Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Uutiskulma › Air Finland kiertelee ja kaartelee…
- Tämä aihe sisältää 84 vastaukset, 23 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13 vuotta, 12 kuukautta sitten blues toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Mä olen katsos peräkylän juntti joka aloitti ulkomaan matkailun siten että muutti suoraan espanjaan ja myönnän että provosoiduin alussa turhaan, yritän petrata, tämä on uutta mulle…
Aiheeseen palatakseni, on mukavaa saada palvelua suomeksi, ehkä kun lentelee enemmän, niin asian merkitys pienenee….
Nimetön • Ei kirjautuneenaLiittynyt: 01.01.1970
Kirjoituksia: 232
Vastauksia: 2467ykshailee millä yhtiöllä lentää; makuasioita monestikin. Mä jotenkin diggaan Finnairia noilla saarimatkailuilla, ehkä juuri sen kielen takia. Spanairillakin on tullut reissattua ja palvelua on saatu sieltäkin, mutta kieli on pitänyt muuttaa sitten tähän keskikoulun pohjalta olevaan engelskaan, mutta samalla kielipäällä joutuu toimimaan tuolla saarillakin ellei Inglesiä mukaan lasketa (siellä pärjää vaikka savolla 🙂 )
Turistina et paljoa kielitaitoa tarvitse kun käsimerkit on keksitty ja kun hiukankin enemmän reissaa, niin aina sitä joku sana jää mieleen. Mun on kyllä pakko tunnustaa; epsanja on täysin hakusessa vieläkin, kaljan pystyn tilaamaan ja kohteliaasti käyttäytymään maassa, mutta jos mennään yli sen suurinpiirten 30 sanan verran mitä espanjaa osaan, niin silloin ollaan pallo hukassa. 🙂
Tahtia se ei kuitenkaan ole haitannut ja kun ruokalistatkin löytyy useimmiten englanniksi, niin kun ”vieraan” tekemä ruoka tulee mieleen, lähimpään ravinteliin vain sisälle. 🙂
Onhan noita koneita ollut muitakin tässä vuosien varrella, mutta Airfinlandiin en ole vielä törmännyt; oliskohan se syynä kun eivät lennä saarille!?? 🙂Ota ihan iisisti: kukaan ei ole seppä syntyessään ja kun ”vähän” kokemusta tarttuu onttoon aivokoteloon, niin huomaa että ihan joka-asiassa ei kannata omata jyrkkiä mielipiteitä. 🙂
Ei mutta hyvänen aika. Tässäpä tulee uusi ratkaisu Ryanair’in liikevaihdon kartuttamiseksi. Idean isä on jälleen kerran Michael O’Leary, kukapa muukaan.
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2010091612357083_ma.shtml
Cowboy-vertaus on kyllä tosi kaukaa haettu. Niidenhän hanurit on yhtä paksua nahkaa kuin itse satulakin.
=o)
Mahtaisikohan noin hullunsaitoja matkustajia ihan oikeasti löytyä?Arnold kirjoitti:Mahtaisikohan noin hullunsaitoja matkustajia ihan oikeasti löytyä?
O´Lieriön oma ohjaamohenkilökunta testaa näitä järkyttäviä istumia joissain koneissa, en muista monessako.
Ohjaamossa on ilmeisesti näistä tykätty, mutta niinhän mun duunipaikassakin ämmät kilvan kehuu ”satulatuolia” maailman parhaaksi istuimeksi.
Minä joka en sellaisella istu saan vapaasti valita kaikista korkeaselkäisistä ja säätyvistä johtajantuoleista sen parhaan.Itse en moisella jakkaralla istu, siksi aionkin niitä aikoja varten kun O´Lieriö koneissa on tuommoiset, hankkia auton jolla matkaan Suom-Espanja välin kätevästi.
Siihen asti reissaan ahkerasti O´Lieriön lennoilla ja vaadin palvelua espanjaksi Espanjaan ja Espanjasta lennoilla.
Kun edelleenkään meille Valenciaan ei Finnairilla tai edes Air Finlandilla pääse.Hehe!
Malagalaisnaisilta loppus lentomatkailu lyhyeen kun eivät mahtuisi penkkeihin. 😀
Raya kirjoitti:O´Lieriön oma ohjaamohenkilökunta testaa näitä järkyttäviä istumia joissain koneissa, en muista monessako.
Tarkoittanet varmaankin matkustamohenkilökuntaa? Jotenkin outo ajatus, että kapteeni ja perämies istutettaisiin noihin satulapenkkeihin. Tuskin sellainen testi ainakaan lentoturvallisuutta lisäisi. Ja miten nuo seisomapenkit sinne ohjaamoon oikeastaan saataisiin mahtumaan?
=)Raya kirjoitti:…edelleenkään meille Valenciaan ei Finnairilla tai edes Air Finlandilla pääse.
Dohh.. ei muuta kuin Finskillä Barsaan tai Madridiin ja sieltä Iberialla Valenciaan. Tai sitten autolla körötellen Barsasta rantatietä myöten, tai Madridista Castilla-LaManchan lävitse, Cuencan jylhiä maisemia ihaillen.
Malagasta tänään 10.10. 2010 Klo:19.30 lähtevä lento ei ole lähtenyt edes Helsingistä.
Ainakin kuusi tuntia myöhässä. Eikun kotiin odottamaan.Olen minäkin ihmetellyt, miksi Air Finlandin lennot ovat olleet jatkuvasti myöhässä? Onkohan syynä kenties koneiden ulkokuoren maalaus -projekti vai mikä?
Itsekin olen tulossa Malagaan Air Finlandin lennolla piakkoin ja vielä eläinten kanssa. Matkustamme ensin keski-suomesta junalla Helsinkiin, ja jos lento on myöhässä viitisenkin tuntia, niin kuin tänäänkin oli, on todella vaikeaa odottaminen eläinten kanssa lentokentällä.
Mites on, tietääkö kukaan, antaako lentoyhtiö mitään ”korvausta”? Eläinten lentoliput ovat jo muutenkin todella kalliita. Soittelen huomenna Air Finlandin asiakaspalveluun ja kyselen tietoja, mutta en usko rehellisiin vastauksiin. Tietysti asia olisi OK, jos tietäisi hyvissä ajoin, että lento myöhästyy, voisimme lähteä sitten myöhemmällä junalla kohti Helsinkiä, mutta ilmoitus myöhästelystä näyttää tulevan kovin ”myöhään”.
Minä tarkistin netistä lentoyhtiön ohjeiden mukaan aikataulun pitävyyden parilta nettisivulta ja soittamalla Helsingin lentokentän infoon kuten neuvottiin, sekä AF:n omaan asiakaspalveluun ja sain tiedon, että kone on myöhässä tuntikausia ja että kone lähtee keskiyöllä 19.30 sijaan. Sanoin lähteväni kentälle saman tien kun sain lopullisen tiedon heidän asiakaspalvelustaan ja olin kentällä reilut pari tuntia ennen määräaikaa näyttötaulun osoittamalla tiskillä. Siellä vain ei ollut ketään, eikä tullutkaan.
Lentokentän info tarkisti kysyessäni asian ja totesi koneen olevan vain myöhässä ja käski odottaa ko. tiskillä.
Kun siihen ei tullut ketään, niin aloin tinkaamaan kiinni olevan sermin raosta sen takana olevilta henkilöiltä, että mikä mättää? Sermi avattiin ja todettiin, että ohi meni, koska check- innissä olisi pitänyt olla viideltä alkuperäisen aikataulun mukaan. Ko. luukussa oli sattumalta AF:n palvelupiste, jota en tosin kyltin pienuudesta johtuen ollut huomannut.
Viis siis matkustajan velvollisuudesta tarkistaa aikataulut AF:n neuvomista paikoista ja heidän omasta asiakaspalvelustaan,joka kertoi, että lento tosiaankin lähtee vasta keskiyöllä.
Mene siis kirjautumaan lennolle, vaikka se olisi myöhässä miten paljon hyvänsä.
Muuten saat ostaa uuden lentolipun seuraavalle lennolle, eikä vanhaa hyvitetä.
Lennon myöhästyminen ei siis ole AF:llä syy check-innistä myöhästymiseen.
Asia kyllä tarkistetaan, kunhan ehditään.boikotilta AFää kohtaan. No ovat ehtineet jo rahansa käärimään ja sitten laitettiin turkkilaiset operoimaan. Iso kiitos Norvegianille kun aloittaa suorat reittinsä.
Tässä muuten tyyppiesimerkki OMISTAMISEN tärkeydestä. Väärät omistajat, väärä kulttuuri, väärät toimintatavat ja ASIAKAS ainakin kärsii. Pörssiyhtiönä Norski ei olisi tämmöistä tehnyt.
Nimimerkillä ”Ensimmäiset Norskin suorat lennot ostettuna AFstä luopuneena”
nelli kirjoitti:Olen minäkin ihmetellyt, miksi Air Finlandin lennot ovat olleet jatkuvasti myöhässä? Onkohan syynä kenties koneiden ulkokuoren maalaus -projekti vai mikä?
Olisikohan sillä mitään vaikutusta noiden karjankuljetuslentojen viivästelyyn, että jos ilmatilassa on ruuhkaa niin _oikeat_ lentokoneet päästetään matkaan ensin ja hyväuskoiset tyhmyrit saavat odotella kentällä.
nelli kirjoitti:Mites on, tietääkö kukaan, antaako lentoyhtiö mitään ”korvausta”?
No, ei ainakaan halvallapanolentoyhtiöt.
Mikä siinä Finnairissa nyt on niin kartettavaa? Se hintako? Totuus nyt vaan sattuu olemaan sellainen, että eurolla ei saa kuin euron suutarin.
että lentoyhtiöt ovat eri kategorioissa kun lentotilaa jaetaan? Eiköhän tuossa toimi ihan normaali prosessi = jonotus & reitti -kombinaatio?
Jos näitä asiallisia yhtiöitä alettaisiin reittaamaan, niin se olisi haitta koko liiketoiminnalle. Tietysti on olemassa ns. lentsikkayhtiöiden ”mustalista”, mutta se perustuu sekin IATAn prosessiin ja kriteeristöön.Myöhästymisisitä tulisi asiallisen lentoyhtiön kommunikoida asiakkailleen ja sidosryhmilleen. AF ei ole sitä tehnyt? (viittaanpa taan keskusteluun omistajuudesta) Ai joo – tuo AF taitaa nykyään ollakin turkkilainen yhtiö?
…mielestäni!
Kabiinissa kuljetettavan kisun lentolipun hinta on 80 e, ja ruumaan laitettavien eläinten hinta on 10 e/kg, ja hintaan lisätään vielä kuljetusboksin paino. Eli meidän eläinten lentolippujen hinnaksi tulee yhteensä noin 330 e!!
Halpalentoyhtiöt eivät sitäpaitsi ota eläimiä ollenkaan kyytiin.
Air Berlin on mielestäni toinen varteenotettava kulkuyhteys, johon otetaan lemmikit mukaan. Hinta on halvempi kuin Air Finlandilla, ainoastaan välilasku Berliinissä. Katselin noita aikatauluja, ja huomasin, että ”pysähdys Berliinissä” olisi kohtuullinen ajan suhteen, myös eläimille.
Mutta onneksi sitten keväällä, kun tullaan taas tänne pohjolaan, Malagan päässä kohtuullistetaan lemmikkien hintaa eli he pudottavat automaattisesti muutaman kilon pois lemmikkien painosta, ettei tarvitsisi maksaa niin korkeita hintoja.
Pateq kirjoitti:Minä tarkistin netistä lentoyhtiön ohjeiden mukaan aikataulun pitävyyden parilta nettisivulta ja soittamalla Helsingin lentokentän infoon kuten neuvottiin, sekä AF:n omaan asiakaspalveluun ja sain tiedon, että kone on myöhässä tuntikausia ja että kone lähtee keskiyöllä 19.30 sijaan. Sanoin lähteväni kentälle saman tien kun sain lopullisen tiedon heidän asiakaspalvelustaan ja olin kentällä reilut pari tuntia ennen määräaikaa näyttötaulun osoittamalla tiskillä. Siellä vain ei ollut ketään, eikä tullutkaan.
Lentokentän info tarkisti kysyessäni asian ja totesi koneen olevan vain myöhässä ja käski odottaa ko. tiskillä.
Kun siihen ei tullut ketään, niin aloin tinkaamaan kiinni olevan sermin raosta sen takana olevilta henkilöiltä, että mikä mättää? Sermi avattiin ja todettiin, että ohi meni, koska check- innissä olisi pitänyt olla viideltä alkuperäisen aikataulun mukaan. Ko. luukussa oli sattumalta AF:n palvelupiste, jota en tosin kyltin pienuudesta johtuen ollut huomannut.
Viis siis matkustajan velvollisuudesta tarkistaa aikataulut AF:n neuvomista paikoista ja heidän omasta asiakaspalvelustaan,joka kertoi, että lento tosiaankin lähtee vasta keskiyöllä.
Mene siis kirjautumaan lennolle, vaikka se olisi myöhässä miten paljon hyvänsä.
Muuten saat ostaa uuden lentolipun seuraavalle lennolle, eikä vanhaa hyvitetä.
Lennon myöhästyminen ei siis ole AF:llä syy check-innistä myöhästymiseen.
Asia kyllä tarkistetaan, kunhan ehditään.Olin samalla lennolla. Läheiseni oli soittanut Suomessa jo päivällä AF:lle ja olivat kertoneet, että kone oli luovutettu myöhässä huollota. Sama infottiin koneessakin.
Jostain minulle on opetettu, että vaikka kone on myöhässä check-in on aina tehtävä ajallaan. Ok, kävin tekemässä noin 5.30 pm tsekkauksen ja menin takaisin kämpille. Sitten palasin puolilta öin takaisin ja melkein suoran koneeseen. Kun tulisi internet tsekkaus, niin ei tarttis mennä kentälle kun ei ole matkatavaroitakaan. Henkilökunta oli kyllä suomalaisia ja niin kapteenikin. Omistuskin taitaa olla kotimainen. Ei halpa, mutta kone oli lähes täynnä. Menon jouduin hoitamaan finskillä polvet hampaissa, koska AF oli myyty loppuun (varasin lipun kuukautta aiemmin). Norskin tuloa odotan, josko tulisi lisää vaihtoehtoja.
Olisiko sinulla linkkiä, missä se lukee, että sisäänkirjautuminen on tehtävä aikataulun mukaan, vaikka lento olisi paljonkin myöhässä? En toki epäile, että niin ei jossain sanota, mutta ei ole tähän päivään mennessä koskaan vain osunut minun silmiini. Ei ilmeisesti lentokentän infohenkilöidenkään, koska eivät sellaisesta puhuneet?
En ole aivan valtavasti lentänyt, mutta satakunta kertaa kumminkin, eikä ennen ole ollut tällaista ongelmaa. Joka kerta olen päässyt koneeseen. Aina on check-in tiski ollut auki, kun kone on ollut lähdössä ja mattimyöhäisiä on kuulutettu tiskille ja kone on jopa odottanut, vaikkakaan ei minun takiani.
Tämän tapauksen tekee varsin ikäväksi se, että en itse asiassa ollut edes lähdössä, vaan olin viemässä muita ja kun kävi näin, niin se risoo tavattoman paljon enemmän, kun tietämättömyydelläni aiheutin suurta mielipahaa ja paljon rahan sekä ajan haaskausta.- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.