Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Kokemuspankki › Costa Del Solilla, millainen…
- Tämä aihe sisältää 44 vastaukset, 19 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 16 vuotta, 7 kuukautta sitten Kirzi toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Heippa vaan Kris ja Santiago ja tietty Bavarontti 🙂
Krisin vinkki oli erityisen hyvä, näin teemme jos saamme vuokrattua sen haluamamme huoneiston (eli jos ei oo jo mennyt kaikki mahdolliset vikot jotka meille sopivat)siis ottakaa oikeesti navigaattori,sen saa pienellä lisämaksulla kunnon vuokraamoista ja suunnistusongelmat on ohi.ne on helppoja käyttää ja toimii monilla kielillä,oletettavasti myös suomeksi.
Monessa liikkeessä navigaattori per päivä maksaa 10 €/pv 2 viikkoa 140 €. Jos rahat ei kaikki mene matkaan, niin kyllä kannattaa ostaa oma. Sellainen jossa on koko Euroopan kartat. Niitä saa aika edullisesti nykyisin.
Navigaattorin hintaan nähden vuokrahinta on ryöstö.
a310
asetukset suomenkielelle.Hola!
Suhtkohtuu hinnalla saatais varmaan vuokrattua auto viikoksi,nyt sitten kuulin ettei autokaan ole kuulema välttämätön sillä huoneisto joka sijaitsee siis calahondassa on lähellä kaikkea.Rantaa,kauppoja jne.
Mitä muuten mahtaa maksaa taksi noin suunnilleen malagan kentältä calahondaan?
Entäs seuraavat välimatkat taksilla:
calahonda-marbella
Millainen paikka tuo Marbella muuten on?
calahonda.-fuengirola
Luulenpa että se auto tulee vuokrattua joka tapauksessa…mutta ainahan sitä voi miettiä eri vaihtoehtoja.
Ai niin, se paikka siellä Calahondassa on joku: Jardines de Calahonda (?)
Devspain kirjoitti:
”Autoilu on täällä ihan yhtä helppoa kuin suomessakin. Itseasiassa vähän helpompaa kun ei tarvitse niin lakiin tuijottaa ja kunnioittaa jotain typerää liikennemerkkiä, minkä on laittattanut joku ajokortiton kaupunkisuunnittelija (kuten tilanne Helsingissä; 7:stä kaupungin liikennesuunnittelulautakunnan jasenestä 6:lla ei ole ajokorttia!).”Vanhana Helsingin keskikaupungin asukkaana kertoisin sinulle, että kaupunkiliikenne on paljon muutakin kuin yksityisautoilua. Monien metropolien keskustoissa kokonaan muuta. Kaupunkiliikennettä ovat joukkoliikenne, pyöräilijät sekä erityyppiset kävelijät (lastenvaunujen kanssa, rullatuoliliikkujat sekä tavalliset näyteikkunoiden katselijat). Itse asiassa kaupunkilainen kävelee päivittäin yllättävän paljon, koska paria, kolmea kadunkulmaa varten ei kannata odottaa ratikkaa. Jotta tämän yhteispelin saa niinkin sujuvaksi kuin Helsingissä, ajokortti perstaskussa ei paljon merkitse. Tärkeämpää on kokonaisnäkemys.
Luithan uusimman tiedon: Kaivokadun kamerat kuvaavat tasapuolisesti punaisia päin ajavat. Maksulappu tulee rekisterinumeron perusteella postissa. Toivottavasti se vähentää kadun yliajoja.
kojo kirjoitti:Vanhana Helsingin keskikaupungin asukkaana kertoisin sinulle, että kaupunkiliikenne on paljon muutakin kuin yksityisautoilua. Monien metropolien keskustoissa kokonaan muuta. Kaupunkiliikennettä ovat joukkoliikenne, pyöräilijät sekä erityyppiset kävelijät (lastenvaunujen kanssa, rullatuoliliikkujat sekä tavalliset näyteikkunoiden katselijat). Itse asiassa kaupunkilainen kävelee päivittäin yllättävän paljon, koska paria, kolmea kadunkulmaa varten ei kannata odottaa ratikkaa. Jotta tämän yhteispelin saa niinkin sujuvaksi kuin Helsingissä, ajokortti perstaskussa ei paljon merkitse. Tärkeämpää on kokonaisnäkemys.
Luithan uusimman tiedon: Kaivokadun kamerat kuvaavat tasapuolisesti punaisia päin ajavat. Maksulappu tulee rekisterinumeron perusteella postissa. Toivottavasti se vähentää kadun yliajoja.
Hyvä Kojo,
Silti olen sitä mieltä, että ajokortti liikennesuunnittelulautakunnan jäsenen perstaskussa on yhtä ehdoton vaatimus kuin pedagoginen koulutus opettajalla! Muuten ei voi tietää kaikkea liikenteeseen liittyvää. Kaikki ei näytä samalta kävelemällä tai kyydissä istumalla.
Ajokortin omaavana, >18 vuotta Helsingin keskikaupungin asukkaana (Museokadulla keskustan päässä) ja tästä ajasta 13 vuotta ilman autoa Helsingissä asuneena voin sanoa, että tunnen varsin hyvin sen kaupungin liikenneongelmat. En tosin ihan viimeisimpiä kun olen ollut jo vuosia poissa sieltä. Siksipä en tiennyt myöskään tuota kamerajuttua.
Toivon toki, että tuo uusi kamerahomma vähentää yliajoja! Toivon silti myös sitä, että näillä päättäjillä olisi joku tolkku esimerkiksi kameroiden pystytyksessä. Kamerat ovat varsin reaktiivinen keino onnettomuuksien ehkäisyssä. Parempi olisi olla proaktiivinen ja suunnitella liikennejärjestelyt sellaisiksi että se itsessään ehkäisee onnettomuuksia. Esimerkiksi keskustatunneli ja Espoon metro varmasti auttaisivat vähentämään liikennettä keskustassa ja siten vapautaisi tilaa vaikka uusille kävelykaduille. Vuosiahan stadissa ollaan pistetty autojen sijasta lähinnä kävelijöitä tunneliin, jonka tietty talvisaikaan allekirjoitan varsin mukavaksi tavaksi liikkua jalan loskassa rämpimisen sijaan.
Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että suomessa on kaduilla aivan liian monta täysin turhaa ja siten jopa liikennettä ja autoilijaa sekoittavaa liikennemerkkiä, joita pitää noudattaa vain sen vuoksi että niitä pitää noudattaa.
Nimetön • Ei kirjautuneenaLiittynyt: 01.01.1970
Kirjoituksia: 232
Vastauksia: 2467Tebis kirjoitti:Hola!
Suhtkohtuu hinnalla saatais varmaan vuokrattua auto viikoksi,nyt sitten kuulin ettei autokaan ole kuulema välttämätön sillä huoneisto joka sijaitsee siis calahondassa on lähellä kaikkea.Rantaa,kauppoja jne.
Mitä muuten mahtaa maksaa taksi noin suunnilleen malagan kentältä calahondaan?
Arvelen n. 40-50 €. Jos haluaa bussilla kulkea sitten periltä, niin onnistuu,
mutta mukavuudenhaluisille auton vuokraus Aeroportilta kannattaa. Pääsee sitten vaikka vähän vuorille (esim. Mijas, Coin, Ronda, Ojen, Marbella lenkin) ajelee🙂
Vuokraa vaan auto Tebis, saat lomasta paljon enemmän irti kun katselet ympärillesi vähän enemmänkin kuin pelkät Calahondan ympyrät! Pintoran mainitsemissa paikoissa näet jo paljon.
Joo, olen myös sitä mieltä, että auto kannattaa vuokrata. Jos taksi Málagasta Calahondaan maksaa noin 50 egee/suunta, niin ”menopaluu lentokenttä” -hintahan on jo suurinpiirtein puolet viikon autovuokrasta. Ja autoilemalla saa laajemman kuvan lomapaikasta kuin vain kävellen lähikortteleita kiertelemällä. Liikenne saattaa vaikuttaa kaoottiselta, mutta se on itse asiassa erittäin joustavaa.
Kirzi kirjoitti:Jos taksi Málagasta Calahondaan maksaa noin 50 egee/suunta, niin ”menopaluu lentokenttä” -hintahan on jo suurinpiirtein puolet viikon autovuokrasta.
Auton saa Málagan kentältä sesongin ulkopuolella alle satasella viikoksi, huhti-kesäkuussa reilun satasen. Heinä/elokuussa meneekin jo sitten ~150 €.
Halpa ku sikaari, mikä firma? Mä oon vuokrannu huomattavasti kalliimmalla hinnalla 🙁
Kirzi kirjoitti:Halpa ku sikaari, mikä firma? Mä oon vuokrannu huomattavasti kalliimmalla hinnalla 🙁
mitenkäs mahtaa olla, kuuluuko vuokrahintaan kaskovakuutus?. itsellä ollut vuokra-auto käytössä jonkun kerran ja jossen väärin muista omavastuuosuus oli helkatin moinen vahingon sattuessa(satasia)..pistää miettimään kumpi parempi..taksi vai vuokra-auto.
Mä oon vuokra-autoon ottanu 56 egellä omavastuunpoiston, just in case.
bhajee: Tsekkasin ton linkin, mut ei oikein 4 henkee + kaikki matkatavarat mahdu tuohon ”95 egen KA:han” 🙂
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.