Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Uutiskulma › Air Finland kiertelee ja kaartelee…
- Tämä aihe sisältää 84 vastaukset, 23 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12 vuotta, 5 kuukautta sitten
blues toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Turkista saa koneita halvalla. Ehkä tässä syy.
Tulin turkin koneella viime sunnuntaina, aika vahan lentamista takana ni muutenki oli jannat fiilikset, istuin siina exit-paikalla moottorin vieressa, kummaa aanta piti ja nousussa olin varma etta se hajoaa, muuten matka oli sitten helppo, pari suomi lentoemoa oli messissa jotka istu melkein koko ajan koneen etuosassa kun turkin omat touhus…
ps. Yritin ottaa pienen tasmakannin lentopelkooni, kone oli 2 tuntia myohassa joten vesiselvana koneeseen, jospa ensi kesana moottoripyoralla suomeen…
Hommaahan pyora Espanjasta ja tule ajelemaan mukaan.. http://www.costariders.com
PS….ei ne moottorit mihinkaan hajoo 🙂
blues kirjoitti:PS….ei ne moottorit mihinkaan hajoo 🙂
Kun vain saataisiin ne Windowsit pois noista koneista ja joku stabiili ja virusvapaa *ux tilalle:
http://www.itviikko.fi/uutiset/2010/08/20/tuhoisa-lentoturma-johtui-haittaohjelmasta/201011550/7
..ihan oikeasti!
🙂
devspain kirjoitti:Kun vain saataisiin ne Windowsit pois noista koneista ja joku stabiili ja virusvapaa *ux tilalle:
http://www.itviikko.fi/uutiset/2010/08/20/tuhoisa-lentoturma-johtui-haittaohjelmasta/201011550/7
..ihan oikeasti!
🙂
Ensiksikin tuossa it-viikon tekstissä sanotaan että ”saattoi johtua”, ja toiseksi onko sinulla tarkempaa tietoa millaista käyttöjärjestelmää siellä käytetään palvelimissa/koneissa.
73’s
Linux Ubuntu 10.04 käyttäjäEipä taida niistä lentokoneista Windowsia löytyä… eikä juuri Linuxiakaan. Niissä käytetään ihan spesialisoituja ”hard real-time” käyttiksiä…
Mitä tuohon uutiseen, tulee, niin kyseessähän oli joku palvelin Spanairin pääkonttorissa Mallorcalla. Käyttöjärjestelmää siinä artikkelissa ei mainittu.
Meilla kylla on Windows versio Gulfstreamin PlaneView panelia kayttamassa…eika ole kaatunut viela kertaakaan…
tukkilaisilla piloteilla on lentäminen ALLAHIN käsissä
suomalaisella pilotilla on lentäminen omissa käsissä
turkkilaisilla koneen huolto on allahin käsissä ”ALLAH AKBAR”
kumpaan luotaa? minä en ainakaan ALLAHIN lennolle lähtisOnko vielä tänäpäivänä noin ennakkoluulosia ihmisiä?
Jorgeco kirjoitti:Onko vielä tänäpäivänä noin ennakkoluulosia ihmisiä?
Hmmm..? Päätit sitten provosoitua?
>
http://www.itviikko.fi/uutiset/2010/08/20/tuhoisa-lentoturma-johtui-haittaohjelmasta/201011550/7
[/quote]Jotenkin tuntuu kaukaa haetulta, että lentokoneen tietojenkäsittelyjärjestelmässä olisi ollut ns. troijalainen. Jos noin olisi, niin eiköhän siinä olisi jo kyse korkeamman terroritason sabotaasista. Ei kai ne lentokoneiden tietsikat nyt sentään mihinkään hiivatin internetiin ole yhteydessä. Yhtiön omaan intranetiin korkeintaan. Wai quis on?
Arnold kirjoitti:Jotenkin tuntuu kaukaa haetulta, että lentokoneen tietojenkäsittelyjärjestelmässä olisi ollut ns. troijalainen. Jos noin olisi, niin eiköhän siinä olisi jo kyse korkeamman terroritason sabotaasista. Ei kai ne lentokoneiden tietsikat nyt sentään mihinkään hiivatin internetiin ole yhteydessä. Yhtiön omaan intranetiin korkeintaan. Wai quis on?
Ei siinä artikkelissa sanota että lentokoneen tietokone, vaan SE tietokone joka käsittelee niitä lentokoneesta tulevia tietoja ja antaa varoitukset niiden tietojen mukaan. Jos tämä ketju katkeaa syystä tai toisesta niin että lentokoneen tietokone ei saa tietoja niin katastrofi voi olla valmis.
Tarkennan vielä: kyseessä on vain (ei reaaliaikainen) ”kirjanpitosysteemi” (siis lehden tietojen mukaan). Siihen syötetään kaikki havaitut ongelmat (sen pitäisi tapahtua 24 h kuluessa) – näin ei nyt käynyt, joten ei huomattu, että 2 vrk aikana oli kolme samanlaista vikaa.
Noin suunnilleen, lukekoon sen El Paísin artikkelin net kun haluaa tietää tarkemmin.
Rookeri kirjoitti:Arnold kirjoitti:Jotenkin tuntuu kaukaa haetulta, että lentokoneen tietojenkäsittelyjärjestelmässä olisi ollut ns. troijalainen. Jos noin olisi, niin eiköhän siinä olisi jo kyse korkeamman terroritason sabotaasista. Ei kai ne lentokoneiden tietsikat nyt sentään mihinkään hiivatin internetiin ole yhteydessä. Yhtiön omaan intranetiin korkeintaan. Wai quis on?
>
Ei siinä artikkelissa sanota että lentokoneen tietokone, vaan SE tietokone joka käsittelee niitä lentokoneesta tulevia tietoja ja antaa varoitukset niiden tietojen mukaan. Jos tämä ketju katkeaa syystä tai toisesta niin että lentokoneen tietokone ei saa tietoja niin katastrofi voi olla valmis.
[/quote]Juu, eipä näemmä tosiaankaan sanota. Tuntuu kuitenkin omituiselta, että tuo lentokoneesta tulevia tietoja käsittelevä tietokone sijaitsisi jossain muualla kuin siinä lentokoneessa, joka niitä tietoja tarvitsee suorastaan elinehtona. Onhan itsestään selvää, että mitä pidempää reittiä ja useamman tsydeemin kautta tieto kulkee, sitä suurempi on sössimisen mahdollisuus.
.
Pitäsi kaiketi kaivaa esiin se alkuperäinen artikkeli, jos siinä asia sanottaisiin jotenkin selvemmin; tai sitten ei. Oudolta tämä nimittäin vaikuttaa.bhajee kirjoitti:Tarkennan vielä: kyseessä on vain (ei reaaliaikainen) ”kirjanpitosysteemi” (siis lehden tietojen mukaan). Siihen syötetään kaikki havaitut ongelmat (sen pitäisi tapahtua 24 h kuluessa) – näin ei nyt käynyt, joten ei huomattu, että 2 vrk aikana oli kolme samanlaista vikaa.
Aha just juu.. Nyt vaikuttaa enemmän järkeenkäyvältä.
bhajee kirjoitti:Noin suunnilleen, lukekoon sen El Paísin artikkelin net kun haluaa tietää tarkemmin.
Jep. Täytyypä tosiaan lukaista. Siinä ’IT-lehden’ artikkelissa taisikin olla leipätekstin seassa linkki tuonne El País’in juttuun, jos en aivan väärin muista.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.