AMMATIT AURINKORANNIKOLLA OSA I – Vuokravälittäjän arkea ja juhlaa!

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki AMMATIT AURINKORANNIKOLLA OSA I – Vuokravälittäjän arkea ja juhlaa!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 77)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Perlita
    Perlita Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 29.01.2007
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 4

    Hei Aurinkorannikon työtätekevä väestö,

    Ajattelin ottaa itselleni kunnian avata uuden ketjun, missä jokainen täällä leipänsä ansaitseva voisi jakaa niitä hyviä ja vähemmän hyviä kokemuksia omasta työstään Orkin arvoisan lukijakunnan kanssa. Tarkoituksena olisi kirvoitella mielipiteitä suuntaan tai toiseen, joten pitemmittä puheitta mennään asiaan.

    Toimin vuokravälittäjänä ja kokemuspankkiin on kertynyt monenmoista tapahtumaa vuosien varrelta. Välittäjiä jostain syystä helposti moititaan, mutta raotetaanpa verhoa täältä pöydän toiselta puolelta ja aloitetaan niistä ”arjen” antoisista asiakaskokemuksista:

    Naisasiakas, 30+: Soittaa kuukausittain kysyen voisimmeko tulla hakemaan häntä kotoa ja veisimmekö hänet pankkiin, jotta hän voisi samalla maksaa vuokran? Kotioven läheisyydessä kun ei ole oman pankin konttoria, joten autokyyti on välttämätön —-> Hmh… Kysyisitkö Suomessa ollessasi vastaavaa omalta vuokraisännältäsi/ vuokravälittäjältäsi?

    Miesasiakas, 65+: ”Mitä ihmettä täällä asunnossa on tällaisia viinilaseja kaapissa? Me ei mitään viinejä juoda. Sanokaa omistajalle, että tulee hakemaan lasinsa pois!” —-> Hmh, kuuden päivän kuluttua mies löytyy umpihumalassa kotipihansa nurmikolta ja saa osakseen espanjalaisten naapureiden suunnattoman mielenkiinnon – jos ei viini maittanut, niin joku muu sitten…

    Aviopari, 70+: ”Kyllä me nyt laskettiin se arviolasku uudestaan. Laske sinäkin se nyt vielä kerran. Me saadaan eroksi 2 centimoa. Eihän me sitä nyt tarvita, sen voi hyvittää seuraavan syksyn ensimmäisessä vuokrassa.” —-> Hmh, paljonkohan kallista työaikaa tuhlaantuisi kahden centin eron laskemisessa uudemman kerran…?

    Miesasiakas, 35 v.: ”Soita sille mun kaverilleni. Ei se teille mitään maksa. Mun kaverilla on sellaiset vehkeet, että se voi soittaa ilmaiseksi vaikka ympäri maailmaa!” —-> Hmh, toistaiseksi meiltä kyllä maksaa soittaa kiinteästä lankalinjasta kännykkään… vaikka kaverin kaveri sitten soitteleekin ilmaiseksi.

    Miesasiakas, 60+: Paluulento Suomeen tuli näemmä niin yllättäen, että keittolevykin jäi päälle kesken aamutoimien. Asunto on viittä vailla valmis syttymään tuleen, kun rikotun pesukoneen korjaaja menee sisälle asuntoon. Toimistolle tulee parin sadan euron kulut, jotka mies lupaa maksaa syksyllä. —-> Hmh, mies kyllä näkyy nytkin maisemissa, mutta toistaiseksi askel ei ole jaksanut kantaa toimistolle saakka laskua maksamaan…

    Lapsiperhe.: ”Me tullaan sillä viikonlopun yölennolla. Meitä on 5 henkeä ja iso kasa matkalaukkuja. Tuotko avaimet kentälle ja päästäänkö sun kyydissä Fuengirolaan?” —-> Hmh, vuokravälittäjällä ei ole minibussia, taksilupaa eikä oikeastaan 24/7 päivystystä…

    Aviopari 75 v.: ”Ai, onko teillä siellä joku pyhä? Ei meillä vaan ole Suomessa! Kait tulet silti avainten kanssa portin eteen?” —-> Hmh, lento tulee 4 tuntia myöhässä, mutta mitäpä sitä muuta tekemistä välittäjällä olisi pyhäpäivänä kuin kuunnella suljettua matkapuhelintiedotetta ja odotella asiakkaiden saapumista…

    Nuoripari 25 v.: Lopputarkastusta tehtäessä pariskunta ilmoittaa lähtevänsä seuraavana aamuna ja sopimuksen mukaisesti menemme noutamaan asunnosta toista avainnippua. Yllättäen sängystä löytyykin aivan vieras nuoripari, joka kertoo poistuvansa asunnosta iltapäivään mennessä! —-> Hmh, kukahan muu kuin välittäjä joutui siivoamaan juuri tarkastetun asunnon ja pyykkäämään likaiset lakanat…

    Miesasiakas 53 v: ”Haluan rekisteröityä terveyskeskuksen asiakkaaksi. Voitteko täyttää tämän lomakkeen? Miten nimeni kirjoitetaan espanjaksi?” —> Hmh, välittäjä ei ole asiointitoimisto, emme varaa lääkärinaikoja emmekä käy apteekissa kanssanne, vaikka päänsärkylääkkeelle olisikin tarvetta…

    Aviopari 60 v.: ”Me tarvitaan vähän papereita vakuutusyhtiötä varten. Näistä tarvitaan jokaisesta 4 kappaletta kopioita, mutta siitä viimeisestä riittää vaan 3 kappaletta ja niin, onko sulla isoa kirjekuorta?” —-> Hmh, välittäjä ei hanki leipäänsä kopiopalvelulla emmekä myöskään ole postitoimisto…

    Miesasiakas 68 v.: ”Ilmastointilaite on nyt rikki. Minä näen vähän huonosti ja painelin varmaan monia nappeja yhtäaikaa eikä se toimi. Lähettäkää heti korjaaja, tänne paleltuu!” —-> Hmh, välittäjä ei vuokraa silmälaseja ja usein jo käynti optikolla riittää…

    Miesasiakas 50 v.: ”Miten ihmeessä Telefonica voi laskuttaa minulta näiltä kuukausilta, olinhan jo palannut Suomeen monta kuukautta sitten?” —-> Hmh, toisin kun luullaan, lentoyhtiöt eivät toimita matkustajaluetteloitaan puhelinyhtiöille, joten kannattaa ihan oma-aloitteisesti katkaista sopimus maasta poistuttaessa. Kielitaidottoman kannattaa palkata avukseen tulkki ja homma hoituu näpsäkästi – välittäjä kun ei hoida puhelinsopimuksia, ei linjojen avaamisia tai sulkemisia eikä vikailmoituksia…

    Jne. jne – esimerkkejä riittäisi loputtomiin asti, mutta kenties ne nyt riittävät tällä erää! Ja aivan, olihan otsikossa myös sana ”juhlaa”. Sitäkin onneksi on mm. silloin, kun kuulemme sanan KIITOS tai kun asiakas tuo kukkia, oliiviöljyä, ruisleipää, salmiakkia, suklaata, arpalippuja tai kirsikkapuun oksan täynnä herkullisia marjoja. Niiden avulla jaksaa taas kummasti seuraavaan päivään tai ainakin siihen saakka, kun ja jos arpaonni potkaisee… Jos siis näet ilmoituksen avoimena olevasta työpaikasta (missä ei taatusti makseta erillisiä lomakorvauksia vuotuisista indeksikorotuksista puhumattakaan) niin tiedät, että voitto on osunut kohdalle.

    Siihen saakka kiitellään toisiamme hyvästä palvelusta ja kunnioitetaan toisen ihmisen työpanosta ja toimenkuvaa. Eikö niin?

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä tuulae
    tuulae Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.07.2006
    Kirjoituksia: 72
    Vastauksia: 704

    … siis jos olisit kirjoittanut Blogin olisit saanut minulta 10 tähteä (ja papukaijamerkin päälle) 🙂

    – Näinhän se on eli sieluni silmin näin ja koin jokaisen tilanteen.

    Sanokaa hyvät ihmiset, etelään matkustajat, lumilinnut jne:

    MIKSI ihmeessä joistakin koto-Suomessa ihan asiallisista ja kilteistä, toiset huomioon ottavista ihmisistä tulee Espanjassa moisia ja mokomia idi—-ja häikäilemättömiä hyväksikäyttäjiä?

    Omassa mielessäni on monta kertaa vilahtanut ajatus, että syynä lienee asenne, jonka mukaan ei mikään eikä kukaan heidän mielestään Espanjassa ansaitse kunnon suomalaisen kunnioitusta, – mukaan lukien Espanjassa työtä tekevät suomalaiset. (”Koska ne kuiteskin on joutuneet lähteen Suomesta veroja pakoon/jonkin rötöksen takia tms…”)

    ”Espajassa ei asu ku ulkomaalaisia, – ties mitä sakkia. Me sentään osataan vaatia palvelua kun kerran maksetaankin ja tuodaan rahaa tänne …”

    Kuulin kerran, eräässä odotustilassa, kun ’sivistynyt’ suomalaismies, n. 40-v noitui espanjalaisten sivistystasoa mm. selittämällä kaikille:
    ”… ku ne syöttää ravintoloissakin turisteille kaikki kulkukoiratkin”
    ja lisäksi tietenkin:
    ”Niitten koulutustaso on ihan surkee, puolet on luku- ja kirjoitustaidottomia”
    ”Ei niistä oo ku hanttihommiin ja silloinki tarkasti vahdittuna, …tana!”

    (Huokaus)

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Pedro Suomalainen
    Pedro Suomalainen Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 21.12.2006
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 31

    Mokomia idiootteja…aika kovaa tekstiä. Jokaisella alalla ”potilaita” motitaan tai heitetään muuta läppää. Se vaan tehdään oman porukan sisällä. Tätä palstaa taas lukee myös nämä potilaat. Aloittajalta tahtoisin kysyä, vaikka tästä eka pokasta, 30+ naishenkilöstä. Mikä estää sanomasta asiaa suoraan, ettei tämmöinen kyyti juttu onnistu? Eikö olisi reilumpaa selvittää asia kerralla? Positiivisella asenteella tuonkin voisi jotenkin ratkaista molempien osapuolien eduksi.

    No toki ymmärrän aloittajan vuodatuksen, mutta hieman hurskaalta kuulosta toi loppu kevennys kaiken jälkeen ”kunnioitetaan toisen ihmisen työpanosta ja toimenkuvaa. Eikö niin?”

    Nämä ”surkimukset” (jotka siis tarvitsevat apua asunnon hankinnassa jne) kuitenkin maksavat reilusti (espanjalainen tuskin maksaisi samasta palvelusta samaa hintaa) ja tuovat näille kämppäjobbareille toimeentulon. Kielitaitoinen ja jonkun verran matkustellut hoitaa kämpän huomattavasti halvemmalla suoraan paikallisilta. Joten kaikkia näitä 20-30-40-50-60-70+ tarvitaan.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä IPT42
    IPT42 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 07.12.2006
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 65

    Oletko tosiaan noin väsynyt ja kyllästynyt työhösi ja oloosi Espanjassa. Jos ajattelen itseäni siellä, ei tulisi mieleeni kaataa likaämpäriä kohteiden niskaan ellen halua vaihtaa hommiani kauas nykyisiltä olinsijoilta. Vähän käsittämätön vuodatus.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä tuulae
    tuulae Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.07.2006
    Kirjoituksia: 72
    Vastauksia: 704
    pedro kirjoitti:

    Mokomia idiootteja…aika kovaa tekstiä.
    No toki ymmärrän aloittajan vuodatuksen, mutta hieman hurskaalta kuulosta toi loppu kevennys kaiken jälkeen ”kunnioitetaan toisen ihmisen työpanosta ja toimenkuvaa. Eikö niin?”

    Nämä ”surkimukset”

    Hiukka kommentoisin:

    – Hyvin harvoin tuoskahdan ja vielä harvemmin käytän sanaa ”idiootti”, mutta kun pidemmälle luet niin ymmärtänet minkälaisella asenteella matkustavia sillä adjektiivilla katson voivani ”nimitellä”.

    – Hurskaudesta: Jos katsot, että vuokravälittäjän työ on rahan repimistä niin mieti ihan oikeesti jos vaikka siitä ammatista tekisit itsellesi leipäpuun, tai minkä muun yroityksen tahansa, opettelet kielen ja hommaan vaikuttavan lainsäädännön ja silleen, perustat yrityksen ja maksat asiaan kuuluvat velvoitteesi, palvelet hymysuin, kaikkia. Ja jaksat koska saat joskus salmiakkikarkkeja 😀

    – Kunnioituksesta: tämä osuu aika menen suomalaisyrittäjän arkipäivään, sillä sitä kunnioitusta todella saa tikun kanssa hakea, siksi, myös muiden puolesta reagoin melko voimakkaasti. Asiakkaana ollaan ja joka paikassa haukutaan kuitenkin 🙁

    ”Jóvenes y viejos, todos necesitamos consejos.”

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Costa
    Costa Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 97

    perlita puhuu asiaa. minulla ystävä tekee samanlaista työtä ja olen nähnyt monta kertaa että asia on juuri noin. Ja sitten jos rupeaa laskuttamaan noita ylimääräisiä palveiluita niin alkaa hirvitävä itkeminen ja valittaminen kun suomalaiset huijjaa! ystäväni kuunteli aikansa noita itkuja ja sitten laittoi hinnaston missä on kaikki tuollaiset hinnoiteltu erikseen. ruikutukset ja kohtuuttumat vaatimukset melkein loppuivat samantien.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Pedro Suomalainen
    Pedro Suomalainen Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 21.12.2006
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 31

    Costa puhuu asiaa…tämän hinnaston osalta. Hyvä ja ammattimainen ratkaisu.

    Ammattimaista taas ei ole koskaan julkisesti nimitellä ”potilaita”. Tässä tapauksessa kuitenkin välittäjän pitäisi toimia ammatillisesti, koska pitäisi olla Espanjassa asumisen asiantuntija. Ei anna kovin hyvää kuvaa ammattitaidosta, jos lupautuu vasten tahtoisesti viemään avaimia lentokentälle lapsiperheelle. Ei kait ammattilaiselle voi tulla yllätyksenä, että kone onkin 4 tuntia myöhässä. Turha silloin on kiukutella, pahimmassa tapauksessa pilaa jonkun lapsen loman.

    Vai onko näillä lupauksilla tarkoitus vain sitoa asiakkaita itseensä? Siinä voi tulla helposti ristiriitoja.

    ”Asiakkaana ollaan ja joka paikassa haukutaan kuitenkin” kuulostaa aika suomalaiselta. Jos siltä tuntuu, kannattaisi varmaan hankkia muita kuin niitä haukkuvia asiakkaita. Ilmeisesti siellä
    olisi tilaa asuntojen välityspalvelulle…jos tälläinen ajattelu mahdollista.

    Suomalaisiin potilaisiin suhtautumisessa auttaisi varmasti, jos ei ole kokonaan riippuvainen pohjoisen lomailijoista ja paikallisesta suomalaisyhteisöstä. Suuri riippuvuus voi aiheuttaa suuria odotuksia, josta pahimmillaan seuraa suuria pettymyksiä. No välittäjä nousee lattialta kyllä ylös, mutta se lapsi perheen loma…

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Perlita
    Perlita Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 29.01.2007
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 4

    Kiitos kaikille tähän asti kommentoineille – erityisesti Tuulan ja Costan tuki lämmittää! Eikö vaan olekin aika velmua, että mikäli vastaaja itse asuu täällä on kommentit plussan puolella, mutta jos vastaajan paikkakunta löytyykin Suomen maankamaralta niin sävy on ihan toinen… Eli ne, jotka täällä asuu ymmärtävät tilanteen, mutta Suomesta käsin vastaavaa ei voi odottaa. Loogista, ei siinä mitään ja ymmärrän yskän.

    Älkää ymmärtäkö vuodatusta silti väärin. Tarkoitus oli esimerkkien kauttaa saada framille niitä seikkoja, joita meiltä enemmän tai vähemmän säännönmukaisesti pyydetään. Olen tehnyt monia noista pyydetyistä asioista ja saatanpa tehdä jatkossakin. Ongelmana/ haasteena tässä on se, että kun ilmaiseksi tehtävän työn määrä ohittaa korvattavan työn määrän niin tulee hyväksikäytetty olo ja nälkä. Jopa Suomessa muistaakseni sanotaan ”Kissa kiitoksella elää”

    Välittäjän ammatti ei todellakaan ole mikään runsauden sarvi. Ihan jokainen on tervetullut yrittämään tänne ja kokeilemaan siipiään. Tosin ottaa aikansa luoda luottamukselliset suhteet paikallissiin vuokranantajiin, joten varaudu niukkaan ensimmäiseen pariin vuoteen… Silloin, kun olet itse kokeillut jotakin, vasta ymmärtänet työn vaatimukset ja pöydän toiselta puolelta katsottuna asia on aina erilainen! Jos aina vaan täytyy antaa ilman, että saa mitään käyvät voimat vähiin.

    Sillä aikaa kun hoidan ”terveyskeskusasioita”, niin en voi vastata siihen puheluun, missä lapsiperhe hakee itselleen loma-asuntoa eli summa summarum; syön samalla asiointitoimiston tai ammattitaitoisen tulkin leipää tekemällä heidän työtään joko ilmaiseksi tai pelkän kiitoksen varassa ja lapsiperhe jää ilman asuntoa samalla kun me menetämme yhden potentiaalisen asiakkaan ja sitä kautta toimeentuloamme.

    Pidetään nyt kuitenkin mielessä se, että yrittäminen on liiketointa, ei hyväntekeväisyyttä. Asiakkaat eivät meillä näe pahantuulista kasvoa ja teemme parhamme hyvän mielen ja onnistuneiden kokemusten aikaansaamiseksi;-)

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Don Bavarontti
    Don Bavarontti Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.07.2006
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154

    Kuka on yrityksen tärkein henkilö?

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä odysseus
    odysseus Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 29.01.2007
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 139

    Voi, voi Pedro, kunhan näet maailmaa hieman enemmän niin ymmärrät.

    Välittäjähän nimenomaan toimii ammattimaisesti kun tällä palstalla avoimesti kertoo että kaikenlaiset muut työt eivät kuulu välittäjän toimenkuvaan!

    Toisekseen, jos olet _asiakkaana_ jossain, niin yleensä siitä (palvelusta) _maksetaan_ ja _asiakkaaksi_ mennään sellaiseen firmaan, joka tarjoaa sitä palvelua mitä olet hakemassa. En minäkään suomessa mene lääkärille kyselemään asuntoa tai autonvuokraamoon teettämään firman veroilmoitusta, en myöskään mene otattamaan valokopioita Esson baarista enkä pyydä kohdalla olevaa kukkakauppiasta soittamaa puolestani kaverille.. Tällaista sanotaan suomessa käsittääkseni pummaamiseksi!

    Oletan että Pedrokin espanjassa käydessään menee nyt varmasti vain ja ainoastaan espanjalaisiin liikkeisiiin, niin ei tarvitse olla siinä pelossa että tulee huonosti kohdelluksi suomalaisen asiakaspalvelun taholta olipa kyseessä sitten minkälainen palveluntarve tahansa. Huomautan kuitenkin Pedrolle ja muillekin, että vanha ”minä en suomilisää maksa”-asenne kannattaa jättää kotimaahan, nimittäin lähes poikkeuksetta espanjalainen palvelu maksaa enemmän kuin suomalainen, espanjalaisesta liikkeestä et saa sitäkään vähää extrapalvelua, et edes selitystä siihen että miksi et. Sensijaan myöhässä ja huonosti tehdyn työn ja laskun lisäksi ehkä saat olankohautuksen.
    Oman kokemukseni mukaan rannikon suomalainen yrittäjä pääsääntöisesti tekee työnsä hyvin ja ammattitaitoisesti sekä erittäin kilpailukykyiseen hintaan ja tämä hanelle riittäköön. Kaikki muut sivutyöt jätettäköön toiselle yrittäjälle. Jos esimerkiksi tarvitset apua jonkin lomakkeen täyttämisessä, niin ota yhteyttä asiointitoimistoon, älä asunnon välittäjään, jos tarvitset kyydin paikasta A paikkaan B, niin tilaa taksi, älä soita asunnonvälittäjälle jne.

    Pedronkin kirjoituksesta kyllä huomaa että sitä kirjoitetaan 5 tuhannen kilometrin päässä. Elämästä ja yrittämisestä espanjassa ei taida olla hajuakaan.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä 123
    123 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.07.2006
    Kirjoituksia: 734
    Vastauksia: 1553

    Tässähän onkin hyvä keskustelu, odotan mielenkiinnolla lisää asiallisia kommentteja. Tätähän se just on, että kun näkökantoja asiaan on just niin monta kun katsojiakin. 🙂

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä IPT42
    IPT42 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 07.12.2006
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 65

    Voi Perlita – hyvä kun tuon purkauksen totuudellisuuksia ja syiden yleisyyksiä en todella tarkoittanut. Enkä kulttuurieroja. Toivottavasti osaisin tän kertoa riittävän selvästi että se ymmärrettäisi oikein.

    Yrittäjyys Espanjassakin on taatusti kovaa. Ihmiset tyrkyttävät kaikenlaista palvelualalla toimivan toimitettavaksi riippumatta siitä, mikä toimiala on – olethan kieltäni taitava vieraalla maalla.

    Alkaahan tuo ajan myötä kiristää pannua. Yleensä eri ammattikunnilla on jonkintasoista yhteistä ajan viettoa toisinaan. Näissä juttu lentää ”ja kuulit sä miten mulle kävi”- juttuja myös OMASSA SISÄPIIRISSÄ lentelee. Tuohan on eräänlaista paineiden/pettymyksien purkamista suurelta osin. Siellä voi pöllytellä tapahtumia ja jopa melkein-tapahtumia. Jutun kerrontakin luo jo ilmapiirin kevennystä ’vintillä’, mutta ellei ole sisäpiirissäkään tätä vapautta niin silloin on huonosti asiat. Onhan kavereina oman alan tuntijat.

    MUTTA: ei niitä tavata huudella yleisille palstoille. Aina kun tuollaiseen törmään, se on viesti tutuillenikin ko. henkilön epäluotettavuudesta ja keskeneräisyydestä toimeensa. Haukannut liian suurta palaa.

    Kun ja jos tapaan jossakin esim. palveluammatissa toimivan (olkoonpa miten pätevä ja tehokas hyvänsä) jolla roiskahtelee minne sattuu niitä purkauksia tai tarinoita pa*****ta ja kurjista asiakkaista, en todellakaan henno enää kuormittaa tuota työasioilla. Kyllä minä kannan niitä vähiä eurojani sinne, jossa muutkin hommaan liittyvät jutut eivät juokse vastaan. Liekö sellaisella sitten paremmin järjestetty oma latvahoito ja kyllä hänen kanssaan voi asioida.

    Totta tietysti siellä asiat ovat erilailla kuin täällä ja mitä kauemmin olet siellä, sitä kauemmas loittonee maailmasi täältä. Tietty ne myös nähdään eri suotimilla. Mutta sama koskee niin siellä kuin täälläkin, kaikenlaiset purkaukset väärissä paikoissa purkavat sokkelisi muurauksia.

    Toivon kaikkea hyvää alkaneellekin vuodelle joka ikiselle.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä odysseus
    odysseus Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 29.01.2007
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 139

    >Totta tietysti siellä asiat ovat erilailla kuin täällä ja mitä kauemmin olet siellä, sitä kauemmas loittonee maailmasi >täältä. Tietty ne myös nähdään eri suotimilla. Mutta sama koskee niin siellä kuin täälläkin, kaikenlaiset purkaukset >väärissä paikoissa purkavat sokkelisi muurauksia.

    Juu, tämäkin kommentti tuli sitten 5000 kilometrin päästä. Hienoa kun näette todellisuuden sieltä Salosta käsin!

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä vier
    vier Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.07.2006
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 119
    Perlita kirjoitti:

    Tarkoitus oli esimerkkien kauttaa saada framille niitä seikkoja, joita meiltä enemmän tai vähemmän säännönmukaisesti pyydetään. Olen tehnyt monia noista pyydetyistä asioista ja saatanpa tehdä jatkossakin. Ongelmana/ haasteena tässä on se, että kun ilmaiseksi tehtävän työn määrä ohittaa korvattavan työn määrän niin tulee hyväksikäytetty olo ja nälkä. Jopa Suomessa muistaakseni sanotaan ”Kissa kiitoksella elää”

    Jos aina vaan täytyy antaa ilman, että saa mitään käyvät voimat vähiin.

    syön samalla asiointitoimiston tai ammattitaitoisen tulkin leipää tekemällä heidän työtään joko ilmaiseksi tai pelkän kiitoksen varassa ja lapsiperhe jää ilman asuntoa samalla kun me menetämme yhden potentiaalisen asiakkaan ja sitä kautta toimeentuloamme.

    Pidetään nyt kuitenkin mielessä se, että yrittäminen on liiketointa, ei hyväntekeväisyyttä.

    Anteeksi, mutta jos tosiaan on noin, kuin yllä olevissa lainauksissa kirjoituksestasi lukee, niin miksi ihmeessä teet työhösi kuulumattomia asioita ja vielä ilmaiseksi? En usko, että kukaan toinen yrittäjä jatkuvasti käyttäisi omaa aikaansa korvauksetta hoitamalla asioita, jotka eivät edes kuulu toimenkuvaansa. Tai jos tekee, niin ei pitäisi sitten valittaa, kun kerran itse on ongelmansa luonut.

    Jos et halua tehdä noita ylimääräisiä juttuja, niin avaa hyvä ihminen suusi! Jos ne asiakkaat lähtevät ovet paukkuen, niin varmasti palaavat, kun huomaavat, ettei kukaan muukaan niin tee, tai jos tekee, vaatii itselleen kuuluvan korvauksen.

    Joka itselleen kuoppaa kaivaa, se katajaan kapsahtaa.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä ronkeli
    ronkeli Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.01.2007
    Kirjoituksia: 9
    Vastauksia: 809

    Perlita kirjoitti hyvän kuvauksen työalastaan, olisipa enemmän yhtä rohkeita ja rehellisiä.
    Suomalaiset ovat ulkomailla häikäilemättömiä, koska ovat epävarmoja. Yrittävät peittää tietämättömyyttään. Jokainen tavallaan.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 77)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.