Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Kokemuspankki › Autolla Espanjaan
- Tämä aihe sisältää 38 vastaukset, 19 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 vuotta, 6 kuukautta sitten Ritacasanueva toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
- Masa kirjoitti:
Näitä eri reittejä on tällä sivustolla käsitelty monta kertaa!
Haulla löytyy vain tämä ketju, mutta kuukeloimalla niitä muitakin!On ymmärrettävää, että ensikertalaisella on hieman ”jännää”, mutta sekaan vaan!
Kopsasin vanhan pätkän aikaisemmista kirjoittamistani ketjuista:
”Tämän reitin olen ajanut n 15-20 kertaa!
Vuosaari-Trawemunde -Hampuri -Hannover -Kassel -Frankfutth am M. -Karlsruhe -Freiburg -Raja D/F- Mulhouse -Besancon-,jossa tiehaarassa no 4 useita hotelleja, -Dole -Lyonin ohi itäpuolen kehätietä- Orange -Beziers -Raja F/E, jossa + 5km La Jonguera ja 10 hotellia! -Barcelona -Valencia- ja sisämaan tullitonta moot.tietä Albaceteen päin- Huom sitten La Font de La Figuera (7 km oikotie)- Murcia- Granada -Malaga jne…Ajan yksin ja nuo 2 yöpymistä riittää hyvin henkilöautolla, jos laiva on aamulla Skandinavienkain satamassa!
Mittariin tuli yleensä n 2700 km.”
Minäkin suosittelen laivaa Rostociin, tai Traween! Kannattaa valita se reitti, missä laiva saapuu aamulla Saksaan. Näin säästyy 1 yöpyminen.
Saksassa yöpyminen on yöpyminen helppoa! Moottoritien varsilla joka ikisessä kylässä on useita ” Bed Breakfast” -paikkoja ja viihtyisiä kohtuuhintaan. Googlettamalla niistä löytyy sivusto, missä niitä on tuhansittai, joskaan ei ihan kaikkia!
Mitä tulee kortteihin, niin kyllä niitä on hyvä olla enemmän, kuin 1!
Jos Ranskassa, tai Espanjassa ajelee tulliteitä, niin ruuhkankin aikana on CARD/ TARJETA jne… puomit nopeita!Täytyypä lainata omaa tekstiäni!
Näkyy olevan niin, että ainut vaihtoehto on saapua sittenkin illalla Traween ja yöpyä esim tiehaara 21 Reinfeldissä. Tulee edullisemmaksi, kuin Rostocin reitti. Ajomatkaakin säästyy!VillaMartin kirjoitti:…alkometrin Ranskaan…
Näyttäisi tämä vaatimus poistuneen tällä viikolla:
http://www.elmundo.es/elmundomotor/2013/01/25/conductores/1359112030.html
VillaMartin kirjoitti:.. ja käteistä, jolla maksaa mahdolliset sakot(auto lähtee poliisin mukaan ilman matkustajia jos rahaa ei löydy). quote]
– minkä (eu)maan, ja mikä lakipykälä salli ko. käytännön jollei heti pysty sakkoja maksamaan?
– ja onko jollekin todistettavasti näin käynyt ..
joined kirjoitti:VillaMartin kirjoitti:.. ja käteistä, jolla maksaa mahdolliset sakot(auto lähtee poliisin mukaan ilman matkustajia jos rahaa ei löydy). quote]
– minkä (eu)maan, ja mikä lakipykälä salli ko. käytännön jollei heti pysty sakkoja maksamaan?
– ja onko jollekin todistettavasti näin käynyt ..
Ainakin Saksassa noin on asia. Muistaakseni myös pankkikortti käy Polizeille.
Ja on käynyt. Saksan poliisi ei hempeile eikä heitä kiinnosta, vaikka vittuuntuisit täysin heidän maahansa eli vieraskoreusfaktoria tasan nolla toisin kuin suomipoliisilla ulkkareita kohtaan.
Yli 20 kilometrin ylinopeudesta saa vähintään 80 euron ja yli 25 kilometrin ylinopeudesta 100 euron sakot. Jos ylinopeutta on yli 30 km/t, niin 160 euron sakon lisäksi saa kuukauden mittaisen ajokiellon.Saksan poliisi kiinnittää tänä kesänä erityistä huomiota turvaväleihin. Jos etäisyys edellä ajavaan on esimerkiksi 140 km tuntinopeudessa vähemmän kuin 23 metriä, niin sakkoja rapsahtaa 240 euroa kuukauden ajokiellon lisäksi.
Poliisin ollessa paikalla sakot on maksettava välittömästi. Jos käteinen ei riitä, poliisi seuraa pankkiautomaatille. Poliisi voi ottaa myös auton pantiksi, kunnes sakko on maksettu.
Tutkakameran perusteella langetettu sakko voi seurata osavaltiosta ja poliisilaitoksesta riippuen maksettavaksi myös Suomeen. Tulot eivät vaikuta Saksassa sakon suuruuteen.
http://yle.fi/uutiset/saksan_autobaanoilla_tie_on_auki_taivasta_myoten/5381043Itse ajanut saksassa kolmeen kertaan niin että potretti tuli, kerran taisi olla yli 30 ylinopeutta, niissä muissa vähemmän, ei ole tullut maksulappuja.
jerrypuu kirjoitti:Itse ajanut saksassa kolmeen kertaan niin että potretti tuli, kerran taisi olla yli 30 ylinopeutta, niissä muissa vähemmän, ei ole tullut maksulappuja.
Ajankohta?
Saksassa aikasen eteläosassa aamuyöstä klo 04 aikoihin toukokuussa 2010 otti ainakin salamalaite valotuksen. Vauhtia 120 alueella 160. Ei sakkoja Suomeen.
Samana vuonna Sveitsissä tunnelissa 80 alueella 110 kameraan(ainakin välähti)aamulla puoli yhdeksän aikaan eikä tullut Suomeen sakkoja.
Joulukuussa 2012 poliisi pysäytti Torreviejassa. Ei ollut turvavyö kiinnitettynä. Sadan euron sakko ja maksettava heti. Pankki/luottokortti ei kelvannut, vaan piti hakea automaatilta 50m päästä rahaa, tai auto olisi jäänyt poliisille.VillaMartin kirjoitti:Samana vuonna Sveitsissä tunnelissa 80 alueella 110 kameraan(ainakin välähti)aamulla puoli yhdeksän aikaan eikä tullut Suomeen sakkoja.
Sveitsi ei ole EU-aluetta. Eikä Sveitsi ole yhtä kuin Saksa.
Puhuttiin Saksasta – ja sinä rupeat höpisemään Sveitsistä. Ala-arvoista.
Ihan tiedoksesi, että läheskään kaikki kameratolppakuvat eivät onnistu. Tällöin ei perästäkään kuulu. Mutta Sveitsistä ne jää kuulumatta aivan muista syistä kuin että kuva ei onnistunut.
”Ajankohta?”
Eka kerta oli 21 maissa illalla syksyllä , ja kaksi muuta klo 13-16 iltapäivällä keväällä.
freesoul65 kirjoitti:Sveitsi ei ole EU-aluetta. Eikä Sveitsi ole yhtä kuin Saksa.
Ei ole Sveitsi EU:ssa, siinä olet tietysti oikeassa. Kyllä ne silti lähettää lappuja mm. Saksaankin (niillä on jopa saksalainen tili, jolle sakot voi maksaa). Suomesta en tiedä.
Ulosottokelpoisia ne eivät ole Sveitsin ulkopuolella, mutta käry voi käydä seuraavalla Sveitsin reissulla (ilman autoakin).
bhajee kirjoitti:freesoul65 kirjoitti:Sveitsi ei ole EU-aluetta. Eikä Sveitsi ole yhtä kuin Saksa.
Ei ole Sveitsi EU:ssa, siinä olet tietysti oikeassa. Kyllä ne silti lähettää lappuja mm. Saksaankin (niillä on jopa saksalainen tili, jolle sakot voi maksaa). Suomesta en tiedä.[/quote]
Ei ole Suomi (vielä) = Saksa.
Sveitsillä ja Saksalla on varmaakin asiassa valtiosopimus sakkojen lähettelystä. Mitään kummallista asiassa en näe. Suomella ei ole.
bhajee kirjoitti:… mutta käry voi käydä seuraavalla Sveitsin reissulla (ilman autoakin).
Ja mitenköhän tuo olisi mukamas juridisen pitävästi mahdollista? Selvennätkö?
millaiset bensan hinnat ja tiemaksut on matkalla? joku joka on mennyt omalla autolla voisitko laittaa jonkin kustannusarvion?
Pane googleen haku polttoaineen hinnat euroopassa tai jotain vastaavaa. Sieltä löytyy. Ja sitten laskemaan. Vaikea on kenenkään tietää mitä kautta ajat , paljonko autosi kuluttaa ja missä kiertelet.
Hyvä sivusto , joka laskee yllämainitut asiat antamiesi oletusarvojen perusteella on, Via Michelin.
Moni luottaa tähän sivustoon sokeasti, mutta kannattaa hieman itsekin vertailla.
Mä katson välillä reittivaihtoehtoja täältä, mutta olen ollut oman kokemukseni perusteella reiteistä eri mieltä.
Mutta kuten sanottu , hyvä sivusto ja aloittelijalle erittäin suositeltava.Hola,
Siis Espanjassa poliisilla on oikeus ottaa auto pois liikenteestä (inmovilizar) jos ulkomaalainen ei maksa valittömästi paikanpäällä sakkoja.
DGT;
”Por otro lado, en la circular remitida a la Agrupación de Tráfico de la Guardia Civil, la DGT indica que, cuando sean detenidos por un agente, los conductores extranjeros deberán acreditar su residencia legal en España. ‘No bastará con la simple manifestación del interesado acerca de que es residente legal en España, sino que deberá acreditarlo. Si no lo acreditara, deberá depositar en el acto el importe de la sanción de multa y, de no hacerlo, se procederá a la inmovilización del vehículo”Sakot voi nykyään maksaa myös luottokortilla:
”Las multas de tráfico podrán abonarse mediante tarjeta de crédito en el mismo momento de ser sancionado por un agente en la carretera a partir de 2012, según ha anunciado el director de Tráfico, Pere Navarro, que ha señalado que se trata de ’dar facilidades’ a los conductores para abonar sus multas”
Kokemusta löytyy muutaman vuoden takaa useamman kerran kun olin kirjoilla Brasiliassa. Mutta Espanjassahan
sakot ovat naurettavan pieniä ja niistä saa vielä -50% alennusta jos maksaa paikanpäällä tai 20 päivän sisällä (residentti).Eu:ssa on jo direktiivi (2011/82/DUE) jonka mukaan sakkotietojen pitäisi kulkea maasta toiseen, en tosin
usko että käytännössä toimii vielä…Saludos
Janne Madrid
Kiitettävästi sakkotietoa on jaettu tuossa yläpuolella eri maista. Kannattaa painaa mieleen!
Niimpä lisään Suomen käytäntöä!
Espanjassa asuva suomalainen tavan mukaan ajeli Espanjalaisissa kilvissä Suomessa holtittomasti ja peltipoliisit tekivät työtään. Tämä heppu oli ovela. Jätti sakot maksamatta. Mutta kuinka kävikään, kun hän nousi seuraavalla kerralla laivasta maihin, niin tulli pysäytti ja määräsi ajamaan sivuun. Vähän ajan päästä saapui poliisit, mitkä veivän hepun asemalle maksamattomien sakkojen vuoksi. Tilisiirtojen jälkeen sai matka jatkua! - JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.