Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Yleiset pulinat › Auton myyminen/romutus espanjassa
- Tämä aihe sisältää 15 vastaukset, 11 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 vuotta, 1 kuukausi sitten Ritacasanueva toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Elikkä tarkotus olisi vanhemmalla autolla heittää reissu euroopan läpi Torreviejan kulmille ja jotenkin saada auto hävitettyä siellä. Onkohan kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Jos penniäkään autosta saa se on vain plussaa mutta romuttamokin kelpaa jos helposti onnistuisi hävitys.
Olen huomannut että jos auto on jonkinlaisessa kunnossa niin sille voi löytyä ostaja myös Afrikan puolelta. Eli Marokkoon tai sinne päin voi autoa myös yrittää kaupata. 8)
matias31 kirjoitti:Olen huomannut että jos auto on jonkinlaisessa kunnossa niin sille voi löytyä ostaja myös Afrikan puolelta. Eli Marokkoon tai sinne päin voi autoa myös yrittää kaupata. 8)
mersu matkasi Senegaliin kyläpiällikön käättöön, ensiks käätii kumminnii Gestoriassa tekemässä kaappakirjat, ettei ”poejat” tie töllösiä minu nimissä. Tosin Suomen Trafille riittänee luovutustodistus rekisteristä poissaamiseksi, kuten myös vakuutuksien ja käyttömaksujen katkaisuun.
Naarattaa vieläi se markkinoiti..olin ajamassa autoo portista pihhaan, sanoin yhelle ulukomaan elävälle..osta aato,
nii anna ollakkaa enneku ies sain parkkiruutuu, nii tul kaks senegalin poekoo ostattelemaa, ja kaapat tehtii parin viikon sissään.Don kirjoitti:…mersu matkasi Senegaliin kyläpiällikön käättöön, …enneku ies sain parkkiruutuu, nii tul kaks senegalin poekoo ostattelemaa, ja kaapat tehtii parin viikon sissään.
Kaveri tuossa juuri viikko sitten kertoi, että sinne kauemmaksi Afrikkaan, kuten Nigeriaan, menee etupäässä Toyotaa. Ostavat todella huonokuntoisiakin, kun itse saavat niistä kivat rahat varaosina.
Mersuista ei sanonut mitään, mutta kyllä varmasti vanhemmat mallit kiinnostaa juuri näitä ”kyläpäälliköitä”, kun niitä vanhempia voidaan vielä paikan päällä korjata ja hajottaa varaosiksi. ’Prosessorivetoisia’ autoja eivät niin taida ottaa, paitsi ehkä Marokkoon kyllä, kun elävät lähempänä tekniikan sivistystä. Joskin meren takana kuitenkin.
Arnold kirjoitti:Don kirjoitti:…mersu matkasi Senegaliin kyläpiällikön käättöön, …enneku ies sain parkkiruutuu, nii tul kaks senegalin poekoo ostattelemaa, ja kaapat tehtii parin viikon sissään.
Kaveri tuossa juuri viikko sitten kertoi, että sinne kauemmaksi Afrikkaan, kuten Nigeriaan, menee etupäässä Toyotaa. Ostavat todella huonokuntoisiakin, kun itse saavat niistä kivat rahat varaosina.
Mersuista ei sanonut mitään, mutta kyllä varmasti vanhemmat mallit kiinnostaa juuri näitä ”kyläpäälliköitä”, kun niitä vanhempia voidaan vielä paikan päällä korjata ja hajottaa varaosiksi. ’Prosessorivetoisia’ autoja eivät niin taida ottaa, paitsi ehkä Marokkoon kyllä, kun elävät lähempänä tekniikan sivistystä. Joskin meren takana kuitenkin.[/quote]
noo kyseessä oli uurenkarhee tikissään oleva vm -90 190D 2,5 nuhapumppu, jolla oli heitetty lomamatka Suomeen edellisenä kesänä ja ajokilometrejä takana vasta alle 400 000 km.
Arabit ja Nikerijan poejat tykkee edellee niistä keulamerkeistä, kun niistä saa hyvän ja kommeen avvaimenperän roekkumaan kaftaanin taskusta
Afrikan pojille tuntuu kelpaavan erityisen hyvin merkit Toyota ja Pösö (Peugeot).
Joten jos sen vanhan ritsan merkkiin voi vaikuttaa, niin joku em. merkin autoista. Mahdollisimman iso tietysti koska neekerillä on iso …..pää!
Freesoul, sanontasi ”neekereillä on isompi … pää”
tarkoittaa käänteisenä, että valkoihoisilla, mukaan lukien freesoul on pienempi … pää.Jos sillä nyt jotakin merkitystä on.
kojo kirjoitti:Freesoul, sanontasi ”neekereillä on isompi … pää”
tarkoittaa käänteisenä, että valkoihoisilla, mukaan lukien freesoul on pienempi … pää.Jos sillä nyt jotakin merkitystä on.
Valkoihoisilla? Sanoinko jotakin, mihin vertailin?
…etka ees etta mika paa…. 😀
Toyotat taitaa menna taksiin ja Peugeot osia on helposti saatavilla ainakin Nigeriassa jossa on firman kokoonpanotehdas.
Sateilee taatusti koko Lansi Afrikkaan 🙂
jos ajaiskin lähes täysi-ikäisen, jo rippikoulun käyneen, c-bensamersun Espanjaan. Ruosteeton, täydessä kunnossa mutta ylimääräinen.
Ajettu _vain_ 250.000 kilsaa, kelpaisikohan tonni – tonniviissatanen euroa tummalte kyläpäälliköltä?
Prkl kun on autoverot,katsastus, vakuutukset sun muut menee vuosittain, vielä suku ja tutut kinuaa lainaksi, tottakai ilmaiseksi, mieluummin tankki täynnä.
Tekisi nannaa, kun kotiin tullessa voi kertoa pummaaville, että ei ole ennää laina-automaattia, erinomainen kotsa meni 300 eurolla neekerille, rahoilla ostettiin paluulennot.
http://www.coches.net/mercedes-benz-220-220ce-2p-gasolina-1993-en–27919124-covo.aspx
Muuten mitä menee pelkkiin bensoihin kun roudaa vanhan bensarohmun tänne? 600-700€? + laivat ja motarimaksut ja yöpymiset.
Sillähän lentää pariin kertaan edestakaisin. Ja Ryanairilla kolme kertaa jos se pysyy ilmassa.santiago kirjoitti:http://www.coches.net/mercedes-benz-220-220ce-2p-gasolina-1993-en–27919124-covo.aspx
Muuten mitä menee pelkkiin bensoihin kun roudaa vanhan bensarohmun tänne? 600-700€? + laivat ja motarimaksut ja yöpymiset.
Sillähän lentää pariin kertaan edestakaisin. Ja Ryanairilla kolme kertaa jos se pysyy ilmassa.Reissataan Costa Blancaan tullessa parisen viikkoa Keski-Euroopassa, riippuu ilmoista. Joka tapauksessa tullaan autolla, kylläkin eri kotsalla. Tarkoitus on kierrellä Espanjaa muutenkin, ja yli puolen vuoden vuokra-autokaan ei ole aivan ilmaista.
Juolahti vain mieleen ikivanhan mersun myynti Afrikan pojille, kun tipahti taas vakuutus ja autovero. Emmekä edes tarvitse kahta kotteroa. 😉Siinähän on jo ideaa. Kun mä itse asun täällä ihan etelässä , mä ajattelen automaattisesti että tänne tuo muidenkin tie. Costa Blancalle tippuu kilometrejä aika paljon pois .
Tossa Afrikkaan myynnissä on vaikeutena ostajien eli kohderyhmän tavoittaminen. Kamelia ei kannata huolia vaihdossa ja kannattaa riipaista kilvet mukaan Suomeen kunnon kauppakirjakopion kanssa ettei tule jälkikysymyksiä ties miltä viranomaiselta.- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.