Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Uutiskulma › Air Finland kiertelee ja kaartelee…
- Tämä aihe sisältää 84 vastaukset, 23 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi
blues 10 vuotta, 4 kuukautta sitten.
- JulkaisijaViestit
Tämä lentojen myynti toisille on ihan yleistä nykyään ja mielestäni fiksua jos ajatellaan esm.lentoyhtiöiden näkökulmaa.
esm.Ryanair:
Lentää Malagasta Tampereelle pe aamuna klo 6 ja takas samana päivänä myöhemmin. Mutta ei lennä takas Tampereelle enne maanantaita. Seisooko kone Malagas viikonlopun? No vitussa ei.
Kone vaihtaa reittiä tuossa ja lentää välillä esm.Lontooseen ja takas tai muualle mihin Ryanair lentää viikonloppuisin.Tästä johtuu myös se että AF on myynyt noita lentojansa joillekkin muille. Ei ole järkeä lennättää Malaga-Suomi-Malaga väliä jos koneelle ei oo jatkoo sieltä, vaan fiksumpi myydä se etiäpäin jollekkin jolla on myös jatkot sieltä tai läheltä.
Mitä vähemmän lentokilometrejä tyhjänä sen parempi se yhtiölle tietty on.
Samat säädökset kuitenkin koskee jokaista lentoyhtiötä joten turvallisuuden puolesta ei tarvi pelätä kenenkään. Jos pelottaa ruuan syöminen ja ei pysty oleen sitä 5h lentoa syömättä niin älkää syökö.
Palvelusta en viitsi maksaa niin paljoa että Finskill lentäisin vapaaehtoisesti joten pysyn itse ainakin halvempien asiakkaana vielä toistaiseksi.
Joo taisi tuollaa 3.7 Helsinki-Málaga välillä lentäneessä AirFinlandin turkkikoneessa olla kokonaista kaksi lentoemäntää, jotka puhuivat suomea. Näin siis kuulemani mukaan.
Sitä sitten en tiedä puhuivatko turkkilaiset englantia, mutta suomi-espanja välillä nyt luulisi palvelun taipuvan silläkin.
Tämä palvelun kielikysymys lennoilla hieman ihmetyttää. Jos kielitaidottomat ihmiset matkaavat kenties minne jossa eivät perillä osaa sanaakaan paikallista murretta, miten he lentokoneessa voivat vaatia tarjoiluhenkilökunnalta palvelua omalla kielellään. Etenkin kun ja jos on kyseessä ns. halpalentoyhtiö.
Kysyn vaan, ihan ystävällisesti, kannattaisiko panostaa enemmän ihan siihen oman kielitaidon opiskeluun ennemmin kuin vaatia että koko maailma osaa puhua 5,3 miljoonan ihmisen kieltä, sinänsä kaunista suomea?
Se mitä konetta kukin yhtiö milloinkin käyttää pitää ymmärtää yritystalouden kannalta. Koskaan ei lennot ole olleet niin halpoja kuin nyt.
Ihmetyttää kun joku vielä kritisoi moista asiaa. Lentoturvallisuuden kannalta ei lipun hinnalla ole merkitystä. Ennen oli kyllä, mutta kommunismi on kuollut ja kuopattu, ainakin niissä maissa joissa oli ongelmia joita ei edes kerrottu ulkomaille.
mille kirjoitti:Tämä palvelun kielikysymys lennoilla hieman ihmetyttää. …Etenkin kun ja jos on kyseessä ns. halpalentoyhtiö.
…….
Se mitä konetta kukin yhtiö milloinkin käyttää pitää ymmärtää yritystalouden kannalta. Koskaan ei lennot ole olleet niin halpoja kuin nyt.Juu, siinä mielessä kyllä juuri noin, kun jotkut ihmiset eivät oikein näytä ymmärtävän, että eurolla saa euron suutarin, ja kympillä kympin suutarin.
mille kirjoitti:Lentoturvallisuuden kannalta ei lipun hinnalla ole merkitystä. Ennen oli kyllä, mutta kommunismi on kuollut ja kuopattu, ainakin niissä maissa joissa oli ongelmia joita ei edes kerrottu ulkomaille.
Nohh nohh… Eipä sillä kommunismilla ja lentoturvallisuudella ollut mitään tekemistä toistensa kanssa. Taidat vielä olla aika nuori ihminen, kun et muista, että kyllähän Aeroflotin ulkomaanlennot tapasivat olla erittäin turvallisia, vaikka ”Putolevilla” lenteliväkin.
Siksihän niillä porukka matkaili Suomesta mm. Intiaan saakka, kun kaikki ”India-Airwaysit” olivat, ja taitavat vielä tänäkin päivänä olla, hieman vinksin vonksin tai ainakin heikun keikun.
Toista se sitten olikin ne Ruslandian sisäiset reittilennot, mutta eivätpä olleetkaan hinnalla pilattuja. Varmaan yhä nykyäänkin matkustajat niissä seisovat käytävällä tupakilla, vaikka kone on laskeutumassa. Kyse siis kansanluonteesta; ei valtion politiikasta.
mille kirjoitti:Tämä palvelun kielikysymys lennoilla hieman ihmetyttää. Jos kielitaidottomat ihmiset matkaavat kenties minne jossa eivät perillä osaa sanaakaan paikallista murretta, miten he lentokoneessa voivat vaatia tarjoiluhenkilökunnalta palvelua omalla kielellään. Etenkin kun ja jos on kyseessä ns. halpalentoyhtiö.
Itsehän en kyseisellä lennolla ollut, mutta satuin vaan kuulemaan, että turkkilaisten invaasio oli jo tapahtunut AirFinlandilla. Olen itse samaa mieltä siitä, että ulkomailla on puhuttava kyseisten maiden kieliä, mutta lentovälillä Suomi-Espanja ei kenenkään mielestäni tarvitsisi osata muuta kieltä kuin jotakuta seuraavista: suomi, englanti tai espanja.
Suomalaisen lentoyhtiön lennolla luulisi pystyvän saamaan palvelua jollakin näillä kolmella kielellä, ettei tarvitsisi ihan turkkia alkaa vääntää.
Oletan, että ne turkkilaisetkin emot puhuu ainakin englantia (en ole noilla lentänyt).
Onko Ryanairilla (Tampereelta) suomea puhuvia lentoemoja?
Lentäminen on aika kansainvälistä touhua, eikä palvelua voi aina odottaa äidinkielellään. Ei esim. Lufthansan lennoilla MUC-HEL (ainoat Suomen lennot mulla pariinkymmeneen vuoteen) myöskään osaa suomea (eikä ruotsia). MUC-AGP välillä pyrkivät pitämään ainakn yhden, joka osaa espanjaa.
bhajee kirjoitti:Onko Ryanairilla (Tampereelta) suomea puhuvia lentoemoja?
Vain yhden meno-paluun verran kokeneena vastaan, että ei ole. Englantilainen lentoyhtiö ei luultavastikaan painota paljoa kielitaitoa työnhakijoissaan?? Toisella siivulla ei itseasiassa ollut kuin 1 stuertti joka puhui espanjaa, lentoemot puhuivat kaikki vain englantia.
Aika perseilyä kyllä palvelu finskillä on. Ei saanut palvelua Hindiksi eikä Kiinaksi. Kuitenkin kaksi maailman puhutuinta kieltä.
kopone kirjoitti:Aika perseilyä kyllä palvelu finskillä on. Ei saanut palvelua Hindiksi eikä Kiinaksi. Kuitenkin kaksi maailman puhutuinta kieltä.
Tuo on kyllä selkeä puute Finnairilla. Pitäs toki puhua ainakin hindia…:)
Mutta minusta Finnair palvelee hyvin, lennot ovat kutakuinkin ajassa ja lentoemännät ihan ok. ainakin minä olen aina saanut hyväá palvelua, ei ole mitáán moittimista.
En ymmärrä itse asiassa miksi niin paljon meuhkataan palvelun kielestá. Mihin sitä tarvitaan lennon aikana? Ei henkilökunnalla ole aikaa istua jaarittelemaan matkustajien kanssa ja kaiken ostamisen ja tilaamisen saa kyllä loistavasti hoidettua vaikka viittomakielellä jos ei muuta kieltä ole käytössä. Ja pitäáhán siellá kohdemaassakin pärjátá ilman kielitaitoa, sitápaitsi.
kopone kirjoitti:Aika perseilyä kyllä palvelu finskillä on. Ei saanut palvelua Hindiksi eikä Kiinaksi. Kuitenkin kaksi maailman puhutuinta kieltä.
Ei nyt kuitenkaan maailman puhutuinta! Sillä on melko iso ero onko kieli _äidinkielenä_ maailman puhutuin vai vain _puhutuin_!
Englantia puhuu >1.5 Mrd ihmistä, mutta _äidinkielenään_ kuitenkin vähemmän kuin mandariinikiinaa, joka jakautuu hiton moneen osaan ja rankastikin erilaiseen murteeseen, Hindiä, jossa on sama murreongelma ja Espanjaa, joka on englantia suurempi ”ei äidinkielenä” eikä suurta murreongelmaa ja sitten Arabiaa (murreongelmat), Swahilia (murreongelmat), …, …, ranskaa, saksaa (tai sen sukua), portugalia, japania…. ….suomea… …saamea….. 🙂
Kerran yritin myös C:tä ja C++:aa, mutta ei mennyt jakeluun. Täytyypä kokeilla ix68 Assembleria seuraavaksi…
Finnair ja Finnair. Otsikossa puhutaan tietääkseni Air Finlandista.
Itse ainakin tahdon suomalaisen lehtoyhtiön lennolla välillä Suomi-Espanja pystymään asioimaan joko kotimaisella kielellä tai englannilla, joka nyt sattuu olemaan sangen globaali kieli tai sitten kohdemaan kielellä eli tässä tapauksessa espanjalla.
Puolestani te voitte kommunikoida vaikka viittomakielellä jos haluatte tai sitten vain olla hiljaa, kuten suomalaisilla on yleensäkin tapana. Suomalaiset ovat aina ensimmäisinä valmiina ottamaan paskaa niskaan ilman sen suurempaa vastarintaa, mutta kun palvelut heikentyvät niin valittamisestakin alkaa tulla ajankohtaista.
Etzo kirjoitti:Finnair ja Finnair. Otsikossa puhutaan tietääkseni Air Finlandista.
Itse ainakin tahdon suomalaisen lehtoyhtiön lennolla välillä Suomi-Espanja pystymään asioimaan joko kotimaisella kielellä tai englannilla, joka nyt sattuu olemaan sangen globaali kieli tai sitten kohdemaan kielellä eli tässä tapauksessa espanjalla.
Puolestani te voitte kommunikoida vaikka viittomakielellä jos haluatte tai sitten vain olla hiljaa, kuten suomalaisilla on yleensäkin tapana. Suomalaiset ovat aina ensimmäisinä valmiina ottamaan paskaa niskaan ilman sen suurempaa vastarintaa, mutta kun palvelut heikentyvät niin valittamisestakin alkaa tulla ajankohtaista.
Kyllä otsikossa puhutaan Air Finlandista, mutta keskustelussa monesta muustakin, joten…Ja eihán sinua mikäán está lentämästä kotimaisella lentoyhtiöllä, mutta ainakaan támán keskustelun perusteella ei ole takuuta siitá, ettá sinua palveltaisiin koneessa toisella kotimaisella. Englantia sen sijaan varmaankin osaa niin turkkilainen kuin espanjalainenenkin matkustamohenkilökunta. Mutta siiná tapauksessa, ettá sattuu käymään niin ikávästi, että kukaan henkilökunnasta ei osaa suomea ja asiakas ei osaa englantia, táytyy tulla toimeen sillá viittomakielellä. Ja minä olen varma siitá, että suomalaiset tulevat!
Ja mitä hiljaa olemiseen tulee, niin mita vikaa siina on? Puhutaan sitten kun on asiaa, en ainakaan itse pitaisi ollenkaan siita, että joku tuntematon vieruskaveri koneessa jaarittelisi koko matkan joutavia, kuten joskus on tapahtunut.
Ja suomalaiset eivát ota paskaa niskaansa, me olemme vain pitkámielisia ja aika karsivallisia emmeka ensimmaisena ryhdy rahjaamaan ja haukkumaan henkilokuntaa. Ehka se on sita sivistysta, mene ja tieda.
vois mun puolesta ampuu alas, ei enää tee lentoja kanarialle, vaikka valitin siitä ylimpään johtoon
– idiootitTulin suomeen käymään (valitettavasti)eilisellä air finlandin lennolla, tällä kertaa oli suomalainen kone ja 10 minuuttia etuajassa seutulassa, ja oli myös harvoista lennoistani ainoa joka oli miellyttävä kokemus, ei ollut pahemmin ”kuoppia” ja koneessa oli hiljaista ja rauhallista…
Pyrin arvostamaan pieniä asioita, ja juuri tälläiset pikkujutut oli kunnossa eilen, paluumatka on varmaan ryanilla kokemuksen ja hintaeron takia, toisaalta lähden vaikka cessnaan että pääsen takaisin fugeen…
Nimetön • Ei kirjautuneenaLiittynyt: 01.01.1970
Kirjoituksia:
Vastauksia:Las Palmasia seuraavan kerran; voisit vaikka viihtyä sielläkin! 🙂
Mitä jokusen kerran on tullut saarilla käytyä, niin parhaat olosuhteet ympärivuoden löytyy saarilta.
En mä sun kaikista teksteistäsi ole tykännyt, mutta lukenut kuitenkin ja petrannut olet ensimmäisiin verrattuna! 🙂
Hyvää alkusyksyä!
T. Vilperi- JulkaisijaViestit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.