Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Uutiskulma › Air Finland kiertelee ja kaartelee…
- Tämä aihe sisältää 84 vastaukset, 23 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13 vuotta, 10 kuukautta sitten blues toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
…vastatessaan kysymykseen turkkilaisen koneen käytöstä:
http://matka.hs.fi/juttu/1135259479126Jutun mukaan lentokonebongarit ovat nähneet AF:n koneiden lentävän mm. Easyjetin väreissä, vieläpäaika ahkerasti. Samoin Greenland Airille.
http://data.flight24.com/airplanes/oh-afi/
http://data.flight24.com/airplanes/oh-afj/
http://data.flight24.com/airplanes/oh-afk/(Noissa on jatkolinkkejä, joista löytyy mm. kuvia AF:n koneista Easyjetin väreissä).
Nonnihh… Jälleen yksi syy lisää lentää Finnairilla aina kuin se vain on mahdollista.
Ei tuossa Air Finlandin koneen vuokrauksessa ole mitaan erikoista. Viime keskiviikkona olimme Farosta lahdossa kun -AFI saapui Easyjetin vareissa.
Erittain yleista toimintaa lentoyhtioitten kayttaa toistensa kapasiteettia. Samanlaisilla standardeilla kaikki lentavat.
No ainoa erikoinen lienee se, että ovat liisanneet kaikki kole omaansa pois, ja sitten liisanneet sen turkkilaisen lentämään esim. Malagan reittiä.
Muutamatkin tutut ova tässä viime aikoina lentäneet AF:llä (tai siis sillä turkkilaisella). Vastoin AF:n lausuntua matkustamohenkiläkunnassa oli (kuulemma) vain yksi suomalainen.
No tänä koko homma ei minua mitenkään kosketa, kun en muutenkaan ko. väliä lennä. Tiedoksi vaan…
No ainoa erikoinen lienee se, että ovat liisanneet kaikki kole omaansa pois, ja sitten liisanneet sen turkkilaisen lentämään esim. Malagan reittiä.
Muutamatkin tutut ova tässä viime aikoina lentäneet AF:llä (tai siis sillä turkkilaisella). Vastoin AF:n lausuntua matkustamohenkiläkunnassa oli (kuulemma) vain yksi suomalainen.
No tänä koko homma ei muniin mitenkään vaikuta, kun en muutenkaan ko. väliä lennä. Tiedoksi vaan…
Onhan se tietty outoa kun kaikki ”omat” koneet lentavat muille. Jospa ovat saaneet niin hyvan diilin etta kahden koneen liisaus ulos on kannattanut.
Ei yhden Malagan reitin lentaminen pelkastaan kannata. Luultavasti on niinkuin Helenius sanoo koneen huolto plus muut reitit vieneet koko oman kapasiteetin hetkellisesti. Ei niissa Turkin koneissakaan mitaan vikaa ole. Ovat luultavasti uudempiakin kuin Air Finlandin omat.
Kayttaa ne muutkin yhtiot toisiltaan liisausta tarpeen mukaan. Ei kenenkaan kannata pitaa ylimaaraista kapasiteettia hatavarana…
blues kirjoitti:Ei tuossa Air Finlandin koneen vuokrauksessa ole mitaan erikoista.
bhajee tuossa jo ehtikin kertomaan, mikä siinä oli hieman ”erikoista”.
.
Vaikka en rasisti olekaan, niin kyllä minun maailmankuvaani kuuluu, että minua lennättävät koneet ja lentäjät ovat suomalaisia; siis aina ja niin kauan kuin sellainen lento vain suinkin on ostettavissa.
.
Jos sitten odottamatta suomalainen kone ja lentäjä vaihdetaankin ”selkäni takana” turkkilaiseksi, niin kyllä ainakin minua hieman närkästää. Sorry nyt vaan turkkilaiset pilotit, ei millään pahalla.Erittain yleista toimintaa lentoyhtioitten kayttaa toistensa kapasiteettia. Samanlaisilla standardeilla kaikki lentavat.
En mitenkään erikseen vastusta tuota lentoyhtiöiden swappaus-käytäntöä, mutta kyllä asiakkaan tulee tietää siitä ennen kuin hän matkansa ostaa, eikä vasta ’on the runway’. Ja enpä menisi luottamaan, että vaikka kaikilla ne samat ”standardit” ovatkin, niin että kaikki lentoyhtiöt ovat silti ollenkaan niin skarppeja kuin on Finnair. Tekihän Air Finland’kin tuossa nyt ihan ilmiselvän kuprun, joka tuli asiakkaille aivan puun takaa.
.
Ehkä olen ääliömäisen varovainen lentoturvallisuuteni suhteen, mutta ainakin toistaiseksi olen elävä ääliö.
=o)
Ja tiedoksi, että minulla ei ole Finskin osakkeita ja että ainoakaan tuttavani tai sukulaiseni ei ole siellä duunissa.blues kirjoitti:Onhan se tietty outoa kun kaikki ”omat” koneet lentavat muille. Jospa ovat saaneet niin hyvan diilin etta kahden koneen liisaus ulos on kannattanut.
Miten niin ’jospa’? Siitähän tuossa juuri on kysymys. Money talks, bullshit walks.
Arnoldille tiedoksi etta on siella Turkissakin ainakin ollut jos ei ole edelleenkin suomalaisia pilotteja…. ja samalla lailla kaikki lentaavat nokka edella.
blues kirjoitti:…on siella Turkissakin ainakin ollut jos ei ole edelleenkin suomalaisia pilotteja…
Ja hyvä niin. Siis, niinpäin.
=)Ja mitäs te siihen sanotte kun ostaa Finnairilta matkan Lontooseen niin kone onkin BA:n ja kaiken lisäksi vieressä saattaa istua BA:n matkustaja joka on maksanut matkasta vähemmän kuin Finnairin matkustaja.
Että silleen 😀
Juu tuo code sharing onkin sitten ihan eri juttu… (mutta senhän tietää etukäteen kuka sitä lentoa lentää). Noilla lennoilla kannattaa aina tsekata molemmat (kaikki) hinnat.
Ihan sama jos varaan vaikka Lufthansan pomppulennon täältä Müncheniin – Malaga – Barcelona/Madrid pätkän lentää Spanair (LH:n lentonumerolla).
Rookeri kirjoitti:Ja mitäs te siihen sanotte kun ostaa Finnairilta matkan Lontooseen niin kone onkin BA:n ja kaiken lisäksi vieressä saattaa istua BA:n matkustaja joka on maksanut matkasta vähemmän kuin Finnairin matkustaja.
Että silleen 😀
Juu… sen verran sanon, että ostin lennon Helsingistä Madridiin Iberian toimistosta Annankadulta ja lento lennettiin Finnairin koneella sekä tietysti suomalaisella miehistöllä.
Mutta + MUTTA… minä _tiesin_, että näin toimittaisiin, koskapa Iberialla on aina Madridin lentoihin Helsingistä tietty kiintiö käytettävänään.
Ja tokihan en maksanut alkuunkan niin korkeaa hintaa tuosta reittilennosta, kuin esimerkiksi vieressäni istunut rouva, tai oikeastaan hänen työnantajansa, työmatkalla kun omien sanojensa mukaan oli.
Minulle ei siis ole merkityksellistä, miltä yhtiöltä olen lippuni ostanut, vaan se, minkä firman kalustolla itse asiassa lennetään ja mistä maasta miehistö on.
Meitä hulluja on moneen lähtöön. Onneksi on sentään terveen paperit.
🙂Muuama vuosi sitten ostin matkan Aurinkomatkoilta saarille. Hups, kone olikin Iberian ja mukana kaksi suomalaista emoa.Siinä oli vanhuksilla ongelmia tai oikeestaan näillä kahdella lentoemolla, kun kävivät tulkkaamassa. Myös muut ns. suomalaiset matkatoimistot ovat toimineet samalla tavalla.
Ja tästä voimme vetää sen johtopäätöksen että onko sillä niin väliä minkä yhtiön koneella joutuu lentämään, vaan sillä että se on edullisempaa kuin Finnairilla ja perille pääsee, muutahan ei tarvita.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.