Ei-residentin auton vienti Suomeen

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Hintatasot Ei-residentin auton vienti Suomeen

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    Toppahousu
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.10.2007
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 27

    Lueskelin auton vientiin liittyviä ketjuja ja muutos autoveroon juuri männä vuodenvaihteessa aiheutti ainoastaan hymähdyksen. Tietysti juuri nyt.

    Olin aikonut vajaan kymmenen vuotta vanhan pikku-Bemarin ostoa ja Suomeen vientiä. Minulla on NIE, mutta tällä erää olen oleskellut Espanjassa vain pari kuukautta, enkä ole täällä kirjoilla.

    Tuon taulukon mukaan pienimmästä vuoden 2006 mallista saa maksaa autoveroa 2150€.

    http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/autot/au/002006.pdf

    Muita maksuja – joita epäilemättä riittää – en nyt ottanut tähän, mutta jos po. mallin hinta on täällä 7000-8000€ haarukassa, niin onko vienti kannattavaa, jos tarkoitus on myydä auto ensi syksynä Suomessa vai näkeekö suoraan, että persnettoa tulee? 2006 mallien hinnat näyttävät olevan Härmässä 10 000€:sta ylöspäin, mutta tarjotut ovat tietenkin paremmin varusteltuja.

     

     

     

     

     

     

    LINKKI

    makarios
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 23.04.2011
    Kirjoituksia: 37
    Vastauksia: 688

    En oikein edes ymmärrä kysymystäsi, mutta muistan lukeneeni, että ns. muuttoautot saavat jatkossa saman kohtelun kuin muutkin tuontiautot. Vai oliko siinä jokin siirtymaika? Entäs se, että auto on rekisteröinnin jälkeen omistettava Suomessa kaksi vuotta, ennenkuin sen saa myydä? Liekö vielä voimassa?

    Täällä palstalla on vaikuttanut joku pyryharakka, joka on kuljettanut vanhan Audin Suomeen ja julkaissut aiheesta noin sata viestiä. Jos sulla käy tuuri, se saattaa nähdä tämänm ketjun ja rientää apuun.

    Jos haluat tuolla kaavailemallasi operaatiolla lyödä rahoiksi, niin lycka till. Ehkä olisi helpompa ryöstää joku nakkikioski? Ja silla NIE-numerolla tekee tässä(kin) yhtä paljon kuin yhden euron setelillä.

    Anteeksi.

    LINKKI

    sailA omeN
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.07.2013
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 171

    Matikkaa ymmärtääkseni koski ja kolmantena sanon myos että kaava on oikein ja persnettoa tulee.

    LINKKI

    Toppahousu
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.10.2007
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 27

    Anteeksipyyntö sinulta onkin paikallaan. Olen lukenut Audi-ketjua, myös muutamia muita ja sinun panoksesi taitaa yleensäkin olla päänauonta. ”Vastauksessasi” oli sen ohella vain mutua eli siitä noin vain liikkeelle vinoilemaan, mitään todellista annettavaa ei, taaskaan, ollut.

    Osaako joku luetella kiinteät kulut autoveron ohella? Tarvitsen autoa täällä alhaalla, niin kuin kesällä Suomessakin eli nollasummakin on itse asiassa hyvä vaihtoehto. Varustelutaso tulee olemaan heikompi, mutta toisaalta po. mallin hintaero voi maiden välillä olla jopa 3000.

    Toinen asia, joka minulta on tarkistamatta/ymmärtämättä oli maininta, jonka mukaan ”isomoottoristen, isopäästöisten 2008 vanhempien autojen” maahantuonti olisi tämän muutoksen myötä taas kannattavaa.

     

    LINKKI

    makarios
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 23.04.2011
    Kirjoituksia: 37
    Vastauksia: 688

    Mitähän, jos ottaisit itse selvää asioista sellaisilta tahoilta, jotka ne todella tietävät? Jos kuvittelet voivasi tehdä tällaisia taloudellisesti merkittäviä päätöksiä sillä perusteella, mitä joku krapulainen savolaisäijä örisee tuolta Pacosin perukoiden kaljakuppilasta, olet heikoilla jäillä. Samoin olet todella väärässä, jos luulet voivasi teettää asiasi vaatiman selvittelytyön ilmaiseksi jollakin hyväntahtoisella hölmöllä. Itse liikuttelen näitä autoja sen veran, että tiedän aivan tarkkaan, mitä sun tulisi tehdä, mutta eipä tulisi mieleenikään ryhtyä sitä tällaisella palstalla selvittämään.

    Ja sitäpaitsi – minähän kirjoittelen tällä foorumilla ihan mitä haluan – niinkuin näköjään sinäkin.

    LINKKI

    Don Bavarontti
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.07.2006
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154

    duoda duoda sano tuppuraenen julukas uuvemman tullipäätöksen http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/autot/au/1412.pdf ja tappuraenen vastasj antamallaa linki http://www.coches.net/coches-de-ocasion.aspx luihakoeta ajopelejä näättäs löytyvän halavallakkii ja vähän ajettuja… ei yhtään hassumpi idea, hurraattoo muuttotavaroehe kansa suomeen, taes löötyä nietolle luihakka ajopeli… pitänöö käävä kahtomassa. Kymppikii on rahhoo.

    LINKKI

    sailA omeN
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 31.07.2013
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 171

    Osta joku suomen kilvissa oleva vehje, tarkista verot ym. ja ajele se suomeen.

    LINKKI

    Masa P
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 29.12.2006
    Kirjoituksia: 85
    Vastauksia: 746

    Ketjun aloituksessa on faktat aika hyvin kohdallaan!

    Verot näkee suoraan taulukosta ja niitä muita kuluja on katsastus ja rekisteröinti, siis ei isoa summaa!

    Suomen markkinat ovat aika lailla sekaisin laman takia ja joka puolella on autoja tarjonnassa runsaasti mitä moninaisimmin ehdoin. On takuuta ja muuta etuutta. Yksityisen myyjän pitää myydä kaara todella edullisesti, että siitä pääsee eroon. Tappion riski on huomioitava.

    Tämän vuoden alusta muuttoauton tuonti muuttui. Laki asettaa tuojat samalle viivalle. Laissa on siirtymäaika, eli jos auto on tilattu sitovasti, tai rekisteröity ennen 31.12.2014, niin muuttoauto voidaan tuoda Suomeen entisin ehdoin siirtymäajan verran ( 31.12.2017 saakka)

    Tässä  Tullin selvitys asiasta: http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/autoverotus/autotiedostot/008.pdf

    LINKKI

    Toppahousu
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.10.2007
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 27

    Niin ajattelinkin, että ovat. Se oli tiedossa, että edullisemman tuonnin suhteen juna meni jo. Tärkeä pointti tuo, että myynti Suomen päässä voi osoittautuakin vaikeaksi. Hmm…

    Rontin coches-sivustoa, muutamaa muutakin, oli jo tullut selailtua. Suomen kilvissä olevan osto tuskin onnistuu, kun minulla on tuo merkki katsottuna. Toisaalta tähtään aikajänteellä helmikuu-elokuu plusmiinusnollaan, koska tarvitsen autoa jo täällä alhaalla. Jos autostaan saisi Härmässä kympinkin, niin lähellä nollakeliä ollaan?

    Siitä taulukosta. Pienin Bemari viime vuonna; verotusarvo 12 356€, josta autoveroa 3017€.

    Mitäs maksuja ostajalle Espanjassa, kun myyjä on jobbari/autoliike? Yksityiseltä en varmaankaan tohdi.

    • Tätä vastausta muokkasi 10 vuotta, 1 kuukausi sitten Toppahousu.
    LINKKI

    Rekki
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.01.2013
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 160

    ” Tärkeä pointti tuo, että myynti Suomen päässä voi osoittautuakin vaikeaksi. Hmm… ”

    Auton myynti on helppoa, saatu hinta on toinen  ;-/

    Katsele vaikka nettiauto.fi ja katso, kuinka kauan autot ovat olleet myynnissä,  yksityismyyjien kohdilla. Vilkaise myös,onko auto ”suomiauto” vai tuotu ulkomailta. Trafi kertoo netissä, milloin on auto laitettu kilpiin Suomeen.  Yksityismyyjien kohdilla on aikalaillakin neuvotteluvaraa;  alaspäin 20-25%.

    LINKKI

    Toppahousu
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.10.2007
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 27

    Ajan voi maksimissaan rajata neljä viikkoa tarjolla olleisiin.

    http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=117043418&posted_by=S&tb=tmp_find_agent&PN%5B0%5D=adv_search&PL%5B0%5D=advSearch.php?id=117043418@posted_by=S@tb=tmp_find_agent

    Yksi on huurrutellut 5-ovisellaan 158 000 ja pyytää silti melkein kymppiä. Toinen saman vuoden peli, mittarissa alle 100 donaa ja pyyntö 13 500. Päivittänyt sen muutama päivä sitten.  Arvoisa raati onkin jo kommentoinut tätä: saahan sitä pyytää. Siitä huolimatta tuo vaihtelu kertoo mielestäni siitä, että tutkia kannattaa.

    Km-määrä taitaa olla määräävä, tosin sen varmistamiseksi ei taida varmaa keinoa ollakaan. Kävin jobbarilla katsomassa paria 1-sarjalaista ja pientä näkyvää kolhua oli mm. peräluukun ja kuljettajan oven tienoilla. Ei pelkällä maalilla kohennettavia eli kaikki tällaiset kannattaa minun varmasti unohtaa.

    Mitä lisävarusteita kannattaisi mielestänne hakea, siis joita Espanjassa autoissa nyt yleensäkään on, jotka toisivat myytäessä lisäarvoa/-kiinnostavuutta?

     

     

    LINKKI

    makarios
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 23.04.2011
    Kirjoituksia: 37
    Vastauksia: 688

    Kolhutonta autoa on todella vaikea löytää Espanjasta. Toisaalta sen saa täällä hämmästyttävän halvalla paikattua uuden näköiseksi.

    Espanjalaiset ovat aika pihejä auton ostajia ja tuommoisissa torikasseissa on melko vähän varusteita. Toisaalta ulkomaalaisten jälkeensä jättämät arvokkaammat autot ovat useinkin ihan toista maata.

    LINKKI

    matkailevaperhe
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2013
    Kirjoituksia: 31
    Vastauksia: 194

    Kolhuton auto on erittäin helppo löytää espanjasta. Tulee vain katsella jotakin muuta kuin ohuille lompakoille sopivia romuja joissa kukaan ei edes odota kolhuttomia peltejä.

    LINKKI

    Toppahousu
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.10.2007
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 27

    Jos vaihtoehdoksi jäisi yksityiseltä ostaminen, niin onnistuuko auton mahdollisten rästissä olevien sakkojen ym. rasitteiden selvittäminen DGT:stä ilman myyjän lupaa? Ja mitä se voisi maksaa?

    LINKKI

    Tarmo
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 25.06.2014
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 298

    Kauppa tehdään aina notaarilla, joka hoitaa selvitystyön. Ilman sitä et saa autoon papereita. Jokapäiväinen,  mutkaton juttu.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 49)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.