Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Kokemuspankki › Autolla Espanjaan 2012
- Tämä aihe sisältää 25 vastaukset, 13 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 vuotta, 9 kuukautta sitten
Masa P toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Ollaan vaimon kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa Malagaan autolla maalliskuussa.
Olisiko mitään päivitettyjä kustannuksia tai ihan hiljattain matkalla oleeiden totetuneita
kustannuksia matkasta?
Kaikki vinkit ja reittiehdotukset on tervetulleita!
Ajatuksissa on tehdä noin 25 pvän reissu jonka aikana olisi tarkoitus tutkia Benalmadena, Fuengirola, Torrevieja asuntotarjonta. Asuntoalueista, välittäjistä yms. otetaan myös kaikki tieto kiitollisuudella vastaan!mika
Minulla meni noin 800€ viimekerralla. Ajoin Ruotsin ja Tanskan kautta, pikkulaivat Helsingborista Helsingöriin ja Rodbystä Puttgardeniin maksaa yhteensä 104€. Jos menette siltaa pitkin niin se maksaa noin 50€.Tässä hinnassa ei ole yöpymisiä ja on ajettu nopeinta reittiä, maksullisia teitä pitkin.
Aika härski hinta , ei tietenkään rekalla tulijalle. Kuluttaahan se enemmän ja kaikki muukin maksaa enemmän.
Mutta oli miten oli , mä en viitsi enää paneutua aiheeseen . Minä muiden muassa olen kirjoittanut aiheesta jonkun verran. Tekstit löytynevät hakutoiminnolla .
Lisätään sen verran, että onhan noita bensahoroja henkilöautoja tietenkin. Eihän kustannuksille ole käytännössä mitään ylärajaa.Henkilöautolla ja diesel sellaisella ajelin, en ole monta kertaa väliä kulkenut autolla. Hakutoiminnolla tosiaan löytyy asiasta hyvää ja tarkkaakin tietoa. Tiemaksuja on helppo saada pienemmiksi jos katsoo mistä rekat ajelee. Ne kuskit tietää parhaat reitit hinta/laatusuhteeltaan. Laivahinta rekoille on kuulemma jo 1.700€ Helsingistä Lyypekkiin. Henkilöauton on joskus saanut noin 400€. Nykyistä hintaa en tiedä.
Mä nyt katsoin sillä silmällä , että hinta on yhteen suuntaan. Jos niin, kallista on. Ja kahteen suuntaan taas ei ole mahdollista tolla hinnalla päästä.
Kun ei tässä näytä paljon viisaita nyt olevan, niin yksi vaihtoehto olisi laittaa auto Raumalta laivaan Santanderiin saakka ja tulla itse Raianilla perässä. Laitoin auton Raumalla ja maksoi n. 800,- lensin Frankfurt Hahniin, olin pari yötä Moselilla ja lensin Santanderiin (tosi hieno paikka). Siitä auto alle ja ajeltiin poikin Espanjan – Salamanca- Caceres- Malagaan. Ei ihan tavallisen Euroopan halki turruttava, mutta hieno reissu.
Oli kyllä viime touko-kesäkuussa. Nythän Ryanair kai taas alkaa lentään maaliskuussa. Tuskin siellä lunta on Saksassa ja Ranskassa enää, että voi tulla kuivassa kelissä ajaenkin.
Eka kerran kun tulee, on ihan sama mitä kautta ajaa. Menee vielä jännityksen puolelle ja hinnoissa ei ole muuta säästettävää kuin hotellit. Aja Ruotsin kautta, tai laivalla Saksaan, tai miksei myös Tallinnan – Puolan kautta ajaen. Jos jossain satasen säästät, toisaalla se menee.Tsekkaa nyt kuitenkin talvirengasmääräykset ainakin Sveduissa ja Saksassa. Pahoin pelkään , että maaliskuulla on jotain pykälää vielä voimassa?
Kitkoilla kyllä saa ajaa kaikkialla , mutta rengasmerkinnät täytyy olla oikeat.Yes näin se on, rengas asiat tarvii selvittää, kaavailtu lähtö ois 19:sta pvä joten hyvällä tuurilla kelit on ok!
Onko kukaan mennyt muuten ko. reissua junalla, auto mukana? Vai onko se edes mahdollista?
Pyörittelen vielä kaikkia vaihtoehtoja päässäni, autolla meno kyllä kiinnostaa ja kuten edellä jo mainittiin eka kerta menee varmisti jännittäen–>suht nopeasti, mut kun aikaa on kuitenkin rajallisesti, niin matkapäivien lukumäärä vielä vähän arveluttaa. Tietysti pitää ajatella et loma alkaa kun kotiovi sulkeutuu…mut mut
Sitten taas toi junalla (ilman autoa) meno on melko kallista, eikä nopeuta loppupeleissä ihan kauheesti matkantekoa.Kaverit meni ja tuli junalla Hampuri-Narbonnen välin ja sanoi että jos saa halpasesongin hinnoilla eivät juuri enää aja tätä väliä. Katsoin joskus itsekin, mutta oli jo korkeasuhdanne ja hinta karkasi.
Voi saada 500:lla auton ja 2 henkeä, mutta normaali on kai 800,-. Katso tästä:
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/en/booking/online__fares/online__fares.htmlSulla on vielä ns. matalasesonki päällä, joten joka paikassa hinnat ovat suunnilleen halvimmillaan.
Kannattaa verrata eri laivayhtiöiden hinnat Suomesta Ruotsiin/Saksaan.
Yksi vaihtoehto, jos huvittaa ajaa Ruotsin kautta on, Naantali-Kapellskär-Finnlinesin reittejä.Karavaanarit ja saattaa olla autoliiton jäsenet, saavat määrättyjä alennuksia.
Mä olen tykännyt tästä vaihtoehdosta. Kun kiulu on aamulla sveduissa , niin + – klo.18 samana iltana on oltu Lyypekissä ja siellä yötä.
Se on oma valinta tuleeko Tanskaan laivalla vai siltaa. Silta on siitä kätevä , että siinä välttää Köpiksen mahdolliset ruuhkat. Saksaan sitten laivalla Rödby-Puttgarden.
Saksan jälkeen se on meillä maa ja päivä. Nopeamminkin pääsee , mutta nyt eläkkeellä ei viitsi enää riehua ja alkaa olemaan nopeusrajoitukset ja valvonta sitä luokkaa, ettei se oikein onnistukaan.
Hyvä reitti on Lyypekistä Mulhausiin ja siellä yli rajan. Ranskasta Espanjaan La Jongueran kautta ja sitten Malagaan.
Nopeampi reitti nykyään on Madridin kautta, mutta se on melkein sama jos tulee Välimeren rantaa.
Jos tulee Madridin kautta ja panee navin asetuksiin vain ilmaiset tiet , pääsee moottoritietasoista autoviaa perille Malagaan asti ilman motari maksuja.
Ranskassa taas mä suosittelen ehdottomasti käyttämään maksuteitä. Se ei loppujen lopuksi maksa paljon mitään ja on niin paljon nopeampi ja turvallisempi vaihtoehto.
Hotellit kannattaa , mun mielestä, varata etukäteen vaikkapa http://www.booking.com, tai sitten accorhotels.com. Jälkimmäisestä me ollaan käytetty Ibis ketjun hotelleja, mutta vaikkapa Formula 1 ja Etap ovat samaa ketjua.
Ibiksen hyvä puoli on se , että siellä on portsari koko yön ja parkkipaikka siten ainakin jotenkin valvottu. Muuten , etenkin Ranskassa on syytä olla jättämättä mitään arvokasta yöksi autoon. Ja jos meillä on ollut arvokkaampaa lastia , me ollaan aina otettu paikka autotallista.
Tässähän tämä, eikun baanalle.Pyörittelen vielä kaikkia vaihtoehtoja päässäni, autolla meno kyllä kiinnostaa ja kuten edellä jo mainittiin eka kerta menee varmisti jännittäen–>suht nopeasti, mut kun aikaa on kuitenkin rajallisesti, niin matkapäivien lukumäärä vielä vähän arveluttaa. Tietysti pitää ajatella et loma alkaa kun kotiovi sulkeutuu…mut mut
Sitten taas toi junalla (ilman autoa) meno on melko kallista, eikä nopeuta loppupeleissä ihan kauheesti matkantekoa.[/quote]Viimeisin matka Espanjaan:
Finnlines’illa Helsingistä Travemundeen. Travemundesta (illalla) ajamaan
moottoriteitä käyttäen yhtä soittoa Narbonneen, jossa yöpyminen.
(66€/huone,sis.aamiainen+autohallipaikka 8€)http://www.audehotel.com/htfr/frameset1.htm
Aamulla noin kello 10.00 Espanjan rajalla. Illalla kotona.
Tietullimaksut noin 100 euroa.Narbonne- Mijas Costa eli meille. 1273 km , 11h 40 min. ajoaika.
Tämä laskelma mun Tonton mukaan Välimeren rantaa eli valintana nopein reitti.
Kyllä ton hyvin ajaa , mutta ei se suurta huvia enää ole.
Tätä kautta kun tulee , on maksutietä jonnekin Alicanten kulmille ja sen jälkeen ilmaista baanaa.
Sittenhän nää pitkät siirtymät ei tunnu missään jos on kaksi kuskia, mutta jos ajaa yksin voi alkaa jossain vaiheessa näkemään omituisia. Etenkin yöllä.mika74:
”Ajatuksissa on tehdä noin 25 pvän reissu jonka aikana olisi tarkoitus tutkia Benalmadena, Fuengirola, Torrevieja asuntotarjonta. ”Laske myös sellainen mahdollisuus, että lennätte esin Norwegianilla Alicanteen tai tarjouslennolla Barcelonaan, jossa voisi viettää muutaman päivän mielenkiintoisen kaupunkiloman. Alicanteen voi lentää myös Mallorcan kautta, liityntälento halvimmillaan 25 euroa.
Auto vuokralle lentokentältä, Barcelonasta noin 700 km Torreviejaan (Alicantesta 45 km), asunnon katselua aikansa, sitten seuraava ajoetappi noin 500 km Aurinkorannikolle ja asunnon katselua ympäristössä. Auto takaisin Malagan lentokentällä.Säästyy hermoja ja jää aikaa lomailuunkin.
Kojon ehdotus on aika hyvä.
Moottoritiejyystäminen läpi Euroopan on aika tylsää.Tää nyt ehkä on hiukan väärä viestiketju tähän.. mutta ollaan muijakaverin kanssa tulossa rannikolle varmaan fugeen ja torremolinokseen pyörimään ja tarkoituksena käydä myös granadassa ja ehkä rondassa.. Niin päädyimme ratkaisuun että lennämme madridiin lennot ees takasin välille 12.02-01.03 335e yhteensä kahdelta.. lennot malagaan ees takasin noin 800e ja tuleepahan nähtyä madridkin siellä en ole aikaisemmin käynyt.. sitä vaan ihmettelin et onpahan kalliita noi junat sieltä malagaan et valitsemme luultavasti bussin matka tosin kestää sitten sen 6 h mut mihis sitä nyt toisaalta niin kiire onkaan 😀 bussi kumminkin maksaa vaan sen 22.82e kun vastaavasti juna noin 88e et aika huima on ero tosin junamatka on vaan 2 ja puolentunnin luokkaa..aatelin vaan että onko kellään kokemuksia kyseisestä bussimatkasta ja linja-autojen tasosta onko niissä esim vessat jne… ja maksaako laukkujen mukaan otto extraa??
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.