0
    Vastauksia: 1

Hei!
    Itse olin kaverini kanssa työharjottelussa Fuengirolassa tammikuussa, josta jäi käteen paitsi mahtava kokemus myös ikuinen rakkaus Espanjaan. 🙂 Me vuokrattiin asunto Tupasin kautta (http://www.tupasi.net/), jotka siis vuokraavat varsinkin opiskelijoille asuntoja, myös lyhyemmäksi aikaa. Asunnot ei ole ehkä mitään halvimpia, mutta meitä ainakin kiinnosti v-välitystoimiston Suomalaisuus ja koulultakin sitä vielä kehuivat. Tietysti kimppakämppä olis siinä mielessä kivempi, kun tutustuu ihmisiin.
    Itse me tutustuimme lähinnä muihin suomalaisiin juurikin yöelämässä (paikka kun on suomalaisiakin baareja puolillaan!). Meillä ei hurjemmin kielipäätä ollut, espanjaksi osasimme lähinnä tervehtiä ja esitellä itsemme, mutta suomeksi ja englanniksi selvisimme. Ihmiset olivat kyllä todella ystävällisiä ja eivät välittäneet vaikka englannin taitomme ei ehkä olleet kovinkaan täydelliset. 😀
    Öisin joillakin alueilla ”pelotti” kulkea keskenään, mutta kertaakaan ei tullut kuitenkaan yhtään uhkaavaa tilannetta. Taksilla on kuitenkin mukavin ja turvallisin kulkea. 🙂
    Rahoja kannattaa kuitenkin säilyttää varoen, vähän vain käteistä ja vaikka housujen taskussa kuljettaa. Meidän kohdalle ei tullut yhtään taskuvarasta, mutta niistä meitä kuitenkin varoiteltiin.
    Hyvää harjoittelua 🙂

LINKKI

kristak
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 2

Kiitoksia paljon neuvoista, odotan innolla harjoitteluani. Olen ajatellut tuota hostal nevadaa yöpymispaikkana, onko kellään tietoa millainen paikka se oikeasti on? Katsoin sieltä noita kaksi huonetta ja keittiö+parveke huoneita ja tarjouksena siellä ainakin tänä vuonna oli 680e /kk + aamupala ja viikkosiivous. Onkohan tuolla kuinka turvallista yöpyä? Noista peloista, niin osaan kuvitella,jos yksin liikun pimeällä kuinka mielikuvitus saa valtansa ja säikyn, jopa koiraa 😀 mut toivotaan parasta, et rauhallisesti sujuu visiittini epsanjassa. Tietty voisihan sitä tuollaista kimppakämppääkin harkita asumismuodoksi. Mites on sitten noiden ruokakauppojen laita, millaisia lihoja siellä on ja uskaltaako suomalainen niitä syödä, ilman että saa mahanpuruja niistä? Juu ja jos muita samaan aikaan sinne menijöitä on niin ottakaa vain yhteyttä niin voidaan vaihdella ajatuksia 🙂

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.