Uusimmat › Keskustelu › Opiskelu, työnteko ja yrittäminen › Yrittäjänurkka › Elinkeinonharjoittaja (tmi) muuttamassa Espanjaan
Merkitty: loan
- Tämä aihe sisältää 6 vastaukset, 4 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 6 vuotta sitten
Nimetön toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Arvon yrittäjäkollegat!
Toimin tällä hetkellä Suomessa yrittäjänä (toiminimi) ja työllistän vain itse itseni. Lisäksi yritykselläni on nettisivut ja verkkokauppa. Olemme muuttamassa Espanjaan ja miehelläni on työkuviot siellä kunnossa. Osaatteko antaa vinkkejä tai kertoa omista kokemuksistanne yrittäjänä ja miten olette järjestelleet yrityskuvionne, kun olette muuttaneet Espanjaan? Uskon toimialallani löytyvän sen verran asiakkaita Espanjassa, että tulisin toimeen. Tosiaan oletteko pistäneet ns. pillit pussiin Suomessa ja perustaneet ”toiminimen/autónomo” siellä vai miten?
Tietysti Espanjaan muutto ja toisen palvelukseen meno on se yksinkertaisin tie mutta jos haluat jatkaa yksityisyrittamista tulee sinun hoitaa byrokraattinen puoli kuntoon.
Yrittajamaksut joka kk, verottajalle ilmoitus joka 3kk ja henk.kohtainen veroilmoitus 1 kerta vuodessa.
Kun verkkokaupasta on kyse (en tieda mika tuote kyseessa) kannattaa asia antaa asesoria fiscalin hoidettavaksi varsinkin jos et puhu espanjaa.
Asesoria fiscal on asianhoitotoimisto joka hoitaa myos puolestasi ylhaalla mainitun kanssakaymisen verottajan kanssa.
Yrityskuvioista autonomo on yksinkertaisin muoto. Varsinkin jos et tyollista muita henkiloita.
Yrittajanmaksun mukana saat sairasvakuutuksen joka taalla ei ole asumisperusteinen. Jos taas paatat aluksi olla tekematta mitaan saat puolisosi kautta sairasvakuutuksen. Jos han tyoskentelee Espanjaan rekisteroidyssa firmassa.
Kiitos vastauksestasi suomenkielinenpalvelutoimisto.
Eli mielestäsi kannattaa Suomessa yritystoiminta ”lopettaa” ja aloittaa yrittäjänä Espanjassa? Siis tilanteessa, että haluaa olla yrittäjä edelleenkin.
Luonnollisesti viranomais- ja muut yrittäjävelvoitteet tulee hoitaa. Domainin ja verkkokaupan kanssa en kyllä tiedä miten tulisi toimia. Varmaan yksi vaihtoehto olisi myydä, mutta ei tässä tapauksessa taloudellisesti kannattavaa.
Tulen todellakin käyttämään asianhoitotoimistoa Espanjassa. Käytänhän jo Suomessakin ulkopuolista kirjanpitäjää, web-osaajaa ja asianajajaa sekä muita ammattilaisia tarvittaessa.
Yritän vain selvittää ja järjestellä asioita jo täällä Suomessa kuntoon. Pähkäilen toki, että mikä on taloudellisesti kannattavaa ja fiksuin tapa toimia.
Päällekäisen verotuksen kannalta on varmaan tulossa muutoksia. Astuiko ne voimaan vasta 2018 vai pitikö olla jo nyt 2017? Yritin verohallinnon syventävistä ohjeista asiasta lukea, mutta en ihan saanut selkoa.
Onko joku pitänyt Suomessa toiminimen ”aktiivisena”? Kokemuksia/tietoa? Toki, veroilmoitus tulee tehdä vaikkei toimintaa tmi:llä olisikaan ellei täysin tee lopettamisilmoitusta.
Lisää vinkkejä ja kokemuksia kaipailen, kiitos!
Laitan sulle táhán( káánnettáváá) luettavaa online kaupasta ja muusta. Jos hallitset englantia saa google kaantajalla aika tolkullisen kaannoksen espanja-englanti. Kerron sinulle tuosta veroasiasta paremmalla ajalla.
-
Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 6 kuukautta sitten
Ritacasanueva.
-
Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 6 kuukautta sitten
Ritacasanueva. Syy: vero
Kiitos todella paljon! Vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin Suomessakin verkkokaupan pitäminen (rekisteriseloste, sopimusehdot, palautusoikeus ja jne.).
Verojutut ja muut kiinnostavat kovasti! Lisäksi se, että miten kannattaisi toimia jo täällä Suomen päässä?
Koen, että moni asia kannattaa selvittää jo etukäteen tai ainakin suunnitella. Muutoin käy köpelösti. Yrittäjyydessä, kun on omat riskit jo muutenkin.Tänään näin facebookissa mainoksen tapahtumasta, jossa oli aiheena yritystoiminnan siirtämisestä esim espanjaan. En nyt löydä tuolta fb:n puolelta mutta mielestäni tapahtuma oli Helsingissä 31.3. koeta etsiä tuo tapahtuma vaikka googlettamalla. Luulisi sen olevan aika kattava paketti
Nimetön • Ei kirjautuneenaLiittynyt: 01.01.1970
Kirjoituksia: 0
Vastauksia: 119Hyvää päivää Kaikki,
Me olemme kristittyjä järjestöjä, jotka on muodostettu auttamaan ihmisiä avun tarpeisiin, kuten taloudelliseen apuun. Joten jos olet menossa läpi taloudellisia vaikeuksia tai olet minkäänlaisessa taloussanomassa ja tarvitset varoja oman yrityksen perustamiseen tai tarvitset lainaa aseta velkasi tai maksa laskuja, aloittaa mukava liike tai olet hankala saada pääomalainaa paikallisilta pankeilta, ota yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen alfredpeterson6977@gmail.com
sillä Raamattu sanoo: ”Luukkaan 11:10 Jokainen, joka pyytää, saa; joka etsii löytöjä; ja hänelle, joka kolisee, avataan oven. ”Älä siis anna tämän mahdollisuuden ohittaa sinut, koska Jeesus on sama eilen, tänään ja ikuisesti vakavassa mielessä ja Jumala pelkää ihmisiä ottamaan meihin yhteyttä, sähköpostitse.alfredpeterson6977@gmail.com
Palvelumme sisältävät seuraavat:
Velkojen konsolidointi
Toinen kiinnitys
Yritysluotot
Henkilökohtaiset lainat
Kansainväliset lainat
Laina kaikenlaisille
Perhelaina
JNE
Lainahakemuslomake:
* Hakijan nimi:
* Osoite:
* Kaupunki:
* Valtio:
* Maa:
* Sukupuoli:
* Siviilisääty:
* Ikä:
* Ammatti:
* Tulonopeus:
* Puh:
* Matkapuhelin:
* Pyydetty määrä:
* Lainan kesto:
* Lainan tarkoitus:
* Oletko hakenut lainaa ennen?
* Jos kyllä; Yrityksen nimi & sijainti:
TYÖLLISYYS:
* Työpaikka:
* Osoite:
* Puhelinnumero:-
Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 6 kuukautta sitten
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.