Ei-residentin auton vienti Suomeen

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Hintatasot Ei-residentin auton vienti Suomeen

Esillä 4 viestiä, 46 - 49 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä sailA omeN
    sailA omeN Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.07.2013
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 171

    Joo on sitä gestoriaa syytä käyttää jos ole homma hanskassa ja muutamaan paikkaan ei kannata menna ilman tulkkia vaikka osaisi hiukka epanjaa puhua.

    Sun tapauksessa ne ehdotti gestoriaa (ei hatää, ehdottaa ne sita muillekkin) kun ei heidan vaatimukset auton historian tutkimiselle tayttyneet eli sina menit sinne lman kaikkia lappuja etkä ymmartanyt mita muuta tarvittiin tai sitten esittelit niin ihme kysymyksia ettei ne jaksannut niita kunnella ja suositteli lahettamaan jonkun tasapäisemman eli gestarion hoitamaan homman.

    Mikas tossa lakitoimistossa on vikana luulis olevan parempu kun gestoria.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä santiago
    santiago Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.11.2007
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

    Turhauttavaa touhua , auton etsiminen silloin kun sitä oikeasti tarvitsee. Ja silloin kun oma autokuvio on kunnossa tulee eteen mitä mielenkiintoisempia tapauksia pitkin kyliä, se vende  lappu ikkunassa.

    Mä hain viime kesänä miniälle autoa kun ne oli tulossa Ranskasta takaisin Espanjaan  asumaan. Karua touhua kaikin puolin.  Ja erikoisesti silloin kun haki netin tarjonnasta itselleen sopivaa autoa. Etenkin kun mulla oli haku rajattu pariin pikkuautomerkkiin ja malliin. Täällä , niinkuin Suomessakin ja joka puolella maailmaa , netissä kaikki oli suunnilleen uutta vastaavaa , mutta kun pääsi myyjän ja auton luo, sieltä paljastui enemmän tai vähemmän valmis raato. Eikä kyseessä olleet mitkään tonnin , parin koslat. Aikani mä ajelin turhautumassa pitkin Andaluciaa ja sitten mulle riitti. Ostettiin Rellun edustajalta niiden omassa käytössä ollut , vähän ajettu , oikeasti uutta vastaava diesel Clio. Vuoden täystakuulla,  avaimet käteen, huolto tehtynä ja kaikki viimeisen päälle ok. Hintakaan ei ollut , ainakaan paljon , kalliimpi kuin yleisessä tarjonnassa . Ja kaikki on mennyt viimeisen päälle hyvin. Miniä on ollut enemmän kuin tyytyväinen, mä olen luultavasti saanut kivan määrän pisteitä ja taivasosuuttakin   ehkä jonkun verran.

    Eli mitä mä tästä opin . No sen , että taisin tehdä oikean ratkaisun.  Ja ainakin sen , että jos haluaa päästä helpolla , tässä on toimintamalli siihen.

    Ja sitten sen verran tähän alkuperäiseen aiheeseen liittyen , että voi olla kaikista pienin riski ja vaivannäön paikka tästä maasta viennistä ja uudelleen rekisteröinnistä. Sehän menee molemmissa maissa ihan valmiiden pykälien mukaan. Ja niin outoa ja yleisestä suomalaisesta viranomaistoiminnasta poikkeavaa kuin se onkin , suomen tullilla on netissä hyvät ohjeet mitä tehdä asian suhteen. Suurin riski , niinkuin aina käytetyn auton kanssa , liittynee auton kuntoon. Käytetty on aina käytetty ja eteen voi tulla mitä vain.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä santiago
    santiago Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.11.2007
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

    Tulipa tässä mieleen, että tässä olisi pitkän linjan , oikea suomalainen automies ja kauppias , joka hoitaa myös näitä paperiasioita. Jos firma vielä on toiminnassa?

    http://www.polarcarsales.com/fin/yhteystiedot.htm

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Toppahousu
    Toppahousu Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.10.2007
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 27

    Joo, kyllä tämä kärsivällisen hommaa on. Muutamallakin autoliikkellä olut katsastus haluamastani yksilöstä jo vanhentunut, eräässä vaativat 150-200€ varausmaksua, jotta katsastus olisi teetetty valmiiksi siihen kun tulen katsomaan autoa. Toisessa ei sellaista kytkyä ollut; soitin heille ensimmäisen kerran maanantaina ja olut tässä viikon mittaan vielä muutaman kerran yhteydessä. Tänä aamuna kysyin millä aikataululla katsastus tulisi kuntoon ja pääseekö autoa koeajamaan, jos se ei ole ajantasalla, niin iltapäivästä oli todistus katsastuksesta minulla sähköpostissa! Pari kysymystä:

    Mitä mahtaisi olla (Elementos inspeccionados, kohta 10 Otros) A 10.06 reformas no autoriz.?

    Entä alineación (m/km) 1 Eje -3.00? (2 Eje:n kohdalle on merkitty vain viiva eli -) Siis aurauskulma? Millainen tuo arvo sille on?

    • Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 3 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä Toppahousu Toppahousu.
Esillä 4 viestiä, 46 - 49 (kaikkiaan 49)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.